Forfatter |
|
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu ikke at niveauet i dette forum er til grin.... Har læst mange gode og nogle enkle dårlige debater her på siden..
Man kan nok nærmere stille spørgsmål ved emnerne..........
Jeg synes nu, at den "tilsvining", der har været i et specifik emne, har været helt og aldeles berettiget. Den er jo ikke startet uden grund..
@edtwodth
At folk skal tage at blive voksne, fordi de ikke stryger dig med hårene, hvor er vi så henne???
At trække sig fra et forum på grundlag af, at man ikke får sin vilje, grænser vel på det nærmeste til Ole 8 år, fordi han ikke fik den is, han ville have, og nu er blevet pige-sur..... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min sag tog 36 måneder og der var et beløb på 2100 kr. på højtkant. Undervejs var der også en del papir arbejde. Efter 36 måneder vandt jeg sagen og fik mine 2100 kr. retur + ca. 350 kr., svarende til renter af de 2100 kr. Et par år senere fuppede en IT butik mig for 450 kr. Jeg ringede til styrelsen og fik oplyst, at jeg skulle regne med ca. samme sagsbehandlingstid igen. Altså 36 måneder. Belært af tidligere erfaringer, droppede jeg sagen.
edtwodth: Inden man starter en sag, er det en god ide at overveje, om det kan betale sig. For mit vedkommende var der 450 kr. på højkant. Det skal så holdes op imod alt den tid, der skal bruges på sagen. Jeg kan godt forstå dig og i princippet burde det ikke være sådan. Tror dog ikke du kan gøre noget ved det. Småbeløbene bliver glemt.
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørgeligt at det er kommet såvidt at nogle forhandlere kan "spekulere" i at behandlingstiden er så lang som den er hvorved at mange forbrugere ender med at opgive en ellers fuldt berettiget klage.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Sørgeligt at det er kommet såvidt at nogle forhandlere kan "spekulere" i at behandlingstiden er så lang som den er hvorved at mange forbrugere ender med at opgive en ellers fuldt berettiget klage. |
|
|
Ja det er. Er beløbet lille nok, tror jeg ikke det betyder noget, om tiden er 36 måneder eller 6 måneder. Jeg gjorde istedet det, at jeg begyndte beskrive hændelsen alle de steder, det var muligt.
EDIT: Det får man selvfølgelig ikke pengene retur ved, men det har forhåbentlig en virkning.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har en sag i ankenævnet for forsikring og der er 9-12 måneders behandlingstid og det er en sag til mange 100.000. Tror ikke at beløbet har den store rolle da de bliver taget i den rækkefølge de kommer ind.
Jeg tror det er ret ens i div. ankenævn så man må som forbruger væbne sig.......... __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Vi har en sag i ankenævnet for forsikring og der er 9-12 måneders behandlingstid og det er en sag til mange 100.000. Tror ikke at beløbet har den store rolle da de bliver taget i den rækkefølge de kommer ind.
Jeg tror det er ret ens i div. ankenævn så man må som forbruger væbne sig..........
|
|
|
Trist. Det jeg mente var, at de fleste forbrugere sikkert glemmer en sag og accepterer tabet, hvis der er tale om småpenge. Så er det ligemeget om behandlingstiden er lang eller kort.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Henrik300 skrev:
Jeg tror det er ret ens i div. ankenævn så man må som forbruger væbne sig..........
|
|
|
Trist. Det jeg mente var, at de fleste forbrugere sikkert glemmer en sag og accepterer tabet, hvis der er tale om småpenge. Så er det ligemeget om behandlingstiden er lang eller kort.
|
|
|
Jeg ville nok tage kampen hvis det kun tog et par måneder men et år for en 500 lap det ville jeg nok ikke. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Kinnaps skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg ville nok tage kampen hvis det kun tog et par måneder men et år for en 500 lap det ville jeg nok ikke. |
|
|
og det er der at kæden hopper af for mit vedkommende....
det er fint hvis man vurderer at tiden og evt. omkostninger forbundet dermed ikke står mål med tålmodigheden og man så vælger at være "den erfaring rigere" dvs. glemmer alt om at klage.
Hvor problematikken virkelig opstår er der hvor forbrugeren har mange penge i klemme og ikke har råd til at vente så længe. Det kan fx, være angående reparation af en bil (der bliver tilbageholdt at værkstedet pga. uenighed om reparationsomkostninger) som igen er nødvendig for at hverdagen hænger sammen. Der bliver situationen grotesk med 12-18 mdr. ventetid __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mit vedkommende drejer det sig om et tv til 9000
|
Til top |
|
|
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Mage til vrøvl skal man da lede længe efter. At sidestille forbrugerklagenævntes lange sagsbehandlingstider med at de ignorerer forbrugerne og støtter erhvervslivet er en lodret løgn og viser blot en manglende indsigt på dette område.
Er der noget forbrugerklagenævnet er, så er det at være på forbrugernes side. Jeg vil medgive, at sagsbehandlingstiden er lang, og at visse forretninger lukrerer herpå ved at henvise kunden til at klage, velvidende at sagsbehandlingstiden vil være så lang at kunden giver op. Det er et problem som forbrugerklagenævnet er opmærksom på. Andet må du endelig ikke tro.
Problemet er således ikke, at nævnet er i lommen på erhvervslivet men de mange klager, som nævnet modtager hvert år, der indeholder alt mellem himmel og jord. Min holning er, at folk ofte handler med hovedet under armen, idet vi jo er fuldt ud beskyttet af købeloven, og derfor ikke behøver at tænke os om, når vi handler. Når noget så unægtelig går galt, så klager vi til højre og venstre og truer med udstilling i diverse medier.
For god ordens skyld, skal jeg gøre opmærksom på, at førnævnte svada ikke er møntet på dig personlig, men er min holdning til danske forbrugere generelt.
Når vi har et organ, der modtager klager om stort set alt forbrugerrelateret, så er det efter min mening forventeligt, at organet vil drukne i sager.
Selvfølgelig kan en del af problemerne afhjælpes med flere ressourcer, men det gør altså ikke alt. Selvjustists fra den enkelte forbruger med hensyn til hvornår og hvad vi klager om er mindst lige så vigtig sammenholdt med at man skal bruge knoppen, når man handler.
/Henrik |
|
|
You said it!
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Debatniveauet i dette her form er total til grin.
Fordi man tillader sig at stille spørgsmåltegn ved TapeConnection, som åbenbart har en særstatus her, eller prøver at få bedre forhold som forbruger, skal man svines til.
Tag dog at bliv voksen.
Desuden vil jeg nødig handle hos de af jer der driver en virksomhed. I mener jo at man som forbruger skal acceptere alt.
Desuden er det da interessant, at det er tidligere og nuværende medarbejdere fra tc, der både åbenlyst og indirekte fører an i tilsviningen af mig.
Jeg har skrevet mit sidste ord i dette forum (i er sikkert mange der jubler nu). Jeg har heldighvis andre steder som forstår at føre en debat på en fair måde. |
|
|
Sikke noget ævl.
I den anden tråd om dit TV fra TC var der ingen der "svinede" dig - det var blot ikke alle der mente at du havde ret i alt hvad du sagde og gjorde. Det er det man kalder debat!
Hvis man ikke må være uenig med starteren af en tråd, så går debatten hurtigt af et forum.
At du så går skridtet videre og konkluderer at lang sagsbehandling hos FKN må skyldes at de er i lommen på forhandlerne så de i forenet front kan snyde forbrugerne gør det altså ikke nemmere at give dig ret i særlig meget. Om behandligstiden er for lang skal jeg ikke kunne sige - men at det skulle skyldes bevidst syltning af sagerne ville jeg være meget nysgerrig efter at se nogen somhelst form for dokumentation for.
Som det har været nævnt tidligere både i den anden og denne tråd, så ville behandlingstiden uden tvivl være kortere hvis folk var lidt mere selvkritiske med hvad de klagede over, eller hvis det ikke er muligt, at FKN havde et mere effektivt filter til at si "mindre" sager (som f.eks. lang reparationstid) fra de "store" (f.eks. systematisk snyd og svindel). Ikke at de "mindre" sager ikke kan have sin berettigelse, men jeg ville altså svært ved at se det forkerte i hvis man udøvede en form for "triage" i et organ med begrænsede ressourcer, f.eks.:
1. Akutte/vigtige sager - skal behandles nu
2. Mindre akutte sager - behandles når der er ressourcer til det
3. Åbenlyst grundløse sager og sager som er under en vis "bagatelgrænse" - afvises
Jeg aner ikke om det er sådan FKN arbejder i dag, men efter min mening burde de.
Med hensyn til din underskriftindsamling, så synes jeg en poll havde været mere relevant - Spørgsmålet kunne f.eks. lyde:
"Hvilken offentlig instans ser du helst blive opgraderet med flere ansatte på bekostning af de øvrige ?
a. Pædagoger i daginstitutioner / Lærere i folkeskolen
b. Sygeplejersker
c. Sagsbehandlere i Forbrugerklagenævnet
d. Social- og sundhedshjælpere
(Du havde vel ikke forestillet dig at FKN's budget skulle blive opjusteret uden at pengene skulle tages et andet sted fra?)
Min pointe her er naturligvis at der efter min bedste overbevisning er bedre ting at bruge måneder og år af sit liv på end at forsøge at få ret i at 5-6 uger er for lang reparationstid på et TV, eller at 18 måneder er for lang behandlingstid hos FKN.
For at bruge dit eget udtryk - tag dog at blive voksen.
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil jeg helt klart støtte.
har lige i øjeblikket en sag kørende mod den lokale IT fusker eller rettere sagt. den kører ikke endnu, har ventet 12 måneder uden der er sket noget.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også det er et ganske fornuftigt initiativ, og har selv sat mit spor.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 20 September 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Debatniveauet i dette her form er total til grin.
|
|
|
Jeg synes du er lidt hård nu, men der er da enkelte brugere der trækker niveauet ned!
edtwodth skrev:
Fordi man tillader sig at stille spørgsmåltegn ved TapeConnection, som åbenbart har en særstatus her, eller prøver at få bedre forhold som forbruger, skal man svines til.
|
|
|
Nu har jeg været bruger her inde et stykke tid og jeg oplever ikke at de har en særstatus, så hvis du vil kritisere dem på et sagligt grundlag, så gør da bare det. Jeg synes heller ikke folk har været slemme til at svine dig til. Der er nogen der har tilladt sig, at give udtryk for, at din egen opførsel i sagen med TC ikke har været hverken hensigtsmæssig eller særlig gennemtænkt, det er altså ikke det samme som at svine dig til. Hvis ikke du kan tåle kritik, så skal du lade være med at fortælle folk om dine handlinger.
Jeg kan heller ikke rigtig se, at der er nogen der kritiserer dig for at prøve at få bedre forhold som forbruger! Det er da en kamp alle kan støtte. Efter min mening er det uheldige bare, at du ikke er med til at skaffe os bedre forhold som forbrugere, du er med til at forværre dem! Det er totalt latterlige bagatel sager, der gør at behandlingstiden er så lang. Så lige her er du en del af problemet - ikke løsningen.
Noget af det sværreste her i livet er at følge sine egne gode råd!
edtwodth skrev:
Desuden vil jeg nødig handle hos de af jer der driver en virksomhed. I mener jo at man som forbruger skal acceptere alt.
|
|
|
Det er der da ingen der har sagt.
edtwodth skrev:
Desuden er det da interessant, at det er tidligere og nuværende medarbejdere fra tc, der både åbenlyst og indirekte fører an i tilsviningen af mig.
|
|
|
Du er nu lidt paranoid, du er ikke blevet tilsvinet. Desuden er vi 1.000'er af medlemmer herinde der aldrig har arbejdet for TC, og alligevel tillader nogle af os at være uenige med dig!
edtwodth skrev:
Jeg har skrevet mit sidste ord i dette forum (i er sikkert mange der jubler nu). Jeg har heldighvis andre steder som forstår at føre en debat på en fair måde.
|
|
|
Kan det sidestilles med dengang du smækkede røret på, i stedet for at tale med TC?
Kan det virkelig undre dig, at folk synes du opfører dig barnligt og ubehøvlet når du skriver den slags? Ét af de resultater der er kommet af dine indlæg i denne tråd og i tråden om TC er, at TC's påstand om, at du svinede medarbejderne til i telefonen, begynder at virke meget troværdig, og det var nok ikke din mening vel? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 20 September 2007 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB: Fint formuleret  Ed: Jeg har svært ved at se, at nogen skulle have svinet dig til - til gengæld er der en del, der har draget fornuften ved dine handlinger i tvivl og sat spørgsmålstegn ved rimeligheden i din sag mod TC. Og jeg medgiver gerne, at jeg har gjort en smule grin med dit forehavende - jeg synes faktisk, du er nået til et punkt, hvor det er begyndt at blive temmelig latterligt. *** I øvrigt kan jeg kun støtte forslaget om øget brugerbetaling i forbindelse med sager os FKN. Det ville nok kunne få folk med bagatelsager til at tænke sig om en ekstra gang, og så ville behandlingstiden for de "rigtige" sager blive mere rimelig.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 20 September 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også med på listen..........
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 20 September 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med på ... ? EDIT: Godt så
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 20 September 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer et par udpluk af en sang jeg godt kan lide. Det er så sandt så sandt....
|
Til top |
|
|
lunds Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 20 September 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
edtwodth skrev:
Jeg har skrevet mit sidste ord i dette forum (i er sikkert mange der jubler nu). Jeg har heldighvis andre steder som forstår at føre en debat på en fair måde.
|
|
|
Kan det sidestilles med dengang du smækkede røret på, i stedet for at tale med TC?
|
|
|
Den konklusion er ren verdensklasse
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 20 September 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørsmålet og vi skal havde en FKN, de deres afgørelser kun er vejleden, og man mange gange spilder tid med at køre en sag hos FKN, da
butikke kan se flot på afgørlsern.
Og med en vente tid på over et år, giver riglig tid for fortning til at endte at skifte eje, elller lade sig gå konkurs, og starte op i en anden navn.
Så mon vi ikke snart se at poltikerne snart få øje på FKN i spare det væk, for det er ren ud sagt spile af tid.
Tre månderes sagesbehandlinges tid er da max, og da FKN ikke kan levet op til dette, kan jeg ikke se at det tale forbrugres sag men forhandlser
sag.
|
Til top |
|
|