Forfatter |
|
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det nice 
MVH clouseau __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
Til top |
|
|
Holden Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sku på tide (der var jo rigtig man rygter om dette), god gået Sony
Gælder denne FW opdate for alle versioner af PS3 ?
Så lige nu er PS3 (igen), den beste (og billiges) Blu-ray afspiler
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Home Cinema Choice anbefaler også pt. PS3 som den bedste BD afspiller, især pga FW-updates. Den er måske blevet overhalet lidt på billede og
lydsiden, men til gengæld er den jo billig. Og med DTS-HD updaten vil den nok være det bedste allround bud i et stykke tid endnu. At man så kan
spille Gran Turismo på den gør den jo ikke værre  . __________________ juhu
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Home Cinema Choice anbefaler også pt. PS3 som den bedste BD afspiller, især pga FW-updates. Den er måske blevet overhalet lidt på billede og
lydsiden, men til gengæld er den jo billig. Og med DTS-HD updaten vil den nok være det bedste allround bud i et stykke tid endnu. At man så kan
spille Gran Turismo på den gør den jo ikke værre . |
|
|
Øhhh hvordan er det lige den er overhalet inden om på billedsiden? for er meningen med den nye 1080/24P standart ikke at den er simpel at gengive korrekt?
Hvilken afspiller er bedre en PS3 på billedsiden det vil jeg gerne vide står nemlig overfor at købe snarrest ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sige om PS3
Der er: best, billiges, hurtig.
Tro at man skal rigtig langt op i pris, for at finde en Blu-ray afspiller som er neder, som Pioneer 70/70A til 15k, eller den ny Denon til 20k.
Tænk på at det næste altid er en PS3, der står for billde og lyd på div. messer.
En PS3 kan skam også gengive 1080/24P.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
timur skrev:
spille Gran Turismo på den gør den jo ikke værre . |
|
|
Øhhh hvordan er det lige den er overhalet inden om på billedsiden? for er meningen med den nye 1080/24P standart ikke at den er simpel at
gengive korrekt?
Hvilken afspiller er bedre en PS3 på billedsiden det vil jeg gerne vide står nemlig overfor at købe snarrest ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Nu er det ikke af personlig erfaring jeg skrev, men dikterede blot hvad jeg havde læst i HCC.
I.flg dem skulle Pioneer BDP-LX70A og Sony BDP-S500 være en lille tand bedre end PS3 på billede og lydsiden. Men de anbefaler dog stadig PS3
p.ga de førnævnte faktorer. __________________ juhu
|
Til top |
|
|
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig fedt.. jeg er virkelig glad for at jeg har købt en ps3.. synes det er så fedt at de kommer med så fede opdateringer, og så er det også en af verdens fedeste spillemaskiner..

__________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er føst med Sony BDP-S550, at Sony BDP-S500 får DTS MA og profil 2.0, om Pioneer har en afløsre for Pioneer BDP-LX70A klar med DTS MA
og Profil 2.0, ved jeg ikke.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er føst med Sony BDP-S550, at Sony BDP-S500 får DTS MA og profil 2.0, om Pioneer har en afløsre for Pioneer BDP-LX70A
klar med DTS MA
og Profil 2.0, ved jeg ikke. |
|
|
Tror sgu jeg beholder min PS3 et stykke tid endnu
Det er jo åbenbart et mindre kraftværk med uanede muligheder __________________ juhu
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Tror sgu jeg beholder min PS3 et stykke tid endnu" det er vel til at der komme en PS4 (som måske får mulighed for at kunne afspille BD100gb
og BD200gb), ikke
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
"Tror sgu jeg beholder min PS3 et stykke tid endnu" det er vel til at der komme en PS4 (som måske får mulighed for at kunne
afspille BD100gb
og BD200gb), ikke  |
|
|
Vær sikker på jeg skal ha en PS4 når den udkommer
Lige pt. havde jeg dog overvejet en stand alone BD-afspiller, men med de seneste opdateringer til PS3 kan jeg godt vente lidt endnu. __________________ juhu
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
"men med de seneste opdateringer til PS3 kan jeg godt vente lidt endnu", det er lige det, ikke timur, ville gør det samme som dig hvis jeg havde
en PS3
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
I.flg dem skulle Pioneer BDP-LX70A og Sony BDP-S500 være en lille tand bedre end PS3 på billede og lydsiden. Men de anbefaler dog stadig PS3
p.ga de førnævnte faktorer. |
|
|
Så har de nogle specielle briller på, for 1080p/24-outputtet fra PS3'en er 'korrekt'. Der kan ikke hives bedre ud af skiverne.
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
timur skrev:
I.flg dem skulle Pioneer BDP-LX70A og Sony BDP-S500 være en lille tand bedre end PS3 på billede og lydsiden. Men de anbefaler dog stadig PS3 p.ga de førnævnte faktorer. |
|
|
Så har de nogle specielle briller på, for 1080p/24-outputtet fra PS3'en er 'korrekt'. Der kan ikke hives bedre ud af skiverne. |
|
|
Ahh... Hold nu lige et øjeblik... Blev DVD maskinerne ikke også bedre med tiden? Også inden vi fik HDMI og upscaling etc.
Det der ligger på skiverne skal trods alt pakkes ud af det codec det ligger i på skiverne inden det ryger ud af HDMI udgangen. Uanset hvad format man spytter det ud i. 1080/24 - 720 osv.
Jeg vil påstå at en BDP-1400 er en lille anelse skarpere end PS3. Jeg har 2 PS3 (Den ene US) + BDP1400.
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
Ahh... Hold nu lige et øjeblik... Blev DVD maskinerne ikke også bedre med tiden? |
|
|
Som tidligere nævnt her i tråden, er idéen med 1080p/24 at det skal være temmelig simpelt at outputte præcis det der ligger på skiven. Det gør PS3'en, så der er ikke plads til forbedringer der. Selvom der sikkert nok skal komme nogen og påstå, at der er.
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Rahbek78 skrev:
Ahh... Hold nu lige et øjeblik... Blev DVD maskinerne ikke også bedre med tiden? |
|
|
Som tidligere nævnt her i tråden, er idéen med 1080p/24 at det skal være temmelig simpelt at outputte præcis det der ligger på skiven. Det gør PS3'en, så der er ikke plads til forbedringer der. Selvom der sikkert nok skal komme nogen og påstå, at der er. |
|
|
En ting er at det skal være simpelt. Men faktum er at der ligger digital data på skiven som skal pakkes ud og sendes videre i signalvejen. Og det kan og er der forskel på hvordan håndteres af apparatet.
Hvorfor skulle producenter så overhovedet bekymre sig om at lave high-end modeller når det er så simpelt?
Siger du også at det er ligegyldigt hvilken CD-Afspiller du køber, så længe du bare forbinder digitalt?
Min mening og det andet er din mening - sådan er det på fora. No hard feelings og end of discussion. 
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
Hvorfor skulle producenter så overhovedet bekymre sig om at lave high-end modeller når det er så simpelt? |
|
|
Fordi der er andre måder hvorpå noget kan være high-end på end blot med hensyn til video-outputtet.
Du nævnte selv dvd-afspillere tidligere; her koster det altså heller ikke meget, at lave en afspiller med et korrekt 576i-output! Men det betyder jo ikke, at producenterne gør sig den ulejlighed. Mht. dvd-afspillere er situationen i dag så også noget mere speget, eftersom der jo både er de-interlacing (især af PAL dvd-film) og skalering der koster slanter.
Det handler ikke om meninger, det handler om fakta. Et korrekt 1080p/24-output er ikke svært at opnå, og PS3'en opnår det ligeså fint som Denons 20k afspiller. Det er selvfølgelig muligt at indstille PS3'en (og BD-P1400'eren!) forkert; f.eks. skal 'Whiter than White' være slået til, ellers mister man detaljegrad. Hvis man på afspilleren kan skrue op for skarphed, så kan det ene signal selvfølgelig fremstå skarpere end det andet.
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
Men faktum er at der ligger digital data på skiven som skal pakkes ud og sendes videre i signalvejen. Og det kan og er der forskel på hvordan håndteres af apparatet. |
|
|
Digital data der skal pakkes ud er jo heller ikke en videre indviklet størrelse. F.eks. ser vi jo med TrueHD og DTS-HD MA at der er tale om, at man ved nedpakning erstatter et-tallerne med mellemrum, og ved udpakning sætter et-tallerne ind igen, der hvor der er mellemrum. Det kan hverken gøres bedre eller dårligere. Selvfølgeligkan der være forskel på hvordan apparaterne håndterer 1080p/24-kilden på skiven, men hvis det håndteres korrekt, så er der ikke mere at gøre. Og at håndtere det korrekt har ikke noget med høj pris eller high end at gøre.
|
Til top |
|
|