Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 17:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Muuuuuuuums :) BluRay er sgu fedt! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Efter et par måneders overvejelser, ja jeg er en stolt ejer af en HD-DVD, thumb down fra Mother Toshiba, de lukker og slukker, desværre for alle os der har investeret i maskiner til 3-7.000kr.. Ja, skiverne skydes nogensteder af til 30-50 kr pr stk.. Snydt, men maskinen er dog stadigvæk en rigtig god SD DVD afspiller og de hddvd's der er indkøbt til 250-400 kr pr stk. holder vel evigt, næsten..

Nårh.. Overlever nok.. Fik ca 20.000 tilbage i skat, de stod og brændte på kontoen..

Har købt en Toshiba Lcd Regza 47Z3030DG (i sort/sølv) og en Sony BDP-S500 (ja det en BluRay).

Det kom hjem igår .. Sidder sgu stadig med små tårer i øjnene..

Det sgu så.. Forbandet.. Møg- hamrende fedt, super super skarpt og roligt billede.. Fantastisk lyd.. Toshiba er ikke det mest solgte mærke herhjemme da importørerne får det hjem i ''klaser'' og leverancerne er temmelig ustabile.. Aner såmænd ikke hvorfor, for det er et af de absolut fedeste LCD skærme jeg har gloet på til dato.

Siger ikke så meget mere, skal se film.. he he..

Men til alle jer der sidder med en dårlig HDDVD smag i munden, eller bare er i tvivl om det er pengene værd at smide 2500-5000+ efter en BluRay.. (PS3'eren er udmærket afspiller, men der er en klasse op til de rene afspillere og de støjer ikke så meget)

Just do it.. fantastisk fantastisk.... Super fantastisk..... :)

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Syns nu PS3 er en rigtig god afspiller... Og kan ikke tænke der er så meget mere at hente i en ren blu-ray afspiller?

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jo lyddelen er en del bedre, men hvis man ikke har noget at bruge det til er det såmænd en smagssag.. Men jeg syns PS3 støjer af H. til og den bruger.. rigtig.. meget strøm i forhold til en ''ren'' afspiller.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med dig, at Blu-Ray er super godt.

Men jeg må dog erklære mig enig med Lynge. Jeg kan ikke se forskel på HD-DVD og Blu-Ray. Det er absolut minimale forskelle der er at finde, hvis der overhovedet er nogen. I hvert fald på billedsiden.

Jeg synes ligeledes at PS3'en klarer Blu-Ray afspilning til UG, mindst ligeså godt som dedikerede afspillere.

Men super at du er glad for din investering, det er altid rart med noget nyt som kan bringe et smil frem på læben.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ja Bluray er nu godt, har selv en PS3 med nyeste firmware, så nu kan den også dekode dts HD MA.

Jeg har nu ikke en grim smag i munden af HD DVD, jeg har heldigvis ikke investeret før priserne faldt .

Så min ca 100 films HD DVD samling er jeg rigtig glad for , den vil da også fortsætte med at vokse så længe der er HD DVD film jeg ikke har.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Nej, misforstå mig ikke, jeg disser såmænd ikke Hddvd på nogen måde.. Og hvis man sammenligner en billed sekvens på de to maskiner.. Kan jeg ikke se nogen forskel.. Men måske bare mig, men jeg syns BluRay lyder bedre.. :)

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:
 Nej, misforstå mig ikke, jeg disser såmænd ikke Hddvd på nogen måde.. Og hvis man sammenligner en billed sekvens på de to maskiner.. Kan jeg ikke se nogen forskel.. Men måske bare mig, men jeg syns BluRay lyder bedre.. :)

Synes det lyder lidt for meget af svans, kommer sådan til at tænke på Blue Oyster Bar fra Politiskolen.

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Ja Blu-Ray er for fedt

Jeg har lige fået sat et Pioneer BDC-S02BK Blu-Ray drev i min pc, som er koblet til mit Samsung LCD Tv, sikket et fantastisk billede der er, føj da hvor er det flot

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:
(PS3'eren er udmærket afspiller, men der er en klasse op til de rene afspillere og de støjer ikke så meget)

Billedkvalitetsmæssigt bliver det ikke bedre end PS3'en. Den dekoder desuden al HD-lyd, er pænt hurtig og så støjer 40GB-udgaven altså mindre end en HD-E1!
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 18 April 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

Det var nu heller ikke sådan det skulle forstås, hvis det var min kommentar du hentydede til.

Blu-Ray og HD-DVD er vel en smagssag. Generelt synes jeg ikke forskellene er ret store, hverken på billed- eller lydsiden. Der hvor den største forskel ligger, er vel priserne. Her vinder HD-DVD i øjeblikket og så er de tilmed også regionsfrie.

Men det var nu ikke for at starte en BD vs. HD-DVD debat. Men jeg indrømmer gerne at jeg pt. er indehaver af omkring 30 HD-DVD'er og ca. 4 Blu-Ray skiver. Og jeg har ikke i sinde at stoppe mine indkøb af HD-DVD'er før de stopper med at blive produceret.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Nope, jeg er også på ''begge'' dele og køber råmange film nu på HDDVD fordi de bliver kastet i grams.. Men såvidt jeg har læst mig frem til, så det slut med ny-udgivelser.. Og det jo en skam.. Der går ikke mange måneder så det helt slut.. Næsten før det rigtigt kom igang.

For lige at runde ps3 vs en ''ren'' afspiller af, så er der i bund og grund ikke den store forskel, jeg syns personligt at lyden fra BDP'n er bedre end på ps3, men som sagt, den står helt for egen regning. Jeg syns også ps3'n støjer en anelse for meget (min datters gør?) og med en strømforbrug på 170 watt (endda mere når man spiller) så vinder den ikke i mine øjne.

En ren afspiller bruger ca 30-40 watt og jeg ser mange film, den besparelsen er til at få øje på. Det altså mange KwH om året der ville blive brugt ekstra på konsollen.

Så i mine øjne er det tæt på et fejlkøb, hvis ikke også man skal bruge den til spil. Og så er det ligefør man kan få en BluRay afspiller til lige over 2kg, næsten 1 tusse billigere end konsollen.  

Men det er kun min mening

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

HansJ.. Du trænger seriøst til et BJ.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

PS3'en koster under 38 kroner mere i drift om året, sammenlignet med Panasonic BD30, hvis man ser tre film om ugen, der i snit er to timer lange. Dét burde være til at overleve.

Mht. lyden er det meget enkelt: PS3'en pakker TrueHD og DTS-HD MA ud, og sender det videre til receiveren som PCM. Det kan kun gøres på én måde, så hvis en dedikeret afspiller lyder anderledes, så gør den sandsynligvis noget forkert ved lyden efter den er pakket ud.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:
Og så er det ligefør man kan få en BluRay afspiller til lige over 2kg, næsten 1 tusse billigere end konsollen.

Men det hjælper jo ikke meget, hvis man gerne vil have en afspiller der understøtter profil 2.0, og kan dekode begge HD-lydformater. Det eneste alternativ, hvis man vil have de features, koster omkring to tusinde kroner mere, og kan ingen af de tonsvis af andre sjove ting, en PS3 kan.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 April 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Hej.

En ps3 af 40gb versionen støjer ikke, min gør ihvertfald ikke og jeg er sart.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:
HansJ.. Du trænger seriøst til et BJ.

Af dig ?

hehe, jamen jeg synes bare ikke Blu-ray er specielt smart navn : blåstråle. jowjow.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 19 April 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Drenge det her forum er for Hifi, ikke alternative udtalelser om hvad man har lyst til at gøre!.

Jeg har netop selv anskaffet mig en Blu-ray afspiller (Panasonic 30), og jeg må sige at billedkvaliteten på BD-siden er ret så saftigt!. Om den er direkte bedre end HD-DVD, er svært at svare på, men syntes den virker en anelse mere detaljeret!..Men lydmæssigt synes jeg ikke den er så imponerende, i forhold til min XE1. Det kan da der selvfølgelig laves om på, da XE1 har modtaget masser af firmwares, hvor 30'eren kun er på sit første stage!...Så det bliver spændende at se i fremtiden!...

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2  - opdateret 19 april
Onkyo TX-SR875, Pana DMP-DB30, B&W 5.1, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til billedkvalitet på HD DVD og Blu-ray, så er formaterne altså i stand til præcis lige god billedkvalitet. Begge formater kan bruge både VC-1 og AVC.

Man kan ikke sammenligne Blu-ray og HD DVD uden at have præcis den samme film, med samme transfer og encode, på begge formater, og så skal man i øvrigt være sikker på, at begge afspillerne spytter helt korrekt 1080p/24 ud. Ellers har man intet sammenligningsgrundlag.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 19 April 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Nu køre Blu-ray med en højer bit-rate end HD-DVD på bilde siden, selv om der de samme VC-1 og AVC formater, derfor burte Blu-ray havde en
højer bilde kvalitet end HD-DVD, alså i teorien.

Måske ville vi en gang, se en Blu-ray udgave af Super-Bit (unden ekstra mariale m.m.), som udnytte den fulde bit-rat på Blu-ray formate (da
man ikke mere skal havde den samme master til HD-DVD og Blu-ray), det blive spænde når de udkomme (kun god få mistanke om at bla. Sony
og disney gør det nu).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Ja, i teorien har Blu-ray bedre billedkvalitet. I praksis betyder en god overførsel og fornuftig behandling af kildematerialet derudover langt mere, end 5 Mbit/s fra eller til.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes