Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Blu-ray - musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Her er noget der rykker : ZZ TOP - Live from Texas uha den er fed.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

DADDY DJ skrev:

Hejsa

Dette indlæg er faktisk rettet til jer alle i tråden.

Jeg, og resten af den Hi-Fi Loge jeg er formand for, har ofte talt om, at vi simpelthen ikke forstår at der ikke kommer koncerter på Blu-ray, eller meget få,  hvor man udnytter det fulde potentiale i HD-lydformaterme. Jeg bliver så skuffet, gang på gang, jeg køber en koncert på blu-ray over den manglende dynamik og realisme på disse. Og det er både ved 5.1/7.1 HD-lyd og alm. PCM.  Jeg synes virkelig, at rigtig mange af Blu-ray koncerterne får sindsyg baghjul af mine reference koncerter på DVD.

For eksempel havde jeg glædet mig for vildt, til at gense Dizzy Mizz Lizzy live på Blu-ray (da oplevelsen live, var rigtig fed med fed sound). Men nøj hvor kan man blive skuffet. Trommerne lød som våde papkasser, slet ingen kant på Tim's guitar og den lækre dynamiske bas-guitar flød helt ud.

Og hvad sker der for at AC/DC "Live at River Plate" er klasser dårligere lydmæssigt, end den fra DVD remastede blu-ray udgivelse af "Live at donnington" fra 1991. Man skulle da tro, at der virkelig kunne laves nogle mega fede koncert-udgivelse på Blu-ray, hvis bare at mulighederne i HD-lydsystemerne blev udnyttet.

Har i samme erfaringer? Eller den omvendte erfaring?? Og lige for en god ordens skyld oplever jeg altså problemet uanset om vi taler billige systemer under kr. 30.000,- eller systemer over 1mio kr.

Har lige smidt 6500 efter en BluRay, og købt ca. 7 BluRay koncerter.

Har endnu ikke forstået hvorfor jeg ikke bare kørte videre med min DVD.

Der er meget lidt forskel i billedkvaliteten. Dog uden jeg har testet eller sammenlignet. Sagt med andre ord. Jeg var tilfreds med DVD billede kvaliteten.

Havde regnet med, jeg lydmæssigt vil kunne få noget ekstra.

Vor herre til hest hvor er jeg skuffet.

Skal siges jeg kun har stereo sæt up.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2011 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give dig ret et langt stykke hen af vejen,men på langt sigt vil du blive glad for det,for der er forskel på DVD og Blu-ray.

carsten

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Blu-ray er under alle omstændigheder det eneste rigtige valg .Og vil da lige nævne den med Killers fra Albert Hall .

Men heldigvis kommer ingen af formaterne i nærheden af den ægte vare . Og her tænker jeg LIVE -  ude i det virkelige liv . Tænk hvis man feks var så heldig at bo på Fyn og ha Dylan spillende i baghaven . .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Blu-ray er under alle omstændigheder det eneste rigtige valg .Og vil da lige nævne den med Killers fra Albert Hall .

Men heldigvis kommer ingen af formaterne i nærheden af den ægte vare . Og her tænker jeg LIVE -  ude i det virkelige liv . Tænk hvis man feks var så heldig at bo på Fyn og ha Dylan spillende i baghaven . .

Nu er det jo tit sådan at man ikke ser det nære. Men farter f.eks. til Jylland for The Wall.

Det var også for stort til ens baghave.

Men jo, ville da gerne have oplevet Dylan. En "skalp" der mangler. Men han er for gammel live nu. Særlig til den pris.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Nu er det jo tit sådan at man ikke ser det nære. Men farter f.eks. til Jylland for The Wall.

Det var også for stort til ens baghave.

Men jo, ville da gerne have oplevet Dylan. En "skalp" der mangler. Men han er for gammel live nu. Særlig til den pris.

Det handler selvfølgelig altid om personlige præferencer og smag .

Men Dylan vs The wall vs Bluray vs live er faktisk for mig en interessant kobling .

The Wall er et meget Britisk pompøst historisk musikalsk tidsbillede, - som "faderen" nu vælger at rejse rundt med alene .Bortset fra lydproblemerne på de forskellige spillesteder er forestillingen hver gang et totalt spejl af sidste gang - og sidste gang osv osv. I min verden er det samtidigt lidt "light" udgaven (Waters er ikke = P.F !), og jeg kan sagtens leve med at eje "The Wall" i en eller anden optimeret Bluray udgave ( - nogle forslag ? ), som sparker røv på 63"´eren og surroundanlægget .

Dylan er en helt anden sag . Ham ved man aldrig hvor man har , hverken musikalsk eller humørmæssigt . Det er sgu da atypisk og spændende , at gå ind til sådan en mand - LIVE .Hvorimod jeg ikke lige umiddelbart forbinder ham med bluray og surround . .

For gammel ? ? - tjahh nogle mener, at han gav sin bedste DK koncert til dato- og aldrig har været bedre live . . 

Dylan for dyr live ? - jamen, så sælg nogle af dine bluray skiver, - eller rul en blind mand

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 02 Juli 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
DADDY DJ skrev:

Hejsa

Jeg, og resten af den Hi-Fi Loge jeg er formand for, har ofte talt om, at vi simpelthen ikke forstår at der ikke kommer koncerter på Blu-ray, eller meget få,  hvor man udnytter det fulde potentiale i HD-lydformaterme. Jeg bliver så skuffet, gang på gang, jeg køber en koncert på blu-ray over den manglende dynamik og realisme på disse. Og det er både ved 5.1/7.1 HD-lyd og alm. PCM.  Jeg synes virkelig, at rigtig mange af Blu-ray koncerterne får sindsyg baghjul af mine reference koncerter på DVD.

For eksempel havde jeg glædet mig for vildt, til at gense Dizzy Mizz Lizzy live på Blu-ray (da oplevelsen live, var rigtig fed med fed sound). Men nøj hvor kan man blive skuffet. Trommerne lød som våde papkasser, slet ingen kant på Tim's guitar og den lækre dynamiske bas-guitar flød helt ud.

Og hvad sker der for at AC/DC "Live at River Plate" er klasser dårligere lydmæssigt, end den fra DVD remastede blu-ray udgivelse af "Live at donnington" fra 1991. Man skulle da tro, at der virkelig kunne laves nogle mega fede koncert-udgivelse på Blu-ray, hvis bare at mulighederne i HD-lydsystemerne blev udnyttet.

Har i samme erfaringer? Eller den omvendte erfaring?? Og lige for en god ordens skyld oplever jeg altså problemet uanset om vi taler billige systemer under kr. 30.000,- eller systemer over 1mio kr.

Der er meget lidt forskel i billedkvaliteten. Dog uden jeg har testet eller sammenlignet. Sagt med andre ord. Jeg var tilfreds med DVD billede kvaliteten.

Jeg har også undersøgt, og droppet blueray, det format er simpelt hen ikke pengene værd. Så lad os bare beholde DVD til film m.v.. Og jeg køber aldrig surround under nogen omstændigheder, vil under alle omstændigheder beholde et stereo setup. Hvis jeg endelig skal købe en bliver det en blueray til under 1000 kr, men det er godt nok svært at se behovet for det format.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om hvad i har oplevet mht bluray musik, som denne tråd omhandler .Men jeg kan med sikkerhed sige at potentialet i bluray vs DVD er et kæmpeløft . DVD var jo tilpasset den gamle CRT billedrørsopløsning, hvor bluray opløsningen matcher de nyere fullhd TV. Og man skal godt nok være temmeligt svagtseende for ikke at kunne se forskel - hvis filmen/koncerten da ellers er produceret i den fulde opløsning.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om hvad i har oplevet mht bluray musik, som denne tråd omhandler .Men jeg kan med sikkerhed sige at potentialet i bluray vs DVD er et kæmpeløft . DVD var jo tilpasset den gamle CRT billedrørsopløsning, hvor bluray opløsningen matcher de nyere fullhd TV. Og man skal godt nok være temmeligt svagtseende for ikke at kunne se forskel - hvis filmen/koncerten da ellers er produceret i den fulde opløsning.

Det lyder som et godt argument. Men det nytter ikke, hvis industrien stadigvæk "bare" smider det samme lydspor på som man bruger til DVD udgaven. Afhænger vel også hvilken kvalitet koncerten egentlig er optaget i.

Men jeg vil da heller ikke gå så langt som at sige jeg fortryder. Nu er jeg i gang. Havde bare regnet med mere.

Det mest positive er vel, at nogle af de dob.DVD koncerter nu er på en skive BluRay. Så er man fri for at skifte. Særligt når man zapper igennem koncerten, så er det rart det er samlet på en skive.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Prøv at se og høre Diana Krall - Live in Rio. Der er god lyd på,men om den er bedre end på DVD,det ved jeg ikke da jeg kun har den som Blu-ray.

carsten

Thomas.bk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kan varmt anbefale Within Temptation med Black Symphony.

Mit setup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15858
Til top Vis Thomas.bk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas.bk

musicc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hvis i vil have lyd, så Eric Clapton "Live in hyde park" Godt nok en dvd, men har endnu ikke hørt blu-ray koncerter i nærheden...
Til top Vis musicc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicc

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juli 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
DKsoulman skrev:
DADDY DJ skrev:

Hejsa

Jeg, og resten af den Hi-Fi Loge jeg er formand for, har ofte talt om, at vi simpelthen ikke forstår at der ikke kommer
koncerter på Blu-ray, eller meget få,  hvor man udnytter det fulde potentiale i HD-lydformaterme. Jeg bliver så skuffet, gang
på gang, jeg køber en koncert på blu-ray over den manglende dynamik og realisme på disse. Og det er både ved 5.1/7.1
HD-lyd og alm. PCM.  Jeg synes virkelig, at rigtig mange af Blu-ray koncerterne får sindsyg baghjul af mine reference
koncerter på DVD.

For eksempel havde jeg glædet mig for vildt, til at gense Dizzy Mizz Lizzy live på Blu-ray (da oplevelsen live, var rigtig
fed med fed sound). Men nøj hvor kan man blive skuffet. Trommerne lød som våde papkasser, slet ingen kant på Tim's
guitar og den lækre dynamiske bas-guitar flød helt ud.

Og hvad sker der for at AC/DC "Live at River Plate" er klasser dårligere lydmæssigt, end den fra DVD remastede blu-
ray udgivelse af "Live at donnington" fra 1991. Man skulle da tro, at der virkelig kunne laves nogle mega fede koncert-
udgivelse på Blu-ray, hvis bare at mulighederne i HD-lydsystemerne blev udnyttet.

Har i samme erfaringer? Eller den omvendte erfaring?? Og lige for en god ordens skyld oplever jeg altså problemet
uanset om vi taler billige systemer under kr. 30.000,- eller systemer over 1mio kr.

Der er meget lidt forskel i billedkvaliteten. Dog uden jeg har testet eller sammenlignet. Sagt med andre ord. Jeg var
tilfreds med DVD billede kvaliteten.

Jeg har også undersøgt, og droppet blueray, det format er simpelt hen ikke pengene værd. Så lad os bare beholde DVD til
film m.v.. Og jeg køber aldrig surround under nogen omstændigheder, vil under alle omstændigheder beholde et stereo
setup. Hvis jeg endelig skal købe en bliver det en blueray til under 1000 kr, men det er godt nok svært at se behovet for det
format.

En mærkelig udtalelse, at Blu-ray ikke er pengene værd, og det DVD er bedre, teknisk set så lægger lyde i et komprimeret
format, som modsvare Mp3 og teknisk set så lægger lyde pa en Blu-ray i et format der modsvare D`SACD eller bedere.

Ville hele købe musiken på Blu-ray end på CD, for netop CD format er total ødelagt.

Ellers er det nok at tage fat på når det komme til musik på Blu-ray, her er bare nogle få BD titler:

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 25 Juli 2011 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Er skærmen passende stor i forhold til afstanden, kan man sagtens se forskel på BR og DVD. Sidst så jeg Ringenes Herre, #1 & #2 i den udvidede udgave på BR (på en stor skærm), og den ER bedre end den oprindelige DVD, på billedsiden. Om forskellen så er stor nok til at retfærdiggøre prisen, er nok en individuel vurdering.

Jeg er meget mere i tvivl om lydsiden. Jeg har hørt lydspor, der lød bedre i BR-udgaven end i den oprindelige DVD, men jeg må spørge mig selv om, hvorvidt denne forskel kommer fra selve formatet, eller den kommer fra en mere omhyggelig behandling af BR-udgivelsen.

Indtil videre hælder jeg mest til den sidste teori. Lyden fra DVD kan nemlig være fremragende, såfremt arbejdet med at lave den er gjort ordentligt. Nye formater har altid en tendens til at blive forkælede, men hvordan kommer BR til at lyde, når det bliver rutine?
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juli 2011 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
<span style="font-family: Times New Roman,Times,serif;">Er skærmen passende stor i
forhold til afstanden, kan man sagtens se forskel på BR og DVD. Sidst så jeg Ringenes Herre, #1 & #2 i den udvidede
udgave på BR (på en stor skærm), og den ER bedre end den oprindelige DVD, på billedsiden. Om forskellen så er stor nok til
at retfærdiggøre prisen, er nok en individuel vurdering.Jeg er meget mere i tvivl om lydsiden. Jeg har hørt lydspor, der lød
bedre i BR-udgaven end i den oprindelige DVD, men jeg må spørge mig selv om, hvorvidt denne forskel kommer fra selve
formatet, eller den kommer fra en mere omhyggelig behandling af BR-udgivelsen.Indtil videre hælder jeg mest til den sidste
teori. Lyden fra DVD kan nemlig være fremragende, såfremt arbejdet med at lave den er gjort ordentligt. Nye formater har
altid en tendens til at blive forkælede, men hvordan kommer BR til at lyde, når det bliver rutine?</span>

Lyden fra BD vokse med surround anlægget lydkvalitet, og på et billige surrund anlæg tro jeg ikke at forskel mellem DTS og
DTS-HD Master Audio er så stor, at man ikke kan leve med DTS lyden fra DVD.

Men man må hele ikke glemme at DVD lyd er hård komprimeret i forhold til det samme lyd spor på en BD.

Og man har virkelig ikke hørt et lyd spor fra en BD, før at man har hørt det på et reference surround anlæg, og her ville det
samme lyd spor fra en DVD med DTS lyde hård i forholde til det samme lyd sport på BD, og man kan spiller betyder højre
med en BD end en DVD, og derfor stille BD en højre krav til det anlæg der blive brugt.

En anden ting er at de fleste BD concert ligger i 1080i og derfor skal BD afspiller eller TV være rigtig god til deinterlace (det
er der ikke mange der er) ellers så se en BD concert ikke meget beder ud en DVD udgaven.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes