Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Komplet system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronnie_Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2013 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Første post her J

Jeg køber snart en Panasonic TX P65VT50 (sikkert 2012 model, måske venter jeg på 2013 modellen), altså et 65 tommers plasma som har fået gode anmeldelser (og krydser finger for at det ikke buzzer). Samtidigt vil jeg nu gå væk fra ”home theather in a box” som jeg selv kan høre er betydelig dårligere kvalitet end et ”rigtigt” surround sound anlæg. Jeg håber at det kan blive en lækkert hjemmebiograf setup.

Det er her at jeg har brug for hjælp til at sætte et system sammen. Jeg er har et ca. budget på 15-20k, men er villig til at gå op til 30k hvis det så er en langt mere permanent løsning (altså ikke skal bytte højtalere ud igen om et par år). Jeg er intresseret i at få mest muligt for pengene, men jeg fokuserer primært på lydkvalitet og mindre på ”features” da jeg vil forbinde mit fjernsyn til min NAS og køre netradio/streame/afspille film/etc. fra computeren. Så det er mindre vigtigt at en reciever kan klare de opgaver. Jeg har LAN netværk i hele huset og både reciever og fjernsyn ryger på LAN (hvis den valgte reciever kan klare det). Jeg vil ikke investere i CD/blueray afspiller da jeg også vil håndtere det igennem computeren.

Jeg vil meget gerne at den valgte reciever kan ”auto kalibrere” så jeg ikke skal prøve på det, for det rækker mine evner ikke til. Jeg har dog ikke et forhold til hvilken kalibrering algoritme som er bedst. Mit focus er som hjemme biograf da jeg næsten aldrig benytter det til musik.

Jeg har en dobbelt stue som er ca. 10x4,5x3,4 (lxbxh) meter i dimensioner med trægulv, men jeg vil stille mit system op så jeg ”kun” har ca. 4m fra fjernsyn og højtalere til sofa i den ene halvdel af dobbelt stuen, altså stille det op i bredden af stuen.

Skal jeg lede efter brugt eller nyt for at få ”mest for pengene”? Jeg hælder imod brugte højtalere og ny/gammel reciever.

Jeg er meget åben overfor forslag med hensyn til et audio system til min hjemme biograf. Lige nu har jeg set på:

Brugt: (samlet pris på ca. 18.000)

2 stk Lektor 8 (front speaker)
2 stk Lektor 2 (back speaker)

1 stk Lektor sub
1 stk Lektor Lcr (center speaker)

onkyo txnr-3007 (reciever)

Det hele fra 2010

Nyt:

Onkyo TX-NR 818

Jeg håber at der er nogen der kan guide mig i den rigtige retning iforhold til at finde et lydsystem.

Til top Vis Ronnie_Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie_Nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes