Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Brugtpris? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Kære alle.

Efter en del år har jeg nu fundet tilbage til dette fremragende forum.

Sidst jeg var her var surround sound og filmdet helt sorte for mig. Årene er gået, jeg mistede interessen for surround, hørte
kun musik, tog på rejser, flyttede og flyttede... Nu har mit surround anlæg stået opmagasineret de sidste 4 år - og før det et
par år med kun meget begrænset brug.
I dag hører jeg musik i stereo og ejer ikke et TV - derfor er det nok på tide at komme af med surroundsystemet og forhåbentlig
smide pengene efter lidt nyt på stereofronten.
Desuden vil jeg gerne af min min CD-spiller - da jeg i dag har rippet alt i lossless osv.

Hvad jeg har:

Reciever: NAD T753
Fronthøjtaler: B&W DM309 (2 stk.)
Centerhøjtaler: B&W LRC 3
Baghøjtalere: B&W DM 303 (2 stk.)

CD-afspiller: NAD S500

Diverse kabler i god kvalitet haves. Beslag til baghøjtalere haves.
Systemet spiller super til både surround sound og stereo.

Fejl/mangler:
To mindre ridser på recieveren.
Frontbeklædning på fronthøjtalere synes at sidde lidt løst.

Sælges helst samlet - men evt. uden baghøjtalere og CD-afspiller hvis det ønskes.

Hvad kan man sælge den slags for idag?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Anders
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Måske 3000 kr samlet , hvis du er heldig , det er ikke sælgers marked for tiden.

madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2013 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:
Måske 3000 kr samlet , hvis du er heldig , det er ikke sælgers marked for tiden.

madmax

Nå, det lyder jo ikke af meget. Jeg smed 25.000-30.000 efter det for nogle år siden så jeg havde håbet på lidt mere. Men brugt
elektronik er jo ikke så meget værd. Dog troede jeg at højtalerne kunne trække lidt op.

CpChilli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Sådan et sæt højtalere kan godt sælges for 2-3000kr.

En silverline cdafspiller, uden fejl og ridser går for 2-2.500kr.

Recieveren kan indbringe 1500-2000kr.

Når du sælger samlet, må du påregne at lave en tilbudspris. Der er dog nok størst chance for at komme af med det,
ved at sætte det til salg hver for sig.

Held og lykke med salget.

Venlig hilsen
Chilli
Til top Vis CpChilli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CpChilli

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Tror du skal regne med at højttalerne har mistet minimum 50% af nyprisen.

Reciever og CD-afspiller vil næppe indbringe mere end 1/3 af nyprisen.

Bare mit bud .

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2013 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for hjælpen.

Jeg tror jeg prøver at sætte delene til salg både individuelt og samlet. Jeg er klar over at et samlet salg kræver en tilbudspris -
men jeg er egentlig ikke ude på at score kassen. Primært ønsker jeg at få anlægget solgt da det er tåbeligt at have stående når
det ikke bruges.

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010
Sendt: 01 April 2013 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

hvis du skal have noget for det ,så prøv om du kan bytte dig frem til noget andet
ksb består for tiden ,af hensynsløse gribbe ,så de prøver om de kan franarre dig dit gear ,for ingen penge
der er en del små mennesker der ikke helt har forstået hvordan økonomi fungerer ,og de bruger ksb til at presse og spamme ,ens annoncer med skambud
byt med noget der har en go brugtpris feks iphone ipad og hvad der ellers er storsalg i for tiden
kan du ikke få omkring 10 klik så behold anlægget ,du skal ikke forære det væk for 3klik
Til top Vis lydfrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydfrede

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2013 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Kunne du ikke bruge din surround receiver som stereo forstærker og så kan du også bruge fronthøjtalerne. For hvis du skal købe stereo setup kan du vel alligevel bruge min. fronthøjtalerne. Samtidig er det svært at sælge ældre sorround receivere p.g.a den tekniske udvikling HDMI m.v., men som stereo forstærker er surrond faciliteterne ligegyldige. Til sammenligning købte jeg en ca. 12 år gammel surrondreceiver (denon AVR 2800) for 400 kr for ½ år siden. Den kostede ca. 8k fra ny. Jeg bruger den i stereo på kontor, og det virker glimrende. 

Så behøves du faktisk kun at sælge bag + center højtalere, og du kan vel altid bruge en CD afspiller, det er ligesom lidt klinisk at drikke rødvin om aftenen til en computerfil.

Tilføjelse: Jeg kan se på nettet at højtaler sæt B på din receiver er til stereo mode.

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010
Sendt: 01 April 2013 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

hermann har den bedste løsning ,den ville jeg klart selv vælge
Til top Vis lydfrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydfrede

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Kunne du ikke bruge din surround receiver som stereo forstærker og så kan du også bruge
fronthøjtalerne. For hvis du skal købe stereo setup kan du vel alligevel bruge min. fronthøjtalerne. Samtidig er det svært at
sælge ældre sorround receivere p.g.a den tekniske udvikling HDMI m.v., men som stereo forstærker er surrond faciliteterne
ligegyldige. Til sammenligning købte jeg en ca. 12 år gammel surrondreceiver (denon AVR 2800) for 400 kr for ½ år siden. Den
kostede ca. 8k fra ny. Jeg bruger den i stereo på kontor, og det virker glimrende. 

Så behøves du faktisk kun at sælge bag + center højtalere, og du kan vel altid bruge en CD afspiller, det er ligesom lidt
klinisk at drikke rødvin om aftenen til en computerfil.

Tilføjelse: Jeg kan se på nettet at højtaler sæt B på din receiver er til stereo mode.

Ja - det har jeg bestemt også overvejet. Og det var egentlig også planen oprindeligt. Problemet - eller udfordringen om man vil
- er at jeg bor på relativt lidt plads - men helt formidabelt, så jeg flytter ikke i nær fremtid.

Gulvhøjtalerne fylder for meget - både fysisk, men også lydmæssigt får de ikke nok rum foran og bagved til at fungerer
ordenligt. Skråvægge er en del af problematikken her.

Forstærkeren spiller egentlig fint - men jeg er, ligesom mange andre, de seneste år også faldet på bølgen med nye digitale
medier. Jeg hører da CD'er i ny og næ. Men primært hører jeg alt fra Mac, ipad, iphone. Enten fra lossless rip eller sågar dr jazz
stream eller spotify. Sidstenævnte kører ok på recieveren, men generelt må jeg indrømme at DAC'en i NAD'en ikke leverer helt
hvad man kunne ønske. Jeg har hørt nyere eksterne DAC'er. Tanken var derfor at opbygge et anlæg op omkring en
stereoforstærker + DAC + reol/standerhøjtalere. Lydkilder kan så komme via stream fra en apple airport eller optisk til DAC til
forstærker når det skal være bedre. Noget i den stil.
I den ovenstående situation er det nærmest kun baghøjtalerne som kan indgå - men på sigt skal jeg have noget bedre end
dem.

Når det er sagt kan det meget vel være at det ender med at jeg bruger reciever + baghøjtaler som et setup hvis jeg ikke finder
en køber. tanken var blot at få det solgt inden det bliver mere forældet - for ja, en 6 år gammel reciever er jo ikke opdateret.

Puha - det var vist godt jeg fik taget mig sammen til at skrive herinde. Tak for alle input - kom endelig med flere, man kan jo
blive lidt blind af at tænke alene.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 April 2013 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

lydfrede skrev:
hvis du skal have noget for det ,så prøv om du kan bytte dig frem til noget andet
ksb består for tiden ,af hensynsløse gribbe ,så de prøver om de kan franarre dig dit gear ,for ingen penge
der er en del små mennesker der ikke helt har forstået hvordan økonomi fungerer ,og de bruger ksb til at presse og spamme ,ens annoncer med
skambud
byt med noget der har en go brugtpris feks iphone ipad og hvad der ellers er storsalg i for tiden
kan du ikke få omkring 10 klik så behold anlægget ,du skal ikke forære det væk for 3klik

HØRT!

Jeg får selv et slags "forhold" til skidtet. Så når endelig den dag det skal sælges, af de grunde det nu kan have, er det værste bare at folk kun tænker
i penge og ikke hvad der er retfærdigt, set med de briller, hvor disse mennesker jo godt kender markedet. Og værre dem der så køber det, men
behandler det, uden omtanke. For jeg ved jeg har passet godt på mit hifi al dens tid i hjemmet.

Så... Sælg ikke dit hifi for hvilken som helst pris. Der må jo være en grund til det har været opmagasineret i en del år og ikke solgt for lang tid siden.

Mvh.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 April 2013 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

lydfrede skrev:
der er en del små mennesker der ikke helt har forstået hvordan økonomi fungerer ,og de bruger ksb til at presse og spamme ,ens annoncer med
skambud

Hvordan fungerer økonomi da?

Klassisk økonomisk teori baserer sig på udbud og efterspørgsel, hvilket i sidste ende betyder, at et produkt lige præcis er så meget værd, som køber
er villig til (eller tvunget til) at betale for produktet. Hvor meget det så er afhænger af forudsætninger som fx substitutions-/alternativmuligheder og
den generelle økonomiske situation.

Hvis vi derfor antager, at en given sælger sætter et givet produkt til salg på KSB til 1.500 kr., og produktet ikke bliver solgt, så er produktet muligvis
1.500 kr. værd for sælger, men det er det er det ikke for markedet (køberne). Hvis produktet skal kunne sælges (efterspørges), må prisen derfor ned.
Det kan så enten ske ved, at sælger sætter prisen ned, eller at sælger forsøger at få prisen ned. I forhold til de fleste økonomiske teorier er et produkt
først (økonomisk) interessant, når det bliver købt/solgt - ikke et eneste sekund før.

Jeg synes din karakteristik af KSB er hårde ord i fredstid - KSB er jo en markedsplads, hvor sælgere og købere mødes og forsøger at finde frem til,
hvad et givet produkt er værd. Det gør de med vidt forskellige forudsætninger, men det gør altså ikke alle på KSB til små folk, spammere og
hensynsløse gribbe, der er ude på at franarre andre deres grej. Og det gælder nok for både sælgere og købere, at de kan have urealistiske
forventninger til prissætningen, altså hvad et givet produkt er værd, for at det kan blive solgt/købt.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Han spurgte bare efter en brugtpris. Så kører vi derudad med postulater, markedsøkonomi osv....Tag det nu roligt
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 April 2013 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tager det skam meget roligt ... men jeg synes da ikke, det er rart at blive betegnet som en hensynsløs grib, fordi jeg på et tidspunkt har
formastet mig til at afgive bud på et eller flere produkter, der har været sat til salg på KSB.

Til trådstarter vil jeg sige, i øvrigt helt i overensstemmelse med mit lille indlæg om økonomi, at hvis du vil sælge dit grej (på KSB), så skal du
selvfølgelig sætte det til salg til minimum den pris, som du vil have for det. Så må du jo se, om markedet tager godt imod din prissætning. Hvis du
ikke får grejet solgt efter en given periode - hvor længe det skal være, kan kun du afgøre - så kan du enten vælge at revurdere din prissætning og
sænke prisen på dit grej eller vælge selv at beholde det.

Hvis du får dit grej solgt meget hurtigt, så kan du omvendt leve med den foruroligende tanke, at du muligvis kunne have fået endnu mere for det!
Men det kunne selvfølgelig også tænkes, at du gik ind på markedet på præcis det eneste tidspunkt, hvor der var en køber, der efterspurgte dit grej til
den udbudte pris. Så det gælder alt i alt om at være tilfreds, hvis du får solgt til udbudsprisen!

Bytte er, som tidligere foreslået, en mulighed, men det er ofte tilfældigheder, der råder, og der kan gå meget lang tid, før en byttesituation bliver
interessant for begge parter. "Vil du bytte dit amerikanske mastodenteffektrin med en høvlebænk, som jeg har haft stående i ti år i en let fugtig
kælder eller med hele rækken af Bjørn Wiinblad juleplatter - de er i hvert fald mange penge værd!" Så er cool cash for det meste at foretrække, for
det giver i sidste ende flere valgmuligheder
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes