Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz sr7500 første indtryk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 April 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

jeg har lige fået denne krabat ind ad døren i eftermiddag, og ville lige dele min begejstring med jer.

Lidt tørre facts:

-7 x 105 W (8 ohm) plus 2 x 105 W multirum

-THX godkendt

-4 component video indgange samt opkonvertering af alle videoindgange til component ud.

-PreOuts på alle 8 kanaler og 7.1-kanals indgang.

-3 x optisk ind og 1 ud, tilsvarende med digital coaxial.

-..og det sædvanlige hejs, bl.a. pure direct, 5/6/7 channel stereo osv.

Den er utrolig solidt bygget, finishen er langt bedre end fx. Denon AVR2805. Den er voldsomt stor i forhold til vægten på 14,8 kg (44 x 46 x 20 cm). men det betyder så også at den ikke bliver nævneværdig varm i brug.

Mikrofon-setup'et tager forbavsende kort tid, men har så også fejl: baghøjttalerne og sub'en bliver justeret alt for lavt. Delefrekvenser var til gengæld spot-on, og jeg har aldrig hørt min sub så godt integreret som efter dette auto-setup.

Fjernbetjeningen er så ussel at jeg hellere ville undgå at nævne den, men here goes. Den føles utrolig billig at holde på (jo, det mener jeg er et reelt kritikpunkt ved en surr.receiver i 10K kr-klassen), lcd-skærmen er egentlig stor nok, men ikonerne er for små til at man kan læse dem. Remoten kan ikke programmeres til at betjene andre apparater, men har indbygget koder til nyere marantz-komponenter (de laver også satellitmodtagere). Der er godt nok en learn-DIODE på remoten, men ingen knapper eller kodebibliotek. Alt ialt dumpekarakter til remoten (men den røg også i skuffen samme sekund min pronto var programmeret). Det værste er at samme remote medfølger til sr8500(~14000 kr!!)

Menuer er nemme at finde ud af, selvom der er _mange_ ting at tweake. Der skulle til min store irritation en del indstillinger til, før man bare kunne sætte en cd til via phono-indgangen.

Men det vigtigste er jo lyden; som jeg roligt kan sige ikke skuffer.. den spiller jo som marantz gør, hverken mere eller mindre. På grund af forskellige reklamationer fik jeg lige et black rhodium concerto 2 phono-kabel til 850,- kr  det giver også et "lille" løft over et 300-kroners tara labs.

Det der er mest påfaldende er forstærkerens evne til at adskille de forskellige elementer fra hinanden, forstået sådan at man selv vælger om man vil leve sig ind i filmen, eller om man hellere vil nyde den klassiske underlægningsmusik. Center-kanalen er også knivskarp, talen drukner aldrig i fx. eksplosioner. Og så er der 112% perfekte panoreringer front-bag (det der ultimativt overtalte mig til Marantz'en over H/K og Denon).

Den er selvfølgelig også THX-godkendt, hvilket jeg dog ikke har leget med endnu, og forventer mig heller ikke meget af det. Der er også SRS circle surround og Dolby headphone, som ligeledes bare bliver et ikon på fronten man kan trække på skuldrene af.

Men alt i alt er jeg (indtil videre) super godt tilfreds med at have kastet 8.800,- efter denne snurrerundt bandit som også kan spille musik.

Ps. er Black Rhodium concerto 2 til ca 850 (vejl 1500,-) et ok køb? jeg er henrykt over det, men jeg har ikke meget sammenligningsgrundlag..

Makkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 April 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din Marantz, jeg har også en og er lige så begejstret  for den som du er. Den lyder nemlig fantastisk. Den er let at betjene med overskuelige menuer, der skal bare en anden fjernbejening til. Jeg har en Sony RM-AV2100T til at betjene alt min udtyr og er glæde for den. Denne receiver kan anbefales!!
Til top Vis Makkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makkie

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lige lånt sådan en SR-7500 med hjem til lytning. dog er jeg i modsætning til alle andre i denne tråd, mildest talt ikke imponeret af den. jeg syntes at den kort og godt mangler kræfter, den give mig slet ikke det "punch" som jeg er vant til og derfor ryger den også tilbage også håber jeg at den SR-8500 jeg så skal låne kan give mig det "punch" jeg mangler for bortset fra det og den dårlige fjernbetjening så er den faktisk god.

PS. det skal nok siges at jeg havde tænkt at den skulle afløse min H/K AVR 7000 (som vikelig giver "punch")  

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

Janner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

...har du smidt Kr. 8800,- for SR-7500 incl. et kabel ?...eller hvordan skal det læses ?

KT-Radio i Odense sælger den " hvis du er frisk " for imellem Kr. 6700-7000,- !!

...dette godt nok uden kabel, men snak med Jan eller Torben - så får du nok et kabel med i prisen ! 

Til top Vis Janner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janner

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

ja jeg har givet en god klat ekstra for den (det billigste jeg kunne finde var dog lige over 7000 kr, men jeg har prøvet flere gange at blive r*vrendt så stygt, så jeg er færdig med at handle i div. tvivlsomme forretninger (som KT-radio dog ikke er).

Men anyways, kablet var udover de 8800,- og jeg kan se hos KT-radio at den vejl. pris ihvertfald har været 8500,- engang... så jeg må lige tage fat i TC når jeg returnerer kablet (det gav uhyggelig mange detaljer, men dræbte effektivt enhver dynamik der måtte være-jeg må trækkes med mit taralabs 300-kroners kabel lidt endnu).

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Thunderhawk skrev:

Jeg har også lige lånt sådan en SR-7500 med hjem til lytning. dog er jeg i modsætning til alle andre i denne tråd, mildest talt ikke imponeret af den. jeg syntes at den kort og godt mangler kræfter, den give mig slet ikke det "punch" som jeg er vant til og derfor ryger den også tilbage også håber jeg at den SR-8500 jeg så skal låne kan give mig det "punch" jeg mangler for bortset fra det og den dårlige fjernbetjening så er den faktisk god.

PS. det skal nok siges at jeg havde tænkt at den skulle afløse min H/K AVR 7000 (som vikelig giver "punch")  

Har du fået testet om 8500 så havde mere "punch"?? hvilke højtalere skal den spille med??

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

8800,- for SR7500...??? Det kan du vel ikke seriøst mene..??? Jeg købte en SR8500 ved SunAudio til 9000,- Jeg håber, at du har lavet en tastefejl...

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg gav 6900 for sr7500 da den lige var udkommet i Sunaudio

hald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
8800,- for SR7500...??? Det kan du vel ikke seriøst mene..??? Jeg købte en SR8500 ved SunAudio til 9000,- Jeg håber, at du har lavet en tastefejl...

Værsågod!

Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

hald skrev:
NitroBlast skrev:

Værsågod!

Hvad skal jeg med dette? Det er jo en vild pris. Som sagt gav jeg 9000,- for SR8500 ved SunAudio? At give 8800,- for SR7500 er efter min mening en styg overpris - men der er vel plads til købmænd og købere ;o)

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

hald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

hald skrev:
NitroBlast skrev:

Værsågod!

Hvad skal jeg med dette? Det er jo en vild pris. Som sagt gav jeg 9000,- for SR8500 ved SunAudio? At give 8800,- for SR7500 er efter min mening en styg overpris - men der er vel plads til købmænd og købere ;o)

Ville bare vise at det skam ikke var en tastefejl.. Desuden giver TC da prisgaranti? Jeg ville rende ned med den igen og brokke mig

Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

hald: Nåh, på den måde.. Misforstod lige dit link...

Prisen er godt nok groft i overkanten, men bortset fra det, er det da godt, at EEK1 er glad for sin Marantz

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Har nu haft denne reciever i 4 måneder... Synes simpelthen den er kanon..

Men ehhmm... Nogen der ved hvordan man bruger den medfølgende remote til at vælge input? Er træt af at skulle ned og dreje på selve receiveren for at vælge input.
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:

Men ehhmm... Nogen der ved hvordan man bruger den medfølgende remote til at vælge input? Er træt af at skulle ned og dreje på selve receiveren for at vælge input.

Hehehehehehehe... Jeg havde samme problem, da jeg havde SR8500 i en kort periode... Du skal trykke 2 gange på source/input knappen (kan være tv, dvd, vcr, dss, tuner...... etc. nederst på fjernbetjeningen) indenfor 2 sekunder...

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Eiberg skrev:

Hehehehehehehe... Jeg havde samme problem, da jeg havde SR8500 i en kort periode... Du skal trykke 2 gange på source/input knappen (kan være tv, dvd, vcr, dss, tuner...... etc. nederst på fjernbetjeningen) indenfor 2 sekunder...

Haha... Det var da godt nok den ringeste metode jeg længe har set. Den virker da, men... Besværligt.

Forstår ikke hvorfor de ikke har brugt "pilene" der sidder mellem Ch. Selector og Volumen...

Men tak for hjælpen!
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det kan ikke passe at du ikke kan styre andre ting, det kan min da selv om den er numret mindre, der er da koder i instruktionsbogen 2 hele sider, så kig lige en gang til

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:
Haha... Det var da godt nok den ringeste metode jeg længe har set. Den virker da, men... Besværligt.

Forstår ikke hvorfor de ikke har brugt "pilene" der sidder mellem Ch. Selector og Volumen...

Men tak for hjælpen!

Det virker lidt underligt - normalt er det kun på computeren der skal dobbelt-klikkes.......

Hvordan er lyden i dine E875'ere? Overvejer samme højtalere som erstatning til mine D365... Har E805 som bag/surround og E8CEN.2 til center....

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg købte mine E875'ere hos hifishoppen.dk (hvor jeg i øvrigt fik god service), og til en pris af 2395,- pr. stk. kan jeg overhovedet ikke klage. Kan ikke lige huske normalprisen, men den er et godt stykke over det.
Pris vs. performance synes jeg det er en rigtig god højtaler. Den har faktisk en god dybbas, specielt hvis man tager i betragtning der sidder 5½" enheder i.

Desværre får mine langt fra optimal plads. De står for tæt på væggene, men det bliver ikke bedre i mit nuværende rum. Du ser ud til at kunne give dem god plads.
De er vel næsten et must, når nu du har resten af serien? :)

Men skriv en PM hvis der er specifikke spørgsmål...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes