| Forfatter |
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har købt en Denon 3910 og overvejer at anskaffe deres a1sr eller a1sra surround forstærker.
Jeg kan ikke helt finde ud af om denonlink vil give mig sacd overført digitalt eller ej. På Hifiklubbens side skriver de under dvd-afspilleren at de venter på tilladelsen, men under beskrivelsen af a1sra'en skriver de at det er muligt. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre eller ej?
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er rimelig sikker på at den ikke kan endnu, men at det kun er en software opdatering der skal til før den kan, selv Denon's nye topforstærker kan ikke overføre SACD via Denonlink endnu.
|
| Til top |
|
| |
Tunebio Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt, den kan over føre alt andet end SACD...
Både dvd audio og HDCD, men endnu ikke SACD.
Købte den velnok sidste AVC-A1SRA i hifi klubben i sidste uge. Den er jo desværre udgået nu......
Det er vist noget med kopi beskyttelse, men når den bliver frigivet, kan både dvd og forstærker, opgraderes gratis i hifi klubben.
Hilsen Flemming
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at der er håb forude mht overførsel af SACD vil Denon Link 3RD
Taget fra denon.de
< =http://www.altavista.com/web/results method=get>
|
Free course for highly soluble audio: DL 3rd free course for highly soluble audio: The third generation of the digital multi-channel interface DENON left (DL 3rd) makes now also the transmission possible of untreated SACD Bitstroeme from the universal Player to the A/V Receiver/ amplifier over only one interwiring. Step for step takes up the digital audio express of DENON travel. Owing to the officially sealed SACD support for the up-to-date valid SACD standard DENON universal Player can the original DSD Bitstroeme of the SuperAudio CD directly over DENON left 3rd spend and at an accordingly equipped A/V amplifier or -Receiver pass on. That means: In place of the necessary, similar connection over six individual lines music trailers can transfer all two and multi-channel formats now with only one cable loss-free and in best quality. Beyond that is open to the signals of DVD audio or SACD also the way to interesting functions of the DENON A/V amplifiers or -Receiver, supplied by way of the DENON link interface. Among it also the car Room EQ Raumentzerrung without the signals ranks unnecessarily to change to have beside bass management and Laufzeitentzerrung. Also the ProLogic IIx rework, which appropriate for example the 5.1-Kanal-Ton of the SACD for the rendition over a 7.1-Kanal-Lautsprecher-System prepares, is possible. The newest amplifiers and receiver are already equipped with the DENON left 3rd. Current DVD Player like the DVD-A1XV and the DVD-3910 can be re-tooled by DL 2nd on DL 3rd. For the somewhat older DVD-A11 it will likewise give a solution. Closer information for the modalities and execution is published to 01.06.2005. Please you have up to then still little patience.
Freie Bahn für hochauflösendes Audio: DL 3rd Freie Bahn für hochauflösendes Audio: Die dritte Generation der digitalen Mehrkanal-Schnittstelle DENON Link (DL 3rd) ermöglicht nun auch die Übertragung unbehandelter SACD-Bitströme vom Universal-Player zum A/V-Receiver/-Verstärker über eine einzige Kabelverbindung.
Schritt für Schritt nimmt der digitale Audio-Express von DENON Fahrt auf. Dank der offiziell besiegelten SACD-Unterstützung für den aktuell gültigen SACD-Standard können DENON Universal-Player die ursprünglichen DSD-Bitströme der SuperAudio-CD direkt über DENON Link 3rd ausgeben und an einen entsprechend ausgestatteten A/V-Verstärker oder -Receiver weitergeben. Das bedeutet: Anstelle der bisher notwendigen, analogen Verbindung über sechs einzelne Leitungen können Musikanhänger nun mit einem einzigen Kabel sämtliche Zwei- und Mehrkanal-Formate verlustfrei und in bester Qualität übertragen.
Darüber hinaus steht den über die DENON LINK-Schnittstelle zugeführten Signalen von DVD-Audio oder SACD auch der Weg zu interessanten Funktionen der DENON A/V-Verstärker oder -Receiver offen. Dazu zählen neben Bassmanagement und Laufzeitentzerrung auch die Auto-Room-EQ Raumentzerrung ohne die Signale unnötig wandeln zu müssen. Auch die ProLogic IIx-Nachbearbeitung, die beispielsweise den 5.1-Kanal-Ton der SACD für die Wiedergabe über ein 7.1-Kanal-Lautsprecher-System angemessen aufbereitet, ist möglich.
Die neuesten Verstärker und Receiver sind bereits mit der DENON Link 3rd ausgestattet. Aktuelle DVD-Player wie der DVD-A1XV und der DVD-3910 können von DL 2nd auf DL 3rd nachgerüstet werden. Für den etwas älteren DVD-A11 wird es ebenfalls eine Lösung geben.
Nähere Informationen zu den Modalitäten und dem Ablauf werden am 01.06.2005 veröffentlicht. Bitte haben Sie bis dahin noch ein wenig Geduld |
| >
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar fra Hi-Fi Klubben / Cybertainment
Netop idag har vi fået nedenstående meddelelse fra DENON.
I praksis afventer vi at DENON leverer de software upgrades som vi skal udstyre butikkerne med (til DVD3910 kunder) og værksteder (til DVDA1XV og DVDA11). Upgrade af sidstnævnte to er nemlig i visse tilfælde en kombination af hard- og software upgrades.
Som altid (fordi vi er lidt besværlige i Skandinavien) trækker det yderligere ud at mange kunder ønsker en regionsfri løsning - som normalt lader vente på sig nogle ekstra uger.
Jeg vil tro at Hi-Fi Klubben er klar til at sætte opgraderings cirkusset igang midt i eller i slutningen af juni.
Opgradering er naturligvis gratis for alle kunder som har købt disse spillere i Hi-Fi Klubben.
Hilsen
Jens Holst Larsen Product Director, Hi-Fi Klubben/AudioNord
DENON LINK* is digital transmission technology developed by Denon that has won high critical acclaim as a high-performance digital audio interface. DENON LINK is used in Denons A/V surround amplifiers, high-end DVD players, and other components.
DENON LINK has been already approved as a digital audio interface for CD and DVD-Audio by 4C Entity in 2003. And now, it enables to support digital transmission of DSD on Super Audio CD additionally, officially with DENON LINK 3rd Edition (DENON LINK 3rd).
DENON LINK 3rd enables full-spec digital transmission of all sources, from CD and DVD-Video to the multi-channel signals of Super Audio CD and DVD-Audio. The performance of a DVD player and an A/V surround amp can be fully realized by simply connecting a dedicated DENON LINK cable, allowing users to consistently enjoy the maximum sound quality of digital program sources.
DENON LINK
For High-speed, High-grade Digital Signal Transmission and Playback DENON LINK* is a digital interface that uses high-speed transfer elements made possible with balanced transmission to achieve high-speed, high-grade digital transmission in real time and with negligible signal degradation. DENON LINK enables direct transmission of PCM 24-bit, 192-kHz digital signals, jitter-free and with high S/N, from DVD-Audio, Super Audio CD, and other sources featuring high speed and high sound quality. DENON LINK not only gives life to the high-quality sound reproduction capabilities of amps and DVD players, set-up is also as easy as connecting a cable.
*Patent Pending
* * Details on product support for this technology will be announced at the end of May. __________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at det kun er afspilleren der skal have den update. Receiverne/Forstærkerne har hele tiden kunnet modtage signalet eller...?
Hvilke Receivere/Forstærkere i Denons program er i så fald i besiddelse af Denon Link 3rd? Jeg tænker også på tidligere modeller: A1SE, A1SR og A1SRA.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv en A1SE og er næsten 100% sikker på at den ikke kan opgraderes til Link 3RD, selvom den opgraderes til en SR.
En A1SR er jeg lidt i tvivl om den kan opgraderes til 3RD.
En A1SRA er jeg rimeligt sikker på kan opgraderes til Link 3RD.
Prøv evt. at spørge i HFK eller på Cybertainment.
3805 mener jeg er forberedt for Link 3RD
__________________  Audi A3
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg husker rigtigt er det kun en fra den ægte SR model og opefter der kan opgraderes til Denonlink 3RD og så slevfølgelig 3805.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SR og SRA kan modtage 3RD link.
DVD A11 og A1 skal en tur forbi værkstedet for at kunne afsende 3RD link mens 3910 skulle kunne klares med en softwareupdate.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
SR og SRA kan modtage 3RD link.
DVD A11 og A1 skal en tur forbi værkstedet for at kunne afsende 3RD link mens 3910 skulle kunne klares med en softwareupdate.
MVH WRONG
|
|
|
For lige at skære det ud i pap så: SR og SRA behøver ikke opgraderes, de kan umiddelbart modtage 3rd link?
Min 3910 behøver så en software opdatering som kommer i skandinavien engang i sommer.
Thats it
|
| Til top |
|
| |
JHL Hi-Fi Klub. Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 08 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Nja - I har ikke helt rigtigt fat i dette.
Det eneste der har trukket ud mht DL3 er godkendelsen af DVD afspillerne som spytter det rå digitale signal ud. Når det kan komme ud af afspilleren - så er der straks kopisikrings problemer som skal afklares. Derfor gælder denne blåstempling af DL3 kun DVD afspillerne.
Alle forstærkere som understøtter DL3 - har gjort dette fuldtud - helt fra starten. Det er der jvf ovenstående ingen problemer med.
Derfor er DENON Link indgangen på AVCA1SRA, AVCA1XV og AVR3805 generation 3 allerede nu (hvis det vælges i menuen). Med andre ord - når ejere af disse forstærkere for opgraderet deres DVD - så kan de umiddelbart kobles til forstærkeren. Alt man behøver at gøre er at ændre setting i OSD'en for DENON Link.
AVCA1SR kan opgraderes til AVCA1SRA - herunder DL3 support. Det koster imidlertid en klat penge - da håndtering, forsendelse og ombygning altsammen løber op.
AVCA1SE og AVCA1SE'ere som er opgraderet til SR kan ikke videreopgraderes til SRA.
Jeg håber det skabte lidt klarhed over forvirringen. (Indrømmet - det er lidt kompliceret). __________________ Jens Holst Larsen
Product Director,
Hi-Fi Klubben/AudioNord
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Jens. Nu står det klokkeklart
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tranum.
Har du fået købt ny forst.???
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej endnu ikke. Kan ikke helt finde ud af hvilken jeg skal have. Har lige en Pathos CinemaX på besøg. Det er en fed forstærker, men den er også meget dyr.
Men jeg har solgt min Surround forstærker til den 1. Så bliver det spændende at se hvor lang tid jeg kan undvære, før jeg køber
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ihvertfald kraftigt anbefale avca1 sr(a) modellerne. Hvis det er surround du primært går efter er der kun én der efter min mening slår dem og det er den nye 1xv.
Jeg vidste faktisk ikke at phatos havde surround på programmet. er det noget der dur???
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har heller ikke nogen processor, det lader jeg Denon DVD3910 om. Den yder 2x450watt eller 5 x 150w.
Det er en meget lækker sag til 60.000kr.- Den er som sagt dog kun til låns, af en kammerat som lige synes jeg skulle prøve den:)
Tog lige et billede:

|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer Denon AVC-A1SE. Den kan fåes til en fornuftig pris brugt, men kan ikke finde ud af om jeg hellere skal gå efter SRA udgaven.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser lækker ud da . Du skal gå efter SRA og ikke SE da SRA har en væsentlig bedre forforstærkerdel og bedre proccessorer.
|
| Til top |
|
| |