Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal jeg kigge efter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
IvanG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er begyndt at kigge mig om efter et godt surround anlæg samt højtalere. Jeg har været i hifi-klubben og har fundet noget jeg overvejer at købe. Jeg vil bare lige høre nogle pro's mening om det og høre hvad der foreligger af alternativer til mit valg.

Overvejer at købe følgende:

Anlæg

Hifi-klubbens Argon 6000 højtaler serie. 2 front, 2 bag, 1 center, 1 sub

- Jeg er opmærksom på at jeg kan få noget der spiller lidt bedre til prisen (7500 kr), men det er også vigtigt at designet er flot.

Forstærker NAD T743v2 eller NAD C720BEE

- Jeg hælder mest til den sidste, men de minder meget om hinanden. pris: 4000 kr. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. dekodere? Tror begge forstærkere dækker følgende formater: Dekodere: Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, DTS. Andre ting jeg skal være opmærksom på at forstærkeren kan klare?

Dvd-afspiller NAD T513. pris 1200 kr

Kabler

Ud over anlæg skal jeg også købe højtaler-kabler og kabler til anlægget. Nogle gode råd til hvad jeg har brug for og hvor man kan få det billigt vil være fedt! Jeg synes umiddelbart at kabler koster en formue, og det kan være lidt svært at vide hvor meget man egentlig skal bruge på kabler.

Opsætning

Hvad skal man tænke på når man sætter systemet op. Placering af højtalere osv. Det skal lige siges at jeg har en stor stue - så der er sikkert mulighed for optimal placering.

Det var det, hvad synes du?

mvh Ivan G.

Til top Vis IvanG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IvanG

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Øhh, du får altså ikke meget surround med C720BEE. Det er en ganske alm. stereo receiver.

Mht. højtalere ja, de Argon er da meget pæne, men jeg havde nok valgt Dali's Blå Serie, men ok, jeg går nok lidt mere op i lyden, så må designet komme lige efter.

Kabler: Køb nogle fornuftige signal-kabler fra start. Det være sig QED P75 el. SR75 til digital-kablet og f.eks. QED Quenex 3 til et evt. analog-kabel fra fjernsynet el. anden kilde.

Højtaler-kabler: Her kan du spare til at starte med hvis økonomien er lidt stram. Harald-Nyborg, Brinck osv. har billige, men ok højtalerkabler. De skal være på minimum 2,25 mm2. Om et par måneder kan du så købe nogle bedre, men om du kan høre forskel m. de højtalere (og receiver) du vælger der er nok spørgsmålet, da det jo blot er et lille husmands-anlæg.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes