Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Stereolyd på Sony STR-DB790 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NillerManden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt en Sony STR-DB790 surroundforstærker i Tyskland, men agter i langt tid frem over kun at anvende den i ren stereo drift. Hvad er den bedste måde at indstille forstærkeren på i det tilfælde så der også er mulighed for f.eks. at regulere bas og diskant og måske loudness på. Manualen har jeg downloadet og sætter mig noget i vildrede på det punkt.

mvh

Til top Vis NillerManden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerManden

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Skal du høre stereo på en receiver, så burde du bruge "pure-audio" eller "pure-direct" hvis der er denne mulighed. Disse modusser slår alle digitale kredsløb og displays fra, for at forringe støjniveauet betydeligt og dermed øge lydkvaliteten.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har en selv STR-DB790QS og der er ikke det store at råbe hurra for. Klangen er meget lys og der mangler luft i toppen. Hvis man ikke passer på kan man få problemer med s-lyde. Mellemtonen syntes jeg er ok, men bunden er det mangel af syntes jeg. Jeg har været nødt til at lade min sub spille med i stereo for at kompencere for det.

Tilgengæld syntes jeg dens performance i surround er forygende, hvis man får slået de dumme s-lyde ihjel. Hvilket også var grunden til jeg i sin tid købte den. Idag ærger jeg mig dog over at jeg ikke lagde mere vægt på stereolyden.

Det du kan regulere er bass+-db treble +-db

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes