Forfatter |
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 10 Juni 2016 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er sådan en her til salg http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=310854
Sådan én havde jeg for mange, mange år siden, sammen med et par Dali 850 og det kunne spille meget højt og meget rent __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
Sendt: 11 Juni 2016 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Den er meget flot i champagne farvet. Sony's forstærkere har en ekstra fokus på mellembassen og nedre
mellemtone. Dette giver den varme klang, du oplever. Højttalere til den lyse og måske slanke side, får sig en rigtig god makker i sådan
en Sony. På et senere tidspunkt, fik Sony en noget mere steril klang. Det skete vist lige omkring 1999-2000 serien. Og så har din Sony
jo også en ganske hæderlig RIAA del. God fornøjelse med den.......impulskøbet kan man vist ikke sige... |
|
|
Tak allanowich.
Nej tingende skal jo overvejes en ekstra gang eller to inden man slår til. Det kunne jo være at man gik hen og fik noget der var dårligere
end det man havde. Det er bestemt ikke tilfældet med Sonyén. Jeg sidder stadig i flere timer om dagen og nyder musikken som den
formidler på fornemmeste vis. Det er præcis den lyd jeg har ledt efter, godt jeg ikke fik solgt Dalierne, som jeg overvejede på et
tidspunkt, for de kan jo dælme nok spille musik, med det rigtige grej foran.
Nu kommer det næste problem så, hvornår mon det stopper?  Jeg overvejer rigtig meget at få fat i en pladespiller, men da jeg intet
ved om det, udover at pladerne er nogle store sorte tingester, der ikke køre så hurtigt rund som en cd, så ville nogle gode råd være
dejligt.
Og ja min "nye" Sony er ganske rigtig sort
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 27 Juni 2016 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pro-ject-debut carbon, Betalelig pladespiller med arm i kulstof. Et godt sted at starte, til en fornuftig pris, Rimelig pickup, men den kan hurtigt forbedres med fx Ortofons 2m serie. Og så kan du selv skifte signalkabel, som du ønsker!!!!!
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 27 Juni 2016 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mindre jeg er blevet overhalet i min viden om den teknologiske udvikling, så er nævnte tonearm nok lavet i kulfiber og ikke i kulstof
Der er selvfølgelig et slægtskab med kulstof, men det er trods alt et ret for-/bearbejdet niveau af kulstof, vi her taler om.
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 27 Juni 2016 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mangler vel også en CD afspiller?
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 28 Juni 2016 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det gør jeg ikke. Jeg har en Rotel RCD 1072 cdafspiller, som gør det rigtig godt. Men selvfølgelig overvejer jeg da at bytte den til en
Sony ES afspiller. Men også her er jeg lidt på bar bund, der er jo rigtig mange at vælge imellem og dyrt som billigt.
Mht til pladespilleren så skal den helst virke som den er, da det jo er min første. Men en sådan kan man vel sagtens finde brugt, uden der
er problemer i det?
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 28 Juni 2016 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set en Sony FA50ES til 5000kr på dba hvis nogen er interesseret mener bestemt den har været til salg for mere.
Har selv en lille beskeden marantz pm5005 og matchende cdafspiller
har noget bedre strømkabel og er da imponeret over så billig en forstærker
har mulighed for et ekstra godt strømkabel hvor ældre sony modeller ikke har
På dba er der en Sony, CPD- X 777 ES til 5000kr en gammel topmodel i sort fra 1992
kostede den gang ca 12000kr og kan huske topmodellen altid fik 13 for lydkvaliteten i
hifi og elektronik, hvis den er 100% iorden lyder det som en helt ok pris
17kg og den eneste jeg så i hifi revyen 92 der kunne matche vægten var en denon DCD 3560
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke en forstærker jeg er på jagt efter. Jeg har fået mig en Sony TA-F707 ES ( den mest velydende forstærker jeg har ejet.)
Men jo den nævnte forstærker har været til salg for 7000. Jeg bød ham 4500 som hvis nok er prisen på den, men det ville han ikke sælge
den for. Så jeg fik mig en 707 ES til en langt bedre pris. Og den skulle hvis være ligeså god.
Men jeg vil gerne ha mig en pladespiller først, da min Rotel cd-afspiller gør det ganske udmærket. Men jo drømmen er da at der kommer til
at stå Sony ES på det hele
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er f707 es bedre end fa50es eller har du bare en 707 fordi den anden var for dyr?
Er 2700kr en god pris for en Sony, TA-F730ES?
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt at indmaden i dem er stort set ens. Men jo den du hentydede til er for dyr. Det er nok også derfor han ikke har fået den solgt
endnu. Men jo mit Sony ES eventyr er først lige startet. Men da det var lidt af en prøve, da jeg aldrig havde hørt Sony ES før, så skal man
jo starte et sted. Og det blev så en 707 ES på knap 22 kg. Jeg har helt sikkert fået mod på mere Sony ES udstyr, for hvor kan det altså
bare spille musik
Ja det er hvis en ok pris for sådan en Sony TA-F730ES
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
spurgte lige for sjovt om 2000kr var et skambud
Har godt nok lige købt en god value for money forstærker
Men en sony 730es er jo ikke hvilken som helst forstærker men en gammel topmodel
og en af de store forstærker man kan komme i nærheden af når man ikke har råd til en
Pioneer A-91D, den er i hvertfald ikke lige så dyrt som de store pioneer modeller fra samme årgang
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de større fejltagelser jeg har foretaget mig inden for HiFi, er ikke at købe et helt fejlfrit eksemplar af en TA-FA50ES i
champagne, jeg blev tilbudt for beskedne 1.000kr for 2 år siden.
Dette har jeg fortrudt mange gange siden. Det er en fantastisk flot forstærker. Hvordan den lyder skal jeg ikke kunne sige.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der en til 5000kr på dba, dog er den kun i sort, men du kan få en Sony TA-N80ES i sølv eller champange farve (er lidt i tvivl om hvilken det er) til 5500kr Ud over pakkelabel er det så andre der kan fragte over 20kg?
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er TA-N80ES en effektforstærker, hvorimod en TA-FA50ES er en integreret som min 707ES. Jeg vil beskrive lyden i min 707ES som rigtig varm og behagelig, dog stadig med en masse detaljer. Det er simpelthen en perfekt partner til en Dali højttaler, som nemt kan ha tendens til en lidt skarp top med det forkerte udstyr bagved. Den har 100 watt i 8 ohm, men den kan sagtens trække Dalierne til et meget højt lydtryk. Faktisk tror jeg ikke det var væsentlig højere med min 250 watts effektforstærker. Men lyden er lysår bedre end min forhenværende snurreundt/effektforstærker løsning.
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Ud over pakkelabel er det så andre der kan fragte over 20kg? |
|
|
Jep, det kan jeg hjælpe med, hvis det bliver aktuelt, så smid mig en PB.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved jeg ikke om jeg køber den, har lige købt ny forstærker (som kan returneres)
Sådan en sony ta730es er jo det jeg i længere tid har ønsket mig, en stor mother f... af en forstærker,
en gammel topmodel med mindst 100watt pr kanal i 8 ohm, som vejer som et ondt år
(eller hvad man kalder det) der ikke koster en bondegård
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Ved jeg ikke om jeg køber den, har lige købt ny forstærker (som kan returneres)
Sådan en sony ta730es er jo det jeg i længere tid har ønsket mig, en stor mother f... af en forstærker,
en gammel topmodel med mindst 100watt pr kanal i 8 ohm, som vejer som et ondt år
(eller hvad man kalder det) der ikke koster en bondegård |
|
|
Du skal bare springe ud i det og prøve sådan en. Den vil helt sikkert ikke skuffe dig. Jeg kan se at den stort set har de samme
specifikationer som min og de vejer også det samme. 730éren er dog et par år ældre end min, men de holder evigt er jeg næsten sikker
på. Også holder de prisen rigtig godt, så det er nok næsten gratis at prøve den.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal lige have skrabet pengene sammen ;-)
Har lidt til salg som jeg ikke bare lige på magisk vis kan få solgt
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2016 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror slet ikke jeg har plads til sonyen 470 x 166 x 436mm
Har fra kanten af mit tv/hifi møbet og til væggen 460mm hvor ca 130mm før væggen
starter højtaler indgangene, det vil sige jeg skal have omkring 10 cm mere plads,
mit tv,hifi møbel er lige under 40 cm så måske kan den ikke være der pga fødderne,brede
også lidt for bred med mindre jeg stiller min cdafspiller oven på forstærkeren
|
Til top |
|
|

Tager lige en pause!
|
Sendt: 04 Juli 2016 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ikke stille noget ovenpå sådan en Sony ES forstærker, for den bliver meget varm, selv ved lav volumen. Jeg havde også sat min cd-
afspiller og radio ovenpå forstærkeren da jeg fik den hjem, men det kom hurtigt væk igen da forstærkeren kogte nedenunder. Så den skal
ha fri luft hele vejen rundt.
|
Til top |
|
|