Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: digital parabol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren_B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 September 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Så kunne min analog box ikke længere, signalet stoppede.

Så nu skal jeg bruge en digital, derfor har jeg et par spørgsmål om dette!

Kan jeg beholde den gamle parabol skærm, eller skal der købes en ny? og er det muligt at have den samme box til både Canal Digital, og Viasat?

Til top Vis Søren_B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren_B

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Søren_B skrev:

Så kunne min analog box ikke længere, signalet stoppede.

Så nu skal jeg bruge en digital, derfor har jeg et par spørgsmål om dette!

Kan jeg beholde den gamle parabol skærm, eller skal der købes en ny? og er det muligt at have den samme box til både Canal Digital, og Viasat?

Jeg kan svare på om det er muligt at have den samme box til dem begge samtidigt. Det er det og alligevel ikke.

Du kan så vidt jeg ved ikke få en box som er godkendt af dem begge, derfor er man ikke garanteret at det virker. Jeg kender nogen som står i netop dette problem lige nu. De har en Force box(som kostede en formue for 2-3 år siden) denne virker nu ikke længere med Viasat dermed har de været nød til at købe en godkendt viasat box. For at gøre det endnu værre er den faktisk også lige begyndt at drille med at opdatere kanallisten med Canal digital. Dette opdagede vi da vi skulle opdatere pga at tv4 flytter frekvens. Dermed står de nu med en Force box som hverken virker til Canal digital eller Viasat.

Mit råd. Få en godkendt box til dem begge og ladvær med at samle det i en box, det virker muligvis i en periode men når box'en ikke er godkendt så risikerer du at det lige pludseligt ikke virker pga de har opdateret et eller andet.

Nicolai

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 03 September 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Du kan beholde skærmen ja. Afhængigt af hvor gammel den er, skal du måske skifte LNB hovedet, det der sidder for enden af armen af din parabol. Den skal være en universal lnb, men det er meget muligt, den allerede er en sådan, hvis ikke det er et meget gammelt anlæg du har.

Samme boks til Canal Digital og Viasat er ikke muligt. Der er ikke sammenfaldende modeller der er godkendt af begge.

Ofte leverer udbyderen både parabol og modtager samlet, når du tegner abonnement samtidigt. Canal Digital har en gratis lejemodtager i et år, men det er reelt en modtager du formentlig aldrig skal betale for. Såfremt de vil til at opkræve leje efter 1 år, ringer du bare ind og så skulle du gerne kunne forlænge den gratis periode.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes