| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
der var ikke meget respons MVH Don |
|
|
Nååååååå, den er da fiiiiiiiiiiiiiiin den lille kineser-børge. Er du glad igen nu? 
Er det PP eller SE? Jeg gætter på PP.
|
|
|
Hej Rock.. Jamen den er ikke en kineser... den er fra polen:-) PP/SE?? er ikke helt med? MVH Don |
|
|
POLEN , næj uha da Den så bare ud til at komme fra Kina 
Det er nok en Push Pull fætter på en 40 watt ikk?
Det kunne være sjovt med noget rør igen  |
|
|
såså du... den ligner da ikke en kineser  ...hehe.. det er en 2*40 watt klasse A...  og ja den spiller godt!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
push-pull/single ended 
Mvh
Brok |
|
|
ahh.... hehe
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
|
|
Nååååååå, den er da fiiiiiiiiiiiiiiin den lille kineser-børge. Er du glad igen nu? 
|
|
|
Hej Rock.. Jamen den er ikke en kineser... den er fra polen:-) PP/SE?? er ikke helt med? MVH Don |
|
|
Det kunne være sjovt med noget rør igen 
|
|
|
såså du... den ligner da ikke en kineser ...hehe.. det er en 2*40 watt klasse A... og ja den spiller godt!!
MVH Don |
|
|
Det var også bare noget pjat I virkeligheden ligner dn noget fra Iran Er der ikke lidt moské over den  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
såså du... den ligner da ikke en kineser ...hehe.. det er en 2*40 watt klasse A... og ja den spiller godt!! MVH Don |
|
|
Det var også bare noget pjat I virkeligheden ligner dn noget fra Iran Er der ikke lidt moské over den  |
|
|
Jeg syntes at det er en lidt sjov måde at bede om nye tænder på  ....*s*.. en dejlig bling bling fætter:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
såså du... den ligner da ikke en kineser ...hehe.. det er en 2*40 watt klasse A... og ja den spiller godt!! MVH Don |
|
|
Det var også bare noget pjat I virkeligheden ligner dn noget fra Iran Er der ikke lidt moské over den 
|
|
|
Jeg syntes at det er en lidt sjov måde at bede om nye tænder på ....*s*.. en dejlig bling bling fætter:-)
MVH Don |
|
|
DEN ER SMUK, OG DEN LYDER KANON OG DEN KOMMER HELT SIKKER IKKE FRA POLEN, EJ HELLER IRAQ (nu tør jeg sgu ikke være her mere ) Hygge med din high end rørspille........ __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det var også bare noget pjat I virkeligheden ligner dn noget fra Iran Er der ikke lidt moské over den 
|
|
|
Jeg syntes at det er en lidt sjov måde at bede om nye tænder på ....*s*.. en dejlig bling bling fætter:-) MVH Don |
|
|
DEN ER SMUK, OG DEN LYDER KANON OG DEN KOMMER HELT SIKKER IKKE FRA POLEN, EJ HELLER IRAQ (nu tør jeg sgu ikke være her mere ) Hygge med din high end rørspille........ |
|
|
hehe det er bare gas... jeg kan skam tage det...  ... så længe nogen skriver i min tråd så er det ok...hehe
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
rockforlife skrev:
don dario skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg syntes at det er en lidt sjov måde at bede om nye tænder på ....*s*.. en dejlig bling bling fætter:-) MVH Don |
|
|
DEN ER SMUK, OG DEN LYDER KANON OG DEN KOMMER HELT SIKKER IKKE FRA POLEN, EJ HELLER IRAQ (nu tør jeg sgu ikke være her mere ) Hygge med din high end rørspille........
|
|
|
hehe det er bare gas... jeg kan skam tage det... ... så længe nogen skriver i min tråd så er det ok...hehe
MVH Don |
|
|
Det var rart at høre Jeg synes også det er sjovt når nogen at skive i min lille tråd om mit stereo Men ok. Men anlæg er måske ikke prangende nok
Jeg har selv haft noget rør engang for nogle år tilbage. Det var jeg meget glad for. Men da jeg så flyttede i hus og kunne spille højt, uden højtråbende naboer, kom jeg til at mange power og rør sættet røg ud. Det var Audio Note M1 Phono (preamp) og en P2 (18 watt push pulle effektbørge)
Audio Note spiller generelt p***e hamrende godt. Desværre er det MEGET dyrt Men får jeg chancen en dag, ville jeg gerne prøve denne her: 
http://www.audioconsult.dk/anmeldelser/audionote/Audio%20Not e%20OTO%20Phono%20SE.htm
24.000,- med RIAA 
Skal det være "rigtig" rørlyd, så skal det være single ended  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jamen det er både rigtigt og forkert det med single ended og push pull... for har prøvet nogle forskellige rørforstærkere og det har nogen gange på nogle mærke været oush jeg bedst har kunnet lidet lyden på... så...
Uha den er også sø den audionote.. min koster 20k.. så prisen er da tæt.. har du nogen sinde hørt den model jeg har??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu er der kommet en ny pick up ind af døren:-)
Sumiko Celebration Reference!
Her er et par billeder af den.
Den er utrolig musikalsk med masser af harmoni.. jeg fornemmer nu meget bedre afstanden mellem de forskellige transienter.. satte en lp på med philharmonic orkestret på.... og UHA det var jo næsten som at være der(tæt på :-)
Så satte jeg en Norah Jones skive på, og her udmærkede den sig på fylde i hende stemme og "sprødheden".. man kunne næsten fornemmer at sådan lyder hendes stemme rigtigt:-)
Så røg der lige en klaver koncert på med Vladimir Ashkenazy og her har jeg aldrig hørt en mere behagelig og utrolig flot afrunding af et indstruments efterklang, og baggrundet fornemmes virkligt at være mørk/sort... Det er top klasse.
Så hvis man er til en meget musikalsk pu med flere evner, så er denne bestemt en god pu at prøve, men er meget til en masse spidsdetaljer så må man nok kigge efter en anden.. altså en mere analytisk pu.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lækkert ud 
du får nyt og nyt hele tiden  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Hej igen.
Jamen det er både rigtigt og forkert det med single ended og push pull... for har prøvet nogle forskellige rørforstærkere og det har nogen gange på nogle mærke været oush jeg bedst har kunnet lidet lyden på... så...
Uha den er også sø den audionote.. min koster 20k.. så prisen er da tæt.. har du nogen sinde hørt den model jeg har??
MVH Don |
|
|
Hæj A ha it hørt din rørbandit. Hvis man er ovre i SE, så man være sikker på at bruge en meget let drevet højttaler. PP bruger man for at få flere watt/strøm ud af banditten PP er mange gange lidt mere med den brede pensel, hvor SE er mere fin og dynamisk i sit udtryk. Det er min oplevelse med Audio Notes rør-guf. Men det er da klart at der kan være kæmpe forskel på rørbamser, som med alt mulig andet.
Jeg har ladet mig fortælle, at trafoen i en rør-bamse har mere at sige for den samlet lyd til slut, og her har AN en stor fordel, fordi de benytter "rigtige" trafoer, og ikke ringkerner, som mange af kineser-banditterne bruger. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
don dario skrev:
Hej igen. Jamen det er både rigtigt og forkert det med single ended og push pull... for har prøvet nogle forskellige rørforstærkere og det har nogen gange på nogle mærke været oush jeg bedst har kunnet lidet lyden på... så... Uha den er også sø den audionote.. min koster 20k.. så prisen er da tæt.. har du nogen sinde hørt den model jeg har?? MVH Don |
|
|
Hæj A ha it hørt din rørbandit. Hvis man er ovre i SE, så man være sikker på at bruge en meget let drevet højttaler. PP bruger man for at få flere watt/strøm ud af banditten PP er mange gange lidt mere med den brede pensel, hvor SE er mere fin og dynamisk i sit udtryk. Det er min oplevelse med Audio Notes rør-guf. Men det er da klart at der kan være kæmpe forskel på rørbamser, som med alt mulig andet.
Jeg har ladet mig fortælle, at trafoen i en rør-bamse har mere at sige for den samlet lyd til slut, og her har AN en stor fordel, fordi de benytter "rigtige" trafoer, og ikke ringkerner, som mange af kineser-banditterne bruger. |
|
|
Ja dit synspunkt du som ret i... min har også "rigigte" traffoer i... endda 3 store.. og ja den vejer godt 30 KG... jeg er bare vildt med lyden fra den her, Tror lidt det har noget at gører med de 6c33c rør der sidder i!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
ser lækkert ud 
du får nyt og nyt hele tiden  |
|
|
Hehe ja men nu er der også slut i meget lang tid!!!!
MVJH
Don
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan ikke stoppe mens legen er god Gino  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
du kan ikke stoppe mens legen er god Gino  |
|
|
Jo min pengepung siger sjovt nok stop nu OG I LANG TID...
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Jo min pengepung siger sjovt nok stop nu OG I LANG TID...  |
|
|

sådan en har jeg også lige PT.   
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
Sille Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om du har skrevet det i din lange tråd. Men hvad består opgraderingen af på sirius DMX 100 af? Har du oploaded billeder af Sirius'en?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sille skrev:
|
Jeg ved ikke om du har skrevet det i din lange tråd. Men hvad består opgraderingen af på sirius DMX 100 af? Har du oploaded billeder af Sirius'en?
|
|
|
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Jeg har selv haft en, og jeg synes den var meget svampet/løs i bassen. Er det noget i den retning, du har oppet på den? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sille skrev:
Jeg ved ikke om du har skrevet det i din lange tråd. Men hvad består opgraderingen af på sirius DMX 100 af? Har du oploaded billeder af Sirius'en? |
|
|
Det består lidt ændringer på printet, nye Rifa lyttere, nye traffoer og div indstillinger og målinger..
Mere Præcist ved jeg desværre ikke.
Men det kan klart anbefales.
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Sille skrev:
|
|
|
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Jeg har selv haft en, og jeg synes den var meget svampet/løs i bassen. Er det noget i den retning, du har oppet på den? |
|
|
Ja den er en noget anden forstærker nu... jeg er fuldt ud tilfreds nu:-)
Og har da prøvet lidt af hvert:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |