Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Don´s setup.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Er lyden bedre end en pladespiller mener du?? det kunne være man sku prøve en spolebåndoptager engang?? kan man hente musik ned der ikke er komprimeret og brændet det ud ukomprimeret og så optage det over på et bånd??

For det er vel igen ide at tage en cd og optage over på et bånd.. der vil kompri lyden vel også opstå??

MVH
Don

Nej - lyden er ikke "bedre" - men når man igen afspiller sine optagelser - er den i mine øren mere tro mod sit ophav, da en analog optager ikke hakker lyden i stykker, og søger at samle det igen på bedste vis - som en digitalfætter uvilkårligt er nødt til at gøre (for overhovedet at kunne virke)

bevares - på de rigtigt gode, skal man have skarpe øren for at høre det.

Nu er vi vidst ved at ryge temmeligt off-topic i tråden - så inden jeg slutter rablerierne :

Prøv at tage en god maskine med ud til f.eks en koncert , Bigband, Vikingerne ..  what ever - og hør det hjemme,  Så bliver man klar over at digitale medier har en mangel

Skulle det ske man får overstyret optagelsen - braser lyden ikke sammen, som på f.eks en DAT
( been there - done that ;)

Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

don dario skrev:

Er lyden bedre end en pladespiller mener du?? det kunne være man sku prøve en spolebåndoptager engang?? kan man hente musik ned der ikke er komprimeret og brændet det ud ukomprimeret og så optage det over på et bånd??

For det er vel igen ide at tage en cd og optage over på et bånd.. der vil kompri lyden vel også opstå??

MVH
Don
Nej - lyden er ikke "bedre" - men når man igen afspiller sine optagelser - er den i mine øren mere tro mod sit ophav, da en analog optager ikke hakker lyden i stykker, og søger at samle det igen på bedste vis - som en digitalfætter uvilkårligt er nødt til at gøre (for overhovedet at kunne virke)bevares - på de rigtigt gode, skal man have skarpe øren for at høre det.Nu er vi vidst ved at ryge temmeligt off-topic i tråden - så inden jeg slutter rablerierne : Prøv at tage en god maskine med ud til f.eks en koncert , Bigband, Vikingerne ..  what ever - og hør det hjemme,  Så bliver man klar over at digitale medier har en mangelSkulle det ske man får overstyret optagelsen - braser lyden ikke sammen, som på f.eks en DAT( been there - done that ;) 

Vi er da ikke off topic.. her i min tråd er alt hifi snak tilladt :-)

Jeg er nu også mere vild med en analog lyd.. derofr jeg er totalt bidt af pladespiller.. det er der intet nyere medie der kan hamle op med!!

Tage en god maskine ud til en koncert?? optage??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hvad så Don...

Jeg så lige at der var et par monoblokke magen til dine til salg på KSB. Skal der bi-ampes eller hvad?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Hvad så Don...

Jeg så lige at der var et par monoblokke magen til dine til salg på KSB. Skal der bi-ampes eller hvad?

Jeg har da to stk. iforvejen:-) så ja der bi-ampes...hehe.. den ska du tage at købe dig.. og så lige få den opdateret så har du en KONGE forstærker:-)

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

don dario skrev:

MVH
Don
Nej - lyden er ikke "bedre" - men når man igen afspiller sine optagelser - er den i mine øren mere tro mod sit ophav, da en analog optager ikke hakker lyden i stykker, og søger at samle det igen på bedste vis - som en digitalfætter uvilkårligt er nødt til at gøre (for overhovedet at kunne virke)bevares - på de rigtigt gode, skal man have skarpe øren for at høre det.Nu er vi vidst ved at ryge temmeligt off-topic i tråden - så inden jeg slutter rablerierne : Prøv at tage en god maskine med ud til f.eks en koncert , Bigband, Vikingerne ..  what ever - og hør det hjemme,  Så bliver man klar over at digitale medier har en mangelSkulle det ske man får overstyret optagelsen - braser lyden ikke sammen, som på f.eks en DAT( been there - done that ;) 

Hvordan optager du ny musik?? ikk fra en cd vcl?? ligger du cdér ind på pc først eller??

MVH
Don

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Hvordan optager du ny musik?? ikk fra en cd vcl?? ligger du cdér ind på pc først eller??

MVH
Don

Nu er det ikke meget nyt der er kommet til pga tidsnød etc - jeg plejede at have en transportabel DAT med mig, som jeg fik lov at pløkke direkte i en mixerpult's udgang.

Ellers bliver det kun til direkte FM radio optagelser - jeg ser ikke nogen grund til at optage noget, jeg allerede har på cd eller vinyl

men ligefrem smide det rundt om en pc først - bvadrrrrr..... 
Alle mine LP'er har jeg kørt over på CD, med en Yamaha cd-optager, der laver færdige cd-skiver
(http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK& amp;idcat1=2)

lyd ind -> cd ud ;)

Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

don dario skrev:

MVH
Don
Nu er det ikke meget nyt der er kommet til pga tidsnød etc - jeg plejede at have en transportabel DAT med mig, som jeg fik lov at pløkke direkte i en mixerpult's udgang. Ellers bliver det kun til direkte FM radio optagelser - jeg ser ikke nogen grund til at optage noget, jeg allerede har på cd eller vinyl men ligefrem smide det rundt om en pc først - bvadrrrrr.....  Alle mine LP'er har jeg kørt over på CD, med en Yamaha cd-optager, der laver færdige cd-skiver (http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK& amp;idcat1=2)lyd ind -> cd ud ;)

Ok det var ellers smart det med den DAT!!

Er den god den optager der?? Den komprimere ikk??

MVH
Don

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Så nu render jeg og lige med en Gryphon Demagic.... underlig makker sådan en.. meeen nu må vi se om skidtet virker:-)

Nogen der har erfaringer med denne eller lign.. eks densen cd skive??

MVH
Don

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg købte engang en Densen DeMagic CD skive i et svagt øjeblik (godt nok til tilbudspris).

Hvis man hører en forskel bagefter vil jeg mene at det nok er fordi at man så har det lidt bedre med at have købt den i første omgang.

Den eneste forskel jeg selv kan høre er den indbildte. Kan ske at mit setup ikke er high-end nok....

Du har vel ikke nået at få gummi-fætre fra Joel idag?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg købte engang en Densen DeMagic CD skive i et svagt øjeblik (godt nok til tilbudspris).

Hvis man hører en forskel bagefter vil jeg mene at det nok er fordi at man så har det lidt bedre med at have købt den i første omgang.

Den eneste forskel jeg selv kan høre er den indbildte. Kan ske at mit setup ikke er high-end nok....

Du har vel ikke nået at få gummi-fætre fra Joel idag?

Mvh.

Hej Krenz:-)

Jamen jeg har det på lidt samme måde... jeg regner ikk mange tests for noget hvis man har forladt sweetspot.. har man gjort det så tror jeg man har ødelagt en masse!? med mindre den forskel der er, er betydelig størrelse! her mener jeg at hvis man f.eks sætter en anden cd kilde eller noget til(der plejer forskellen at være godt hørbar)
og tiden mellem de ting man afprøver og skifte tiden spiller også en stor rolle... tror vi glemmer lyden ret hurigt og kan nem blive ramt af placebo eller i værste tilfælde nocebo:-)

Nej det er desværre ikke kommet endnu.. men han sendte det også først igår.. så måtte vi jo bare leve uden den pladespiler igår:-( men hva der blev også kørt en del god musik igennem igår.. det var klasse!!

MVH
Don

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej Don.

Ja, når jeg f.eks. bankoverfører til Tyskland skal pengene af en eller anden grund lige et smut forbi en bank i Frankrig først inden at de ryger videre til Tyskland. Der ligger velsagtens logik bag....

Mvh.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Hej Don.

Ja, når jeg f.eks. bankoverfører til Tyskland skal pengene af en eller anden grund lige et smut forbi en bank i Frankrig først inden at de ryger videre til Tyskland. Der ligger velsagtens logik bag....

Mvh.

Ja jeg fatter ikke at det banksystem ska gå så langsomt... vi er i 2007!!!!! det er ringe syntes jeg, men sådan er det jo!

Kan ikk huske spiller du på thorens igen eller?? igen nye påfund hos dig??

Ved du om Kasper kan skaffe flere af de der alu armboards?? snakket med ham fornyligt??

Ej hvor jeg kan blive irretere på mig selv... kan ikk finde ud af om jeg bliver ramt at placebo eller den Demagic virker:-)

MVH
Don

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Kan ikk huske spiller du på thorens igen eller?? igen nye påfund hos dig??

Intet nyt: Tudsegammel Lenco. Tudsegammel Audio Technica arm. Tudsegammel Denon PU. Min Thorens røg videre til tunghør.

don dario skrev:
Ved du om Kasper kan skaffe flere af de der alu armboards?? snakket med ham fornyligt??

Jeg har ikke snakket med Casper i ca. 100 år. Jeg tvivler på at han har TD320 alu armboards liggende på spring.

Mvh.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

[QUOTE QUOTE]

Intet nyt: Tudsegammel Lenco. Tudsegammel Audio Technica arm. Tudsegammel Denon PU. Min Thorens røg videre til tunghør.

[QUOTE QUOTE]

Jeg har ikke snakket med Casper i ca. 100 år. Jeg tvivler på at han har TD320 alu armboards liggende på spring.

Mvh.
[/QUOTE]

Har du stadig den lenco?? l75??

Hov ja du har da fået ny arm... hvordan er den så??

nej men mente han kendte en der kune lave de boards men hva så blev det nok heller ik i dette århundrede.. haha

MVH
Don

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jep - L 75.

Armen er lækker på en vintage-agtig måde. Lækkert udført i de små detaljer & den klæder Lenco'en godt. Jeg synes faktisk at den er et lækrere (kan man sige det?) stykke instrument end den SME 3009 improved jeg havde & så matcher dens høje masse fint min DL-103.

Det er svært for mig at vurdere armen alene da jeg har førstegangsmonteret den samtidig med ny PU men det er da bestemt en fornøjelse at lytte til vinyl når skiverne er iorden.

"men hva så blev det nok heller ik i dette århundrede.. haha"

Det har du sikkert ret i.

Edit: Så fik jeg da brugt ordet lækker på adskillige måder.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jep - L 75.

Armen er lækker på en vintage-agtig måde. Lækkert udført i de små detaljer & den klæder Lenco'en godt. Jeg synes faktisk at den er et lækrere (kan man sige det?) stykke instrument end den SME 3009 improved jeg havde & så matcher dens høje masse fint min DL-103.

Det er svært for mig at vurdere armen alene da jeg har førstegangsmonteret den samtidig med ny PU men det er da bestemt en fornøjelse at lytte til vinyl når skiverne er iorden.

"men hva så blev det nok heller ik i dette århundrede.. haha"

Det har du sikkert ret i.

Edit: Så fik jeg da brugt ordet lækker på adskillige måder.

Ok.. det er da sjovt med en víntage arm.. de kunne altså noget dengang:-) for ikk at snakke om marterialerne!! hva riaa har du?? der kører med den denon??

Er du så blevet lidt mere tilfreds med din Lenco?? kan huske at du ærgede dig at du havde solgt din thorens!

Du sku en dag hører sådan en Sumiko Celebration.. uha den spiller:-) men det gør prisen også!!

MVH
Don

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Clearaudio Basic men DL-103 lyder nu bedst (i mine ører) via min Denon forstærkers MC indgang.

Den Ortofon MC jeg havde før foretrak jeg dog sammen med Clearaudio'en.

Grunden til at jeg havde svært ved at slippe min Thorens var at det var min første spille da jeg startede op med vinyl igen for 1½ år siden. Så TD150MkII har en særlig plads. Men ingen tvivl om at Lenco'en spiller med større ro & autoritet.

Ja du har godt nok været heldig med at få fingre i sådan en top PU. Sådan en får jeg nok aldrig taget mig råd til. Men skidt pyt: Der findes mange dejlige MC'ere i et fornuftigt prisleje.

Mvh.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Min vintage Denon forstærker.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 August 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Den DL-103 R ville jeg sku godt prøve 
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Det billigste jeg har set den hos en netbutik er hos Audiocubes2 ($ kurs: 5.45). Men dér risikerer du jo told+moms.

eBay er den endnu billigere. +28$ for shipping til DK. Selv med 30% told/moms bliver det ikke mere end 2000,-dkr. ialt.

Mvh.

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum