Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Sprøjtepistol til ScreenGoo maling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Halløjsa 

Har tænkt mig at sprøjtemale en mdf-plade med ScreenGoo til mit diy-lærrede, men ved INTET om sprøjtepistoler!

Så jeg ved ikke om der er forskellige slags sprøjtepistoler at vælge imellem, og hvor man får mest for pengene osv....håber der er nogle af vores erfarne diy'er der kan komme med nogle gode indspark!

Mvh. Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Kan det ikke rulles på?? bare et spørgsmål

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:
Kan det ikke rulles på?? bare et spørgsmål

jo...men har læst at det giver et bedre resultat at sprøjtemale...og så kunne jeg godt tænke mig en sprøjtepistol til en anden gang..hehe....... Jeg har masser af gange før lavet møbler til mig selv i mdf, og det er altså mindre bøvlet at sprøjtemale....hvis man altså har pladsen..
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

hej.

Har du prøvet at sprøjtemale? Jeg ved af erfaring at alle kan finde ud af at rulle/pensle maling på, men det er ikke bare at sprøjtemale noget...Ang. hvilken kvalitet må du høre hos den nærmeste XL-marked el. lign. Det afhænger helt af hvilken slags maling du skal sprøjte med (nu ved jeg ikke hvordan goo er opbygget).

Jeg syntes også at mdf er svært at sprøjte på, jeg tror det på alle måder er nemmere at rulle...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

hej.

Har du prøvet at sprøjtemale? Jeg ved af erfaring at alle kan finde ud af at rulle/pensle maling på, men det er ikke bare at sprøjtemale noget...Ang. hvilken kvalitet må du høre hos den nærmeste XL-marked el. lign. Det afhænger helt af hvilken slags maling du skal sprøjte med (nu ved jeg ikke hvordan goo er opbygget).

Jeg syntes også at mdf er svært at sprøjte på, jeg tror det på alle måder er nemmere at rulle...

mvh. Per.

Nope, aldrig prøvet det...havde bare en ide om at det var forholdsvis nemt...hmmm...og at det skulle give bedre resultat end at rulle...det skal bruges til et lærrede til min projektor, så det skal være så ensartet som muligt. Jeg har tænkt mig at grunde mdf'pladen først med en rulle, og så slibe det helt jævnt så burde det vel ikke betyde noget at det er mdf, når jeg så reelt maler på en grunder?

Ang. selve malingen, så kan det fortyndes med vand, så det bliver sprøjtebart...

Mvh. Peter

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det er ikke nemt at sprøjte, der kommer let løbere, hvis ikke man sprøjte vådt i vådt hele tiden. Det er sværere end som så...

Jeg tror faktisk også at vandbaseret er sværere at sprøjet end f.ex. cellulosebaserede produkter. Det faktum at man som menigmand også kun kan købe sprøjter i Harald Nyborg kvalitet hjælper selvfølgelig heller ikke. Jeg har kun prøvet at sprøjte med proff. autolak udstyr.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 03:20 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Det er ikke nemt at sprøjte, der kommer let løbere, hvis ikke man sprøjte vådt i vådt hele tiden. Det er sværere end som så...

Jeg tror faktisk også at vandbaseret er sværere at sprøjet end f.ex. cellulosebaserede produkter. Det faktum at man som menigmand også kun kan købe sprøjter i Harald Nyborg kvalitet hjælper selvfølgelig heller ikke. Jeg har kun prøvet at sprøjte med proff. autolak udstyr.

mvh. Per.

Tak per....tror jeg vil vente med at tage en beslutning så, om hvad det skal påføres med, førend jeg har læst lidt mere på ScreenGoo's hjemmeside sov godt!

Mvh Peter

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Det der med at sprøjtemale er desværre ikke så lige til. Jeg har i tidernes morgen sprøjtet en del forskellige scoortere og selvom jeg efterhånden fik en del øvelse i "kunsten" så synes jeg langt fra at det blev godt hver gang... "Løbere" kan være svært at undgå m.v. Så hvis du har en anden mulighed, evt rulle det på, så er det klart det som jeg vil anbefale... Tror resultatet bliver det bedste på denne måde.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Prøv at høre din lokale auto- eller møbelmaler hvad de skal have for at gøre det. Det bliver helt sikkert billigere end at købe en ordentlig sprøjtepistol selv. Dog har du den så ikke til en anden gang som du selv skriver. Jeg mener, at Wagner skulle være et ok mærke i sprøjtepistoler, men de koster vist også 1,5-2k for en ordentlig en med justerbar dyse.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Takker Rattanhuset og Eyore!

...hvis man altid sørger for at fladen man sprøjtemaler ligger horisontalt, så burde det vel være umuligt at få løbere?...

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Ja, du får ikke løbere men du risikerer at få ansamlinger af maling som tørrer langsommere end resten. Generelt vil jeg tro, at det bliver betydeligt sværer at male det horisontalt.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Ok!, det lyder vist som om jeg skal igang med en rulle...

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har malet et værelse med en sprøjtepistol til et par 100 kr. Det er kun fordi det var rå vægge i en kælder at det gik an. Magen til møg skal man lede længe efter. Jeg tror du bliver nød til at investere i en fornuftig -dyr- sprøjtepistol for at få et anstændigt resultat, samt påregne at der er en masse spild, og at det er drøn svært. Alt i alt tror jeg du ville være bedre tjent med at købe et færdigt lærrede.

(edit: jep en rulle vil sikkert være god )

(edit: burde du egentligt ikke læse til eksamen??? )
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Jeg har malet et værelse med en sprøjtepistol til et par 100 kr. Det er kun fordi det var rå vægge i en kælder at det gik an. Magen til møg skal man lede længe efter. Jeg tror du bliver nød til at investere i en fornuftig -dyr- sprøjtepistol for at få et anstændigt resultat, samt påregne at der er en masse spild, og at det er drøn svært. Alt i alt tror jeg du ville være bedre tjent med at købe et færdigt lærrede.

Hehe...for sent...har købt screengoo maling......diy er lige mig!

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg havde egentligt også planlagt at sprøjtemale mit, når jeg engang kommer så langt. Men efter at have rullemalet et lærred til soveværelset, tror jeg jeg holder mig til det. Det er forholdsvist nemt og de få meget svage horisontale striber der blev, kan ikke ses når først filmen kører. Desuden forsvinder de lidt med tiden, når malingen hærder helt op.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Eyore: Nu siger du at du fik svage horisointale striber....tror du ikke det er bedre/nemmere at male op og ned altså vertikalt istedet?

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Ups, jeg mente også vertikale. Det var alt den snak om at male på en horisontalt plade

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

hehe

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Det kan IKKE betale sig at lave det selv!

Få din lokale sprøjtefører til det, evt. hos en autolakerer.

En ordentlig sprøjtepistol koster 5000+, dem du kan købe billigt i byggemarkederne kan højest bruges til plankeværker.

Malermester John Vedsegaard

PS. Jeg laver ikke den slags arbejde.

Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
Til top Vis TaForm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaForm Besøg TaForm's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Køb en ordentlig lakrulle, det giver et godt resultat  

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes