Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Sprøjtepistol til ScreenGoo maling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

nejnej, hvad er alt det her for noget mudder,  du får selfølge det bedste resutalt med en spøjte,

hvis du har en kompressor ?, så køb en kopspøjte i byggemarked(mærke under ordnet) gå så i flugger farvehandel, de har nogle små fine filtere du kan sætte på ansuget i koppen , det forebygger at småstøv og andet skidt følger med ud. lav så et par prøve spøjt på en plade du ikke skal bruge , når du skal male emnet, skal du huske første lag skal være meget tyndt påført(støvlag) der efter ca. 5-7 min. ... kan du spøjte et mere på først på den ene led og så den ander efter 4- 7 min. , din kopspøjte kan du nedjustere i luft mængde, prøv før på prøve pladen, der kan du se hvor meget luft du skal tilføre, husk hvis der er en spøjte tåge i rummet i mens pladen tøre ligger den sig på emnet.  .. og så lige ang. grunding af mdf. sørg for at få det godt mættet evt. grunding + mellem strygning mend samme matriale.   held og lykke. 

m.v.h thiemer  

Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej Thiemer.

Helt enig i at sprøjtemalet er pænest; hvis man KAN sprøjte...Det er hele essensen i tråden...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

thiemer skrev:

nejnej, hvad er alt det her for noget mudder,  du får selfølge det bedste resutalt med en spøjte,

hvis du har en kompressor ?, så køb en kopspøjte i byggemarked(mærke under ordnet) gå så i flugger farvehandel, de har nogle små fine filtere du kan sætte på ansuget i koppen , det forebygger at småstøv og andet skidt følger med ud. lav så et par prøve spøjt på en plade du ikke skal bruge , når du skal male emnet, skal du huske første lag skal være meget tyndt påført(støvlag) der efter ca. 5-7 min. ... kan du spøjte et mere på først på den ene led og så den ander efter 4- 7 min. , din kopspøjte kan du nedjustere i luft mængde, prøv før på prøve pladen, der kan du se hvor meget luft du skal tilføre, husk hvis der er en spøjte tåge i rummet i mens pladen tøre ligger den sig på emnet.  .. og så lige ang. grunding af mdf. sørg for at få det godt mættet evt. grunding + mellem strygning mend samme matriale.   held og lykke. 

m.v.h thiemer  

Det er rigtigt man får det bedste resultat med en sprøjte.
Hvor mange minutter mellem hvert lag og lagtykkelse afhænger af malingen.
Jeg anbefaler stadig at man går til f.eks. en autolakere og får det lavet der!

Når jeg i det hele taget udtaler mig her, er det fordi jeg har været malermester siden jeg blev udlært i 1969!

John

Sony X55ES
Ortofon Stepup
Riaa Hjemmebygget
Beveridge Model 5 HT
Beocord 2000 hehe
Til top Vis TaForm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaForm Besøg TaForm's Websted

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg  har rullet min screen goo på en spartlet væg - det virker supert, og har også malet speakere med sprøjte (føj for et arbejde - 40 meter sandpapir) :)

Du skal lige huske på at der er en god reflektion til siderne på det screen goo, - det er så perfekt-  så jeg tvivler på at du får synderlig gevinst af at sprøjte i stedet for at rulle, da reflektionseffektiviteten ujævner noget af fordelene ved at sprøjte.

Malingen har desuden en lidt speciel konsistens, jeg ved ikke om det har betydning ift. valg af sprøjte pistol :)

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

jojo, jeg mener jo bare at hvis folk vil gøre det selv, så lad dem dog, og så må de tage den hjælp og erfaring som vi andre kan bidrage med, det er da rigtigt at kan man ikke spøjte ja så er der bedre med er prof . maler, men mener man at man måske vil prøve , ja så gør dog forsøget, mine råd er af egen erfaring, jeg er trods alt osse maler.  husk , øvelse gør mester.
Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes