Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Installering af kodefri-chip til BDP-1400 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HBjerring
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at hive en Samsung BDP-1400 hjem fra USA til ca. 2000,- inkl. moms og told. Smække en strømbørge på så den kører 220 v og så installere en chip fra nogle svenskere - så skulle afspilleren kunne køre alle regioner på både Blu-Ray og DVD.

Er der nogle som kender til denne chip? Og hvor svær den er at smide i afspilleren?

http://www.dvdirect.net/products_hardware_1.asp?action=2008- 01-24_13:38:31_BLU-RAYI.C.O.SModkit

Er der evt. andre der er med på projektet?

Mvh.

Henrik

Til top Vis HBjerring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HBjerring

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

HBjerring skrev:
Jeg overvejer at hive en Samsung BDP-1400 hjem fra USA til ca. 2000,- inkl. moms og told. Smække en strømbørge på så den kører 220 v og så installere en chip fra nogle svenskere - så skulle afspilleren kunne køre alle regioner på både Blu-Ray og DVD.

For ikke de ikke elektronik kyndige, uden evnerne og det rette loddegrej, er det også muligt at købe "regionsmodificerede" Blu-ray afspillere klar til brug, Med fuld garanti.

Link

/Lars

Wæver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej HBjerring

Jeg har købt en brugt Sony-BDP-300 og bestildt mod kit hos dvdirect, da jeg fik det så jeg at det skulle jeg ikke pille ved med en loddekolbe. Har rimelig elektronik erfaring men der er en lille chip på ca 1,5 x 1,5 cm. og efter jeg talte 18 ben på hver side med som skal i mit tilfælde loddes på print pladen i afspilleren og der er en lille ekstra print plade med hvor der skal lodes 7 el. 8 ledninger på forskellige steder på print i afspilleren og 1 ledning i drevets print plade.

Vil tro det er det samme i dit tilfælde, min elektronik mand har haft min afspiller i godt 7 dage nu og har ikke hørt noget i nu. Så jeg håber den har det godt, jeg kan skrive her når jeg for den tilbage og om det virker.

Prisen på kittet er 765,32 kr. incl fragt. til DK var hvad jeg gav den 28. feb. 2008.
Jeg havde det 4 dage efter, selv om der står levering 4 uger.

Til top Vis Wæver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wæver

Wæver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Så har jeg haft kontakt til min elektronik mand han har fået det monteret det hele, men under samlingen af afspilleren "taber" han noget på printet og der ryger 2 print baner ØV ØV ØV. Så han noget aldrig at teste om det virker. Han har så fundet et "brugt" print fra en anden afspiller så loder han igen og tester i morgen. Så køb ikke kittet hvis ikke har en elektronik mekaniker til at monter det.
Men surt at han taber "noget" på printet........ skriver når jeg har nærmere oplysninger.

Til top Vis Wæver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wæver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes