Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: køb af blu-ray afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Hvis det brænder lidt i fingerne med at få fat i en BD afspiller så ville jeg gå efter Samsung BD-P1400. Den er god i kvalitet og har mulighed for firmware update til fremtidlig opdatering.

http://www.blu-ray.com/players/players.php?id=1&show=spe cs Den kan bitstream DTS-HD MA men ikke decode drenge

Den har desuden problemer med 24 fps output, hvilket PS3'en bestemt ikke har. 1400'eren de-interlacer heller ikke PAL dvd-film korrek. Den kommer heller aldrig til at dekode DTS-HD MA, som PS3'en som nævnt kommer til inden alt for længe. Der er også andre problemer med den nævnte Samsung-afspiller, hvorimod PS3'en er langt mere stabil.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Du mister ikke noget nej - det er tværtimod den bedste løsning set med mine øjne.. bitstream betyder at afspilleren bare sender lydsporet videre til receiveren bit for bit som de ligger på mediet.. herefter kan receiveren så klare det hele.. ps3'eren kan eksempelvis ikke bitstreame, så her "pakkes" et trueHD signal ud og videresendes som PCM.. Giver nok ikke nogen forskel i praksis, men ville alligevel af en eller anden grund foretrække at have receiveren til at klare det hele..

Det er netop ikke den bedste løsning! Hvis receiveren pakker lydformaterne ud, så kan man ikke bruge advanced authoring-krævende funktioner, som f.eks. Picture-in-Picture. Det kræver dekodning i afspilleren, hvilket egentlig har været idéen med de nye lydformater hele tiden, både på HD DVD og Blu-ray.

Som du selv nævner er der tale om 'udpakning'; PS3'en er præcis ligeså dygtig som selv den dyreste receiver til at udfylde mellemrummene med et-taller.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:
PS3 kan godt bitstreame! (man kan ihvetfald vælge enten PCm eller bitstream under HDMI audio out.

Den kan bitstreame de gamle lydformater. TrueHD og DTS-HD MA kræver PCM output.

Ras01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Er en Panasonic BD 30 et godt valg i stedet for PS3?

Til top Vis Ras01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ras01

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge en PS3.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:

PS3 kan godt bitstreame! (man kan ihvetfald vælge enten PCm eller bitstream under HDMI audio out.

Men den understøtter IKKE 7.1 lydgengivelse.

PS3 kan IKKE bitstreame hd-lyd.. kun de normale 5.1 dd og dts... den kan dekode et dolby true hd signal og videresende det som pcm.. hvis der er dts hd på bluray skiven, vil den udtrække et coresignal på 1.5 mbps, og sende det videre som pcm (dog stadig noget vej op til de ca. 30 mbps som dts hd ma kører med).. mener at have læst et sted at den kan sende både 7.1 pcm og dd true hd ud som 7.1 pcm på hdmi, men kører selv kun med 5.1 setup, så kan ikke personligt sige noget om det..

//Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Ras01
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Ras01 skrev:

PS3 kan IKKE bitstreame hd-lyd.. kun de normale 5.1 dd og dts... den kan dekode et dolby true hd signal og videresende det som pcm.. hvis der er dts hd på bluray skiven, vil den udtrække et coresignal på 1.5 mbps.. mener at have læst et sted at den kan sende både 7.1 pcm og dd true hd ud som 7.1 pcm på hdmi, men kører selv kun med 5.1 setup, så kan ikke personligt sige noget om det..

//Allan

Jeg kører med en 7.1 opsætning med en Onkyo TX RS805 reciever. Jeg har næsten intet signal i baghøjtalerne med PS3. Jeg mener at man IKKE kan vælge 7.1 i PS3'eren.

Måske en BD 30 ville gøret det bedre?

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:
Alland skrev:
Ras01 skrev:

PS3 kan IKKE bitstreame hd-lyd.. kun de normale 5.1 dd og dts... den kan dekode et dolby true hd signal og videresende det som pcm.. hvis der er dts hd på bluray skiven, vil den udtrække et coresignal på 1.5 mbps.. mener at have læst et sted at den kan sende både 7.1 pcm og dd true hd ud som 7.1 pcm på hdmi, men kører selv kun med 5.1 setup, så kan ikke personligt sige noget om det..

//Allan

Jeg kører med en 7.1 opsætning med en Onkyo TX RS805 reciever. Jeg har næsten intet signal i baghøjtalerne med PS3. Jeg mener at man IKKE kan vælge 7.1 i PS3'eren.

Og hvordan er din indstilling for "bd/dvd audio output format (hdmi)" under "bd/dvd indstillinger"?? bitstream eller pcm?? hvis den står til bitstream, så prøv at ændre den til pcm...

//Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:
Alland skrev:
Ras01 skrev:

//Allan

Køb nu bare den BD 30, du har jo besluttet dig, så hvorfor spørger herinde?

Jeg ville som mange andre også påpeger købe en PS3.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Ras01
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:
Alland skrev:
Ras01 skrev:

//Allan

Nogen der har en konkret forklaring/kommentar til mit spørgsmål?

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:
Er en Panasonic BD 30 et godt valg i stedet for PS3?

Nej, ikke hvis du vil have en fuldt funktionsdygtig Blu-ray-afspiller. Det bliver PS3'en når DTS-HD MA-opgraderingen kommer. BD30 kræver en receiver der kan dekode HD-lyd for i det hele taget at kunne dekode TrueHD!

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
(dog stadig noget vej op til de ca. 30 mbps som dts hd ma kører med

Som DTS-HD MA kan køre med... Der er tale om variabel bitrate.

I øvrigt er det vist højest 24,5 Mbit/s det kan køre med på Blu-ray. Og lavere endnu på HD DVD.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Ras01 skrev:
Jeg mener at man IKKE kan vælge 7.1 i PS3'eren.

Det kan man godt, med HDMI. Det kræver ikke andet end et kig i maskinens lydopsætning for at bekræfte dette

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige komme med et "tillægs" spørgsmål herinde.

Der virker en del forvirring/ uenighed blandt brugerne herinde om dekodning af de nye HD lydformater, syntes jeg

Så mit spørgsmål (svar gerne skåret ud i pap ). Man har en surround reciver (billig som dyr) som ikke selv kan decode de nye HD lydformater med en HDMI indgang, som måske heller ikke er den nyeste, fx Version 1,1/1,2. Hvad kræver det egenligt af ens setup at kunne modtage de nye HD signaler og hvor meget mister man lydmessigt ved ikke at have den nyeste reciver. For der findes mange surround recivere i den dyre ende, som folk måske ikke lige har planer om at udskifte.

Så vist man køber en af de nye BD maskiner som kommer inden længe som selv kan decode HD lyddelen og vidre sende den til ens reciver, hvilke krav stilles der så til reciveren og mister man noget lydmæssigt ved denne opsætning?

Håber at mit spørgsmål er forståeligt

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Man har en surround reciver (billig som dyr) som ikke selv kan decode de nye HD lydformater med en HDMI indgang, som måske heller ikke er den nyeste, fx Version 1,1/1,2. Hvad kræver det egenligt af ens setup at kunne modtage de nye HD signaler og hvor meget mister man lydmessigt ved ikke at have den nyeste reciver.

Så længe du har en receiver med HDMI der kan modtage lyd herigennem, så skal du bare have en afspiller der kan dekode lyden. Det kan PS3 (samt i øvrigt langt de fleste andre HD-afspillere på markedet) med hensyn til TrueHD allerede nu, og inden længe kommer der en opgradering så den også kan dekode DTS-HD MA, og så kan den sådan set det hele! Eftersom der er tale om 'udpakning' af lyden, så er PS3'en også præcis ligeså god til at dekode lyden, som de fine nye receivere der også kan dét. Som nævnt kræves dekodning i afspilleren også for at Blu-ray skal være 'fuldt funktionsdygtigt'; du mister simpelthen muligheden for at benytte dig af forskellige features hvis du dekoder lyden i receiveren.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Pierre skrev:
Man har en surround reciver (billig som dyr) som ikke selv kan decode de nye HD lydformater med en HDMI indgang, som måske heller ikke er den nyeste, fx Version 1,1/1,2. Hvad kræver det egenligt af ens setup at kunne modtage de nye HD signaler og hvor meget mister man lydmessigt ved ikke at have den nyeste reciver.

Så længe du har en receiver med HDMI der kan modtage lyd herigennem, så skal du bare have en afspiller der kan dekode lyden. Det kan PS3 (samt i øvrigt langt de fleste andre HD-afspillere på markedet) med hensyn til TrueHD allerede nu, og inden længe kommer der en opgradering så den også kan dekode DTS-HD MA, og så kan den sådan set det hele! Eftersom der er tale om 'udpakning' af lyden, så er PS3'en også præcis ligeså god til at dekode lyden, som de fine nye receivere der også kan dét. Som nævnt kræves dekodning i afspilleren også for at Blu-ray skal 'fuldt funktionsdygtigt'; du mister simpelthen muligheden for at benytte dig af forskellige features hvis du dekoder lyden i receiveren.

Vil der så være forskel på lydkvaliteten på de forskellige BD afspillere eller er det helt afhængigt af ens reciver. Altså er signalet det samme som bliver sendt til ens reciver fra fx PS3 og Denon? For vist det er tilfældet så får Denon og andre producenter da problemer med at sælge deres afspillere

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Som nævnt flere gange i denne tråd indtil videre, er der sådan set tale om udpakning, og PS3'en er selvfølgelig ligeså god til at erstatte mellemrummene i lydfilerne med et-taller, som den dyre receiver er. Læser du ikke hvad jeg skriver?

Men jow, med mindre PS3'en og/eller Denon laver et eller andet utilsigtet ved signalet, så er den 'billige' afspiller ligeså god som Denon'en til 10k. (eller er det 20k den der selv kan dekode lyden koster? )

Ras01
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

en  PS3 er på nuværende tidspunkt IKKE den optimale løsning til afspilning af de helt nye lydformater.

Godt nok kan den genere et PCM signal der "understøtter 7.1), men PS3 understøtter f.eks. ikke DTS-HD 7.1 lydformat. DET GØR F.EKS Panasonic BD 30. (via bitstream, som er godt nok, hvis man har en forstærker/reciever med dekoder.

Endvidere synes jeg at PS3 er bøvlet som decideret afspiller. Dels støjer den en del, ogås skal man tænde for fjernsynet hvis man f.eks. skal kunne de hvilke numre man spiller når man kører en alm. musik CD.

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 April 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke bruge PS3'eren som alm. musik-afspiller.

Ras01
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

2ben.dk -->

jeg mener det er en spillemaskine. Det er vel også en af grundene til at Sony har 3-4 modeller af decideret blu ray AFSPILLERE.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes