Emne: køb af blu-ray afspiller ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ras01 skrev:
en PS3 er på nuværende tidspunkt IKKE den optimale løsning til afspilning af de helt nye lydformater.
Godt nok kan den genere et PCM signal der "understøtter 7.1), men PS3 understøtter f.eks. ikke DTS-HD 7.1 lydformat. DET GØR F.EKS Panasonic BD 30. (via bitstream, som er godt nok, hvis man har en forstærker/reciever med dekoder.
Endvidere synes jeg at PS3 er bøvlet som decideret afspiller. Dels støjer den en del, ogås skal man tænde for fjernsynet hvis man f.eks. skal kunne de hvilke numre man spiller når man kører en alm. musik CD.
|
|
|
Er enig med dig i at den på nuværende tidspunkt ikke er det bedste bud, med hensyn til lydformater, men der skulle jo eftersigende komme en opdatering til dts hd, og så er den jo helt fremme igen.. Og det er lige præcis de hyppige opdateringer, der er en af de ting jeg synes virkelig taler for PS3..
Jeg ved ikke om det er 60GB eller 40GB udgaven du taler om, når du siger den støjer, for sidstnævnte larmer ikke lige så meget som 60'eren gør.. jeg synes i hvert fald det er fuldt ud acceptabelt.. kan ikke høres ved normal volumen hos mig..
Og så er hastigheden også en af de ting jeg godt kan lide ved ps3'eren i forhold til standalone bluray afspillere.. Alle de dedikerede bluray afspillere jeg har set, har taget ca. 1 minut om at starte op og få billede på, hvor ps3 gør det væsentligt hurtigere..
//Allan
EDIT: Er desuden enig med dig i, at den ikke skal bruges som cd-afspiller
|
Til top |
|
|
Ras01 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 98
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Ras01 skrev:
en PS3 er på nuværende tidspunkt IKKE den optimale løsning til afspilning af de helt nye lydformater.
Godt nok kan den genere et PCM signal der "understøtter 7.1), men PS3 understøtter f.eks. ikke DTS-HD 7.1 lydformat. DET GØR F.EKS Panasonic BD 30. (via bitstream, som er godt nok, hvis man har en forstærker/reciever med dekoder.
Endvidere synes jeg at PS3 er bøvlet som decideret afspiller. Dels støjer den en del, ogås skal man tænde for fjernsynet hvis man f.eks. skal kunne de hvilke numre man spiller når man kører en alm. musik CD.
|
|
|
Er enig med dig i at den på nuværende tidspunkt ikke er det bedste bud, med hensyn til lydformater, men der skulle jo eftersigende komme en opdatering til dts hd, og så er den jo helt fremme igen.. Og det er lige præcis de hyppige opdateringer, der er en af de ting jeg synes virkelig taler for PS3..
Jeg ved ikke om det er 60GB eller 40GB udgaven du taler om, når du siger den støjer, for sidstnævnte larmer ikke lige så meget som 60'eren gør.. jeg synes i hvert fald det er fuldt ud acceptabelt.. kan ikke høres ved normal volumen hos mig..
Og så er hastigheden også en af de ting jeg godt kan lide ved ps3'eren i forhold til standalone bluray afspillere.. Alle de dedikerede bluray afspillere jeg har set, har taget ca. 1 minut om at starte op og få billede på, hvor ps3 gør det væsentligt hurtigere..
//Allan
EDIT: Er desuden enig med dig i, at den ikke skal bruges som cd-afspiller
|
|
|
Jeg er heller ikke generet af den støj den udsender, men den støjer væsentligt mere end en afspiler, da den har en masse computer komponenter der skal nedkøles. herunder CPU og harddisk. Jeg får min panasonic BD 30 http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1250034_l14/index.ht ml i dag, og den glæder jeg mig til af prøve.
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ras01 skrev:
Jeg er heller ikke generet af den støj den udsender, men den støjer væsentligt mere end en afspiler, da den har en masse computer komponenter der skal nedkøles. herunder CPU og harddisk. Jeg får min panasonic BD 30 http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1250034_l14/index.ht ml i dag, og den glæder jeg mig til af prøve.
|
|
|
God fornøjelse med den.. glæder mig til at høre om dine erfaringer...
//Allan
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ras01 skrev:
Jeg er heller ikke generet af den støj den udsender, men den støjer væsentligt mere end en afspiler, da den har en masse computer komponenter der skal nedkøles. herunder CPU og harddisk |
|
|
Min 40GB PS3 siger altså mindre end min DVD afspiller. __________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
Til top |
|
|
Ras01 Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Ras01 skrev:
|
|
|
God fornøjelse med den.. glæder mig til at høre om dine erfaringer...
//Allan
|
|
|
Jeg skal nok komme med et lille review...
;-)
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ras01 skrev:
|
|
|
DTS-HD MA-dekodning ér på vej! Det kommer BD30 ALDRIG til at kunne levere, uden at man også har en matchende receiver. Men det er ikke alle der lige er interesserede i at skifte deres nye, dyre receiver ud, bare fordi firmaerne har fået den idé, at de vil sælge licenserne til os to gange.
Hvorfor er PS3'en bøvlet? 40GB-modellen støjer ikke, og alle de forskellige modeller loader VÆSENTLIGT hurtigere end samtlige HD-afspillere på markedet. Bluetooth fjernbetjeningen er desuden genial.
Jeg argumenterer ikke for at bruge PS3'en som cd-afspiller. Det kunne jeg ikke selv finde på, men som Blu-ray afspiller er det klart det bedste bud på en maskine der kan det hele, samtidig med at den er væsentligt billigere end Panasonic BD50 bliver.
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ras01 skrev:
jeg mener det er en spillemaskine. Det er vel også en af grundene til at Sony har 3-4 modeller af decideret blu ray AFSPILLERE. |
|
|
Faktum er, at det er klart den mest komplette Blu-ray afspiller på markedet, og ingen længe bliver den helt komplet. Og den vil stadig være billigere end de andre.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Ras01 skrev:
Jeg er heller ikke generet af den støj den udsender, men den støjer væsentligt mere end en afspiler, da den har en masse computer komponenter der skal nedkøles. herunder CPU og harddisk
|
|
|
Min 40GB PS3 siger altså mindre end min DVD afspiller.
|
|
|
Det samme her, men nu larmer min denon DVD1930 også lige så meget som en kompressor  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Ras01 Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Ras01 skrev:
en PS3 er på nuværende tidspunkt IKKE den optimale løsning til afspilning af de helt nye lydformater. Godt nok kan den genere et PCM signal der "understøtter 7.1), men PS3 understøtter f.eks. ikke DTS-HD 7.1 lydformat. DET GØR F.EKS Panasonic BD 30. (via bitstream, som er godt nok, hvis man har en forstærker/reciever med dekoder. Endvidere synes jeg at PS3 er bøvlet som decideret afspiller. Dels støjer den en del, ogås skal man tænde for fjernsynet hvis man f.eks. skal kunne de hvilke numre man spiller når man kører en alm. musik CD.
|
|
|
DTS-HD MA-dekodning ér på vej! Det kommer BD30 ALDRIG til at kunne levere, uden at man også har en matchende receiver. Men det er ikke alle der lige er interesserede i at skifte deres nye, dyre receiver ud, bare fordi firmaerne har fået den idé, at de vil sælge licenserne til os to gange.
Hvorfor er PS3'en bøvlet? 40GB-modellen støjer ikke, og alle de forskellige modeller loader VÆSENTLIGT hurtigere end samtlige HD-afspillere på markedet. Bluetooth fjernbetjeningen er desuden genial.
Jeg argumenterer ikke for at bruge PS3'en som cd-afspiller. Det kunne jeg ikke selv finde på, men som Blu-ray afspiller er det klart det bedste bud på en maskine der kan det hele, samtidig med at den er væsentligt billigere end Panasonic BD50 bliver. |
|
|
Kan Sony S500 Blu Ray afspilleren i fremtiden også afspille DTS-HD MA også så?
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg ikke. Står det i specifikationerne at den kan? PS3'ens store fordel er de nærmest uendelige muligheder for udbyggelse af funktionerne via firmwareopgraderinger; denne fordel har de dedikerede afspillere ikke.
|
Til top |
|
|
Ras01 Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Ras01 skrev:
en PS3 er på nuværende tidspunkt IKKE den optimale løsning til afspilning af de helt nye lydformater. Godt nok kan den genere et PCM signal der "understøtter 7.1), men PS3 understøtter f.eks. ikke DTS-HD 7.1 lydformat. DET GØR F.EKS Panasonic BD 30. (via bitstream, som er godt nok, hvis man har en forstærker/reciever med dekoder. Endvidere synes jeg at PS3 er bøvlet som decideret afspiller. Dels støjer den en del, ogås skal man tænde for fjernsynet hvis man f.eks. skal kunne de hvilke numre man spiller når man kører en alm. musik CD.
|
|
|
Jeg argumenterer ikke for at bruge PS3'en som cd-afspiller. Det kunne jeg ikke selv finde på, men som Blu-ray afspiller er det klart det bedste bud på en maskine der kan det hele, samtidig med at den er væsentligt billigere end Panasonic BD50 bliver. |
|
|
Hvorfor kommer Panasonic BD 30 aldrig til at kunne levere DTS-HD MA?
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 07 April 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ras01 skrev:
Hvorfor kommer Panasonic BD 30 aldrig til at kunne levere DTS-HD MA? |
|
|
Panasonic BD30 kan, iøvrigt som den første Blu-ray afspiller på markedet, levere alle lydformaterne som 7.1, men kun via bitstream. Altså hvor lyden sendes videre til receiveren via HDMI, og så er det op til receiveren at dekode det. Så det kræver en af de nyere surround receivere at få fuld udbytte af lyden.
Senere kommer den storebror BD50 (juni/juli) som kan alt. Den kan både dekode alle lydformaterne, og sende dem som bitstream.
PS3 understøtter ikke bitstream, og kommer ikke til det. Til gengæld kan den dekode det ene af lydformaterne, Dolby TrueHD. Det andet af de vigtige formater, DTS-HD MA, vil den efter alle forlydender komme til at dekode engang ude i fremtiden. Efter sigende, så afventer Sony netop at Panasonic BD50 bliver klar til markedet, inden de opdaterer PS3.
Intern dekodning er en fordel, hvis man ikke har en receiver der kan. Jeg har en receiver der kan, og foretrækker derfor bitstream da jeg dermed kan se i receiverens display hvilken lyd der er valgt fra filmen.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intern dekodning kræves desuden hvis man overhovedet vil bruge features som Picture in Picture og Audio Mixing. Dérfor er det den rigtige måde, men hvis man absolut skal kunne se lydformatet på receiveren, så er det selvfølgelig tilladt at bruge bitstream
|
Til top |
|
|
Ras01 Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Ras01 skrev:
Hvorfor kommer Panasonic BD 30 aldrig til at kunne levere DTS-HD MA? |
|
|
Panasonic BD30 kan, iøvrigt som den første Blu-ray afspiller på markedet, levere alle lydformaterne som 7.1, men kun via bitstream. Altså hvor lyden sendes videre til receiveren via HDMI, og så er det op til receiveren at dekode det. Så det kræver en af de nyere surround receivere at få fuld udbytte af lyden.
Senere kommer den storebror BD50 (juni/juli) som kan alt. Den kan både dekode alle lydformaterne, og sende dem som bitstream.
PS3 understøtter ikke bitstream, og kommer ikke til det. Til gengæld kan den dekode det ene af lydformaterne, Dolby TrueHD. Det andet af de vigtige formater, DTS-HD MA, vil den efter alle forlydender komme til at dekode engang ude i fremtiden. Efter sigende, så afventer Sony netop at Panasonic BD50 bliver klar til markedet, inden de opdaterer PS3.
Intern dekodning er en fordel, hvis man ikke har en receiver der kan. Jeg har en receiver der kan, og foretrækker derfor bitstream da jeg dermed kan se i receiverens display hvilken lyd der er valgt fra filmen.
/Lars
|
|
|
PS3 understøtter Bitstream.
Se her:
http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/setti ngs/bdsettings.html
BD / DVD Audio Output Format (HDMI)
Set the audio output format to use when playing a BD or DVD containing audio recorded in Dolby Digital or DTS format. This setting is used when an audio output device is connected to the system via an HDMI cable.
Bitstream |
Set to output audio with the original digital signal prioritized. |
Linear PCM |
Set to output audio by converting the digital signal to Linear PCM format. |
Hint
If [Bitstream] is selected, some portions of the audio content may not be output.
BD Audio Output Format (Optical Digital)
Set the audio output format to use when playing a BD containing audio recorded in Dolby Digital or DTS format. This setting is used when an audio output device is connected to the system via a digital optical cable.
Bitstream |
Set to output audio with the original digital signal prioritized. |
Linear PCM |
Set to output audio by converting the digital signal to Linear PCM format. |
Hint
If [Bitstream] is selected, some portions of the audio content may not be output.
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 07 April 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ras01 skrev:
PS3 understøtter Bitstream. |
|
|
Ja, men ikke med de nye HD lydformater (Dolby TrueHD og DTS-HD MA)
Bitstream muligheden virker kun med de gamle komprimerede lydformater, Dolby Digtal 5.1 og DTS 5.1 / 6.1, som de kendes fra DVD.
Og PS3 kan ikke komme til at understøtte bitstream af HD lyd, i de nuværende udgaver. Hardwaren kan ikke håndtere det.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|