Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 13:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu Ray DØD! ! ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 April 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at der kommer til at ske andre til end endnu en skive der bliver ridset og ikke virker bare fordi man ikke gider at være "mister clean and tidy med rengøringvandid". Allerede nu løber den primære målgruppe for film og musikbranchen, teenagerne, rundt med 2 GB hukommelse i deres telefon, for to år siden var det 128 mb. Med mit eget lille regnestykke som jeg nu laver for at understøtte min teori, kan jeg så se at hukommelsen i mobiltelefobner bliver multipliceret med 8 for hver toårige periode.
telefonhukommelse om 2 år: 8 x 2= 16
telefonhukommelse om 4 år: 8x 16= 128

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2008 kl. 03:35 | IP-adresse registreret  

Problemet med Blu-Ray er, at det er et high-end produkt, så det kommer ikke til at erstatte DVD, men er et feinschmecker alternativ. Jeg tror, at
det lever præcist lige så længe, som Sony gider at smide penge efter det. De skal nok tjene penge på PS3, men jeg tvivler på, at det er alle PS3
købere, der køber mange Blu-Ray film, når man kigger på de nuværende priser på DVD film.

Følgende taler for Blu-ray's død:

Hr. og Fru forbruger er tilfreds med DVD, som har et skrapt nok billede, ingen båndsalat og ingen slitage, hvis man passer på skiverne.

Hvor mange af jer har skiftet jeres CD'ere ud med SACD'ere, som jo er lydens svar på Blu-Ray (ligeledes fra Sony)? Ikke ret mange, det er min
opfattelse. Hvor mange firmaer har købt teknologien af Sony???

Musik bliver spillet fra computeren i dag, der er allerede en realitet, det har Ipod sørget for. Linn sælger nu master-udgaver i 24bit/96khz på
deres website, og deres nye high-end afspiller styres via computer. Selv hi-fi folk spiller gennem en Squeezebox i dag. Hvorfor skulle film ikke
også spilles fra computeren???

Computerskærmene bliver større og større - er 22" ikke det absolutte minimum nu?

De færreste, kan på en almindelig 37"-50" fladskærm, se forskel på 720p og 1080p, og de der har projektor kan kun se en mindre forbedring.

Store koncerner er mest interesseret i abonnentordninger, hvor forbrugeren betaler hver måned, eller efter forbrug, men står uden noget af reel
værdi, når abonnementet opsiges. Her er TDC's gratis musik til alle abonnementer et godt eksempel.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 07 April 2008 kl. 06:09 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Problemet med Blu-Ray er, at det er et high-end produkt, så det kommer ikke til at erstatte DVD, men er et feinschmecker alternativ. Jeg tror, at
det lever præcist lige så længe, som Sony gider at smide penge efter det. De skal nok tjene penge på PS3, men jeg tvivler på, at det er alle PS3
købere, der køber mange Blu-Ray film, når man kigger på de nuværende priser på DVD film. ja

Følgende taler for Blu-ray's død:

Hr. og Fru forbruger er tilfreds med DVD, som har et skrapt nok billede, ingen båndsalat og ingen slitage, hvis man passer på skiverne.
ja

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2008 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

DVD og Blu-ray kommer til at leve side om side, så filmselskaberne rammer to målgrupper af forbrugere.

Det er præcis samme koncept Superbrugsen bruger, med det mørke rugbrød og det mere hypede Regnbuebrød, der er samme vare i anden indpakning. De sender to forskellige signaler til forbrugeren.

Med DVD og Blu-ray er der ikke noget der skal forklares, da alle kan se at der er forskel.
Brødtricket er så noget rent psykologisk, der er regnet meget nøje på.

Man kan vel sige at den 'rigtige' pris på det mørke rugbrød, ligger midt imellem mærkevaren og billigvaren.

På samme måde vil selskaberne sælge DVD'er til de der ikke er villige til at betale den dyre pris.
Selv hvis produktionsprisen på en Blu-ray skive skulle nærme sig DVD, vil der altid være en mærkbar prisforskel overfor forbrugeren, som en del af salgsstrategien.

Begge produkter har derfor en berettigelse.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Naiera skrev:
sunmusic skrev:

en slik er 16 GB for 450kr

For den pris kan du velsagtens få flere hundrede Blu-ray-skiver! Som også lige er tre gange så store. Ja ja, priserne skal nok falde drastisk, men der går dælme lang tid før de kommer så langt ned, at det på nogen måde kan betale sig at udskifte skiven med et flashkort.
en blu-ray skive koster nu 79 i tyskland. Den er sikkert lidt dyrere i dk. Når man engang i fremtiden kan få flere hundrede skiver for 450kr, så er jeg sikker på at flash rammen også er faldet en hel del i pris. Tror du ikke?
Om fem år vil blu-ray stadig være på 45GB, og flash vil kunne rumme en del mere og være en del billigere end det er i dag. Flash vil kunne rumme materiale i bedre kvalitet end blu-ray. Det er jo sikkert ligegyldigt så længe max opløsningen på displays og pj er 1080p, men den kan vel også nå at vokse?

sunmusic skrev:

Jeg synes du valgte at overse min pionte, som var at nye og smartere løsinger snart vil udkonkurrere Blu-ray.

Så længe der ikke er plads nok til at levere samme kvalitet som Blu-ray kan, så er vi en del der ikke er interesserede. Hverken flashkort eller internettet kan bruges til at distribuere 50GB sådan uden videre. Og infrastrukturen vil heller ikke være der om halvandet år, uanset hvad Microsoft gerne vil have dig til at tro. er ganske enig med dig i at infrastrukturen ikke er klar om halvandet år. Som jeg skrev i et tidligere indlæg: Personligt tror jeg at der går mere end 5 år før der er kobber nok til at det er muligt at streame film i bluray kvali.

Jeg er sikker på at blu-ray vil blive overhalet af et andet lagringsmedie med bedre udviklingspotentiale. Jeg hader ikke blu-ray og skal da have mig en afspiller og nyde det så længe det varer

Jeg tror du misforstår - en højkapacitets Blu-ray disc (som er 50GB pt - ikke 45GB) koster under en tikrone at trykke alt inkl. Sammenlign den pris i kr./GB med Flash memory og så forstår du hvorfor ingen i branchen har nogen konkrete planer om at bruge Flash som permanent distributionsmedie for film - det er i sammenligning ekstremt dyrt. Prisen skal nok falde på Flash pr. GB, men det gør den jo også på Blu-ray medier.

Glem også alt om film i højere opløsning end 1080p til hjemmemarkedet forløbigt. Det ville reelt svare til at filmselskaberne solgte næsten identiske kopier af deres masterprints til spotpriser og det kommer ikke til at ske - så grådige og dumme er de trods alt ikke. Vores skærme og projektorer skal nok nå op på 4K, men ikke kildematerialet. De vil finde andre parametre at gen-sælge film på når Blu-ray markedet er mættet - 3D for eksempel. Blu-ray vil i fremtiden have kapacitet og båndbredde nok til at indeholde 2 stk. 1080p streams og dermed teknisk kunne være en platform for 3D i superhøj kvalitet.

Glem også alt om film i Blu-ray over nettet som jeg har nævnt før - den mentalitet (kvalitet fremfor kapacitet) eksisterer stort set ikke i internet sammenhænge. Alle internet tv, musik og filmudbydere idag komprimerer deres materiale så meget som det er 'kvalitetsmæssigt forsvarligt' før de sender det ud. Det er ren utopi at tro at Blu-ray kvalitetsmæssigt bliver erstattet af et internetbaseret format inden længe, blot fordi det er teknisk muligt i laboratorierne.

Læg dertil at USA, i modsætning til næsten alle vesteuropæiske lande og Japan, ikke har et nationalt financeret projekt om at lægge fiber i jorden (som kræves til de meget høje båndbredder) så alle kan få glæde af superhurtigt internet. Det koster $100 milliarder at gennemføre i mindst mulig skala og vil vare 10 år og indtil videre har politikerne ikke givet grønt lys for projektet. Så glem det forløbigt - det ville i USA blive et nichemarked og dermed komplet uinteressant for filmselskaberne. 

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Alt over 1080p er så godt som ubrugeligt, fordi vi har simpelthen ikke brug for mere opløsning. Heller ikke i diverse displays; hvis firmaerne får folk til at hoppe på 4k displays til hjemmet, så vil det være en endnu større omgang BS end 37" skærme med 'Fuld HD'.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Jeg tror, at
købere, der køber mange Blu-Ray film, når man kigger på de nuværende priser på DVD film.

Der er faktisk enkelte film hvor ti procent af salget er Blu-ray. Og det er altså større udgivelser som Hitman og No Country For Old Men. Det går skam fint for Blu-ray.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hvor mange af jer har skiftet jeres CD'ere ud med SACD'ere, som jo er lydens svar på Blu-Ray (ligeledes fra Sony)? Ikke ret mange, det er min
opfattelse.

SACD slog aldrig igennem. Blu-ray er FOR LÆNGST slået igennem. Bare fordi formatet ikke har udryddet dvd'en, er det ikke ensbetydende med, at det er døden nær.

David skrev:
Selv hi-fi folk spiller gennem en Squeezebox i dag. Hvorfor skulle film ikke
også spilles fra computeren???

Det er selvfølgelig ikke alle hi-fi folk der spiller gennem en Squeezebox i dag. Årsagen til, at film IMO skal holdes langt væk fra computeren, er at Windows er noget ustabilt bras I forhold til at sidde med en PS3 eller Toshiba HD DVD-afspiller, er Windows lige pludselig ikke vanvittigt behageligt at se film på...

David skrev:

De færreste, kan på en almindelig 37"-50" fladskærm, se forskel på 720p og 1080p, og de der har projektor kan kun se en mindre forbedring.

Nu er idéen jo heller ikke at kunne se forskel på 720p og 1080p, men at kunne se forskel på 576p og 1080p, på et 768p eller 1080p display!

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 April 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Det kan da godt være at BluRay har vundet over HD-dvd men der er stadigvæk lang vej endnu til at BluRay vil/ har slå(et) igennem.

Det er stadigvæk kun et minimun af nye titler som udkommer på BluRay og dem der gør kommer for det meste lidt senere end den alm dvdudgivelse.

For mig er det ikke så meget prisen som er afgørende. Omjej skal betale 180/200 for en ny dvd eller 250/300 for en ny BluRay er formit vedkommende ligegyldigt på nuværende tidskunkt. Det som er vigtigst er at jeg gerne vil have valget. Skal jeg købe dvd eller BR, men i de fleste tilfælde er valget nemt på de nye titler, for der er KUN dvd

Så nej BluRay er ikke dødt endnu. For for at dø skal man være født og det er ikke tilfældet med BluRay endnu.

Jeg tror også (men håber ikke) at selve disc formaterne er dødsdømt ude i fremtiden, men der går nok 15 - 20 år endnu før det sker. Danmark er langt fremme hvad angår teknologi så som internet, computer, mobiler osv. men ta nu USA som er et kæmpe markede iforhold til DK. De er så langt bagud hvad angår de nævnte teknologier. Da de bliver "bremset" af store tele selskaber (der er 3 stk) som ikke kan/vil arbejde sammen.  Derfor er internetter dyrt, mobiler kan ikke snakke samme osv. Så indtil USA også bliver andet end e Uland hvad angår teknologi, så er der lang vej til at disk formatet udgår. Ta noget så simpelt som trådløst tastatur og mus, som jo næsten er en hvermands eje i DK, det går armikanerne langt uden om, da de ikke vil betale extra for det  (Jeg taler af erfaring da jeg har boet derover i 3 år og været der 15 gange de sidste 7 år i 26 forskellige stater samt har meget famillie derover).

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 07 April 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Denne diskussion handler vel egentlig om hvordan markedet opfatter en teknologi innovation, noget slår an andet ikke. Nogle gange er det forudsigeligt andre gange er det mindre ventet.

VHS en blev afløst af DVD/HD optageren. Indlysende fordel både med hensyn til kvalitet billed og lyd mæssigt

LPen blev afløst af CD. Indlysende fordel betjeningsmæssigt, men også en lydmæssig forbedring for familien Danmark.

Blueray er en billed mæssig forbedring, men ingen betjeningsmæssig forbedring i forhold til DVD.

Så er systemets problem bare at det store flertal er fuldstændig tilfreds med den kvalitet DVD mediet giver. Derfor skal priserne på BR afspillere og Blueray HD optagere, samt filmene ned i nogenlunde samme prisleje som DVD ellers tror jeg ikke det bliver købt i nævneværdigt omfang. Hvis filmene stadig bliver ved med at være hårrejsende dyre (over 200kr), så er systemet svært at sælge.

Det er fuldstændig det samme med SACD, her køber ingen systemet for pladerne er få og dyre, det betyder der ikke udvikles billigere afspillere, det medfører igen at der er få plader etc. 

Man kan godt forlange 150 - 160 kr for en Cd med Springsteen eller Neil Young, men det store flertal vil ikke købe film i det prisleje, for så kan man lige så godt leje den for 20 kr og så vente til den falder til 50 kr. Musik høres mange gange, mens film normalt kun ses få gange.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 07 April 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Som det er nævnt et par gange, så er Blue Ray kun et nicheprodukt og bliver ikke andet. Hvorfor skal jeg betale mere for BR når dvd er godt nok? Hvorfor? På samme måde som cd bliver til mp3, bliver film lige nu comprimeret (der er mange værktøjer derude til at gøre dette), så 2 lag kan være på en enkeltsidet brændbar dvd. Jeg har set et sådant resultat på en "almindelig" fladskærm og resultatet var ikke så ringe endda.

BR slår ikke bredt igennem før dvd bliver udfaset og til den tid en eller anden form for film-on-demand enten vha. kabeltv eller net slå igennem.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 07 April 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Denne diskussion handler vel egentlig om hvordan markedet opfatter en teknologi innovation, noget slår an andet ikke. Nogle gange er det forudsigeligt andre gange er det mindre ventet.

VHS en blev afløst af DVD/HD optageren. Indlysende fordel både med hensyn til kvalitet billed og lyd mæssigt

LPen blev afløst af CD. Indlysende fordel betjeningsmæssigt, men også en lydmæssig forbedring for familien Danmark.

Blueray er en billed mæssig forbedring, men ingen betjeningsmæssig forbedring i forhold til DVD.

Så er systemets problem bare at det store flertal er fuldstændig tilfreds med den kvalitet DVD mediet giver. Derfor skal priserne på BR afspillere og Blueray HD optagere, samt filmene ned i nogenlunde samme prisleje som DVD ellers tror jeg ikke det bliver købt i nævneværdigt omfang. Hvis filmene stadig bliver ved med at være hårrejsende dyre (over 200kr), så er systemet svært at sælge.

Det er fuldstændig det samme med SACD, her køber ingen systemet for pladerne er få og dyre, det betyder der ikke udvikles billigere afspillere, det medfører igen at der er få plader etc. 

Fuldstændig enig. BR har ingen reelle fordele fremfor dvd (firkantet udtrykt).

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 April 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:
Hermann. skrev:

Nej, nu går det da vist i selvsving! Hvis ikke bedre billede og bedre lyd ikke er reelle fordele, hvad er så fordele? (og hvis "firkantet udtrykt" betyder at man siger noget, der ikke rigtig passer, hvorfor så sige det?  -  Selvfølgelig er der da fordele ved Blu-ray.

Jeg er enig i at streaming fremover vil blive et populært supplement, men altså de her, dødserklæringer har taget fuldstændig overhånd. Man kan ikke streame HD endnu, i samme kvalitet som Blu-ray, så Blu-ray kan da umuligt være dødt endnu.

Der er jo heller ikke nogen (forhåbentlig) der påstår at Plasma og LCD er dødt nu og her, fordi der måske engang i fremtiden vil komme OLED.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Du mangler vist at have haft fingrene i en Blu-ray-film... Der ér betjeningsmæssige fordele. De er måske ikke så store, men hvis man rent faktisk mener at der ingen fordele er, så demonstrerer man bare sin uvidenhed.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Det kan da godt være at BluRay har vundet over HD-dvd men der er stadigvæk lang vej endnu til at BluRay vil/ har slå(et) igennem.

Blu-ray ér slået rigeligt igennem, sådan set på verdensplan, og hvis vi bliver ved med at kigge ud over vores lille lands grænser, så er det absolut heller ikke et fåtal af de nye titler der kommer på Blu-ray. Der mangler selvfølgelig stadig nogle, men dette er jo på ingen måde anderledes end da dvd'en kom i sin tid. Tingene sker bare ikke fra den ene dag til den anden, og dengang var der også en flok får der ingen fordel kunne se fra VHS'en til dvd'en.

Pierre skrev:
Så nej BluRay er ikke dødt endnu. For for at dø skal man være født og det er ikke tilfældet med BluRay endnu.

Har du gemt dig under en sten indtil i dag eller hvad? Du virker fuldstændig uvidende om hvor mange udgivelser der egentlig findes (også på det nu 'døde' HD DVD format), og hvor relativt godt de egentlig sælger. Man opnår ikke ved tilfældigheder ti eller flere procent af salget af titler som Hitman og No Country For Old Men. Der ér gang i Blu-ray, og salget af afspillere og film vil kun gå frem. Det er fuldstændig forrykt at sige, at Blu-ray som format ikke engang er født endnu. Hvis det slet ikke er født, hvorfor kan man så, i Århus, købe filmene i flere butikker end jeg kan tælle på mine to hænder? Ja ja, udvalget af dvd er større, men udvalget af VHS var også større end udvalget af dvd for ti år siden!

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:
Hvorfor skal jeg betale mere for BR når dvd er godt nok? Hvorfor?

Fordi dvd ikke er 'godt nok'! Hverken når man har 42" plasma eller 110" lærred og projektor til 50k.

sd2100 skrev:

Sikke dog noget sludder

Hvis ikke væsentligt bedre billedkvalitet og lydkvalitet, som det altså ikke kræver hverken projektor eller 25k surround for at få del i, er en reel fordel, hvad søren er så?

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 07 April 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
en blu-ray skive koster nu 79 i tyskland. Den er sikkert lidt dyrere i dk. Når man engang i fremtiden kan få flere hundrede
skiver for 450kr, så er jeg sikker på at flash rammen også er faldet en hel del i pris.

79,- er for en BD-R - det har intet at gøre med prisen for den type medie der bruges til færdige film.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Tro at i år, er år hvor Blu-ray bryde igemmen, der er en del det tyde på dette, salget at Blu-ray film gå op månden for månden, prisre på Blu-ray
film gå ned, tro lige at vi skal havde skifte alle proifil 1 og 1.1 ud med profil 2 afspille, før at prisen også begynde af falde.

At bruge et flash drive til at lager film er skam meget god, men hvor kan man købe et flash drive med 50gb til samme pris som en Blu-ray disk ?

Og hvis man ønsker at bruge et flash drive til HD film, ville det gå ud over kvalittet at HD film, og max opnå HDTV kvalitet som slet ikke når Blu-
ray kvaliteten.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

One2Meet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 April 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hey..Alle

Her er lige en lille blandet kommentar, i 1997 kostede en "Power Mac" på clockfrekv på 250 mhz 32mb ram og og se så her 2gb hardisk ca 40-45000 Ref. fra Apple. idag for mere end det dobbelte for pengene bare ved at lægge et par nuller bag ved disse faktorer... sjovt med udviklingen det går stærkt

Og hvad med de  roterende medier, harddiske div. plastskiver DVD, Blueray, m.m hvad er deres fremtid...hvis man skal udnytte de stadig højere clockfrekvenser på PC siden så vejen frem måske være faste medier eksempelvis flash medier......og på billedsiden ja så er der nye vinkler som pladsbesparelse, komfort, alt ialt større fleksibilitet hvis man vil....

Der er allerede flashkort ude på 32Gb ude (pris ca 3-4000kr) til de nye fuldHD video kameraer og jeg tror det er samsung der går endnu længere op med deres flashkort men meget meget dyre ... men prøv at lege med tanken og så skrue tiden 10 år frem.. findes der så roterende medier til den tid ???? ja man kan jo kun gætte alt ialt er det jo kun fantasien der sætter grænsen idag....

Venligst Kalle

Til top Vis One2Meet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af One2Meet

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Det kommer helt an på, hvornår flash film dukker frem. Hvis dvd'erne stadig er forholdsvist meget i live når det sker, vil de fleste nok gå direkte til flashmediet i stedet for at springe til Blue-Ray. Med mindre de ikke kan vænne sig af med at have en lille skive at lave ridser i, selvølgelig

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum