Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Rør til Thorhauge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig en Thorhauge Interseciton.Så hvilke rør er gode til såden en, Her tænker jeg på line delen, jeg ved sælfølgelig at det skal være af 12AU7/ECC82 tyben men hvilke af dem er er gode til den, steen siger JJ men der må være nogen der er bedre end dem.
jeg overvejer PSVANE 12AU7-T eller FULLMUSIC, Men lad mig høre jeres erfaringer
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen erfaringer med Thorhauges Intersection, men generelt finder jeg det meget svært at komme med konkrete anbefalinger til konkrete rør.
Der er ofte (meget) hørbare forskelle på forskellige producenters rør, hvad enten rørene er nyproducerede eller New Old Stock, men hvad der lyder
bedst afhænger for det første af dit eget lydideal, for det andet, hvilket produkt røret/rørene benyttes i, samt for det tredje i hvilken samlet
afspillekæde røret/rørene skal indgå i.

Sagt med andre ord kan et givet rør lyde godt i en sammenhæng og mindre godt i en anden. Og det gælder både nye og gamle rør. Så find det/de
rør, der "gør det" for dig. Det kan være svært at få lov til at låne og prøve sig frem - det er fx stort set umuligt, når det gælder NOS-rør - så ofte er
man overladt til at skulle købe i blinde på andres anbefaling eller egen tro. Men se, om du evt. kan finde ligesindede, der godt vil låne ud. Tag evt.
nogle timer sammen med hifi, god musik og lidt "tube rolling".

Den lydmæssige forskel mellem gode og betalelige og lidt bedre og ubetalelige rør er nogen gange ikke særlig stor. Jeg har da i hvert fald oplevet, at
nogle svinedyre Telefunken ikke gjorde det nævneværdigt bedre end nogle kineserrør til en brøkdel af prisen. Nogle gange koster marginalerne altså
uforholdsmæssigt meget (men det er en helt anden diskussion og meget et spørgsmål om personlig økonomi og prioriteringer).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2013 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst mig til at de samme rør lyde forskelligt i forskellige opsætninger og
måske er den ikke specielt kritisk med hvilke rør der sider i den eller også er den, men det ved jeg ikke og det er jo derfor jeg specifikt spørger til erfaringer med Thorhauges Intersection så jeg ikke skal købe 20 sæt rør for at finde et jeg kan lide men måske kan nøjes med 5 sæt

Mange tak for svaret   
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Du skal være opmærksom på at der sidder 2 forskellige mærker af rør i liniedelen og det er netop
brugen af de to forskellige som giver den neutrale lyd fra Intersection som ikke er udpræget røragtig.

Ring til Thorhauge og hør hvad han ville foreslå. Han har helt sikkert mange erfaringer som kan spare
dig for mange penge. Han er meget flink og dygtig.

Mvh Ole
Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2013 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

I følge steen sidder der jj ecc82 i line delen og i riaa'en JJ ecc81 i første trin, og Tungsol ecc81 i andet trin

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

dog ikke helt det samme som du efterlyser (12ax7 / ecc83), men kan give dig en ide om hvordan de forskellige fabrikanter lyder

http://www.larsreinau.dk/about3.html

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Der er en masse dejlig info om alle NOS rørene her: http://www.audiotubes.com/
Hvis det har interesse...
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2013 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene alle sammen men der må da sidde nogen med lidt info om Thorhauge Interseciton og hvilke rør der er gode i den

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Så har jeg bestilte PSVANE 12AU7 så må jeg se om det er noget der dur 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes