Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 17:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eskimoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2015
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 06 April 2016 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej derude,
Min gamle ML no 27 er ved at tælle dens dages ende da den nu skulle til rep. for 3. gang mens jeg ejer den. Den er købt som brugt i sin tid. Den er jeg nu ellers meget glad for.
Derfor mit spørgsmål: Hegel, Bladelius, Audiocompagniet, Audio Research eller Mark Levinson igen. Hvilken af disse er mere 'økonomisk' hvis jeg skal vælge idag ?
Mvh.
Boris
Til top Vis Eskimoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eskimoen

Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 April 2016 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hvad er budgettet og hvilken forforstærker / højtalere?
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg

Eskimoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2016 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag Primare SP31.7 som forforstærker og Gamut M7 som højttalere. Det gør ikke noget, at forstærkeren er brugt. Men, budget omkring til 25-30t.

Eskimoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2016 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Eskimoen skrev:
Jeg har idag Primare SP31.7 som forforstærker og Gamut M7 som højttalere. Det gør ikke noget, at forstærkeren er brugt. Men, budget omkring til 25-30t.
Jeg ved godt nok at budgettet er ikke så meget i forhold til min forespørgsel.

Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 April 2016 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Mange dejlige muligheder.

Jeg har selv en ATI 6000 serie effekt.
Den er inden for budget, og den lidt mindre nyere 4000 serie er billigere.
7 års garanti, masser af kraft, og du kan endda få lov til at returnere den hos Lsound i Norge hvis jeg ikke tager fejl.

Ikke så meget glimmer, men fantastisk lyd designet af Morris Kessler.
Kan konfigureres til flere kanaler efter behov.

ATI bygger forstærkere for mange highend mærker, og 6000 serien minder uhyggeligt meget om ML 53XH forstærkerne.

Jeg bruger min på en Arc Ref5SE og jeg har prøvet nogle meget dyrere forstærkere fra highend mærkerne, som ikke har kunnet få
mig til at skifte.

Måske værd at se nærmere på.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 April 2016 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du er til Primare, så prøv en A32. Jeg har den og er yderst tilfreds. Spiller sammen med et sæt Neeper Perfection One højtaler.
Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 06 April 2016 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Prøv noget rør..
Det er ikke længere ensbetydende med slasket bas og afrullede yderender..

Audio Research laver nogle gode effekttrin...
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2016 kl. 06:22 | IP-adresse registreret  

Altså forskellen i lyden på forskellige effektblokke er jo ikke den største, når du er sat på din egen Primare pre-amp, hvorfor så ikke deres
effektblok? Ellers tror jeg vist nok det mest økonomiske er Hegel. Har selv hørt bladelius, og jeg blev meget overrasket over diskanten, man skal
kunne lide den. Ellers havde jeg personligt skævet til noget Densen..
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2016 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Der er en 3 år gammel Primare A32 til salg for 15K. Det er et super godt køb. Det er en high end forstærker, som trækker alle højtalere og spiller fantastisk. Jeg er som nævnt tidligere selv den lykkelige ejer af en A32.

Køb den

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 13 April 2016 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Eskimoen skrev:
Hej derude,
Min gamle ML no 27 er ved at tælle dens dages ende da den nu skulle til rep. for 3. gang mens jeg ejer den. Den er købt som brugt i sin tid. Den
er jeg nu ellers meget glad for.
Derfor mit spørgsmål: Hegel, Bladelius, Audiocompagniet, Audio Research eller Mark Levinson igen. Hvilken af disse er mere 'økonomisk' hvis jeg
skal vælge idag ?
Mvh.
Boris

Hej,
Din ML 27 er en fremragende forstærker.... Og de nye ting fra Hegel, Elektrocompagniet, Primare og Bladelius kommer ikke i nærheden, når det
Gælder lydkvalitet...Slet ikke... Jeg tør ikke sige med ATI forstærkerne... Men hvis de minder meget om de nye Levinson ting, bliver du
Måske hurtig træt af det....(det gjorde jeg).

Jeg ville nok prøve at finde en brugt ML 27.5 i god stand.... Super forstærker, og en anden klasse end langt de fleste moderne transistor
forstærkere.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Sendt: 13 April 2016 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

hmmm, ml27 står til 1000-2000$, bare en Primare a32 står til 2000$ og opefter, og det er jo ingen gang en af de bedre fra de brands ABaudio
nævner nu
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2016 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det er ikke et spørgsmål om ML27 er god, eller bedre end de øvrige, men Eskimoen skriver at den har været til rep for tredje gang, og at han derfor ser sig om efter noget nyt. Ud fra de opgivne fabrikater læser jeg et prisniveau, som en ny ML ikke kan komme ned på, derfor er en kun 3 år gammel A32 et godt bud.

Eskimoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2016 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Somme tider tænker man kun på lyden og ikke apparatets værdi. Jeg har ellers svært ved at komme af med ML. 27'eren da den er rigtig god. Men, når den skal til rep. for tredje gang, så overstiger dens værdi og kan resikere fejlen kommer igen i fremtiden hvis jeg får den lavet. ML no. 27.5 er ellers godt bud. Men er stadigvæk ca. 20 år bag sig og kan måske trænge til rep om et par år. Derfor søger jeg en nyere brugt effektforstærker til ca. 30k.
Det er godt med så mange input man får. Men heroppe i det kolde nord, kan man bare ikke ud til butikken, eller sælgeren, og lytte til forstærkeren. Derfor skal man tænke ekstra for at smide 30 k. :-)
Situationen har fået en drejning, jeg kommer nok til at komme af med hele Primare udstyret til fordel for stereoen og ikke til kombineret surround, da surround bruges ikke så meget mere i hjemmet.

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 13 April 2016 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hej Eskimo

Nu kender jeg jo godt ML-lyden, da jeg både har haft ML380 pr og har en 332'er som effekt. Selv med et stort antal år på bagen, så har alle de nyere amps jeg har haft lånt i prislejet omkring 30K ikke kunne nå ML'eren til sokkeholderen. Vi taler dynamik, vi taler rum og vi taler "sorthed", altså at når der skal være ingen ting, så er der ingen ting.
Meget tæt på har været en kineser (og så fik jeg lige halvdelen af forumet på nakken), men den Xindak A600P jeg har haft lånt er meget tæt på samme ideal.
Det er AV centrum der har dem - og er på lager, så prøv at hør, om du ikke kan låne sådan en fætter (skulle være på lager ifølge hjemmesiden).
Den er monster stor og bruger lidt strøm, men den spiller forbavsende godt, hvis du kan lide ML lyden.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

Eskimoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2016 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Jeg har været heldig med at komme af med min defekt ML no 27'er til en forhandler. Så, jeg har også været heldig med at skaffe en demo ML no 532H'er. For 'BAudio' og 'e-type' fik mig tænke en ekstra gang med at have det samme mærke. Så jeg er spændt på til jeg får den. Den får jeg først om 3 uger :-/ da jeg jo bor på Grønland.
Så, tak til alle der kom med nogen indslag :-)

Mvh.
Boris

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2016 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hi "Boris te Eskimo"
Du har nu taget en beslutning om en ML532H.... Stort tillykke med det/den.
Da du åbenbart kan li´ lyden fra ML, er du "in for a surpise".
Har ikke selv hørt den,men adskillige lyttetests på "nettet"beskriver, netop med ML27 i hukommelsen, en evne til at skabe endnu større headroom og mega kontraster mellem stille og kæmpebrag. Det skal nok blive godt.
Held og lykke, og jeg føker med dig, lidt som en lille dreng, de venter på sin julegave.
Glem endelig ikke, at følge op i tråden med dine lytteindtryk, når den er landet.

Eskimoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2016 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,
Nu har jeg haft ML 532H'eren i en måneds tid. Den skulle man lige vænne sig til det første 2-3 uger. Men, den bliver bedre og bedre med tiden. Den spiller med 'afslappet' med styr med tingene. God mellemtone og det øverste oktaver. Men selvfølgelig med god bas. Ved at spille musik med lavt lyd, levere den med 'punch' over det hele hvor man har lyst til at lytte musik nærmest uendeligt. Man får lyst til at høre musik hele tiden. Men, jeg lagde mærke til at den bliver varm efter stykke tid med lidt højt musik. Det var jeg ikke vant til med ML no. 27.
Så, jeg syned jeg har taget en god beslutning med at have samme mærke med Mark Levinson.
Her for tiden prøver jeg og finde forforstærker til den med samme mærke, men med lidt ældre model, da budgettet vil overskride for meget.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes