|
Selvfølgelig er der anlæg der spiller bedre eller anderledes - men det er nok til at gøre mig forvirret.
Det glæder mig, at også du kan blive "forvirret", skønt alderen signalerer erfarenhed og dermed overblik. Jeg tror denne forvirrethed skal betragtes som et gode, istedet for, at vi som enkelte, stålsikkert tror og mener at have nået niravana, og have svaret på reproduktiv lyd. Næ du, vi skal afprøve og undersøge i egen hule, indtil vi når et, for den enkelte, glimrende niveau.
Hvad er det vi vil???
Ha´ en særdeles fed oplevelse, når vi lytter på musik. Det skal være sådan, at de små hæver sig over hele kroppen når lyden fylder hele hifirummet, og så må diskussionen om ML kontra Krell kontra Burmester etc. komme i anden række.
Skifter vi ikke bare ud for at skifte ud?
Jeg tror det ikke. Bestemt ikke her. Alle elementer afprøves, og er der gevinst bliver de på setupét. Og naturligvis bliver vi kritiske, så hvis det fx. er et dyrt kabel vi leger med, skal det så absolut være overbevisende, før det får foretræde. Omvendt skrotter vi ubamhjertigt hvis det ikke performer...
Får lyden ikke bare en anden karakter?
Alle forandringer i ens setup giver ændringer, men er det ikke til det bedre, så er det vel lige meget. Her kan jeg varmt anbefale det smukke køn som "testperson". Hvis der er accept, er der meget ofte tale om en forbedring..
Hvad er rigtigt og forkert?
Det er ganske enkelt umuligt at besvare. Selvfølgelig kan der grovsorteres, men når vi taler nuancer, er der intet korrekt svar. Hifiguruerne her på forum, mener at vide præcist hvad der er korrekt. Jeg mener at det er utopi. Reproduktion er ønsketænkning, men man kan komme ganske nært. (fra flere vinkler forståes.)
Et er sikkert og det er, at i mit anlæg må der gerne stå et sæt LAMM forstærkere og en forforstærker fra samme firma. Dog skal pengene være der, så gælden ikke er det der lyttes til og forpligtelsen til at lytte i flere timer om dagen ikke bliver det alt afgørende. Det skulle gerne være sjovt og afslappende!
Vi er helt enige om at det skal være sjovt, men jeg vil gerne have engagementet med. Derfor slapper jeg ikke af når jeg hører musik, men lader mig rive med af alle følelserne. Musikken her i synagogen, leveres pågående, dynamisk og med megen energi. Efter hvert nummer kommer der et næsten upåagtet "..fedt .." !
Denon 3520, Musica og Extrema - så kan jeg godt slappe af - for dyrt er det i alt fald ikke - men det er ikke det bedste jeg kan præstere med Extremaerne men..... Dog er jeg ikke færdig - også selvom jeg er over de 40 år!
Jeg betvivler vi på noget tidspunkt bliver færdig, medmindre interessen fader ud. Der vil altid være mulighed for forbedringer af forskellig art. Nu skal vi fx. til at "slanke" vores cdér P.S. jeg er også over de 40 år, men interessen intakt. |