| Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg skulle vælge noget uanset pris ville jeg have Jeff Rowland ...
Novi
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ........only God knows........men husk: musik er frihed...musik er glemsel for i dag...musik er det der driver værket.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja det er en kooooooooolosal svær beslutning !!!
- et er sikkert og det er at der skal lyttes på tingene - og det på Extremaerne. De arter sig nemlig ikke altid som man havde forventet inden start - eller også er det det udstyr der bliver sat bag, der ikke er med???
Om det er det ene eller andet er ikke væsentlig - der skal bare være musik/synagi og så skal man tro på det indkøbte!

__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Novisad]
hvis jeg skulle vælge noget uanset pris ville jeg have Jeff Rowland ...
Novi
------------------------------
Okay....ML 33H...ML432...ML431 eller Accuphase A 60....hvis det lige skulle være.
mvh
Dr. Lyd.
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=mr highend]
Hej.
Ja det er en kooooooooolosal svær beslutning !!!
- et er sikkert og det er at der skal lyttes på tingene - og det på Extremaerne. De arter sig nemlig ikke altid som man havde forventet inden start - eller også er det det udstyr der bliver sat bag, der ikke er med???
Om det er det ene eller andet er ikke væsentlig - der skal bare være musik/synagi og så skal man tro på det indkøbte!

--------------------
Næææ...de er svære at knække...jeg har hørt ML 20.6 kan.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg tror også at ML 20.6 kan !!! Hvis jeg stadig havde haft mine Extremaer ville jeg helt sikker gå efter dem til en grundig demo 
Et billigere og super alternativ tror jeg kunne være 2 Meridian amp 557 brokoblet!!! De har nemlig både perspektiv , rytmehans og masser af kræfter når de bliver brokoblet!!!!!Det giver 680w i 8 ohm , og 1000w i 4 ohm, og to af de fætre koster ihvertfald ikke 170000kr brugt. Mener ikke de skal undervurderes!
Og så er der et mærke som Treshold SA/1 monoblokke eller Gryphon kunne også være et alternativer
Har prøvet bla med Krell KSA 150 .... lød godt med god synergi. De gav mig en "lydmur" , men somom lyden blev lidt "inde" i højttaleren, og jeg manglede lidt 3D fornemmelse. Igen nok for lidt hestekræfter, selvom man skulle tro at 150 klasse A watt burde være nok !!
Nå ja , bare lidt flere forslag og ideer med det jeg har læst og hørt.Ligemeget hvad , så er det nu en dejlig speaker    ej nu savner jeg dem lidt igen!!!!
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder ikke dårligt alternativt ..
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Smaj!
Jeg blive nød til at byde på kaffe og chokolade - det var vist det vi fik sidste gang. Var det ikke?
Lyden er bestemt ikke inde i kasseren i dag - det problem har jeg også haft tidligere. Bla. med ice, når der ikke er 4 stk 1000 w på. Ellers ved jeg ikke om brokoblede trin er sagen - 2 Meridian amp 557 brokoblet????? Ja men hvor kan man prøve. Jeg er ikke sikker på at de kan slå mine 500 watt i 4 ohm med min HPA2. Det har nemlig vist sig at ved A-B test mellem HPA2 og "de andre" er HPA2´eren i sit es med hensyn til spillepartnere (pre, cd, riia, kabler, netkabler m.m.)
Men ellers har du ret - meget er ikke prøvet! Dog er det svært at begynde på en total ny vej, idet man ret hurtigt kommer på glatis med synagi. Du har jo selv prøvet! En skam at du ikke fik prøvet min lille Musica - mange ville let kunne nøjes. Hvis man ikke er til AC/DC og den stil kan den faktisk være med et langt stykke af vejen.
Jeg vil sige, at siden du var på besøg er er sket en del - specielt disse Analysis Plus Oval netkabler på hele kæden er bare....... super godt.
Så en invitation - hvad med weekenden? __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr Highend jeg læste lige at det var det med ice men jeg fik mine to Beast bygget som jeg ville have dem, og kan love dig for det giver en dejlig varm lyd ...
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr Highend sidder lige og kigger på dienhter er de meget tunge at drive, og hvad ligger følsomheden på...
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad!
Om de er svære at drive ved jeg ikke - min lille Musica med 50-100 watt kan. Dog tror jeg der sker noget med det 1 ordens delefilter der inde i højttaleren - hvad det er er jeg ikke klog på. Nogle - selv store forstærkere (4000 watt Ghost fra Bertram) bliver klemte og lyder uden dynamik. Højttaleren virker så bare som en helt almindelig uinteressant højttaler uden liv og musikalitet.
Med hensyn til at Ice lyder dårligt, så er jeg ikke af den opfattelse. Jeg kan godt lide dem, men ikke på mine højttalere - altså i forhold til HPA2. Jeg prøvede jo ligeledes Accuphase A60 x 2 - 260. 000 kr. de var heller ikke optimale. Så...... Intet er som man tror det er - det skal prøves i anlægget. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
arrgg det må da være meget frustrerende at vide intet rigtigt spiller optimalt på dem, kan det ikke også være rummets skyld, for det er jo også en meget vigtig del...
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad!
Nej nu misforstår du - det spiller super godt og rummet er ok, men højttalerne skal have en effekt med utroligt overskud.
Jeg er måske bare på jagt på noget der er endnu bedre - hvad det skal være er jo spørgsmålet! __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg kan klart anbefale en Audia flight 100 og den har varme og meget sjæl har aldrig hørt noget så lækker lydbillede..
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Novisad!
Så må jeg se hvad Jensen kan klare - den har også været i mine tanker, men de er jo ikke lige sådan at prøve.
Med hensyn til spillestilen,så er jeg ikke i tvivl.... __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal skam ikke være i tvivl Audias produkter spiller virkelig godt, jeg har selv bestilt en audia cd maskine de der hedder flight two ..
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nej, det er selfølgelig ikke sikkert at meridian amps overgår din hpa. Måske især når man tager med i betragtningen at du har proceed / levinson i resten af kæden( synergi som du selv siger). Er selv meget glad for levinson lyden!! Læste bare et sted, at denne Meridian/ extrema combo som jeg tidligere omtalte blev brug på en lydmesse i NYC, hvor folk bare havde måbet over hvor godt det lød . Det skal dog siges at hele kæden var meridian
Stereophiles John Atkinson brugte bla også meridian i sin test af højttaleren . Citat: pair of Meridian 605 monoblocks. A second pair of 605s allowed for passive bi-amping (footnote 1), which gave significant gains in definition, focus, and clarity
Din HPA2 er`har helt sikkert store overarme i forvejen!!!! Men det kunne jo være ....... he he
Jeg ved så ikke lige hvor du skulle låne til en prøvelytter?
Tak for invitationen iøvrigt . Er som jeg også skrev til dig , MAX klar på en lytter i den nærmeste fremtid
MVH
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Smaj
Meridian lyder da interessant, men jeg kender dem ikke og som du selv skriver skal det jo prøves - gerne med mere end en effekt - gerne pre og biamp.
En anden ting er, at man aldrig kan vide sig sikker i denne verden - hvem skulle have troet, at Musicaens 50/100 watt overhovedet havde en chance? Der måtte jeg overgive mig.
En anden vej jeg godt kunne tænke mig at gå var mod rør! Men så skal der skiftes meget ud. Men mon ikke at der byder sig en mulighed en dag.
Med hensyn til invitationen, så kan du bare sende en personlig mail, når der igen er kommet ro på din fritidsinteresse (arbejdet). __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. Highend.
Hvad med en udskiftning af højtaleren....så er du ude over alle problemerne med forstærkervalget ? Vil det ikke gøre livet lettere for dig så du kan fokusere lidt mere på musikken ?
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "Lyd-doktor"!
Hvad tror du???? Hvis det havde været en tanke var det sket! Nej! Nu spiller det som aldrig før - altså med det ML udstyr jeg har.
Men man ser sig jo altid om - se bare dig selv og ML Vantage!
Men hvis du skulle gi´ et bud på en højttaler skulle det være ........? Ville jeg så være helbredt? Eller vil jeg få et tilbagefald? Man skulle jo ikke gentagende gange give store mængder penge ud på medicin! Kan man få hjælp fra "Danmark" (banken)? __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |