Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 23 November 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Det var da den mest blasfemiske tanke Dr. Lyd - fyda. 
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=mr highend]

Hej "Lyd-doktor"!

Hvad tror du???? Hvis det havde været en tanke var det sket! Nej! Nu spiller det som aldrig før - altså med det ML udstyr jeg har.

Men man ser sig jo altid om - se bare dig selv og ML Vantage!

Men hvis du skulle gi´ et bud på en højttaler skulle det være ........? Ville jeg så være helbredt? Eller vil jeg få et tilbagefald? Man skulle jo ikke gentagende gange give store mængder penge ud på medicin! Kan man få hjælp fra "Danmark" (banken)?

-----------------------------------

Ja uha uha. Du må sørme undskylde hvis jeg fornærmede dig, men det var bare et konstruktivt forslag.

Næææ.......hvad tror jeg ?.......men det kunne være du opdagede noget nyt og det blev mere tilfredsstillende for dig at prøve nye højtalere....hvem ved ? Nu har du jo prøvet cremen af cremen af forstærkere.....det er du ikke helt 100 % tilfreds med...eller var det noget ved Lamm...sådan virker det ihvertfald....så mon ikke Exstremaen bare lyder grundlæggende som den gør og at det måske er her din utilfredshed ligger. Eller har jeg misforstået noget ?

Mht ML Vantage...jeg holder det i samme spor....fordi jeg er tilfreds med lyden fra Martin Logan og den nye er nu en tand bedre end den gamle.....og mindre...højere WAF faktor...derfor. 

Prøv Proac....det synger fremragende med ML udstyr.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. Lyd!

Jeg har hørt Proac - dog ikke de aller største. De små er ikke interessante og de store er formentlig for store til mit rum.

Med hensyn til Extremaerne og den lyd de lave så er jeg MEGET TILFREDS - og det bliver den vej jeg ville gå igen, hvis det skal være en anden højttaler.

De spiller men lyden kan blive endnu bedre med LAMM - men er der ikke andet der kan gøre det som LAMM???? Det er den jagt jeg taler om! Ellers beholder jeg hvad jeg har så....... er alt jo både købt og betalt! Så hvad er problemet

Men kom forbi og lyt så ved du hvad jeg mener!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Halløjsa,

Har selv Proac 3.8 ... og vil sige, at de er noget af det bedste Proac har lavet sammen med model 4 ... som er det voldsommeste der er kommet fra den kant. Har ikke hørt D100!

Jeg vilel dog ikke skifte mine Extrema ud hvis jeg var dig ... ja det er en kræsen lille fed dame ... men man skal bare lige finde ud af hvad der får hende til at synge... gerne til en rimelig penge. Kontakt Timbre i Sverige, han kender alt til Sonus Faber og har selv Extrema mener jeg - spiller på andre Sonus men har vist stadig Extrema. Han vil kunne fortælle dig hvad der går fint med Extrema.

Prøv enventuelt at kigge på http://www.atma-sphere.com/ TAS (The Absolute Sound) er ret vilde med dem. Det er rør og ikke så dyrt som Lamm.

SATMIT

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 November 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hej Highend.

Jeg kommer forbi en dag og lytter.

Mvh

Dr. Lyd

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej 270961

Den er 10-4.

Weekenden er næsten helt sikker fri!

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 November 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

ok ok......vi ringer lige sammen. Jeg har kun lige lidt malerarbejde og el....så næsten ledig.

Mvh

Dr. Lyd

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 November 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej mr. Highend

Tak for en gedign lytter igår. Det hele er vist da faldet på plads efter din justering. Har aldrig hørt dit anlæg spille bedre...helt misundelig Et soundstage der er ganske vidunderligt. Jeg blev suget helt ind i musikken...yes der er super. Det fik mig til at overveje dynamiske højtalere igen.

Mvh

Dr. Lyd

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 November 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Mr highend  hvad har du kigget på , af forstærkerer er der noget specielt som du har i baghånden

novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hej 270961

Ja det var hyggeligt - rødvin  og lidt god musik - hvad vil man mere. Selvfølgelig nogen at dele det hele med - det er vel derfor disse små hifiklubber kommer op at stå. Mon ikke?

Musikken skulle gerne være det der er i centrum eller det der er drivende for valg af teknik/anlæg. Jeg spiller jo det meste - med jazz, klassisk og rock som det væsentligste. Og til denne musik synes jeg mit valg af teknik passer. Jeg er en glad nørd - men ikke en nørd, der er færdig med at eksperimentere

Men om du vælger dynamiske højttalere?? Nej det tror jeg ikke - du er til ML. Jeg så jo dit   smelte, da du fortalte om Vantage - fuldt forståeligt  Det er en højttaler for dig, med din indgang til hifilytningen og til din musiksmag  .

Men måske er det også rigtig godt, at man har hver sit slags anlæg - så er der noget at mødes om. Forskelligheder i hifiverdenen er godt  - vi lytter jo også til forskellige genre inden for musikken, så ..... Der er basis for megen lytning i fremtiden.

Hej Novisad!

Hvad jeg nu tænker på af forstærkere?? Jeg det ved jeg ikke en gang selv - men det skal være en forstærker der på langt de fleste punkter kan slå min Proceed HPA2. Og her har jeg formentlig mange til gode at lytte til - gerne monotrin, KL.A, rør. Jeg skal bare have den til at passe med min ML 380s og resten af anlægget.

Et bud????

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 November 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej Mr Highend jeg har siddet og læst en del om lamm er det ikke lige dig du har jo haft det på prøve og den skulle efter sigende spille meget varm og detaljeret..

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej High-end

Kan se at der er et forstærkersæt til salg på DBA. Har du fundet den "rigtige" løsning til dig?

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 November 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej 270961

Ja det var hyggeligt - rødvin  og lidt god musik - hvad vil man mere. Selvfølgelig nogen at dele det hele med - det er vel derfor disse små hifiklubber kommer op at stå. Mon ikke?

Musikken skulle gerne være det der er i centrum eller det der er drivende for valg af teknik/anlæg. Jeg spiller jo det meste - med jazz, klassisk og rock som det væsentligste. Og til denne musik synes jeg mit valg af teknik passer. Jeg er en glad nørd - men ikke en nørd, der er færdig med at eksperimentere

Men om du vælger dynamiske højttalere?? Nej det tror jeg ikke - du er til ML. Jeg så jo dit   smelte, da du fortalte om Vantage - fuldt forståeligt  Det er en højttaler for dig, med din indgang til hifilytningen og til din musiksmag  .

Men måske er det også rigtig godt, at man har hver sit slags anlæg - så er der noget at mødes om. Forskelligheder i hifiverdenen er godt  - vi lytter jo også til forskellige genre inden for musikken, så ..... Der er basis for megen lytning i fremtiden.

Hej

Ja....vi skal lytte rigtig meget musik i fremtiden og kigge/høre nye kabler, forstærkere, højtalere...det glæder jeg mig rigtigt meget til. I fremtiden skal jeg kigge på lidt opgradering af min grammofon, samt have afkoblet mit effekttrin noget bedre, evt med noget AudioMagic eller selvkomponeret hylde (det starter jeg med).

Mvh

Dr. Lyd

Hej Novisad!

Hvad jeg nu tænker på af forstærkere?? Jeg det ved jeg ikke en gang selv - men det skal være en forstærker der på langt de fleste punkter kan slå min Proceed HPA2. Og her har jeg formentlig mange til gode at lytte til - gerne monotrin, KL.A, rør. Jeg skal bare have den til at passe med min ML 380s og resten af anlægget.

Et bud????

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik300 mfl.

Nej det er ikke mig der har noget til salg i DBA - jeg ved godt hvem der har haft annoncen i, men vedkommende har vist nok fortrudt. Det er for godt til at sælge tro jeg han mener - også min opfattelse.

Jeg sælger heller ikke min HPA2 eller min 380s - hvis jeg køber noget andet skal det blive og "det andet" kommer bare ind ved siden af. Jeg ville ganske simpelt ikke kunne købe noget til den pris jeg har givet - der når til sokkerne.

Jeg ved godt der er meget på markedet som er bedre - men ikke på alle fronter og ret ofte til en peberet pris. Hvis jeg skal købe bliver det i en ren handel - ML tingene bliver!

Jeg har mange ønsker bl.a.

Lamm Audio , Pass Labs , McIntosh Labs, Rogue Audio

Mark Levinson, Spectral Audio , Balanced Audio Technology

Men tiden/økonomien vil vise hvad det bliver til - det skal jo gennemlyttes herhjemme og ikke bare ses som en test i et blad. Ind til videre skal der lyttes på det nye setup/opstilling.

Dog ved jeg, at der er flere forstærkere på vej ind for et prøvelyt - så..... følg med!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 27 November 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg kunne egentlig godt se at området ikke passede, men der er nok ikke mange i dk der har netop det sæt

Jammen det er jo en spændende tråd så jeg bliver med glæde hængende

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 27 November 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have det til at passe sammen med din ML 380, så må et ML effektrin vel egentligt være det mest logiske?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hej Ikke Slipsefyr

Ja du er inde på noget! Jeg har selv i den sidste tid haft den samme tanke, idet jeg skal bryde "kæden" for at prøve nye ting - den berømte synagieffekt skal beholdes. Jeg siger ikke, at jeg har opfundet de vise sten, men snarere været heldig eller udholden nok til at ramme de rigtige ting.

Jeg har jo også gjort, som mange kloge hifi-anmeldere igennem tiderne har anbefalet, startet med højttaleren, så signalkilderne og til sidst forstærkeren (er det ikke noget i den retning man siger?).

Endvidere har jeg i mit anlæg fundet frem til, at det er godt at følge en "linie". ML til elektronik, MIT til kabler og Analysis Plus Oval til netkabler. Mange af de andre ting jeg har blandet ind i denne kæde har lydt godt, men aldrig helt overbevisende. Eksempelvis skal LAMM spille med forforstærkeren og allerhelst også riiaen, Accuphasen skal også have sin egen kæde på for at toppe i lydkvalitet, Bertrams ICE skal også gerne have sølv hele vejen, Sonus Faber Musica spiller forløsende med V D H kabler osv osv

Det bedste ved dette er at alt det viser min "gamle" SF Extrema med al tydelighed - så derfor mener jeg godt den kan være med et stykke endnu - den kan i alt fald spille musik, så man sidder med smil på læberne! Så hvad vil man mere?

Så konklusionen kunne være dette måske:

1 = http://www.marklevinson.com/products/overview.asp?cat=pa& ; ; ;prod=no434

2 = http://www.marklevinson.com/products/overview.asp?cat=pa& ; ; ;prod=no436

3 = http://www.marklevinson.com/products/overview.asp?cat=pa& ; ; ;prod=no432

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle på tråden!

Har pr dags dato fjernet mine billeder - idet interessen ikke er til at følge op på linket.

For at ingen skal misforstå noget, så er det ikke hifi interessen der er forsvundet, men mere interessen for at gå i dybden på linket!

Med hifi i øret  Mr. Highend

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 20 December 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej alle på tråden!

Har pr dags dato fjernet mine billeder - idet interessen ikke er til at følge op på linket.

For at ingen skal misforstå noget, så er det ikke hifi interessen der er forsvundet, men mere interessen for at gå i dybden på linket!

Hehe - ja man kan hurtigt få sin indbakke fyldt op med emails.
Ikke sjovt, hvis man har travlt med andre ting.

Men mon ikke du kunne få admin til at pause tråden, indtil du får mere tid igen ?
Vi er jo mange der er glade for at kigge billeder.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 20 December 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Så længe det er der, så skal det jo nok gå alt sammen

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes