Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: HD TV dag 18 Canal digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Så gik de første 18 dage med HD-tv fra Canal digital. Force receiveren er lidt af en prøvelse. Kortet kan tabes ind i kabinettet, Scart og DVI kan ikke anvendes samtidig, strømmen må tages 1 - 2 gange i døgnet da modtageren fryser.

Men eller fungerer det fint! Skam jer Force.

Morgen dag 19. PUF  signalafkodningen forsvinder. "Tjenesten er ikke tilgængelig"

Hmmmm.

Kundeservice Canal digital:  Den venlige dame siger at kortet pr. automatik er åbent i 18 dage så papirarbejdet kan blive afsluttet, og at i hendes system ligger det pågældende kort stadig hos forhandleren. Kan oplyse hende at kortet sidder i min receiver og at hun gerne må åbne det igen. Det kan hun ikke siger hun.

Jeg skal rette henvendelse til forhandleren som så skal kontakte Canal digital, for som hun venligt siger "de har nok glemt at sende papirene ind".

Har CD aldrig hørt om kundeservice, det er jo helt åbenlyst at fejlen ligger hos CD eller forhandleren, og dermed er kunden der HAR betalt,  total uvedkommende.

Svaret burde være: der må være sket en fejl vi åbner straks dit kort og får fejlen rettet. Vi beklager iøvrigt fejlen.

Nå: ringer til forhandleren der vender tilbage efter 45 min, og oplyser at fejlen ligger i EDB systemet hos CD. Fejlen er rettet, og jeg burde have billed om 2 timer. 

Efter 3 timer intet billed   Hmmmmm

Kundeservice igen. Får fat i en ung mand der prøver forskellige ting. Uden virkning.

Han oplyser at han kun en gang tidligere har hørt om fejlteksten "tjenesten er ikke tilgængelig", og det var mærkligt nok idag, og sjovt nok også vedrørende en force receiver 505HD. Håber ikke det er starten på en stime, da jeg nok er en af de første der har hevet den receiver over disken  .

Er nu igang med at vente igen han ville få udsendt en ny parringkode til min receiver.

"Bøvlet at være pioner, men bestemt ikke kedeligt"

Fortsættelse følger...........

2. del

De 3 timeres venten gav selvfølgelig intet resultat.

Så i morgen skal jeg henvende mig hos Force for at få anvisninger på hvordan man opdaterer softwaren, da fejlen ifølge CD ligger her.

Burde CD ikke tage hånd om dette da de har godkendt modtageren, eller har jeg misforstået noget ?

Bliver travlt hos Force når alle som har købt skal have instruktioner enkeltvis.

Kender andre dette problem ?

fortsættelse følger.......

Til top Vis spilfair's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spilfair

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

3. del ............

Ringede til Force for at tale med deres support. Den eksisterer ikke

Nå tilbage til CD der prøver det samme igen igen. Ingen virkning

CD igen: Nu viser det sig at problemet er kendt for alle Force 505, tilsyneladende en serienummer fejl i forbindelse med parring. Hmmmmmm.       Sagde nogen amatører.

Foreslog dem at jeg kunne hente et nyt kort hos den lokale forhandler, så jeg kan se TV igen.

Tænk en gang de gik med til det  Så nu er jeg kørende i 18 dage igen.

Der er altså mindst 1 person hos CD der ved hvad begrebet kundeservice handler om

Fortsættelse følger om senest 18 dage ....

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

hmm.. underlig affære.. bliver spændende at høre om der er nogen ændringer om 18 dage..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er unfair at sige at man får skod-service i hos CD. Ja bevares, det er en skod-sag at forcen er godkendt men så alligevel ikke kan opdaterer kortet, så l**tet går i sort. Men det er jo først ligenu at det går op for CD at kortet ikke kan opdaterer. Det er jo også en overraskelse for dem. Nu bliver det spændene at se om Grundigen også har samme problem. Det tyder noget på. Og så har CD ZERO godkendte boxe. Rigtigt skidt!

Man kan vist roligt sige at det er en katastrofe. Dem der har lavet l**t i det, er ikke CD i danmark, men dem som har godkendt boxen. CD har jo ingen interesse i at godkende "defekte" boxe eller udskyde lanceringen af CMore HD. De har jo ventet og ventet på at producenterne fik nosset sig sammen til at levere nogle HD boxe (udover ventetiden med godkendelsen).

Og så kalder du CD for amatører? Du er da selv en amatør, når du kan finde på at kalde CD det! Du begår jo også selv fejl i ny og næ... skal du så også kaldes amatør af den grund!? CD leverer de bedste produkter (læs:minimal komprimering af billedet) på det danske markede og har sublim kundeservice i forhold til Via-snot.

Hvis du fattede bare en millimeter af teknik, så burde du vide at det sidste nye high-tech stuff, som regel har nogle børnesygdomme. Det må man kalkulerer med, når man køber det sidste nye hotte teknik. Selvfølgelig kan dén forklaring i sig selv, ikke legitimere fejlen der er med forcen. Det BURDE ikke være sket.

Jeg synes du skal tage en slapper... Du kommer jo til at få det til at virke igen ud fra en eller anden løsning CD kommer med. Du har jo ikke brændt penge af på noget som aldrig kan blive godt igen. Jeg vil tro at CD i dette øjeblik arbejder på højtryk for at finde en løsning. Men de bliver næppe hurtigere færdig med en løsning, af at du konstant kimer dem ned, samtidigt med en masse andre emsige kunder gør det. Det er direkte idioti....

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

Jeg synes det er unfair at sige at man får skod-service i hos CD. Ja bevares, det er en skod-sag at forcen er godkendt men så alligevel ikke kan opdaterer kortet, så l**tet går i sort. Men det er jo først ligenu at det går op for CD at kortet ikke kan opdaterer. Det er jo også en overraskelse for dem. Nu bliver det spændene at se om Grundigen også har samme problem. Det tyder noget på. Og så har CD ZERO godkendte boxe. Rigtigt skidt!

Man kan vist roligt sige at det er en katastrofe. Dem der har lavet l**t i det, er ikke CD i danmark, men dem som har godkendt boxen. CD har jo ingen interesse i at godkende "defekte" boxe eller udskyde lanceringen af CMore HD. De har jo ventet og ventet på at producenterne fik nosset sig sammen til at levere nogle HD boxe (udover ventetiden med godkendelsen).

Og så kalder du CD for amatører? Du er da selv en amatør, når du kan finde på at kalde CD det! Du begår jo også selv fejl i ny og næ... skal du så også kaldes amatør af den grund!? CD leverer de bedste produkter (læs:minimal komprimering af billedet) på det danske markede og har sublim kundeservice i forhold til Via-snot.

Hvis du fattede bare en millimeter af teknik, så burde du vide at det sidste nye high-tech stuff, som regel har nogle børnesygdomme. Det må man kalkulerer med, når man køber det sidste nye hotte teknik. Selvfølgelig kan dén forklaring i sig selv, ikke legitimere fejlen der er med forcen. Det BURDE ikke være sket.

Jeg synes du skal tage en slapper... Du kommer jo til at få det til at virke igen ud fra en eller anden løsning CD kommer med. Du har jo ikke brændt penge af på noget som aldrig kan blive godt igen. Jeg vil tro at CD i dette øjeblik arbejder på højtryk for at finde en løsning. Men de bliver næppe hurtigere færdig med en løsning, af at du konstant kimer dem ned, samtidigt med en masse andre emsige kunder gør det. Det er direkte idioti....

En dårlig dag hva   Ved ikke om jeg gider svare på det vrøvl, men pyt så gør jeg det.

Vi kan vel blive enige om at CD har godkendt boxene uanset hvem som har fremstillet dem. Hvis man samtidig indføre parring var nok en ide at teste dette grundigt før man sender noget på markedet.

Så må fastholde "hvem sagde amatører"

Syntes sådan set det er ok at der laves fejl, det må man regne med.

Lever allerede med DVI og scart der ikke kan benyttes samtidig, en receiver der låser, et kabinet hvor kortet kan mistes ind i, og nu også uden afkodning.

Vi nærmer os sku en dørstopper fra Force  der oven i købet bruger strøm. Det er det nye.

Men jeg nu syntes nærmere at problemet er CD holdning til hvem der har problemet, de sender mig til forhandler, de sender mig til force, og først efter utallige henvendelser får jeg et nyt kort imens de forsøger at rette fejlen.

De ku lære meget om kundeservice. Husk lige hvem der har kørt dankort igennem

Foreløbig klarer jeg mig i 18 dage, og har en klar forventning at sagen er klar inden da.

"iøvrigt er jeg enig i at billedkvaliten er er bedre fra CD".

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

@spilfair - det er ikke en af hans dårlige dage, bare generel CD fanatiker og det kan du få underbygget i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32269&K W=canal+digital&PN=0&TPN=1

enøjet er vel en rigtig betegnelse, men det er jo oppe i tiden at være det

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Når manden begynder at vrøvle, må man jo fortælle ham hvordan tingene hænger sammen. Om det er at være fanatiker, enøjet eller noget helt tredje, må gå hen i det uvisse. Om det så handler om noget helt andet end CD, ville min respons stadig være den samme. Uberettiget kritik eller vrøvleri, skal da kommenteres.
Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu også sige, at hvis du synes service er dårligt inde ved CD, så vær glad for at du ikke har Viasat... Jeg arbejder med dem hver dag :P

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Der er ikke megen idé i at smide alt for mange penge i den MPEG-2 model udviklingsmæssigt, når MPEG-4 er lige om hjørnet. Den modtager skulle aldrig være udviklet, med en levetid på maks et ½ år. Et High End produkt som HDTV skal selvfølgelig også have en High End modtager. Det bliver den nuværende model aldrig, de har jo allerede kæmpet med den softwaremæssigt i et halvt år. Den skulle jo have været ude i september sidste år. Indtil videre er det heller ikke lykkedes Canal Digital at få ret mange HDTV filmaftaler med producenterne, så programtilbudet er yderst magert.

Canal Digital ville være først med HDTV i Skandinavien, men det havde de jo været under alleomstændigheder, hvis de havde ventet på MPEG-4. Viasat har ingen HDTV planer.

Mine meninger, og efter min bedste overbevisning hverken uberettiget kritik eller vrøvleri

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

boborg <- man kan jo sagtens købe en MPEG 2 box nu, hvorfor vente ? Canal digital ombytter alle MPEG 2 boxe til MPEG 4 når det engang kommer, snakker man med canal digital regner de først med at MPEG 4 kommer om 1 års tid nu

chris1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 04:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et spørgsmål, kan jeg godt benytte følgende Force 505S-HD til dette tv  Sony KDF-E50A11E.Tv´et har HDMI istedet for DVI-D.I så fald hvilket stik skal jeg anvende.

Til top Vis chris1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris1234

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge et som vist her

http://www.av-connection.com/?campid=6. Lyden skal dog overføres seperat da der ikke er lyd i DVI.

Du skal indstille udgangen imens du har tilsluttet scart, da du ellers ikke kan se menuen. (ik så smart)  

chris1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret.Kan du linke direkte da der kommer noget nyt op på linket.

chris1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hvilke lyd kabler skal j evt. bruge

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Muligvis et spørgsmål, der har været stillet mange gange før, men jeg kunne ikke lige finde svaret: Hvilken opløsning sendes C-more HD i?
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

1920x1080i
Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Tak - det er jo nydeligt - eller burde være det (jeg har ikke selv set det...)
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

4. del

Modtog et nyt kort fra CD med posten i går.

De skriver at en del kunder har haft problemer med deres kort, og beder mig anvende det nye og smide det gamle væk.

Spændende om det virker

Fortsættes måske ........

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

boborg skrev:
1920x1080i

ARGH! sender de ikke i 720p ?!??!! .. Så skal jeg ikke have HD hos canal digital.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
boborg skrev:
1920x1080i

ARGH! sender de ikke i 720p ?!??!! .. Så skal jeg ikke have HD hos canal digital.

Det bestemmer du jo selv. Men jeg kan godt garantere at billedet er fremragende, på en projektor med en opløsning på 1280*720 pixels.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes