| Forfatter |
|
Jane Doe Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kommentar til tråden om Canal digitals (CD) kundeservice! Jeg personligt havde sgu ikke fundet mig i et semifærdigt produkt fra CD, ligesom jeg heller ikke ville finde mig i en mobil fra "3" selskabet. Sjovt at man gider acceptere halvfærdige produkter når det gælder TV modtagere og mobiler, når man ALDRIG ville acceptere en halvfærdig driver til en PC enhed:-) Når CD og force går på markedet med nye boks, må man formode, at de har gjort sig en minimum af indsats for at end2end teste skidtet....! Iøvrigt har jeg Lars Cetti mistænkt for at arbejde i CD´s kundeservice, så bitter som han lyder:-) Tydeligvis en frustreret medarbejder i teknisk support, som stadig tror på produktet 
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jane Doe skrev:
En kommentar til tråden om Canal digitals (CD) kundeservice!
Jeg personligt havde sgu ikke fundet mig i et semifærdigt produkt fra CD, ligesom jeg heller ikke ville finde mig i en mobil fra "3" selskabet. Sjovt at man gider acceptere halvfærdige produkter når det gælder TV modtagere og mobiler, når man ALDRIG ville acceptere en halvfærdig driver til en PC enhed:-)
Når CD og force går på markedet med nye boks, må man formode, at de har gjort sig en minimum af indsats for at end2end teste skidtet....!
Iøvrigt har jeg Lars Cetti mistænkt for at arbejde i CD´s kundeservice, så bitter som han lyder:-) Tydeligvis en frustreret medarbejder i teknisk support, som stadig tror på produktet  
|
|
|
Dér kan jeg med GLÆDE skuffe dig.. jeg har intet med CD at gøre... Ellers godt forsøgt..(?)
Mon ikke de HAR haft det til test... Testen har så været mangelfuld e.lign. Og det kan man jo godt ærgrer sig over... BÅDE som forbruger, men så sandeligt også som CD-ansat. Det er latterligt at insinuere at CD bevidst har sløset med testen og sendt fejlfyldte boxe på markedet... Det er dét jeg reagerer på.
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har modtaget Force boxen igår! Den virker lidt plastik fantastik agtig, havde da også nær mistet kortet i maskinen.
Billedet er flot, især HDTV, kører DVI ud, HDMI ind, og lyden via SCART, så foreløbig er jeg godt tilfreds.
med venlig hilsen __________________ MusikLab D33 MusikLab D303
SiriuS/GamuT D200
Gradient Revolution Active
Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
|
| Til top |
|
| |
john165 Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad er jeres kommentarer til billedkvaliteten? Jeg synes, at den varierer en smule.
Benytter component indtil mit DVI-HDMI kabel kommer
Er der nogle af jer, der har oplevet LIPSYNC forskydelse på FORCE modtageren?
mvh John/Bagsværd
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
john165 skrev:
|
Hej
Hvad er jeres kommentarer til billedkvaliteten? Jeg synes, at den varierer en smule.
Benytter component indtil mit DVI-HDMI kabel kommer
Er der nogle af jer, der har oplevet LIPSYNC forskydelse på FORCE modtageren?
mvh John/Bagsværd
|
|
|
På min Grundig receiver, som efter sigende er identisk med Force receiveren, kommer lyd og billede ud af sync, hvis jeg sætter den til at levere et progressivt signal. Heldigvis er der en rigtig god de-interlacer i min projektor, så det kan jeg godt leve med.
Når jeg vil bruge EPG resetter receiveren sig selv efter nogle få sekunder. Er det også et problem I andre har?
Alt i alt kan man ikke påstå at det er en super-receiver der er tale om her, men når man ser HDTV glemmer man hurtigt alle dens dårligdomme. Selv om jeg har haft receiveren i et stykke tid nu, rammer underkæben stadig sofabordet når jeg ser film i HDTV. Jeg havde gæster i weekenden som måbende udbrød: "Jamen - det er jo langt bedre end en DVD-film!" Ja, gu' er det så.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
john165 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har koblet 505 til mit TV via scart, component og DVI/HDMI. Primært at se forskellen mellem component og DVI. Der har dog været problemer med at montere DVI kablet på stikket - skruerne vil ikke tage fat. Har du eller i haft dette problem?
Du har ret i, at der ikke er tale om State-Of-The-Art modtager, men den har selvfølgelig kun begrænset levetid og billedet er faktisk godt .
Jeg tester lige EPG, men det er ikke noget jeg har benyttet så forfærdelig meget pt.
mvh
John/Bagsværd
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at runde tråden af så ser det ud til at kortet fra CD nu fungerer som det skal.
Har kasseret fjernbetjeningen til Forcen da den kun virker det halve af tiden. Harmonyen virker 100%
Syntes stadig reciveren er under niveau Force. Det er sku en Om´er 
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er heller ikke en rigtig Force. Det er et produkt købt ude i byen, og Force/Grundig'en der bliver solgt nu bliver jo byttet ud inden alt for længe. __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa det er selvfølgelig rigtig, men forstår stadig ikke de vil lægge navn til sådan en gang junk.
Har flere gange tidligere godt ville betale ekstra for "Force kvalitet". Men de skal stramme sig an hvis det skal ske igen.
|
| Til top |
|
| |
john165 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Når jeg vil bruge EPG resetter receiveren sig selv efter nogle få sekunder. Er det også et problem I andre har?
[/QUOTE]
Jeg har ikke oplevet dit problem i forbindelse med anvendelse af EPG.
mvh/John
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
john165 skrev:
|
Jeg har ikke oplevet dit problem i forbindelse med anvendelse af EPG.
mvh/John
|
|
|
Hej John
Tak for tilbagemeldingen. Jeg vælger nok at leve med problemet, da receiveren jo på et tidspunkt alligevel skal skiftes ud. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Terr1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal man købe Grundig HD setup box eller Force versionen? Hvilken er bedst?
|
| Til top |
|
| |
john165 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Terr1 skrev:
| Skal man købe Grundig HD setup box eller Force versionen? Hvilken er bedst? |
|
|
Så vidt mig bekendt er de to bokse ens bortset fra farven. Du kan læse en test af Grundig på dette link:
http://www.digitalt.tv/hdtv/test/grundigdsr8560.aspx
Som en overgangsboks og når man skal have HD her og nu kan den lige gå an. Billedet er ganske fin i HD CD udskifter den uden beregning, når de skifter kodningssystem. Personligt mangler jeg mest en hardisk i boksen.
mvh/John
|
| Til top |
|
| |
john165 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Billedet er flot, især HDTV, kører DVI ud, HDMI ind, og lyden via SCART, så foreløbig er jeg godt tilfreds.
[/QUOTE skrev:
|
Hej
Hvordan får du lyd gennem scart, når du kører dvi-hdmi ind?
Er nødt til bruge min forstærker for at få lyden.
Br |
|
|
Hej
Hvordan får du lyd gennem scart, når du kører dvi-hdmi ind?
Er nødt til bruge min forstærker for at få lyden.
Bruger 436XDE.
mvh/John
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
john165:
Jeg bruger "input 3", der består af både HDMI og SCART, når du aktiverer "input 3 HDMI" sætter du audio på auto, så finder TV'et selv lyden fra SCART.
Med venlig hilsen
__________________ MusikLab D33 MusikLab D303
SiriuS/GamuT D200
Gradient Revolution Active
Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
|
| Til top |
|
| |
john165 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absalon skrev:
|
Jeg bruger "input 3", der består af både HDMI og SCART, når du aktiverer "input 3 HDMI" sætter du audio på auto, så finder TV'et selv lyden fra SCART.
|
|
|
Tak for svaret 
|
| Til top |
|
| |