Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Kabeltv med Canal Digital - Erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Tænkte lige, at jeg ville starte en tråd omkring kabeltv med Canal Digital, da jeg simpelthen ikke forstår deres "taktik".

Man kan låne en "selector", så man kan modtage digitalt kabeltv. MEN for at låne denne, skal man tegne abonnement på en ekstra programpakke (min. 49kr/mdr!). Men så skriver de også, at man får digitalt kabeltv. Dette er en sandhed med modifikationer.

Jeg skrev til dem for at høre lidt om deres produkt. Det tog dem 7 dage at svare (og de svarede ikke på spørgsmål om andre kanaler end dem i deres ekstra pakker). Så jeg blev sendt videre til deres tekniske afdeling som kunne svare på resten:

- Alle de almindelige tv-kanaler (dvs. DR, TV2, TV3, 3+, Discovery osv) bliver IKKE sendt digitalt ud. Det er KUN deres ekstra pakker.

- Deres "selector" har KUN scart udgang (2 stk)!  Dvs, overhovedet ikke digital overførelse til ens tv.

- De kan slet ikke svare på, hvor langt ude i fremtiden det ligger, at en ny "selector" med digitale udgange kommer. Og slet ikke hvornår de begynder at sende de almindelige kanaler digitalt. Ud over at dette vil ske gradvist ude i fremtiden...

- HDTV er endnu mere uklart. De håber på at sende VM til sommer, men inden da, skal de have mulighed for at tilbyde en HD-boks. Dette er endnu ikke afklaret.

- Der er ingen planer om at lave en "selector" med mere end én tuner eller med indbygget HD.

Er det bare mig, eller virker dette ikke som ret dårlig taktik mht konkurrenterne (især TDC)? Det virker som om, de ikke prioterer kabeltv specielt højt.

Sig endelig til, hvis jeg bare er helt på afveje

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

andefeldt skrev:
Man kan låne en "selector", så man kan modtage digitalt kabeltv. MEN for at låne denne, skal man tegne abonnement på en
ekstra programpakke (min. 49kr/mdr!). Men så skriver de også, at man får digitalt kabeltv. Dette er en sandhed med modifikationer.

...

- Alle de almindelige tv-kanaler (dvs. DR, TV2, TV3, 3+, Discovery osv) bliver IKKE sendt digitalt ud. Det er KUN deres ekstra pakker.

Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside og i deres brochure indikerer de heller ikke at andre programmer end de VisionDigital pakker, du
abonnerer på, sendes digitalt

andefeldt skrev:
- Deres "selector" har KUN scart udgang (2 stk)!  Dvs, overhovedet ikke digital overførelse til ens tv.

Nej, men en RGB overførsel til TV er mere en OK. TDCs Selector har også "kun" SCART.

andefeldt skrev:
- HDTV er endnu mere uklart. De håber på at sende VM til sommer, men inden da, skal de have mulighed for at tilbyde en
HD-boks. Dette er endnu ikke afklaret.

Der er mangel på MPEG-4 chips, så leveringen af MPEG-4 baserede HD bokse er en mangelvare for alle - TDC og TeliaStofa kan heller ikke love
noget.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

TDC kommer snart med deres nye Selector til HD tv. Disse har både MPEG-2 og MPEG-4. Så vidt jeg ved lancerer TeliaStofa også snart noget HD-halløj. Folk med parabol hos ViaSat eller Canal Digital (!) kan godt modtage HD-signaler.

Jeg spurgte CD, om de slet ikke havde nogen tidshorisont for overgang til digitalt kabelnet (med et digitalt spejl af de alm. kanaler), samt HD-signaler til fx. VM. Den meget ihærdige support-fyr svarede først efter 2-3 uger. Han havde forhørt sig rundt omkring i de forskellige afdelinger, men åbenbart lå der ingen tidsplan klar endnu! Dette er jeg fuldstændig paf over! Hvordan kan man helt ignorere og overse de muligheder andre kabeltv- og parabolkunder har omkring digitalt tv?

Da jeg skrev disse ting ned i en mail til den flinke fyr, gik der ikke lang tid, før jeg fik at vide, at min mail var blevet sendt videre til højere sted. Jeg er sgu spændt på, om jeg hører mere fra CD, eller om jeg bare er blevet lagt i deres spam-filter

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

andefeldt skrev:
TDC kommer snart med deres nye Selector til HD tv. Disse har både MPEG-2 og MPEG-4. Så vidt jeg ved lancerer TeliaStofa også snart noget HD-halløj. Folk med parabol hos ViaSat eller Canal Digital (!) kan godt modtage HD-signaler.

Jeg spurgte CD, om de slet ikke havde nogen tidshorisont for overgang til digitalt kabelnet (med et digitalt spejl af de alm. kanaler), samt HD-signaler til fx. VM. Den meget ihærdige support-fyr svarede først efter 2-3 uger. Han havde forhørt sig rundt omkring i de forskellige afdelinger, men åbenbart lå der ingen tidsplan klar endnu! Dette er jeg fuldstændig paf over! Hvordan kan man helt ignorere og overse de muligheder andre kabeltv- og parabolkunder har omkring digitalt tv?

Da jeg skrev disse ting ned i en mail til den flinke fyr, gik der ikke lang tid, før jeg fik at vide, at min mail var blevet sendt videre til højere sted. Jeg er sgu spændt på, om jeg hører mere fra CD, eller om jeg bare er blevet lagt i deres spam-filter

Anders

Er det nogensinde faldet dig ind, at kabel-tv slet ikke er CD´s kerneforretning!? CD koncentrerer sig om at leverer SDTV & HDTV via parabol. Visiondigital er ikke deres primære forretning. Iøvrigt er CD de første i DK der leverer HDTV. Så man kan næppe klandre dem for ikke at være innovative!

Mht. settopboxene må du leve under en sten, hvis det ikke er gået op for dig, at problemet hos CD (inkl. TDC, Telia osv osv) ikke er viljen til at levere boxe, men at producenterne simpelthen ikke kan nå at følge med efterspørgslen på MPEG4-boxe!(det gælder både DVB-C og DVB-S boxe). Dét er hvad der foregår.

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er da udmærket klar over, at CD primært koncentrerer sig om deres parabol-eventyr. Men det retfærdiggør da ikke, at de komplet ignorerer deres kabeltv-afdeling! Og ja, de er de første med HDTV, men igen kun på parabol.

Jeg tror ikke, problemet udelukkende er en mangel på settopbokse. CD magter simpelthen ikke, at drive en kabeltv-forretning også. Selvfølgelig har TDC et meget større budget, men CD bliver nød til at gøre noget, hvis ikke de skal ryge helt af vognen!

Det kan godt være, at jeg er total urealistisk, men jeg er bare ikke tilfreds. Desuden synes jeg, at når man spørger CD direkte, så burde man få klar besked.

Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Ryge helt af vognen!? Øhh.. CD er totalt i front på parabol-markedet herhjemme. Om de ligger nr. sjok på kabel-tv markedet tror jeg næppe de ligger søvnløse over. Bevares, det må da være en nitte for Visiondigital-kunderne...

Jeg tror godt at de "magter" opgaven.. Den er tilsyneladene bare ikke prioteret særligt højt, fordi det ikke er dér de tjener deres penge.

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Undskyld, men hvornår har jeg snakket om at ryge af vognen mht. parabol? Det er deres kabeltv afdeling, jeg mener.

Jeg tror seriøst ikke, de magter at spille på to heste samtidig. De skulle holde sig til Parabol og lade et andet selskab håndtere kabeltv.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes