Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: TV2 og 16:9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:

Norge2 sender forresten live-transmissioner fra den norske fodboldliga i 16:9. Ikke at den norske liga er synderlig
interessant, men det er da et skridt i den rigtige retning, så thumps up til Norge2. Desværre er fremtidsudsigterne for at dette sker i DK ikke
synderlige gode, så længe Viasat sidder på rettighederne.

STV, som producerer en del af kampene, kan ellers godt, men Viasat vil nok ikke.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Noget helt andet er om alternativet fra TV2 film's side er letterbox eller 4:3 pan&scan? Jeg har ikke set ret meget TV2 Film, men
jeg formoder at de sender i letterbox i stedet for?

Korrekt.

Otto, TC skrev:
Dét er der absolut INGEN grund til at gøre med et digitalt signal, hvis man har muligheden for at sende ægte 16:9 - for _alle_
digitale modtagere understøtter muligheden for at gengive et ægte 16:9 signal som et 4:3 letterbox signal. Det er intet problem for TDC at sende
ægte 16:9 i det digitale signal til selector-kunderne, og letterbox på det analoge signal.

TDC mener at det er et problem, og at de tilsyneladende ikke kan netop det.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 26 April 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
dfms skrev:

Åhh det ved jeg nu ikke, er godt træt af 16:9 formatet. Hvorfor skal gamle film og dokumentarfilm optaget i 1.33:1 (4:3) ødelægges (toppen og bunden af billedet beskåret), bare fordi en masse fjolser skal have fyldt deres 16  9 skærm.

Jeg vil ikke nøjes med at kalde det et uheldigt indlæg, det er ganske enkelt dumt at kalde andre fjols, bare fordi de ønsker 16:9 format. Desuden er der ikke nogen som har givet udtryk for at se gamle film eller dokumentarfilm (optaget i 4:3) i 16:9 format.

Nu var det ikke nogen bestemt jeg refererede til, men tv-producenterne cropper jo 1.33:1 materiale, for at tilfredsstille pøblen med deres 16:9 tv.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 April 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

keyvan skrev:
dfms skrev:

Åhh det ved jeg nu ikke, er godt træt af 16:9 formatet. Hvorfor skal gamle film og dokumentarfilm optaget i 1.33:1 (4:3) ødelægges (toppen og bunden af billedet beskåret), bare fordi en masse fjolser skal have fyldt deres 16  9 skærm.

Jeg vil ikke nøjes med at kalde det et uheldigt indlæg, det er ganske enkelt dumt at kalde andre fjols, bare fordi de ønsker 16:9 format. Desuden er der ikke nogen som har givet udtryk for at se gamle film eller dokumentarfilm (optaget i 4:3) i 16:9 format.

Nu var det ikke nogen bestemt jeg refererede til, men tv-producenterne cropper jo 1.33:1 materiale, for at tilfredsstille pøblen med deres 16:9 tv.

Hvis de ligefrem beskærer billedet inden det sendes ud, på ældre 4:3 materiale, så er det jo ikke en service til 16:9 brugere. De har nemlig den funktion indbygget, så de selv kan beskære billedet, når de har lyst.

Så er det udelukkende chikane overfor 4:3 brugere (hvis det virkelig er det de gør).

Hvis det er sandt, bør det være tilladt at sparke buler i deres bil.
Så er de bevidst onde, og faktisk direkte ubegavede.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Nu var det ikke nogen bestemt jeg refererede til, men tv-producenterne cropper jo 1.33:1 materiale, for at tilfredsstille pøblen med deres
16:9 tv.

Har du eksempler på det? Jeg har aldrig hørt at de skulle croppe 1.33:1 materiale. DR sendte for nyligt The Duel i 16:9, og det betød sorte kasser i
siderne, da filmen er optaget i Standard Academy (1.33:1).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes