Emne: TV2 og 16:9 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Norge2 sender forresten live-transmissioner fra den norske fodboldliga i 16:9. Ikke at den norske liga er synderlig
interessant, men det er da et skridt i den rigtige retning, så thumps up til Norge2. Desværre er fremtidsudsigterne for at dette sker i DK ikke
synderlige gode, så længe Viasat sidder på rettighederne.  |
|
|
STV, som producerer en del af kampene, kan ellers godt, men Viasat vil nok ikke.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Noget helt andet er om alternativet fra TV2 film's side er letterbox eller 4:3 pan&scan? Jeg har ikke set ret meget TV2 Film, men
jeg formoder at de sender i letterbox i stedet for? |
|
|
Korrekt.
Otto, TC skrev:
Dét er der absolut INGEN grund til at gøre med et digitalt signal, hvis man har muligheden for at sende ægte 16:9 - for _alle_
digitale modtagere understøtter muligheden for at gengive et ægte 16:9 signal som et 4:3 letterbox signal. Det er intet problem for TDC at sende
ægte 16:9 i det digitale signal til selector-kunderne, og letterbox på det analoge signal. |
|
|
TDC mener at det er et problem, og at de tilsyneladende ikke kan netop det.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
dfms skrev:
|
Åhh det ved jeg nu ikke, er godt træt af 16:9 formatet. Hvorfor skal gamle film og dokumentarfilm optaget i 1.33:1 (4:3) ødelægges (toppen og bunden af billedet beskåret), bare fordi en masse fjolser skal have fyldt deres 16 9 skærm.
|
|
|
Jeg vil ikke nøjes med at kalde det et uheldigt indlæg, det er ganske enkelt dumt at kalde andre fjols, bare fordi de ønsker 16:9 format. Desuden er der ikke nogen som har givet udtryk for at se gamle film eller dokumentarfilm (optaget i 4:3) i 16:9 format.
|
|
|
Nu var det ikke nogen bestemt jeg refererede til, men tv-producenterne cropper jo 1.33:1 materiale, for at tilfredsstille pøblen med deres 16:9 tv.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
keyvan skrev:
dfms skrev:
|
Åhh det ved jeg nu ikke, er godt træt af 16:9 formatet. Hvorfor skal gamle film og dokumentarfilm optaget i 1.33:1 (4:3) ødelægges (toppen og bunden af billedet beskåret), bare fordi en masse fjolser skal have fyldt deres 16 9 skærm.
|
|
|
Jeg vil ikke nøjes med at kalde det et uheldigt indlæg, det er ganske enkelt dumt at kalde andre fjols, bare fordi de ønsker 16:9 format. Desuden er der ikke nogen som har givet udtryk for at se gamle film eller dokumentarfilm (optaget i 4:3) i 16:9 format.
|
|
|
Nu var det ikke nogen bestemt jeg refererede til, men tv-producenterne cropper jo 1.33:1 materiale, for at tilfredsstille pøblen med deres 16:9 tv. |
|
|
Hvis de ligefrem beskærer billedet inden det sendes ud, på ældre 4:3 materiale, så er det jo ikke en service til 16:9 brugere. De har nemlig den funktion indbygget, så de selv kan beskære billedet, når de har lyst.
Så er det udelukkende chikane overfor 4:3 brugere (hvis det virkelig er det de gør).
Hvis det er sandt, bør det være tilladt at sparke buler i deres bil. Så er de bevidst onde, og faktisk direkte ubegavede. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Nu var det ikke nogen bestemt jeg refererede til, men tv-producenterne cropper jo 1.33:1 materiale, for at tilfredsstille pøblen med deres
16:9 tv. |
|
|
Har du eksempler på det? Jeg har aldrig hørt at de skulle croppe 1.33:1 materiale. DR sendte for nyligt The Duel i 16:9, og det betød sorte kasser i
siderne, da filmen er optaget i Standard Academy (1.33:1).
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|