| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt flere spørgsmål til Digiality'en.
Jeg har fundet lidt flere specifikationer på en hjemmeside og der kan jeg se at 422'eren kører med en opløsning på 720x576. Er det fordi signalet ikke bliver sendt ud i højere opløsning uden at det kaldes HD eller er det boksen der bare ikke kan modtage højere. Min skærm kører jo med 1024x768, så et signal med denne opløsning ville jo være at foretrække, ik?
Jeg har læst på http://en.wikipedia.org/ at MPEG2 tilsyneladende er godt nok til HDTV, men at MPEG4 vil være et godt alternativ til MPEG2. Desuden skriver de at en opløsning på 720x576 ved 50 fps ligger inden for HDTV "grænsen". Vil man kunne se en tydelig forskel på 720x576@50fps og 1080x720@50fps? Teoretisk set må det jo være bedre, men er det noget man skal sigte efter?
Så har jeg også et lidt off-topic spørgsmål. Har de forskellige producenter en intern konkurrence om hvem der kan lave den absolut grimmeste boks? Det skærer i øjnene med nogle af de design jeg har set. Jeg tror at den flotteste jeg har set er en PACE som kunne køre HD. Den ligner noget man kan være bekendt at have stående fremme. Force og digiality laver "rimeligt" design, men tag nu og drop det grønne 7-segment display.  __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|