| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari...: Du har helt ret. Men syntes stadig ikke at der er grund til at køre det over i den tone som jeg mener det er ved at ryge op i.
Du har ret men. Syntes bare folk skal ned på jorden igen for de sidste mange indlæg er jo bare "ligegyldigheder og vrøvl"
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligesom man skal respektere vores kære vens forvirring angående hans egen drøm om et anlæg, skal man respektere folks tolerancetærskel. De personer, der må erkende de er stået af, og ikke kan/vil bidrage med noget konstruktivt til emnet, bedes, af almen god vilje, ikke deltage i debatten - jeg er selvfølgelig legitimeret, da jeg søger at få realiseret drengens drømme om at få brugt alle sine penge på mdf-plade og elektrolytter. Det gør det helt sikkert ikke nemmere for vores kære ven at beslutte sig af den grund, at vi (jeg selv) står og leger råbende politimænd på sidelinien. Jeg skal dog ikke ligge skjul på, at underholdningsværdien i forbindelse med samtlige af vores kære vens indslag har været fremragende, hvorfor jeg vælger at deltage, og opgejle ham i hans ønske om at bruge hele formuen på hifi. haha. Vi må jo respektere, at det er drengens egne penge, og at det er op til ham hvordan, og på hvad, han vil spendere dem. Jeg håber inderligt, at få ham overtalt til at overføre alle hans penge til min konto, hvorefter jeg så vil bilde ham ind at det sæt pc. højttalere jeg købte til ham netop kostede de 80.000....
|
| Til top |
|
| |
Den uvidende Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC_Disko skrev:
Den uvidende skrev:
|
40.000 kr = 70.000 kr. derudover har jeg også et job hvilket bringer totalsummen til 80.000 kr. !!!
|
|
|
Jeg går ud fra du er omkring 14 år, eller sådan noget..? og at bruge 80.000 kr på en hjemmebio som 14 årig er sindsygt brug måske 20-30.000 kr på en bio, og gem resten til du flytter hjemmefra.. bare min mening.. men det er selvfølgelig op til dig selv.
|
|
|
hmm, det vil jeg klart overveje !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
|
JA! SÅDAN SATANION / DEN UVIDENDE!!
eller, du kunne vente 6 måneder, til den tid må du vel have 100.000 kr? så kan du lige præcis købe 164 aktier i parken, og lade dem vokse i 10 år!! Når du så sælger dem igen står du med den nette sum af cirkus 650.000 OG SÅ!! DAMN tænk på alle de subs du kan få.. Til den tid vil vi alle være totalt forgabte i dit seje setup, og vil alle kunne forstå din penge disponering...
ps. shack_oh-no!
Hilsen Kasper Hansen May The Force be whit (= with) you
|
|
|
haha mighty, sikken fantasi, men det ville være nice !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
14 år og bruge 80.000 på anlæg, 
dengang jeg var 14 spillede jeg fodbold med vennerne og begyndte at interreser mig for pigerne, da var Hifi sq ikke det jeg gik højt op i,
|
|
|
tjaaa. Mennersker er forskellige ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
|
Synes godt nok også at det er fuldstændigt vandvittigt at bruge 80.000kr på et anlæg som 14 årig, jeg håber virkeligt for din egen skyld ikke dine forældre giver dig lov til det, og at du ændre dit syn på penge senere hen i livet som du bliver ældre.
Jeg ved godt man som 14 årig ikke tænker så meget over de beslutninger man tager, og penge det er bare noget man bruger uden den store omtanke, men at du allerede nu vil bruge så store beløb på Hi-Fi er da det værste du overhovdet kan gøre. Spar pengene, og sæt dem ind på en konto til du bliver ældre, det vil du kunne forstå senere hen. Du har jo allerede en masse lækkert grej siger du, så hvorfor ikke være tilfreds med det?.
En helt anden ting er hvad vil du dog med så dyrt grej, når du som du selv skriver ikke kan høre hvad der lyder mest rigtigt og mest troværdigt alligevel, du har ikke engang nogle referencer at gå efter lydmæssigt, du bliver også selv ved med at vende tilbage til Cervin Vega hele tiden og det er da også det eneste rigtige valg for en knægt som dig. Du skal have et anlæg der kan spille tordende højt og med extrem bas, det er jo inderst inde også selv det du ønsker noget dig. Se det er noget dine venner også vil blive imponeret over. Det med dyrt Hi-Fi vil bare være penge ud af vinduet for dig nu, jeg tror du er kommet ud på et sidespor hvor du kun går efter at have det fordi det er dyrt og prangene.
|
|
|
så vil jeg tænke over cerwin, og bare så alle ved det er jeg 13 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
SÅ STOPPER I LIGE! ! ! ! !
Det var det samme pis folk begyndte på før. Kom med noget positivt eller lad være.
|
|
|
Man må vel give sonny ret, i er sgu ret negative, og nu skal der ikke komme det der pis med. " jammen du læser jo heller ikke hvad vi skriver !!!!" 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Det er da positivt, at folk mener det er mange penge har da ikke noget at gøre med at de er negativt indstillet. Hvorfor skulle folk skrive noget negativt i sådan et emne?
Man kan måske diskutere om det er seriøst, men svarene følger spørgsmålene, enten som de stilles, eller hvor mange der bliver stillet inden der er svaret på 1.
Alt dette har været oppe og vende en gang før, og Uvidende ved alt hvad han skal bruge for at få det anlæg han vil have. Han har fået at vide at han skal ud og lytte, men han vil hellere lege spørgejørgen .
Der er ingen tvivl om at det er okay at stille en masse spørgsmål. Men efter en lang tråd hvor han først ville have det ene mærke så det andet kommer han herind og forkaster sin idé med 5-10 Cv højttalere og smider det link der er i starten til nogle højttalere, for derefter at spørge dig "Sonny" om hvad du mener om Cv og om du mener han skal købe det eller sådan noget... Og bagefter bliver der skudt et spørgsmål af om hvad du synes om B&W. Igen det er ikke et problem at spørge, men man skal også beslutte sig på et tidspunkt, og hvis man ikke kan vælge nu så må man vente, det er skide easy!
Mvh
|
|
|
Jeg har været ude og lytte, og jeg synes audio pro lyder rigtig fint !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|

Mighty-boy skrev:
|
Ligesom man skal respektere vores kære vens forvirring angående hans egen drøm om et anlæg, skal man respektere folks tolerancetærskel. De personer, der må erkende de er stået af, og ikke kan/vil bidrage med noget konstruktivt til emnet, bedes, af almen god vilje, ikke deltage i debatten - jeg er selvfølgelig legitimeret, da jeg søger at få realiseret drengens drømme om at få brugt alle sine penge på mdf-plade og elektrolytter. Det gør det helt sikkert ikke nemmere for vores kære ven at beslutte sig af den grund, at vi (jeg selv) står og leger råbende politimænd på sidelinien. Jeg skal dog ikke ligge skjul på, at underholdningsværdien i forbindelse med samtlige af vores kære vens indslag har været fremragende, hvorfor jeg vælger at deltage, og opgejle ham i hans ønske om at bruge hele formuen på hifi. haha. Vi må jo respektere, at det er drengens egne penge, og at det er op til ham hvordan, og på hvad, han vil spendere dem. Jeg håber inderligt, at få ham overtalt til at overføre alle hans penge til min konto, hvorefter jeg så vil bilde ham ind at det sæt pc. højttalere jeg købte til ham netop kostede de 80.000....
|
|
|
Måske skulle du ikke gå efter bankjobbet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gemme dem til jeg flytter hjemmefra, så jeg kan få en fed lejlighed. Og så må vi se hvad der sker. Men jeg tror at hvis jeg er en "god" dreng betaler hun for lejligheden ! Eller rettet sagt VED
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
deejayf Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så billeder af dit nuværende setup er udelukket?
/Frank
Mit Setup...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
deejayf skrev:
Så billeder af dit nuværende setup er udelukket?
/Frank
Mit Setup... |
|
|
Ja, det er det fordi jeg ikke kan se det er rellevant
|
| Til top |
|
| |
deejayf Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den uvidende skrev:
Ja, det er det fordi jeg ikke kan se det er rellevant
|
|
|
Nej, ok...helt fint!
var bare interesseret i at se hvordan dit nuværende setup ser ud, så man lige kan få en fornemmelse af rummets indretning osv.
det er nu ellers hurtigt og nemt at tage et par billeder og uploade til hjemmesiden her :-) (har selv lige været i gang)
/Frank
Mit Setup...
|
| Til top |
|
| |
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, men syntes vi har hørt det før. Hvad blev der af det CW du havde bestemt dig for sidst?
Hvad er det der er så svært?? er det valget? er du bange for du vælger noget forkert?? Plz kom med en eller anden forklaring. Prismæssigt er det jo i samme niveau som alle de andre setups du havde besluttet dig for.
-LPH
Ps. Ret mig hvis jeg tager fejl, men du er ikke rig vel? Dine forældre er måske, men er du?? __________________ -LPH
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christopher/satanion/den uvidende/ham-hvis-forældre-tjener-kassen:
Jeg synes du er i en heldig situation.
Det du efter min mening mangler, er at gøre op med dig selv hvad det egentlig er du vil.
Har du overhovedet været ude og høre andet end det der audio pro-halløj? Nej, vel?
hvis ikke, er du ved at lave den største fejl overhovedet, nemlig at købe ind efter hvad 48 andre mennesker overbeviser dig om.
Op på cyklen, Christophpher, og ud i regnen. Få lidt snask under fingrene, du ved. Rundt i forskellige butikker og hør hvad de har at byde på.
Og her er et velment råd(selvom det kan lyde en kende hårdt):
Når du får styr på det med reelt at lytte til andre menneskers gode, fornuftige råd på dine konkrete spørgsmål, kunne du overveje hvor heldig du egentlig er, med den sølvske du tilsyneladende er født med i kæften. Det er ikke alene usmageligt, det er osse selvfedhed på den totalt ufede måde konstant og hele tiden at nævne hvor meget de tjener, hvad du får af lejlighed etc.
Og hvis du mod forventning egentlig ikke gider tage imod andres velmente råd til dig, Ja så lad dog være at spørge, ik'?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må give brok ret.
jeg brugte mine konfi penge på den der fede philips hjemmebio jeg så i merlin til 2000 bananer. den røg så ud igen, og jeg lærte at man skulle UD OG LYTTE til forskellige ting for at få noget for pengene.
det kan godt være at dine forældre tjener kassen, eller at du om nogle måneder har 100.000 eller hvor meget det nu var, men at bruge så mange penge på anlæg som 14 årig er helt hen i vejret.
medmindre du er sikker på at du vil få alting serveret på et sølvfad når du når min alder og begynder at kigge på lejlighed og skal have det dyre pap, så kan jeg FORSIKRE dig om at alle de rare penge som nu brænder i lommen, er bedre brugt et andet sted.
jeg kunne godt bruge hver en krone jeg smed efter det ærgelige surround anlæg idag, og mit eget anlæg koster ikke over 10.000, men ved brug af 3 gyldne ting; omtanke, brugtmarked og selvbyg har jeg fået stablet et vellydende anlæg på benene som jeg kan opgradere med tiden.
eller kort fortalt: hvis du rent faktisk er i besiddelse af så mange penge som du flittigt fortæller om så brug dem med en smule fornuft bag, ellers kan du hurtigt komme til at fortryde det. jeg er i hvertfald glad for at jeg ikke havde 100k efter min konfirmation, for ellers havde jeg idag ligget inde med phillips FLAGSKIBS hjemmebio med tilhørende hjemmefadølsanlæg, 163 par nike shox sko og 20 års forbrug af jaka-bov fordi jeg ville have kastet mig hovedkulds ud i den herlige verden af kulørte magasiner og andet forrykt møg...
for din egen skyld, venlig hilsen djaan __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vad med at købe brugt, derved kan hvis du er heldig få anlæg for 60k og kunne give 30k.
Og få de 30k kan du nå rigtig lang.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja ak ja....den ungdom...hvad enten det er lystløgne, dagdrømmerier, feberfantasier, virkelighed, ubeslutsomhed eller andet godt fra skuffen....ja så er det godt at teenageårene er overstået pyha __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
deejayf Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Ak ja ak ja....den ungdom...hvad enten det er lystløgne, dagdrømmerier, feberfantasier, virkelighed, ubeslutsomhed eller andet godt fra skuffen....ja så er det godt at teenageårene er overstået pyha  |
|
|
lige præcis...:-)
/Frank
|
| Til top |
|
| |