Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PeptoBizmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Den uvidende skrev:
Hvor sidder pre-outsene ???

Du er sku doven
Men allright det har jeg osse selv været, så værsgo

Den uvidende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

PeptoBizmo skrev:

Den uvidende skrev:
Hvor sidder pre-outsene ???

Du er sku doven
Men allright det har jeg osse selv været, så værsgo

Mange tak for det, men jeg vil lige spørge :

er der 4 røde og 4 hvide fordi de 4 røde ( f.eks ) er aktive, og de andre pasive ???

Til top Vis Den uvidende's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den uvidende Besøg Den uvidende's Websted

PeptoBizmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Den uvidende skrev:

er der 4 røde og 4 hvide fordi de 4 røde ( f.eks ) er aktive, og de andre pasive ???

Det er bare Højre/Venstre

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 December 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

PeptoBizmo skrev:
Den uvidende skrev:

Det er bare Højre/Venstre

De burde egentlig have været vendt omvendt!

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 16 December 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Nej? Set inde fra apparatet sidder de røde terminaler (right) i højre side.

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Der er meget pangel med mig, og jeg ved det godt - Men jeg har et spørgsmål :

Hvis jeg køber en Denon og tilslutter en effektforstærker, f.eks en Nad med 7 x 160 watt. Ville jeg så kunne tilslutte 4 fronter 8 rear 2 centere ???? ( i teorien )

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 21 December 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Kommer der ik snart nogle billeder  eller er det bare varm luft det hele?

Hvad er du endt med? har du købt noget? eller er ideen / lysten væk?

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 December 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Kommer der ik snart nogle billeder eller er det bare varm luft det hele?

/Kristian

Så så....det tager tid at bestemme sig....for nogle dage...for andre år

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 21 December 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:
Hvis jeg køber en Denon og tilslutter en effektforstærker, f.eks en Nad med 7 x 160 watt. Ville jeg så kunne tilslutte 4 fronter 8 rear 2 centere ???? ( i teorien )

I teorien ja - men hvorfor i al VERDEN skulle man ønske at gøre det..??

Man kan også - i teorien - sætte en boosterraket fra en rumfærge på en Skoda... Men det har jeg HELLER ikke tænkt mig at prøve.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 22 December 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Må indrømme at jeg også syntes den er ved at komme lidt langt ud.

Hvad vil du endelig?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 December 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Satanion skrev:

Man kan også - i teorien - sætte en boosterraket fra en rumfærge på en Skoda... Men det har jeg HELLER ikke tænkt mig at prøve.

Grunden til jeg gerne ville vide det er fordi der skal sættes en effektforstærker på senere... !

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 December 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Må indrømme at jeg også syntes den er ved at komme lidt langt ud.

Hvad vil du endelig?

Jeg vil gerne have et surround, men det er lidt svært, når man ikke har forstand på det... Og i giver gode råd, det er slet ikke det. Men jeg elsker cerwin vega, og vil gerne have det - Men folk siger hele tiden det er noget l**t !

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:
RogueAgent skrev:

Satanion skrev:

Grunden til jeg gerne ville vide det er fordi der skal sættes en effektforstærker på senere... !

Effektforstærkeren kan jeg til nød forstå - det er der nogen der gør, hvis der vel og mærke er behov for mere effekt end receiveren selv kan give. Dette behov afhænger dog af flere faktorer, bl.a. selvfølgelig størrelsen af det rum der skal spilles i. Det man gør er at lade effektforstærkeren trække højttalerne istedet for receiveren, og lade receiveren fungere som ren for-forstærker.

Jeg har ikke ret tit hørt om noget så fjollet som at fordoble antallet af højttalere, bare fordi det rent teoretisk kan lade sig gøre. Hvad skulle formålet være?

Udover de rent indretningsmæssige problemer med at få plads til så mange højttalere, har du så i bare to sekunder overvejet hvor besværligt det vil være at få 14 højttalere til at spille sammen på en måde så det ikke bliver fuldstændigt mudret sammen..?

Er det Valbyhallen du skal råbe op..?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 December 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Er det planen at køre denne diskussion i ring indtil vi alle sammen lægger os på knæ og indrømmer, at vi også elsker Cerwin Vega?
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg bryder ind... nu har jeg ikke været i hifi verdenen særligt længe, men så vidt jeg kan forstå får man en bedre lydgengivelse ved f.eks. to front højtalere da man nærmest får en lyd-væg. På samme måde må det vel være en bedre oplevelse hvis man har flere baghøjtalere, eller hvad? Ville man ikke få den bedste lyd-oplevelse hvis der var højtalere hele vejen rundt i en cirkel omkring en, 360 grader? Ja okay, opsætningen er måske en b*tch, men alligevel...

Han har ikke sagt noget om at det skulle være lige nu alle de udbygninger skulle foregå, og det er jo altid meget rart at vide hvad man har af udbygningsmuligheder når man senere hen flytter til noget større.

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 22 December 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
Kristian T skrev:

Kommer der ik snart nogle billeder eller er det bare varm luft det hele?

/Kristian

Så så....det tager tid at bestemme sig....for nogle dage...for andre år

Det har du ret i, men knægten her har oprettet to næsten ens tråde spørger om det samme igen og igen . Kan da godt forstå han er forvirret altså 13 år med en go slat penge og et brændende ønske om fed SS lyd mv . Det kan kun gå galt .

Jeg syntes egentlig bare han skulle finden en fornuftig A/V forstærker med en rimelig DVD og så ligesom starte der. Tror ikke der er nogen herinde der har fundet anlæget "for life" første gang og mange opnår det aldrig . Desuden ændre man da også smag ik'? Hvad der lyder godt som 13årig er ikke den lyd man vil ha som 30årig. Så mit råd er følgende:

HT'er: Du kan lide CV fint så køb disse og glem hvad andre mener. Du kan kun selv finde udaf hvad du kan lide. Men tag dig tid til at lytte på andet også og køb gerne brugt især HT'er er der altid gode handler at gøre.

A/V og DVD: Her igen ud og lyt . Du har selv nævnt NAD, Denon mv. Tror ikke du får problemer med at kunne trække CV HT'erne, men igen kig gerne efter brugt .

Du nævner du kunne tænke dig en PJ jammen så skal du måske overveje en A/V og DVD med HDMI og igen der er tit fine PJ'er til salg brugte som er Super som start med mere!

Generelt syntes jeg bare, som også nævnt flere gange herinde... TÆNK TÆNK inden du fyre flere tusen kroner af og især når du er så meget i tvivl. Og der er altså MANGE ting du skal bruge penge på senere i livet så vær glad for din meget flinke mor. Penge har det med at få ben på især når man handler HiFi.

hilsen

Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Undskyld jeg bryder ind... nu har jeg ikke været i hifi verdenen særligt længe, men så vidt jeg kan forstå får man en bedre lydgengivelse ved f.eks. to front højtalere da man nærmest får en lyd-væg. På samme måde må det vel være en bedre oplevelse hvis man har flere baghøjtalere, eller hvad? Ville man ikke få den bedste lyd-oplevelse hvis der var højtalere hele vejen rundt i en cirkel omkring en, 360 grader? Ja okay, opsætningen er måske en b*tch, men alligevel...

I teorien har du ret - men for det første ER opsætningen en bitch, så mange højttalere stiller ekstremt høje krav til indretningen af rummet. Selv professionelle installattører der sætter biografer op rammer ikke altid plet. For det andet skal man efter min mening have et endog MEGET stort film/musik rum før det giver mening at have 6 fronthøjttalere og 8 surround højttalere. I et rum som ikke giver disse højttalere "plads", vil det næsten uundgåeligt have den direkte modsatte effekt, nemlig et uoverskueligt inferno af interferens, faseforskydninger og stående bølger.

Hvis man virkelig har penge nok til at købe 14 højttalere, hvorfor så ikke istedet bruge dem på 7 højttalere af en bedre kvalitet end f.eks. Cerwin Vega..?

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hvad med at at give en KLIPSCH et lyt og læs min trå om KLIPSCH vs. C. Vega

Ville tro at i det lange løb, ville men værre mere tilfres med højtaler fra KLIPSCH, de kan minst spille lige så højt som C. Vega.

Og de er letter at drive for din Surround forstærker end C. vega højtaler, selv om C. Vega højtaler er let at drive, så er det en sage med to sider,
jeg har kedt en som også var CV fan, og efter kort tid ikke synds han at de spille højt nok, han købet en stor NAD effekt forstærker.

Man kan også se at CV har lavet Effekt forstærker til deres højtaler, sådan en ville jeg først lytte på og på en sæt Klipsch.

I først omgang ville jeg gå efter 5.1 opsætning med gode højtaler og nogle gode Effektforsærker.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 22 December 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Hvad med at at give en KLIPSCH et lyt og læs min trå om KLIPSCH vs. C. Vega

Ville tro at i det lange løb, ville men værre mere tilfres med højtaler fra KLIPSCH, de kan minst spille lige så højt som C. Vega.

Og de er letter at drive for din Surround forstærker end C. vega højtaler, selv om C. Vega højtaler er let at drive, så er det en sage med to sider,
jeg har kedt en som også var CV fan, og efter kort tid ikke synds han at de spille højt nok, han købet en stor NAD effekt forstærker.

Man kan også se at CV har lavet Effekt forstærker til deres højtaler, sådan en ville jeg først lytte på og på en sæt Klipsch.

I først omgang ville jeg gå efter 5.1 opsætning med gode højtaler og nogle gode Effektforsærker.

Har faktisk kigget på klipisch, men jeg søgte under det på google, og kunne ikke finde nogle forhandlere, har i nogle forslag ? ( til hvor man kan købe det )

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 December 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

....når man tænker på dit udgangspunkt.....på side 1 og indtil nu...så ville det måske være en ide for dig at tage en pause fra "hvad og hvordan" og bare nyde et stykke musik og en film i ny og næ...for på den måde at finde lidt hoved og hale i hvad du egentligt synes om og hvad du har brug for

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes