Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Røvrendt af elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jkjaers; bare vi er helt enige om, at den dersens Philips DVD-afspiller også er en bambusmaskine, og at den i næste uge kan fåes som værende en Denver/Prosonic/(fyld selv ud) fra selvsamme fabrik. Den holder også kun et halvt år (hvis den overhovedet virker, når man kommer hjem?!).

At du lægger pengene i audio, og ikke video, har jeg fuld forståelse for, sårn er jeg selv.

Men at du (og andre) er oppe at køre over sårn en gang r*vp*lere som eksempelvis El-mutanten, og så grundet en aldrig fremkommet vare, til en pris langt under hvad forbrugerombudsmanden overhovedet gider at bekymre sig om, synes jeg er lidt ærgerligt. Der er nemlig mange andre problemer på denne benzinos-grå planet, nogle kalder (hele) verden.

Summasumarum; har de ikke den ene slags, så køb en anden slags. Det er det samme crap! Og kan man ikke lide sin low-fi pusher, så find en anden! Men klart at vi da godt vil adviceres om l*rtebikse med dårlig forretningsmoral, og der er nok at tage fat på.

Venligst.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Jkjaers; bare vi er helt enige om, at den dersens Philips DVD-afspiller også er en bambusmaskine, og at den i næste uge kan fåes som værende en Denver/Prosonic/(fyld selv ud) fra selvsamme fabrik. Den holder også kun et halvt år (hvis den overhovedet virker, når man kommer hjem?!).

Skal jeg ikke kunne sige. Jeg ville mene Phillips har mere at tabe end Denver mv. ved at sende et skodprodukt ud. Omvendt ved jeg godt at man får hvad man betaler for. Det er ikke pointen her!

F.Christians skrev:
At du lægger pengene i audio, og ikke video, har jeg fuld forståelse for, sårn er jeg selv.

Jow jow

F.Christians skrev:
Men at du (og andre) er oppe at køre over sårn en gang r*vp*lere som eksempelvis El-mutanten, og så grundet en aldrig fremkommet vare, til en pris langt under hvad forbrugerombudsmanden overhovedet gider at bekymre sig om, synes jeg er lidt ærgerligt. Der er nemlig mange andre problemer på denne benzinos-grå planet, nogle kalder (hele) verden.

Jeg bryder mig ikke om at blive snydt, og kan jeg advare bare en mod de paphatte, synes jeg faktisk det har været besværet værd

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har en philips til 500 kr., og den er ikke mere værd. Den virker for det meste helt ok, men kan hakke i billederne. Enkelte DVD'er kan den næsten ikke afspille uden at hakke (har smidt garantibeviset lang væk desværre).

Stikforbindelser og knapper virker dog umiddelbart bedre end på de billigste bambus DVD'er, så de sidste 150 kr., er givet godt ud ift. de allerbilligste.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jkjaers; så må vi håbe at endnu een fravälger discount/konsumelektronik-varehusene.

Og det kan jeg garantere, for selv i dette sekund r*vp*ler de endnu een "naiv" kunde.

"Naiv" fordi man vel for ind i 3H, forventer at kunne få det annoncerede vare.

PS: Jeg har en gang köbt en skägtrimmer i et varehus (navnet er ligegyldigt). Kassen så lidt ramponeret ud, men der var et plastbånd omkring det hele med et "Vi garanterer for indholdet". Jo-tak, men hvad betyder det egenligt? Skägtrimeren var brugt, end ikke rengjort for skägstubbe, og pakket ind igen. Til gengäld var den så nedsat fra knap en milliard til nästen halvgratis, bare fordi varehusets flaskedreng har födselsdag i näste måned, og de generelt er skideflinke, ja närmest tossegode. Nå, filmen knäkkede SQ först for dem, da de i informationen hävdede at de sorte skägstubbe var mine, trods mit lyse fuldskäg, der ikke var hverken halv eller helt barberet af.

Men jeg fik da både vin og en ny skägtrimmer, til gengäld fik de ikke en finger (mindst en finger).

Om jeg handler der mere? ALDRIG. 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Jkjaers; så må vi håbe at endnu een fravälger discount/konsumelektronik-varehusene.

Og det kan jeg garantere, for selv i dette sekund r*vp*ler de endnu een "naiv" kunde.

"Naiv" fordi man vel for ind i 3H, forventer at kunne få det annoncerede vare.

PS: Jeg har en gang köbt en skägtrimmer i et varehus (navnet er ligegyldigt). Kassen så lidt ramponeret ud, men der var et plastbånd omkring det hele med et "Vi garanterer for indholdet". Jo-tak, men hvad betyder det egenligt? Skägtrimeren var brugt, end ikke rengjort for skägstubbe, og pakket ind igen. Til gengäld var den så nedsat fra knap en milliard til nästen halvgratis, bare fordi varehusets flaskedreng har födselsdag i näste måned, og de generelt er skideflinke, ja närmest tossegode. Nå, filmen knäkkede SQ först for dem, da de i informationen hävdede at de sorte skägstubbe var mine, trods mit lyse fuldskäg, der ikke var hverken halv eller helt barberet af.

Men jeg fik da både vin og en ny skägtrimmer, til gengäld fik de ikke en finger (mindst en finger).

Om jeg handler der mere? ALDRIG. 

Er du nu helt sikker på at du ikke farvede skægget inden du klippede det Det er sgu da for klamt at sælge en brugt skægtrimmer...

lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt vide, hvor mange positive oplevelser El-giganten har i forhold til de negative som jkjaers!? Og hvis man så stiller det overfor, hvor mange kunder de har generelt, tror jeg der er tale om en forholdsvis lille procent!?
Jeg har selv lige bestilt- og modtaget en PS3 fra deres hjemmeside, så min oplevelse med E.G har været upåklagelig!!

Jeg siger ikke at jeg er fortaler for El-Giganten....tværtimod, synes bare at der med sådan nogen steder, altid kun er fokus på det negative!! Det er sgu for let at være sur som dig, og især over et produkt som er et tilbud i det omfang det er!!
Mener ikke at jeg vil fortælle dig hvordan du skal handle, men NÅR du handler produkter til de priser- og steder som El-Giganten, er det vel hvad du kan forvente!! Og jeg er totalt uforstående overfor hvorfor h#*€ede du overhovedet handler der i første omgang, når du har set den komme!!

Synes at det er dig der må ta' dig sammen, oppe dit budget, og gå et såkaldt leveringsdygtigt sted hen og købe din DVD til 450kroner....og så ellers dobbelt op på tudekiks(du kan få Mariekiks til en god pris i Kvickly, ved godt at de måske er lidt dyrere end Netto, men vi kan ikke ha' at du render forvæves igen.........og ellers kan du altid prøve at ringe i forvejen)!!
Til top Vis lapo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lapo

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

lapo skrev:
Jeg gad godt vide, hvor mange positive oplevelser El-giganten har i forhold til de negative som jkjaers!? Og hvis man så stiller det overfor, hvor mange kunder de har generelt, tror jeg der er tale om en forholdsvis lille procent!?
Jeg har selv lige bestilt- og modtaget en PS3 fra deres hjemmeside, så min oplevelse med E.G har været upåklagelig!!

Jeg siger ikke at jeg er fortaler for El-Giganten....tværtimod, synes bare at der med sådan nogen steder, altid kun er fokus på det negative!! Det er sgu for let at være sur som dig, og især over et produkt som er et tilbud i det omfang det er!!
Mener ikke at jeg vil fortælle dig hvordan du skal handle, men NÅR du handler produkter til de priser- og steder som El-Giganten, er det vel hvad du kan forvente!! Og jeg er totalt uforstående overfor hvorfor h#*€ede du overhovedet handler der i første omgang, når du har set den komme!!

Synes at det er dig der må ta' dig sammen, oppe dit budget, og gå et såkaldt leveringsdygtigt sted hen og købe din DVD til 450kroner....og så ellers dobbelt op på tudekiks(du kan få Mariekiks til en god pris i Kvickly, ved godt at de måske er lidt dyrere end Netto, men vi kan ikke ha' at du render forvæves igen.........og ellers kan du altid prøve at ringe i forvejen)!!

Jeg synes nu ike normalt jeg har for vane at fokusere på det negative, men jeg synes at der er en vis rimelighed i at pointere de forhold man er utilfreds med ved en given forhandler. At en butik er lavpris er for mig ikke ensbetydende med at man skal forvente at blive behandlet dårligt. Omvendt synes jeg at en stor kæde har mere at tabe ved at give dårlig service.

Som jeg læser dig indlæg skal jeg FORVENTE at en vare der bliver reklameret for ikke findes

Derudover skal jeg ringe inden jeg tager derud - tror du rent faktisk at Elgiganten er enig i at alle kunder skal ringe inden de dukker op? Hvor mange phonere tror du de ville skulle ansætte.

Jeg kan ikke følge at det er mig der er en tudekiks fordi det er en billig afspiller - det er sagen uvedkommende. Om det så var et komplet Abrahamsen setup ville jeg da forvente en vis leveringsdygtighed.

Jeg siger det gerne igen. Jeg brokker mig ikke over at varen ikke var der, for det kan smutte med leveringer, udsolgte varer mv. men derimod at produktet ganske enkelt ikke findes og udelukkende bruges som lokkemad.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Derudover skal jeg ringe inden jeg tager derud - tror du rent faktisk at Elgiganten er enig i at alle kunder skal ringe inden de dukker op? Hvor mange phonere tror du de ville skulle ansætte.

Det er helt sikkert ikke det Elgiganten ønsker. Så kan de jo heller ikke sælge dig noget andet istedet for tilbudsvaren. Netop derfor kunne det måske være fint hvis alle gjorde det, da det nok var den eneste måde at vænne dem af med at bruge den handelsmetode. Det sker dog nok aldrig desværre, og så længe handelsmetoden virker bliver de også ved med at bruge den. At de så mister nogle få utilfredse kunder på det, betyder mindre. Det går måske lige op med de nye kunder de får som er gået forgæves andre steder som bruger samme metode. 

jkjaers skrev:

Jeg siger det gerne igen. Jeg brokker mig ikke over at varen ikke var der, for det kan smutte med leveringer, udsolgte varer mv. men derimod at produktet ganske enkelt ikke findes og udelukkende bruges som lokkemad.

Der rammer du lige præcis min oplevelse hos Vassago. Du troede ikke på det efter mit første indlæg, men efter at have læst videre i debatten, har du vel ændret opfattelse. Han har ikke afvist det, men forsvarer handelsmetoden og skriver at vi bare skal tage det som en sjov oplevelse. Hvis det er handelsmetoden/princippet du vil debattere og ikke varens pris og kvalitet, forstår jeg egentlig ikke at du ( og andre ) ikke har svaret på hans indlæg. Han tør dog i det mindste at forsvare sin holdning og gå ind i en debat om handelsmetoden hvor Elgiganten tilsyneladende ikke har tid eller lyst til at svare på din mail.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
jkjaers skrev:

Der rammer du lige præcis min oplevelse hos Vassago. Du troede ikke på det efter mit første indlæg, men efter at have læst videre i debatten, har du vel ændret opfattelse. Han har ikke afvist det, men forsvarer handelsmetoden og skriver at vi bare skal tage det som en sjov oplevelse. Hvis det er handelsmetoden/princippet du vil debattere og ikke varens pris og kvalitet, forstår jeg egentlig ikke at du ( og andre ) ikke har svaret på hans indlæg. Han tør dog i det mindste at forsvare sin holdning og gå ind i en debat om handelsmetoden hvor Elgiganten tilsyneladende ikke har tid eller lyst til at svare på din mail.

Jeg kommenterede det ikke i første omgang for jeg har ikke haft lignende problemer ved at handle ved vassago - tværtimod har jeg kun oplevet fin service.

Jeg venter stadig på svaret fra Elgiganten...

Stanley skrev:

jkjaers skrev:

Det er helt sikkert ikke det Elgiganten ønsker. Så kan de jo heller ikke sælge dig noget andet istedet for tilbudsvaren. Netop derfor kunne det måske være fint hvis alle gjorde det, da det nok var den eneste måde at vænne dem af med at bruge den handelsmetode. Det sker dog nok aldrig desværre, og så længe handelsmetoden virker bliver de også ved med at bruge den. At de så mister nogle få utilfredse kunder på det, betyder mindre. Det går måske lige op med de nye kunder de får som er gået forgæves andre steder som bruger samme metode. 

Sørgeligt hvis det kan betale sig at have utilfredse kunder

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Jeg kommenterede det ikke i første omgang for jeg har ikke haft lignende problemer ved at handle ved vassago - tværtimod har jeg kun oplevet fin service.

Der er sikkert også mange der har været tilfredse med deres køb i Elgiganten. Jeg kunne heller ikke drømme om at kritisere servicen hos Vassago, det har jeg ingen grund til. Jeg konstaterer bare at både Elgiganten og Vassago ( og mange andre ) bruger den handelsmetode du er utilfreds med og gerne vil debattere. At du har oplevet den hos Elgiganten og jeg har oplevet den hos Vassago er altså tilfældigt, det kunne ligeså godt have været omvendt. Når du så pointerer at det er metoden du vil debattere, undrer det mig at du ikke har benyttet dig af det når du har chancen med en forhandler der tør tage debatten. Principielt er det vel lige forkert uanset hvem der gør det. At serviceniveauet og produkterne så nok er bedre hos Vassago, er en helt anden sag, det er jo ikke det du vil debattere.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

jkjaers skrev:

Der er sikkert også mange der har været tilfredse med deres køb i Elgiganten. Jeg kunne heller ikke drømme om at kritisere servicen hos Vassago, det har jeg ingen grund til. Jeg konstaterer bare at både Elgiganten og Vassago ( og mange andre ) bruger den handelsmetode du er utilfreds med og gerne vil debattere. At du har oplevet den hos Elgiganten og jeg har oplevet den hos Vassago er altså tilfældigt, det kunne ligeså godt have været omvendt. Når du så pointerer at det er metoden du vil debattere, undrer det mig at du ikke har benyttet dig af det når du har chancen med en forhandler der tør tage debatten. Principielt er det vel lige forkert uanset hvem der gør det. At serviceniveauet og produkterne så nok er bedre hos Vassago, er en helt anden sag, det er jo ikke det du vil debattere.

Hvis min Mazda går i stykker så kan jeg lige så godt ringe til Citroën og brokke mig????

Mine negative oplevelser har jeg fået ved Elgiganten så dem vil jeg koncentrere mig om  - hvis du eller andre har problemer med andre forhandlere vil jeg da opfordre jer til at gå til dem.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Hvis min Mazda går i stykker så kan jeg lige så godt ringe til Citroën og brokke mig????

Mine negative oplevelser har jeg fået ved Elgiganten så dem vil jeg koncentrere mig om  - hvis du eller andre har problemer med andre forhandlere vil jeg da opfordre jer til at gå til dem.

Jeg har ingen problemer med Vassago eller andre forhandlere. Hvis jeg ønskede at brokke mig over en forhandler, ville jeg gøre det direkte og ikke i et debatforum. Det gjorde jeg faktisk i forbindelse med mit sidste Hifikøb. Jeg siger altså ikke at du skal ringe til Vassago og brokke dig over Elgiganten. Jeg undrede mig bare over at du ikke vil gå ind i en debat omkring det principielle i handelsmetoden. Det vil du ikke fordi du er ligeglad med at andre forhandlere bruger samme metode så længe det ikke går ud over dig. Hvis du ikke ønsker debatten, hvorfor skriver du så i et debatforum. Elgiganten forsvarer sig næppe her.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

El-giganten (og mange andre konsumelektronik-kæder) lukrerer på, at folk som ikke har råd (eller gider at bruge rigtigt mange penge) på et kvali-vareprodukt, kan få gårsdagens model, som sikkert er 99,9% så god, til en mikroskopisk lavere pris, end hos den lokale "Ib´s TV og radio".

For har man sparet en 500-kroneseddel på et 10.000 kroners plasma-TV, "så er der jo også til en ekstra kasse med grøn". Og skidtet går vel ikke i stykker, og vi stoler da på deres garanti/reklamationsret, og deres allehånde ekstraforsikringer, ikk?  

Nå ikk, men så er det, at det bedre kan betale sig at handle med den lokale, som man altid kan diskutere sagen videre med, hen over køledisken, nede i det lokale supermarked.

Hvis der altså overhovedet er nogen sag at diskutere, for han er jo nok godt klar over, at han er en del af nærmiljøet. I El-giganten (og i mange andre konsumelektronik-kæder, dér er "modstanderen" en ung mand/sælger/"påprakker", som intet har i klemme, tværtom kan han stige i graderne, såfremt han er ferm til at affeje "utilfredse" kunder.

Lønnen for dette? Det snakker vi om, og det bliver nok ved snakken! (vel 16 kilo pr måned AF!) 

Discount er og bliver discount, og i forsøget på at vride den sidste 5-øre ud af markedet, bliver man altså nødt til at slække på .....(ja, det hele såmænd).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes