Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha ha... Nu er du ikke gammel nok til at have rodet med betamax, så flot du bruger andres meninger og gør dem til dine egne... 
Men det er da rigtigt at Betamax have nogle fordele over VHS, men som jeg ser det så har HD-DVD kun 1 fordel over Blu-Ray, og det er at de ikke er regionslåste...
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Det er jo klart at HD-DVD var det bedste... Det var derfor de vandt ikke... Nå nej de tabte jo 
Det giver nu også mening at det bedste vinder...
|
|
|
BD er bedre end HD, men med de problemer der er med BD er det sikkert at rigtig mange potentielle kunner ikke gidder det bøvl der er med BD. Den dag idag er der stadigvæk mange der ikke kan finde ud af sætte deres SD-DVD afspille rigtig op, så hvordan havde producenterne af BD afspiller så tænkt sig de samme kunder skal kunne finde ud af BD.
Det var med det i mente at det måske var bedre at HD havde vundet.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu ikke der er mange problemer, og har ikke oplevet nogen selv...
Hvilke problemer er det du mener, bortset fra det med Ratatouille i denne tråd...
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teknisk er Blu-ray beder, men der er jo ingen der kan set det, så hvor stor betydning har det så.
Og der var minst ligså så stor problme med HD-DVD format.
Måske var en dårlig iden, at Blu-ray blive smid ud på marke før at det var fuld udviklet, og at forbruget ikke havde glemt kampem mellem VHS
og Blu-ray, og ikke gide det igen.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det var det helt rigtige tidspunkt... For havde de ventet til f.eks. nu, så havde HD-DVD etableret sig på markedet, og så ville kampen have være MEGET sværere, hvis ikke umulig for Blu-Ray...
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig så havde HD-DVD vundet kampen, før at Blu-ray var færdig udviklet og var komme på market, og ville det så ikke værre rigtig god, for
alle, for vi ville så aldrig har haft en format kamp, men et format der var billge for alle, plus at det var færdig udviklet fra dag et.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, for Blu-Ray er overlegent i forhold til HD-DVD... Jeg har fra dag 1 håbet og troet på at Blu-Ray ville rende med sejren, og heldigvis vandt de...
Jeg vil hellere vente 1 år på en Ferrari end at få en BMW idag...
Det er da ærgeligt for dem der troede på HD-DVD og har brugt en masse penge på det, men de kendte risikoen da de købte deres afspillere...
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Nej, for Blu-Ray er overlegent i forhold til HD-DVD...
|
|
|
Fordi BD har 50Gb disk mod HD's 30Gb , har mange SD-DVD'er (9Gb) hvor filmen kun fylder f.eks. 3.8Gb, så bare filmselskaberne udnytter diskene ordenligt, er 30Gb mere end nok.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ligger der jo altså andet i forskellighederne end kapaciteten...
EDIT: Og du har stadig ikke svaret på hvilke problemer du mener Blu-Ray har?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problmet er netop at normal folk har riglig brug for en BMW (HD-DVD), og kan fint leve med et til hverdag, hvor i mod at Blu-ray er få de få der en
geng i mellem køre Ferrari (Blu-ray), og da Ferrari er en hel del dyre en BMW, ville jag altid vælge BMW frem for Ferrari.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok... Det viser jo så at du er en af dem der har brændt fingrene... Eller i hvert fald kan have gjort det...
Hvis jeg vidste jeg fik noget bedre ved at vente et stykke tid, hvilket er tilfældet i denne debat, så ville jeg gøre det...
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
|
|
Undskyld det gider jeg ikke, men har du fulgt med vil du vide der er skrevet meget om BD problemmer, du kan jo start på side 1 i denne tråd .
Exxtreme skrev:
Fint nok... Det viser jo så at du er en af dem der har brændt fingrene... Eller i hvert fald kan have gjort det...
|
|
|
Ja så er jeg en af "dem der har brændt fingrene", men det har jeg det fint med (køber stadigvæk HD film), og jeg skal selvfølgelig ha' en BD-afspiller, men det bliver først den dag l**tet er 110% på plads.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
Undskyld det gider jeg ikke, men har du fulgt med vil du vide der er skrevet meget om BD problemmer, du kan jo start på side 1 i denne tråd .
Nå det GIDER du ikke... Jamen det virker også meget intelligent at skrive at Blu-Ray har problemer, og så bagefter ikke kan nævne hvilke 
Jeg skrev UD OVER DET MAN KAN LÆSE I DENNE TRÅD... Som kun omhandler 1 film... 
Exxtreme skrev:
|
|
|
Ja så er jeg en af "dem der har brændt fingrene", men det har jeg det fint med (køber stadigvæk HD film), og jeg skal selvfølgelig ha' en BD-afspiller, men det bliver først den dag l**tet er 110% på plads. |
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en sjov debat, tænk hvis det var HD-DVD der var vindren, hvordan ville så debate se ud.
Problmet med Blu-ray er først og fremmest at det er et ikke færdig udviklet format og det er dyrt af få prod. film på, noget der skal komme på
plads før at vi kan tale om at Blu-ray er vinder over DVD formate, tro ikke på at både Blu-ray og DVD kan leve side om side (der er der selfølig
nogle der gør), det er et enten eller. Nej Blu-ray skal først nu til at vinde kunder fra DVD formate, og det er ikke sikke at det kan lykkes.
Min film venner, synd slet ikke om Blu-ray formate, da mulighed for at smalle film ville udkomme på dette format er lige nul, plus de omtale
problem, og selfølig at der er reg. kodning på Blu-ray, og her tale vi om en rigtig stor kunde gruppe, der købe mange film om månden.
Og den normal forbruge kan let leve med et billge DVD format, så hvorfor skifte til et dyre Blu-ray format og med en 32" fladskærm for man jo
ikke alle fordel med Blu-ray.
|
Til top |
|
|
Park Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, back to topic! Var i Hi-Fi klubben og prøvede filmen på deres demo P1400 - og der virkede den! Må vist lige få den til rep. hos Samsung...  I øvrigt sagde de i Hifi klubben, at de ikke havde hørt eller oplevet disse problemer med Samsung. En helt anden ting... Det er imponerende så meget energi folk kan lægge i diskussionen om man skal vælge BD eller HD - lidt som at diskutere om æbler eller appelsiner smager bedst. (Jeg er i øvrigt til appelsiner  )
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
tro ikke på at både Blu-ray og DVD kan leve side om side (der er der selfølig nogle der gør), det er et enten eller. Nej Blu-ray skal først nu til at vinde kunder fra DVD formate, og det er ikke sikke at det kan lykkes. |
|
|
Hvorfor egentlig det? Historisk set, kan forskellige formater da sagtens leve side om side, i hvert fald i en årrække.
Casettebåndet og LP pladen levede fint side om side. Så kom CD'en, og der gik mange år inden casettebånd og LP plader forsvandt. Så kom DVD'en, og levede side om side med VHS film, som stadig kan lejes og købes. Nu kommer så Blu-ray, hvad skulle være anderledes her? Hvorfor skulle Blu-ray og DVD ikke kunne leve side om side de næste 6-8-10 år ?
Tænk på at det vel tog omkring 10 år for DVD salget, at blive større end VHS salget.
Om 15 år kan det godt være at Blu-ray er væk igen, men det kan ligeså vel skyldes at både Blu-ray og DVD til den tid er udkonkurreret af noget helt andet (online medier f.eks)
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Park Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så røg maskinen retur til Hifi klubben...
Udover de film maskinen ikke kunne afspille, havde den også problemer med sne på film med HDCP kodning. Tror jeg venter til der kommer en mere stabil maskine på markedet. Nogen I kan anbefale?
|
Til top |
|
|
paco Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min blev opdateret den gang, har der intet problem været med min :) __________________ Samsung LE37M87BD & Samsung LE40M87BD l Harman/Kardon Cinespecial 29 l Samsung BD-P1400 l Harman/Kardon HKTS-11BQ
|
Til top |
|
|