Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: ps3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hunter123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en pioneer forstærker vsx-lx60 og overvejede egentligt pioneers egen blueray afspiller som koster omkring 10.000. Så er der så en masse som råder mig til en ps3 istedet.

Er der nogen der ved om en ps3 kan sende lyden ud i 7.1? Nogen skriver den kan, andre skriver at det laves om til 5.1

Der udover er der spørgsmålet om det er ren ukomprimeret lyd der kan komme ud af ps3 i 7.1?

Til top Vis hunter123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hunter123

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også at der er ærgeligt.

Jeg er stadig vildt glad for min PR350 processor.

Og dersignet i sort/gulv er de smukt...

Nikodk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

den kan ihvertfald de nye lydformater, så det må også betyde 7.1 - men kun via hdmi

Nikolaj

Til top Vis Nikodk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nikodk

hunter123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

I mellemtiden har jeg købt en ps 3 og kan oplyse at den understøtter 7.1 pcm eller dolby true hd. Men desværre ikke DTS-HD Master Audio. Men 7.1 pcm er vel egentlig nøjagtig det samme da det er ukomprimeret.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

om hvorvidt det er 7.1 eller 5.1 er jeg ikke klar over.. men ps3'eren understøtter ikke alle de nye formater.. den kan selvfølgelig gengive alle de "gamle" dts og dolby digital lydspor.. den kan også gengive multikanals pcm lyd via hdmi, men kun fra dolby true hd lydspor og selvfølgelig pcm lydspor.. dolby true hd bliver "pakket ud" til pcm i ps3'eren, og derefter videresendt.. så ingen mulighed for bitstream output..

ps3'eren kan heller ikke dekode dts hd, hverken den "lille" (kan ikke huske hvad den hedder), eller hd master.. her udtrækker den et "core"signal på 1.5 mbps, hvilket slet ikke er ringe sammenlignet med et normalt dts lydspor, der på de fleste dvd'er ligger med 768 kbps.. dog er der stadig nogen vej op til de ca. 30 mbps et hd master lydspor kører med.. der verserer diverse rygter om at der skulle komme en update således at ps3 kan smide dts hd ud som pcm, altså ligesom den kan med dolby true hd.. men altså kun rygter indtil videre..

Fordelen ved en ps3 fremfor pioneers bdp-lx70, er at ps3'eren er noget hurtigere til at starte op.. pioneeren tager over 1 minut om at få billede på skærmen, og det kan godt være irriterende.. til gengæld skulle billedkvaliteten være bedre på pioneeren, men jeg har ikke lavet en a-b sammenligning.. synes selv ps3'eren gør det rigtig godt..

//Allan

EDIT: for sent

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

hunter123 skrev:
Men 7.1 pcm er vel egentlig nøjagtig det samme da det er ukomprimeret.

Sådan har jeg også forstået det.. problemet er så bare at det ikke er alle blu ray disc's der har 7.1 pcm...

//Allan

hunter123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

om hvorvidt det er 7.1 eller 5.1 er jeg ikke klar over.. men ps3'eren understøtter ikke alle de nye formater.. den kan selvfølgelig gengive alle de "gamle" dts og dolby digital lydspor.. den kan også gengive multikanals pcm lyd via hdmi, men kun fra dolby true hd lydspor og selvfølgelig pcm lydspor.. dolby true hd bliver "pakket ud" til pcm i ps3'eren, og derefter videresendt.. så ingen mulighed for bitstream output..

ps3'eren kan heller ikke dekode dts hd, hverken den "lille" (kan ikke huske hvad den hedder), eller hd master.. her udtrækker den et "core"signal på 1.5 mbps, hvilket slet ikke er ringe sammenlignet med et normalt dts lydspor, der på de fleste dvd'er ligger med 768 kbps.. dog er der stadig nogen vej op til de ca. 30 mbps et hd master lydspor kører med.. der verserer diverse rygter om at der skulle komme en update således at ps3 kan smide dts hd ud som pcm, altså ligesom den kan med dolby true hd.. men altså kun rygter indtil videre..

Fordelen ved en ps3 fremfor pioneers bdp-lx70, er at ps3'eren er noget hurtigere til at starte op.. pioneeren tager over 1 minut om at få billede på skærmen, og det kan godt være irriterende.. til gengæld skulle billedkvaliteten være bedre på pioneeren, men jeg har ikke lavet en a-b sammenligning.. synes selv ps3'eren gør det rigtig godt..

//Allan

EDIT: for sent

Nu spørger jeg måske dumt, men jeg har købt en http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/VSX-LX60/index.h tml

Hvis ps3 laver formatet om til pcm istedet for at bitstreame, vil jeg så få problemer med ovenstående forstærker? Her taler jeg selvfølgelig om dolby true hd eller ren pcm lyd i enten 5.1 eller 7.1

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

hunter123 skrev:
Men desværre ikke DTS-HD Master Audio.

Det kommer i en softwareopdatering.

Rygter siger at man venter på at den første standalone afspiller der kan outputte DTS-HD MA som PCM kommer inden man vil give PS3'eren den mulighed.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

hunter123 skrev:

Nu spørger jeg måske dumt, men jeg har købt en http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/VSX-LX60/index.h tml

Hvis ps3 laver formatet om til pcm istedet for at bitstreame, vil jeg så få problemer med ovenstående forstærker? Her taler jeg selvfølgelig om dolby true hd eller ren pcm lyd i enten 5.1 eller 7.1

Det giver ikke nogen problemer nej.. din pioneer receiver kan jo også modtage pcm-lydsporet.. men den kunne have nøjedes med at kunne modtage pcm multikanal via hdmi, for du bruger ikke dts hd og dolby true hd kompatibiliteten til noget..

//Allan

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
hunter123 skrev:
Men desværre ikke DTS-HD Master Audio.

Det kommer i en softwareopdatering.

Rygter siger at man venter på at den første standalone afspiller der kan outputte DTS-HD MA som PCM kommer inden man vil give PS3'eren den mulighed.

Som både du og jeg skriver så er det altså rygter.. jeg har i hvert fald ikke kunnet finde noget sted hvor sony officielt melder ud at det 100% kommer.. men har hørt det samme som dig, altså at opdateringen skulle komme efter den første afspiller bliver smidt på gaden..

//Allan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes