Forfatter |
|
ian1613 Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej herinde
Jeg har lige invisteret i et 50" Hitachi P50T01u skærm (ris ros til denne skærm? stod til 19800kr, fik den til 13999kr! godt/skidt)?
I den forbindelse vil jeg gerne ha fat i en Blueray afspiller, men kender desværre ikke noget til det, så hvad skal jeg købe?
samsung?
sony?
panasonic?
sharp?
PS3?
Andet?
Jeg kender som sagt ikke til det med blueray, så enhver hjælp ville hjælpe mig!
Google venligst mit plasma (Hitachi P50T01U) for at se hvilke opløsning det kan eller ikke kan, det kender jeg heller ikke så meget til, men købte det fordi det klart havde det pæneste billed på almindelige tv signal!
Jeg ser frem til konkrete bud, og begrundelse på hvorfor den!!!!!
__________________ kadettman
|
Til top |
|
|
ian1613 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ian1613 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvis jeg gerne vil købe en nu, der står at DMP-BD30 kommer til marts, er det en udmærket afspiller? Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes sonys blueray ser bedst ud, men selvfølgelig, så ved jeg intet om det!
|
Til top |
|
|
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der følger osse film med til sony´s blu ray afspiller,
|
Til top |
|
|
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ian1613....
Jeg ville også lige slå koldt vand i blodet, der er mange nye modeller på vej de næste par måneder, og det er vel også begrænset hvor mange film du kan få i blu-ray...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boegedal skrev:
og det er vel også begrænset hvor mange film du kan få i blue-ray...
mvh. Jan
|
|
|
Begrænset er ikke ordet, dobbelt begrænset eller trippel er nok nærmere sandheden  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
ian1613 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, måske skulle jeg vente lidt, har nogen erfaring med en PS3 som afspiller, kan det anbefales?
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du har surround?,men da min Surround Receiver ikke kan dekode de nye lyd-formater som Dolby TrueHD og DTS-HD lyd,så jeg venter på en Panasonic DMP-BD50 . __________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Boegedal skrev:
mvh. Jan
|
|
|
Begrænset er ikke ordet, dobbelt begrænset eller trippel er nok nærmere sandheden 
|
|
|
Hvad piver du for... CDON har 200 Blu-Ray film, og det samme har Dvdoo...
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ian1613 skrev:
ok, måske skulle jeg vente lidt, har nogen erfaring med en PS3 som afspiller, kan det anbefales? |
|
|
PS3 kan klart anbefales - udover spil-delen, har den en ganske godt blu-ray afspilning. Og så er den hurtigere til at loade og komme igennem
menuer end de fleste stationære er endnu. Køb du dig en PS3 og vent til at fx. Denon kommer med deres High-end afspillere til sommer - så
kommer der til at ske noget, og så har du lige nogle måneder til at spare de. 15-18.000 sammen :-) __________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ian1613 skrev:
ok, måske skulle jeg vente lidt, har nogen erfaring med en PS3 som afspiller, kan det anbefales? |
|
|
Jeg kan desværre ikke komme med en længere redegørelse hvorfor du skulle vælge PS3 i forhold til en anden Blu Ray-afspiller, for har ikke set andre i aktion end den PS3 jeg selv har.
Da jeg fik den(PS3 - red.) anbefalet var jeg ikke meget for det. For min første tanke var at man da for pokker ikke kan blande en spillekonsol sammen med en Blu Ray-afspiller...Det er sgu for USERIØST. Nixen-bixen Karen Blixen. Så jeg gik lidt på nettet for at undersøge de andre muligheder. Men jeg kunne alligevel mærke at selve spillekonsolen også trak lidt i mig. Så jeg forhørte mig hos kollegaer som kun kunne tale varmt for den og samtidig faldt jeg over bunkevis af rigtig gode reviews på det der internæææt. Så jeg besluttede mig for at købe dyret og har på ingen måde fortrudt. Udover (det useriøs pjat til en spillekonsol ) spillemuligheden i PS3'en, så synes jeg at jeg har fået en SUPER Blu Ray-afspiller og spillene til den er jo også i Blu Ray-format - super flot!.
Nå, men vil ikke bytte den væk for alverdens ting - argh - så skulle det lige være en Amiga500 (den jeg aldrig fik som barn ).
Så jeg vil klart anbefale en Playstation 3.
Happy Haunting og God weekend
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. har selv haft en ps3 til at afspille blu-ray. den er nu soglt til fordel for en panasonic BD30. ud over fordelen ved at den kan bitstreame samtlige lydformater, ps3 understøtter ikke alle lydformater bla. dts hd master og dtshd 96/24, får man også et bedre billede. jeg oplever det specielt på planet earth når der bliver fløjet over snelandskaber. det bliver meget mere glidende at se på. som plus skal dog nævnes at ps3 er klart hurtigere til at være klar til film.
Panasonic BD30 er en profil 1.1 så den understøtter det meste af det den skal, blandt andet spille de småspil der er på blu-ray diskene. ulempen er at der ikke er noget net-stik på den. Dvs du skal downloade opdateringerne til den og brænde på en cd, men det er til at leve med. Der kommer dog profil 2.0 i BD50 hvor du får nogle netfaciliteter med såsom bd-live. jeg fravalgte dette da jeg sjældent ser ekstra-materialet og efter sigende kommer den til at koste ca. 1500 mere.
Det skal dog lige nævnes at der ikke er dekoder i BD30 og BD50. så hvis din forstærker ikke kan dekode de nye lydformater skal du kigge andet sted. vær dog opmærskom på at sony ikke understøtter alle lydformaterne. Og jeg havde 8 dages fuld returret hvor jeg kunne teste maskinen op imod min ps3.
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic DMP-BD50 har en indbygget dekoder. __________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Pierre skrev:
Boegedal skrev:
mvh. Jan
|
|
|
Begrænset er ikke ordet, dobbelt begrænset eller trippel er nok nærmere sandheden 
|
|
|
|
|
|
Ja 200 og de 180 af den er ligegyldige film 
Du kan simpelthen ikke mene at du syntes at udvalget af film på BR er noget at skrive hjem om endnu Jeg går stadig og venter på at der skal komme fede titler/ blockbuster, så som LOTR, Star Wars, Transformer , Gladiator osv samt bare de nye film som udkommer. Film som Rumrejse 2001 og Blade Runner må de sku godt beholde og så bare gi mig Matrix, Indiana Jones  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghost DK skrev:
<FONT face=Arial size=2>Panasonic DMP-BD50 har en indbygget dekoder. |
|
|
Ved du om den også kan encode formater til f.eks. DTS, ligesom Toshibas afspillere kan?
(for os der ikke har HDMI i vores processor...) __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Ghost DK skrev:
<FONT face=Arial size=2>Panasonic DMP-BD50 har en indbygget dekoder.
|
|
|
Ved du om den også kan encode formater til f.eks. DTS, ligesom Toshibas afspillere kan?
(for os der ikke har HDMI i vores processor...)  |
|
|
__________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Exxtreme skrev:
Pierre skrev:
Boegedal skrev:
mvh. Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja 200 og de 180 af den er ligegyldige film 
Du kan simpelthen ikke mene at du syntes at udvalget af film på BR er noget at skrive hjem om endnu Jeg går stadig og venter på at der skal komme fede titler/ blockbuster, så som LOTR, Star Wars, Transformer , Gladiator osv samt bare de nye film som udkommer. Film som Rumrejse 2001 og Blade Runner må de sku godt beholde og så bare gi mig Matrix, Indiana Jones 
|
|
|
Jeg kan kun gi Pierre helt ret i ,og hvad med musik-udgivelser det er der ikke for meget af som
Van Morrison - Live At Montreux
Dire Straits - Sultans Of Swing
Pink Floyd - The Wall  __________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville også gerne komme med en længere argumentation, for at købe en PS3 nu og vente med en "rigtigt" afspiller til Denon/Marantz/nogle trejde kommer med deres afspillere, og man får opbygget en samling af film.
Men så begyndte folk at snakke om Indiana Jones på Blu-ray, og så røg alt blodet fra min hjerne (;
|
Til top |
|
|