Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lyd ud af Panasonic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har købt et Panasonic TX-P42G20E plasmaskærm som fint opfylder mine krav til billedet - men lyden er da ligeså flad som skærmen....
Dead

Jeg har en forstærker og et sæt Dali Royal Menuet som jeg gerne vil bruge istedet.

Jeg ville gerne have at lydniveauet over forstærkeren kan styres med fjernbetjeningen. Det normale lineout at fast niveau og det havde jeg også forventet. Så prøvede jeg hovedtelefonudgangen, men den har sig eget niveau i menuerne og slår ikke lyden fra i skærmens højttalere.

Hvad gør man så ?.

Mvh Ole
Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Der sidder en HDMI 1.4 udgang på bagsiden af Tv'et. Denne kan også sende lyden fra Tv'et hen til forstærkere via ARC (audio return channel).

OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

Tak for svaret.

Det lyder lovende. Du har vel ikke et link til et kabel med alm RCA stik til forstærkeren ?

Mvh Ole

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Det vil stadig ikke hjælpe at du kan skrue op og ned på tv'ets fjernbetjening så vidt jeg ved. Og du kan ikke lave HDMI til RCA sådan uden lige, og slet ikke med variabel volumen.

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en receiver med HDMI-CEC, kan du muligvis skrue op og ned med TV'ets fjernbetjening. Kontrolsignalet sendes så over HDMI-forbindelsen. Men hvis det ikke er en rasende ny receiver, skal du stadig have selve lyden ned til receiveren på anden vis, som regel via RCA eller optisk.

Ellers er der jo også altid den mulighed at købe en aktivitetsbaseret fjernbetjening, f.eks. Logitech Harmony. Den slags fjernbetjeninger finder selv ud af at sende de forskellige tastetryk til de relevante apparater, så man kan betjene flere apparater og alligevel føle, at man kun betjener eet.
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Tak for jeres svar. Det lader ikke til at være så let - og dog - Nu har jeg fundet løsningen, tror jeg.

En Samsung Soundbar med trådløs subwoofer - HW-C450 :

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/166766/SAMSUNG-HW C450.html

Der står om systemet :

• Den medfølgende fjernbetjening kan anvendes til at styre det tv, der er tilsluttet til enheden.
  • Fjernbetjeningen har en TV-genvejstast, hvormed du kan udføre forskellige handlinger med et enkelt tryk på knappen.
  • Du kan justere lydstyrken, ændre kanalen eller tilpasse navigationsmenuen på tv’et med denne multifunktionsfjernbetjening.
Så det koster 2500 kr for et 2.1 lydsystem med fjernbetjening. Det er dog også en slat penge, men det ser godt ud og meget funktionelt med fjernbetjeningen.

Der skulle vel ikkevære nogle som har erfaringer med denne eller lignende systemer ?.

Mvh Ole

flemse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke vente til Panasonic kommer med deres egen soundbar. Så er man vel sikker på at det virker med fjernsynets egen fjernbetjening.

Det skulle ikke vare så længe, jeg regner selv med at købe.

Se evt. link:

http://ces.cnet.com/8301-31045_1-10428817-269.html

Til top Vis flemse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemse

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

OleDP skrev:
Hej Rasmus

Tak for svaret.

Det lyder lovende. Du har vel ikke et link til et kabel med alm RCA stik til forstærkeren ?

Mvh Ole

hvis du har optisk indgang på din forstærker kan du også gøre det istedet

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Der er mere information om Panasonics 3 kommende soundbars her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1272349255

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

OleDP skrev:

• Den medfølgende fjernbetjening kan anvendes til at styre det tv, der er tilsluttet til enheden.
  • Fjernbetjeningen har en TV-genvejstast, hvormed du kan udføre forskellige handlinger med et enkelt tryk på knappen.
  • Du kan justere lydstyrken, ændre kanalen eller tilpasse navigationsmenuen på tv’et med denne multifunktionsfjernbetjening.
Det vil være synd at vælge lydsystem ud fra en fjernbetjening. Du kan for en plovmand købe en aktivitetsbaseret fjernbetjening, som sandsynligvis lammetæver den ovenfor beskrevne fjernbetjening. Alene det, at man skal trykke på en TV-genvejstast for at få lov at styre TV'et, fortæller mig, at den ikke er ægte aktivitetsbaseret, men sandsynligvis bare er en dum multi-remote, hvor man skifter mellem, hvilket apparat den skal styre.
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes