| Sendt: 01 April 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var til koncert iaftes i en lille sal i Arden der rummede et par hundrede mennesker. Altså en intim koncertoplevelse med
det engelske/irske par Jane & Shane. Det var en oplevelse af de bedre  De spiller folkemusik af den irske slags
iblandet lidt "Svend Asmussen jazz".En kombination af irske klassikere og selvskrevne sange. Sjældent har jeg oplevet
nogen med større spilleglæde! Hold da op hvor de kunne give den gas...navnlig Janes violinspil gik lige i mellemgulvet og fik
fødderne til køre op og ned i en voldsom fart uden for viljens kraft
At de så hele tiden er storsmilende og kigger forelsket på hinanden gør ikke oplevelsen ringere! Bagefter havde de tid til at
signere cd'er og sludre lidt. Et pragtfuldt par som det er nemt at blive betaget af.
De fortalte mig at de er bosiddende i Danmark og det er jo godt....så bliver der rig lejlighed til at følge dem de kommende
år. Desuden løftede de sløret for at om en mdrs tid skal de optræde lidt sammen med Dubliners. Det øger forventningens
glæde for os der har billet til Dubliners i maj i Aalborg!
Hvis du er til akustisk folkemusik der stinker af Irland så kan det stærkt anbefales at opleve dem live! __________________ Gert Friis
|