| Forfatter |
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
terp2004 skrev:
gasolin skrev:
|
Jeg vil gerne låne,købe....... se flere af sådanne musik dokumnetarer som indholder meget god musik, er der andre i vil anbefale mig at se med den musik smag jeg har ? |
|
|
Så kender du vel også Scorseses "The Last Waltz" (The Bands afskedskoncert) - fremragende filmet og fremragende musik.
|
|
|
nej den kender jeg ikke, havde bare hørt så meget positivt om den med rolling stones så da jeg fandt den til kun 50 kr skulle jeg bare have den.
|
|
|
"The Last Waltz" er en fantastisk "fed" musikfilm, det kan ikke siges for tit, - men man skal nok have et par år på bagen før den falder i smag
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"That`s the way it is",med Elvis fra hans storhed omkring
1970,fra Las Vegas og back-stage....her ER han kongen 
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at jeg har set en del musikdokumentarer, men jeg har ikke set noget, der er bare er tæt på at være på niveau med "Running down a dream", den 4 timer lange (eller korte), Tom Petty dokumentar.
Rush dokumentaren "Beyond the lighted stage", der kom sidste år, er også glimrende.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anbefaler Don Letts' 'Westway to the World' om The Clash - det er en vanvittigt god rockumentary.  EDIT: Og så er der jo også lige:  The Beatles Anthology (5 DVD)
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
andeth skrev:
|
Jeg synes, at jeg har set en del musikdokumentarer, men jeg har ikke set noget, der er bare er tæt på at være på niveau med "Running down a dream", den 4 timer lange (eller korte), Tom Petty dokumentar.
Rush dokumentaren "Beyond the lighted stage", der kom sidste år, er også glimrende. |
|
|

Running down a dream er simpelt hen klasse. Den kan fåes i Stereo studio for 150 kr. Den indeholder både dokumentaren på 4 timer, en koncertfilm og en CD. Ialt 3 DVD og 1CD
Også The last Waltz kan anbefales. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:

The Beatles Anthology (5 DVD) |
|
|
Mener du helt alvorligt at disse kan anbefales. Jeg købte dobbelt CDerne nr. 2 og nr. 3, og jeg ved ikke hvorfor dette er udgivet, for hvis det havde været alt andet end Beatles ville det være blevet i skuffen. Idag er det et dyrt sæt på DVD, så brug pengene på noget andet. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Mener du helt alvorligt at disse kan anbefales. Jeg købte dobbelt CDerne nr. 2 og nr. 3, og jeg ved ikke hvorfor dette er udgivet, for hvis det havde været alt andet end Beatles ville det være blevet i skuffen. Idag er det et dyrt sæt på DVD, så brug pengene på noget andet. |
|
|
Naturligvis er min anbefaling alvorlig. Det er jo smag og behag, men at skulle nedgøre alle tiders væsentligste band ved enhver given lejlighed...tjah, det er s'gu en vaskeægte tabersag, du har gang i der, Hermann.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herman er nok bare for ung til at forstå det
|
| Til top |
|
| |
Mr. Brownstone Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke voldsomt meget musik med i den, men dokumentarfilmen "You're Gonna Miss Me" om Roky Ericksons (tragiske) liv og mirakuløse genkomst er virkelig god. Interesserer man sig for garage- og psych-rock, er den uomgængelig!
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor har ingen nævnt La Bamba fra 87
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
megholm skrev:
| Woodstock er vel moderen til musikdokumentaren? |
|
|
Dk's svar på Woodstock (ud over roskilde festivallen, har set den ret nye film om rosklide festivallen) må være den om Thy lejren med gasolin med bjørn uglebjerg på trommer, kim larsen med stort fuldskæg og Søren Berlev dansende (tror det er bar fodet) bland de lyttende gæster
|
|
|
"Skæve dage i Thy" hedder den. Morsom film. Meget nøgenhed og en velpolstret Kim Larsen. Kunne købes i Tiger for 10-20 kr. Udgået nu.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
gasolin skrev:
terp2004 skrev:
gasolin skrev:
|
Jeg vil gerne låne,købe....... se flere af sådanne musik dokumnetarer som indholder meget god musik, er der andre i vil anbefale mig at se med den musik smag jeg har ? |
|
|
Så kender du vel også Scorseses "The Last Waltz" (The Bands afskedskoncert) - fremragende filmet og fremragende musik.
|
|
|
nej den kender jeg ikke, havde bare hørt så meget positivt om den med rolling stones så da jeg fandt den til kun 50 kr skulle jeg bare have den.
|
|
|
"The Last Waltz" er en fantastisk "fed" musikfilm, det kan ikke siges for tit, - men man skal nok have et par år på bagen før den falder i smag |
|
|
Alder er ingen hindring, men man skal nok kunne lide rockmusik fra guldalderen  Har den på dvd, men så den også for ca. 5 år siden i Imperial i KBH. Der var 1.000 mennesker og det var alle aldre, men selvfølgelig flest 45+. Det giver sgu noget at se den i en biograf! Højdepunkter: The Hawk, Dr. John, Van the Man og Bob D.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Making of The Dark Side of the Moon!
og selvfølgelig musik filmene Ray og Amadeus
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den om tina turner der hedder What's love got to do with it og den om ray charles er også god (gør det meget jamie fox som ray charles)
|
| Til top |
|
| |
nanohest Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ, så vidt jeg husker er heavy agger nu ikke en egentlig musikdokumentar, men snarere en dokumentar om en række smårebelske unge. Men den er glimrende. Jeg mener i øvrigt der har været en opfølgning, hvor de alle på nær én har fået parcelhus og stiftet kernefamilie.
Men for at holde mig til emnet så lavede BBC for ikke ret længe siden en programrække der hedder noget i retningen af "Rocken gennem 4 årtier". En fantastisk dokumentar om rock-historie. Godt nok er de meget glade for engelsk rock på bekostning af amerikansk, især når de gennemgår punk, men alt i alt synes jeg det er en fremragende dokumentar.
|
| Til top |
|
| |
nanohest Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|