Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Powerkabler til 30k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2012 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Britney skrev:

Jeg synes Mikkel Gige får en lidt hård medfart i denne tråd. Når man driver et forum som dette, er det da al ære værd, at man
ønsker at diskussionen og de i forummet almindeligt vedtagne præmisser er rationelle og fornuftige.

For man må bare konstatere, og her kommer pointen, at al denne snak om strømkabler til 30.000, er fuldstændig og helt diamentralt på
kollisionskurs med alt, hvad der hedder videnskab og er helt uden teknologisk belæg. Og det er ikke et spørgsmål om smag eller finlytteri, men
almindelig viden, som hele vores moderne verden er bygget på/ end rant :-)

Det man vist helt oplagt må konstatere er at hvis man ønsker at få anbefalinger til gode hifi produkter er det ikke dette forum man kan spørge på.
Selv administratoren vil fortælle dig at du er galt afmarcheret. Her kan må få videnskabelige råd af tvivlsom validitet. Det kunne være man så skulle
spørge om produkt erfaringer på videnskab.dk så er ringen ligesom sluttet.
Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 November 2012 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
mbull skrev:

Man kan undre sig over at du i det hele taget har dette site

"4 all" betyder for alle... ikke kun de, som tror på guddommelige kabler! Så må du selv gætte hvem jeg tilhører...

Det har intet med tro at gøre, kun evnen til at lytte. Men i et af dine indlæg ovenfor er det tydeligt at du har stor tro på din egen guddommelighed

Ganske besynderligt at personer som har råd til at købe kabler i i den dyre ende per definition åbenbart er naive, dumme m.v.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2012 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Gider ikke blande mig i personfidder - det vil jeg lade kvinderne på katteudstillingerne om.

Jeg må dog konstatere at forundring og misundelse tilsyneladende går hånd i hånd hos nogen.

Hvordan retfærdiggører man køb af strømprodukter til 30.000 tkr.?

Før man sabler den glade københavner hifitosse ned med svaret - Det kan man ikke. Så sæt lige tingene lidt i perspektiv.

Chriss' primære setup består af følgende, der har en ca. nypris på:

Avalon Eidolon - 180.000
Pass XP-20 - 79.000
Pass XA-60.5 - 89.000
Mcintoch MCD 1100 - 70.000
Cardas Clear højttaler + jumpers - 36.000
2 sæt Cardas Clear XLR - 37.000

Jeg er ikke så skarp til tal, men lad os sige rundt regnet en samlet nypris på 500 tkr.

En anskaffelse af strømprodukter på 30.000 kr. i dette line up virker for mig på ingen måder overdrevet og de "sølle" 30 kilo udgør kun 6 % af den samlede nypris.

For nogen ville dette kunne forsvares - for andre ikke.

Tilbage til svaret på Chriss' spørgsmål - hvilke produkter?

Nu er jeg på ingen måde ekspert, og der findes et hav af mennesker med større erfaring end mig. Men skulle jeg bruge 30.000 kr. på strømprodukter - hvilket jeg iøvrigt hurtigt kunne - så ville jeg kigge på Shunyata eller måske endda spørge Jensen til råds, hvad Cardas angår.

Der er fornyelig solgt en Shunyata Hydra 8 til små 10.000 kr. på audiomarkt.de, og eksempelvis Shunyata Black Mamba HC-CX og CX koster omkring 4-5.000. Sådan en kombi tror jeg ville være godt.

Nu hører du lige som mig også rock. Der tror jeg, du kan hente noget med Cardas strømkabler. Eksempelvis koster 1,5 meter Golden Reference godt 5.000 kr. og 4 meter til 8.500 kr.

I forhold til dine musikpræferencer kunne du dog også overveje at vente med investeringen i strømkabler og bytte XA-60.5 ud med XA-100.5. XA-100.5 har en anden lydsignatur, jeg tror, der matcher dine musikpræferencer bedre end XA-60.5.

Det var mine indspark herfra.

PS - Er iøvrigt p***e misunderlig over dit setup - dejligt grej

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 November 2012 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se noget objektivitet Det er åbenbart fantastisk svært for folk ikke med det samme at vurdere om det er tåbeligt eller ej, men at
vejlede manden vil de dælme ikke.

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2012 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hold da op en flok hanner, der skal vise sin fjerpragt over for hinanden!

Der er med alle de indlæg, alt for mange sammenligninger, hvor ting bliver sat på spidsen, som den eneste argumentation.

Hvis man gør en investering, skal man i mit hoved have en målsætning ( Det skrev jeg også på side 1). Et veldefineret mål,
for at have noget at skyde pilen efter, og derpå kunne bedømme om hvorvidt man har opnået hvad man har sat sig for.

Nu kan det godt være at jeg misforstår alle jer, der har gjort køb af strømkabler i større eller mindre grad med godt resultat.
Jeg synes det er fedt, når man opnår en forbedring! Mit problem er at strømkabler/skinners resultat er det samme som at
ryste med en "lykke-pose" "Så må vi se hvor stor gevinsten er hos mig.... Jubiii" Bare man ikke sætter sig i spillegæld ved
den type gambling ! Men jeg ser INGEN tegn for stærke forventninger til hvad et givent kabel skal gøre hos mig!

-Hvad mener jeg med det? Mit indtryk er, at ingen helt ved hvad der kommer til at ske med deres lyd fra anlægget! Man
forventer bare en forskel af en eller anden dur. Det forstår jeg ikke! -Er det så en upgrade?
Hvis du ønsker fx mere dynamik, ja så KAN det gives ved strømkabler/skinner. Men man kunne også kigge efter en mere
dynamisk højttaler, men det ville man jo også kun kunne gøre, hvis man rent faktisk havde en idé om, at man ville have
mere dynamik... Hvis du er en, der bliver ved med at skifte komponenter ud i anlægget, ville jeg tro at du ikke ved hvad
det er du vil have. Det kan tænkes at man begår en fejl, hvis man tror at strømkabler forandrer verdenen, og alt falder på
plads. Det gør det måske for nogen (dem der får gevinsten).

Hvis man har et mål, kan man måle det.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 25 November 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Befriende med en redaktør og ejer af et magasin/hjemmeside der ikke vil gøre sine annoncører tilfredse for enhver pris, på
bekostning af sandhed sig selv og sine behov.

Man må også gå ud fra at seriøse producenter af så dyre high end produkter som trådstarters, levere varen med et netkabel
der ikke har negativ indflydelse på ydelsen.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2012 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Tilbage til svaret på Chriss' spørgsmål:    Hvad vil det bedste køb til mit setup være?

Det kan jeg ikke svare på, for jeg kender ikke dit anlæg og foretrukne lyd..... Men prøv alle de strømkabler du kan
finde !

liste for anbefalede kabler og andet:

Start med at få lave en gruppe for sig selv til dit anlæg med en god jord..

power conditioner

PurePower Plus 1500

nordost

PS Audio

Cardas

NBS Omega Extreme

de røde NKT hospitalskabler

Synergistic Research

Swoboda

TESLA SE T3 AC Power Cord

Shunyata

Jorma

Og prøv med noget afkobling til både højttalere og div. apparater - jeg kan anbefale at prøve W&M Symbio P-1 og
lignende !
Og : Kan akustikken evt. forbedres i rummet ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 November 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Det kostede mig ca 25000 kroner at få skiftet alle mine el kabler + stik i huset ud, som de brugte flere dage til, såååå ved ikke
helt om nogle el kabler fra vægen til ens hifi udstyr på nogen måder skal koste så meget ....

men hvis en eller anden hifi præst har dyppet kablet i vievand bagefter, så kunne det jo være en helt anden sag

At nogle koster mere end andre er helt ok, hvis de selv udvilker og laver detm men men..

Problemet er mere hvis de ikke lave dem selv, men  får dem lavet til low pris i østen, og det er blevet et problem også for nogle at de store kendte mærker og det er ikke kun inden for hifi men indenfor alt...

Men når det er sag så har jeg da kunder der har købt for + 500k i kabler og hvorfor jo de tænker ikke så meget over det forbi de har penge nok..

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 November 2012 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ups

Takker for de mange svar

Havde ikke lige ventet at dette indlæg ville tage denne drejning. Det var ikke min mening at starte en debat om, hvorvidt at strømprodukter gør en forskel eller ej. Det var mere meningen at høste erfaringer fra dem, der oplever at det gør en forskel - hvad vil de anbefale mig.

Min filosofi er, at jeg kun køber eller udskifter ting i mit setup, hvis jeg virkelig kan hører en forskel. Så jeg har ikke tænkt mig at bruge flere penge strømprodukter, med mindre at jeg finder nogle produkter, som giver en klar positiv forbedring af lyden i mit setup.

Tror at man kan diskuterer dette i en evighed uden at komme til nogen enighed. Når vi taler highend hifi, så taler vi ikke længere om videnskab. Har ikke hørt om videnskabelige beviser for forskelle på forskellige signal- eller højttalerkabler, selvom der nok ikke længere er så mange der betvivler denne forskel. For mig er den eneste måde at bliver klogere, at teste sig frem.

Jeg bor lige nu i leje lejlighed på 4. sal, hvorfor det ikke er muligt at lave en seperat gruppe til mit setup. Jordspyd er også problematisk. Flytter dog i hus inden for 6 måneder, hvor disse tiltag vil komme.

Har indtil nu brugt ca. 8.000,- kr. på strømdelen (dette står i mit link, men virker ikke til at så mange har læst det, så I får det lige):

2 x Oyaide Tunami GPX (1,8 m) med Oyaide P/C 046 schuko stik – til forforstærker og CD-afspiller

2 x Supra LoRad 2.5 (2 m) – til monoblokke

Supra LoRad strømskinne

Supra LoRad 2.5 (4 m med dansk jord til væg) – fra strømskinne til væg

Jeg bruger vægstik med jord og har sørget for, at strømkablerne "vender" ens med polsøger. Disse tiltag har haft en positiv effekt hos mig.

Ved at mange ikke er så vilde med Supra produkterne, men jeg har valgt at opgradere på resten af setupet først og nu er turen så kommet til strømdelen.

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 25 November 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Mikkel Gige, du skriver at dette forum er for ALLE, men alligevel så kalder du trådstarteren for langt ude. Mener du selv at det så er for alle, eller er det kun for alle dem som ikke tror på kabler

Jeg har ingenlunde kaldet trådstarter langt ude, da jeg tydeligt skriver, at min udtalelse ikke er møntet på trådstarter!

Jeg tror ikke på kabler... jeg ved at kabler gøre en forskel på signal eller ht siden.

Men qua erfaring, så ved jeg også, at 230V ikke forbedrer lyden. Jeg har prøvet mange af slagsen, både dyre og billige, og ingen har givet en forbedring af lyden. Enten har de ingen virkning haft, eller også har de ligefrem forværret lyden.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 November 2012 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Men på den anden side, det er ikke mine penge og hvis opretter har dem, og kan flyve let, så er det bare super, Og hvad hulen det er vel ikke mere end hvad 4 dæk til en Lamborghini koster, altså ren vedligeholdelse

Forskellen er blot, at dæk gør en forskel (det er ren fysik), og det er dokumenteret mange gange... det er dog ikke tilfældet med strømkabler! Deri lægger forskellen...

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 November 2012 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Mikkel Gige skrev:

Ved et cruise til 30.000 betaler du for en ydelse, og de udgifter der er forbundet med det.

På kabler til 30.000 er der hverken ydelser, drifts- eller udviklingsudgifter af den kaliber... 

Øhhhh var det et forsøg på at sige at ved et Cruise får man noget for pengene, modsat kabler. Det var da virkelig en gang sludder. Ret beset er der jo ingen af os der kendersamtlige parametre som f.eks. udviklingsomkostninger hos alle de forskellige udbydere af både det ene og det andet. Og manden har jo ret.
Det er da for vildt at det bliver spurgt om anbefalinger af produkter og næsten alle svar går på at lade være at købe eller købe meget billigere, og det er enda et hifi forum.
Men vi kan da også tage den med biler. Jeg har set på en Ferrari, hvilken model syntes i er fedest......." køb hellere In Fiat 500 eller lille alfa romeo de er også Italinske og vil fragte dig fra A til B præcis lige så hurtigt og sikkert og så kører de meget længere på literen og er meget billigere. Og forsikringerne og vægtafgiften, de gode argumenter står i kø. Eller endnu bedre køb en brugt. Og så på et forum for bil entusiaster og så enda administratoreren ......?

Det er er da lidt pudsigt

Nu er det jo sådan, at der ofte er dokumenteret forskel mellem biler, og meget af deres tilbehør. Dog har jeg aldrig hørt om en Ferrari ejer, som skiftede ledningsnet i hans bil, og deraf fik bedre køre-egenskaber!

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 November 2012 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Britney skrev:

Jeg synes Mikkel Gige får en lidt hård medfart i denne tråd. Når man driver et forum som dette, er det da al ære værd, at man ønsker at diskussionen og de i forummet almindeligt vedtagne præmisser er rationelle og fornuftige.

For man må bare konstatere, og her kommer pointen, at al denne snak om strømkabler til 30.000, er fuldstændig og helt diamentralt på kollisionskurs med alt, hvad der hedder videnskab og er helt uden teknologisk belæg. Og det er ikke et spørgsmål om smag eller finlytteri, men almindelig viden, som hele vores moderne verden er bygget på/ end rant :-)

Det man vist helt oplagt må konstatere er at hvis man ønsker at få anbefalinger til gode hifi produkter er det ikke dette forum man kan spørge på. Selv administratoren vil fortælle dig at du er galt afmarcheret. Her kan må få videnskabelige råd af tvivlsom validitet. Det kunne være man så skulle spørge om produkt erfaringer på videnskab.dk så er ringen ligesom sluttet.

Nej, du misforstår... Jeg forsøger blot at give en modpol, så folk ikke bruger deres surt tjente penge på en ændring, som ikke er en forbedring.

Og så deler jeg gerne min erfaring med andre. Mine udtalelser er ikke bare holdninger!

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 November 2012 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:
Mikkel Gige skrev:
mbull skrev:

Man kan undre sig over at du i det hele taget har dette site

"4 all" betyder for alle... ikke kun de, som tror på guddommelige kabler! Så må du selv gætte hvem jeg tilhører...

Det har intet med tro at gøre, kun evnen til at lytte. Men i et af dine indlæg ovenfor er det tydeligt at du har stor tro på din egen guddommelighed

Ganske besynderligt at personer som har råd til at købe kabler i i den dyre ende per definition åbenbart er naive, dumme m.v.

Du må læse mine indlæg, som fanden læser bibelen... jeg forstår slet ikke, at du kan finde belæg for at skrive som du gør, ud over at du måske ønsker at provokere.

Hvorfor må en administartor af et forum ikke blande sig i debatten? Og hvorfor er mit input mere giftigt end andres? Og hvorfor skal der langes ud efter administratoren, med indlæg om, at han finder sig selv guddommelig?

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 November 2012 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
Man må også gå ud fra at seriøse producenter af så dyre high end produkter som trådstarters, levere varen med et netkabel der ikke har negativ indflydelse på ydelsen.

Samme argument har jeg brugt mange gange, men det bliver ofte ignoreret, da det ikke falder i god jord hos de, som "ved" at strømkabler gør anlægget bedre!

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 November 2012 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Underlig tråd som desvære snart er reglen uden undtagelse her på forum. Trådstarter spørger om råd omkring hvilke
strømkabler han skal se nærmere på, med et budget på 30k. Dette med øje på hans setup, som han fint lister op. Med det
samme fortæller enkelte ham hvor langt ude han er, fordi han vil kaste den slags penge efter kabler. Det var ikke det manden
spurgte om eller søger svaret på Det er ikke rådgivning. Det er formaninger. Der er altså en forskel!

Udviklingen i denne tråd er årsagen til at mange brugere (inkl. undertegnede) deltager mere passivt end aktivt her på forum.
Det er ganske enkelt ikke umagen værd, nærmest at skulle retfærdiggøre givne tiltag. Det udmønter sig gerne til en form for
"hifi-jihad". Kunne man ikke være mere konstruktive og vejledene, fremfor den evigt formanende og bedrevidende tone? Det
lader sig sikkert ikke gøre, da det er en del af den kultur der er skabt her på forum

Til Chriss

Kan se at du har Shunyata og Cardas i forvejen. Måske det kunne være vejen frem? Ellers er der også Systems And Magic der
laver nogle rigtig gode og virkningsfulde produkter. Mit råd vil overordnet være at låne/afprøve en masse forskellige kabler og
løsninger for med egne ører, at kunne at vurderer, hvad der kan opnås i dit setup. Det lader til at være en mere konstruktiv
vej. Just my 50 cents

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 25 November 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Nu har trådstarter givet udtryk for hans grund til at starte tråden, og givet får vi ikke mere ud af debatten her.

Tråden lukkes!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes