Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ide til et Dali + Denon system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa hvad synes i om denne kombination af højttalere og forstærker ?

Jeg overvejer følgende højttalere:

2 stk Dali Concept 8
2 stk Dali Concept 1
1 stk Dali Concept CT center højttaler
1 stk Dali Concept Subwoofer (Hifiklubben i Sønderborg sagde den lige var kommet)

Hvis nogen undrer sig over valget af Concept 8 + 1, skyldes at Concept 1 er 'toppen' af en Concept 8, og derfor skulle havde en mere ens lyd.

Som forstærker enten

1 stk. Denon 2105
eller
1 stk. Pioneer VSX1014 eller VSX2014

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om dette setup, og om der evt. med fordel kunne ændres på dele af det, helst uden prisen ændres meget.

Hilsen
Søren
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

lyder fornuftigt til pengene. men jeg ville købe en større forstærker.  køb en 2805 eller evt køb en brugt 3802/3803 så spiller det. det fortjener højttalerne, og ellers ender det bare med at du må opgradere forstærkeren så man kan lige så godt købe rigtig første gang..

Nicolai

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Fint valg   og dog.

Måske er forstærkeren for svag, prøv om du evt kan snakke med klubben om lån før du køber

Selv bruger jeg en Denon 1804 til dali 5005 ht   og den mangler lidt efter min mening

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Du kan også lytte til 6006 og 2002 fra Dali med matchende center. Og du kan sagtens starte med 2105 da den har pre-out til en senere opgradering.

Jeg tror også at 2002 er lettere at komme af med igen på brugtmarkedet end concept 1, der stort set "kun" kan anvendes som baghøjttaler.

Men lyt til begge serier det er dine ører der bestemmer !

aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Absolut enig! Forstærkeren er for svag til de HT'ere.. Der skel mere power til - med mindre forstærkeren skal stå i et frysehus og spille op for sylfider ;o)

Spar hellere en måned eller 2 mere fremfor at købe noget der ikke passer sammen - og husk lige at prøvelytte ved din lokal HIFI-pusher ;o)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

2105'eren er hermed fjernet fra listen.

Hvad med den pioneer model 2014? den har 7*120 W

Eller er det bedre at købe 2805 eller 3805 fra denon ?

Angående det med at Concept 1 er svær at sælge pga normalt kun bruges som baghøjttalere er ikke et problem, da jeg altid bare kunne anvende dem i køkken, arbejdsværelse osv :-)

Personlig synes jeg Concept serien er noget kønnere end 2002 fra dali og den serie.

Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt sikkert vælge 2805 frem for 2105. Hvis du har råd, ville jeg ikke være bleg for at købe 3805eren. Det er en rigtig lækker reciever og jeg må sige jeg er meget imponeret over dens auto setup funktion. Hvis du samtidig køber en afspiller med Denon link vil du samtidig få en meget bedre surroundlyd end med eks. coax/optisk.

MVH WRONG

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst diverse tests, fora'er osv på nettet og grubler over om jeg skulle spare lidt længere/købe i bider, og evt. invistere i B&W's 600 serie istedet.
Sammen med f.eks. en 3805'er

Ville det være en god kombination ?

Jeg ved mange synes B&W kan være skinger i diskanten, men det kan en god tonekontrol ændre på :-)

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Dykker skrev:
Jeg har læst diverse tests, fora'er osv på nettet og grubler over om jeg skulle spare lidt længere/købe i bider, og evt. invistere i B&W's 600 serie istedet.
Sammen med f.eks. en 3805'er

Ville det være en god kombination ?

Jeg ved mange synes B&W kan være skinger i diskanten, men det kan en god tonekontrol ændre på :-)

Denon og B&W er aldrig et dårligt match.

Personligt er jeg ikke imponeret over 600 serien (nu får jeg nok det halve af forum på nakken), men jeg synes de triste og uinspirerende at lytte til.

Selv spiller jeg på et sæt B&W CM2, som jeg synes er rigtig gode. Men de er ikke nær så udbredte som 600 serien. Og jeg tror, at dem der er til 600 serien, vil rynke på næsen af CM.

Omvendt har jeg aldrig hørt Concept serien, så prøv dig lidt frem.

Generelt må det vel siges, at B&W tager sig lidt bedre betalt for tingene end Dali. men personligt ville jeg nok hellere anbefale B&W. Jeg ville ihvertfald ikke vælge Dali. Ikke den blå serie (kaldes de vist stadig). altså 2002, 5005 osv. De spiller i mine ører rædselsfuldt.

Men prøv dig frem.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Som udgangspunkt mener jeg helt man bør undgå alt hvad der hedder tone kontrol og spille musikken så direkte som muligt, sådan som den nu er indspillet på CD-/vinylen.  Hvis du endelig vil ændre på lyden ville jeg gøre ved kabelvalg.

MVH WRONG

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej Denonfanatiker.

Jeg skal helt klar høre på de forskellige kombinationer inden jeg beslutter mig.

Dali's blå serie ville jeg ikke vælge, jeg synes ganske enkelt de er grimme/kedelige og kigge på, og godt nok er lyden det vigtigste men pæne må de også godt være :-)

Jeg vil lige studere den B&W serie du nævner.

Hilsen
Dykker

veddum-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

bruger selv en denon 2105 med

2 stk Dali Concept 8
2 stk Dali Concept 1
1 stk Dali Concept CT center højttaler
1 stk cerwin vega 12" subwoofer

og det spiller sq fornuftigt..

Xilox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har Denon 2105 med

2 stk DIY Dali 40 (15 år gamle)
2 stk Dali Concept 2
1 stk Dali Concept CT

Og jeg har lidt problemer med fronterne når volumen er mellem 0 og 10 db. Jeg overvejer at købe Concept 8, men det skal helt klart testes inden jeg smider pengene i den retning.

Til top Vis Xilox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xilox

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg har nu købt mig et sæt B&W DM604S1 højttalere som jeg synes spiller rigtigt godt.

Så min endelige konfiguration bliver med stor sansynlighed:
front: B&W DM604s1
bag: B&W DM602S3 (eller DM603S3)
center LCR600
tilhørende subwoofer,

og som forstærker DENON 3805

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit nye system. Du må have haft den store tegnedreng fremme! Fik du rabat på det samlede køb i HFK, eller købte du brugt udstyr?

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej NitroBlast

Det er endnu kun fronthøjttalerne jeg har købt, resten kommer lidt efter lidt.

Jeg har snakket med HFK om rabat hvis man køber alt samtidigt, men det kommer med en længere udredning om at den rabat har de lagt på i forvejen så alle for glæde af den osv. osv. osv. osv. I kender den nok. Eller sagt på dansk de er for fedtede til at give rabat ved store køb, jamen så er de selv uden om jeg køber andre steder.

Så Denon 3805 bliver med sikkerhed købt i tyskland hvor jeg har fundet den til ca 1050€ hvilket ca. er 8000,- istedet for HFK'ens pris på 9995,-

Resten af systemmet bliver købt lidt efter lidt, min tegnebog er ikke så stor :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes