| Forfatter |
|
Dykker Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa hvad synes i om denne kombination af højttalere og forstærker ?
Jeg overvejer følgende højttalere:
2 stk Dali Concept 8
2 stk Dali Concept 1
1 stk Dali Concept CT center højttaler
1 stk Dali Concept Subwoofer (Hifiklubben i Sønderborg sagde den lige var kommet)
Hvis nogen undrer sig over valget af Concept 8 + 1, skyldes at Concept
1 er 'toppen' af en Concept 8, og derfor skulle havde en mere ens lyd.
Som forstærker enten
1 stk. Denon 2105
eller
1 stk. Pioneer VSX1014 eller VSX2014
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om dette setup, og om der
evt. med fordel kunne ændres på dele af det, helst uden prisen ændres
meget.
Hilsen
Søren
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder fornuftigt til pengene. men jeg ville købe en større forstærker. køb en 2805 eller evt køb en brugt 3802/3803 så spiller det. det fortjener højttalerne, og ellers ender det bare med at du må opgradere forstærkeren så man kan lige så godt købe rigtig første gang..
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint valg og dog.
Måske er forstærkeren for svag, prøv om du evt kan snakke med klubben om lån før du køber
Selv bruger jeg en Denon 1804 til dali 5005 ht og den mangler lidt efter min mening
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også lytte til 6006 og 2002 fra Dali med matchende center. Og du kan sagtens starte med 2105 da den har pre-out til en senere opgradering.
Jeg tror også at 2002 er lettere at komme af med igen på brugtmarkedet end concept 1, der stort set "kun" kan anvendes som baghøjttaler.
Men lyt til begge serier det er dine ører der bestemmer ! 
aceh
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut enig! Forstærkeren er for svag til de HT'ere.. Der skel mere power til - med mindre forstærkeren skal stå i et frysehus og spille op for sylfider ;o)
Spar hellere en måned eller 2 mere fremfor at købe noget der ikke passer sammen - og husk lige at prøvelytte ved din lokal HIFI-pusher ;o) __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
2105'eren er hermed fjernet fra listen.
Hvad med den pioneer model 2014? den har 7*120 W
Eller er det bedre at købe 2805 eller 3805 fra denon ?
Angående det med at Concept 1 er svær at sælge pga normalt kun bruges
som baghøjttalere er ikke et problem, da jeg altid bare kunne anvende
dem i køkken, arbejdsværelse osv :-)
Personlig synes jeg Concept serien er noget kønnere end 2002 fra dali og den serie.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt sikkert vælge 2805 frem for 2105. Hvis du har råd, ville jeg ikke være bleg for at købe 3805eren. Det er en rigtig lækker reciever og jeg må sige jeg er meget imponeret over dens auto setup funktion. Hvis du samtidig køber en afspiller med Denon link vil du samtidig få en meget bedre surroundlyd end med eks. coax/optisk.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst diverse tests, fora'er osv på nettet og grubler over om
jeg skulle spare lidt længere/købe i bider, og evt. invistere i
B&W's 600 serie istedet.
Sammen med f.eks. en 3805'er
Ville det være en god kombination ?
Jeg ved mange synes B&W kan være skinger i diskanten, men det kan en god tonekontrol ændre på :-)
|
| Til top |
|
| |
Denonfanatiker Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dykker skrev:
Jeg har læst diverse tests, fora'er osv på nettet og grubler over om jeg skulle spare lidt længere/købe i bider, og evt. invistere i B&W's 600 serie istedet. Sammen med f.eks. en 3805'er
Ville det være en god kombination ?
Jeg ved mange synes B&W kan være skinger i diskanten, men det kan en god tonekontrol ændre på :-)
|
|
|
Denon og B&W er aldrig et dårligt match.
Personligt er jeg ikke imponeret over 600 serien (nu får jeg nok det halve af forum på nakken), men jeg synes de triste og uinspirerende at lytte til.
Selv spiller jeg på et sæt B&W CM2, som jeg synes er rigtig gode. Men de er ikke nær så udbredte som 600 serien. Og jeg tror, at dem der er til 600 serien, vil rynke på næsen af CM.
Omvendt har jeg aldrig hørt Concept serien, så prøv dig lidt frem.
Generelt må det vel siges, at B&W tager sig lidt bedre betalt for tingene end Dali. men personligt ville jeg nok hellere anbefale B&W. Jeg ville ihvertfald ikke vælge Dali. Ikke den blå serie (kaldes de vist stadig). altså 2002, 5005 osv. De spiller i mine ører rædselsfuldt.
Men prøv dig frem.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som udgangspunkt mener jeg helt man bør undgå alt hvad der hedder tone kontrol og spille musikken så direkte som muligt, sådan som den nu er indspillet på CD-/vinylen. Hvis du endelig vil ændre på lyden ville jeg gøre ved kabelvalg.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Denonfanatiker.
Jeg skal helt klar høre på de forskellige kombinationer inden jeg beslutter mig.
Dali's blå serie ville jeg ikke vælge, jeg synes ganske enkelt de er
grimme/kedelige og kigge på, og godt nok er lyden det vigtigste men
pæne må de også godt være :-)
Jeg vil lige studere den B&W serie du nævner.
Hilsen
Dykker
|
| Til top |
|
| |
veddum-manden Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bruger selv en denon 2105 med
2 stk Dali Concept 8 2 stk Dali Concept 1 1 stk Dali Concept CT center højttaler 1 stk cerwin vega 12" subwoofer
og det spiller sq fornuftigt.. __________________ ham den flotte
|
| Til top |
|
| |
Xilox Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Denon 2105 med
2 stk DIY Dali 40 (15 år gamle) 2 stk Dali Concept 2 1 stk Dali Concept CT
Og jeg har lidt problemer med fronterne når volumen er mellem 0 og 10 db. Jeg overvejer at købe Concept 8, men det skal helt klart testes inden jeg smider pengene i den retning.
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg har nu købt mig et sæt B&W DM604S1 højttalere som jeg synes spiller rigtigt godt.
Så min endelige konfiguration bliver med stor sansynlighed:
front: B&W DM604s1
bag: B&W DM602S3 (eller DM603S3)
center LCR600
tilhørende subwoofer,
og som forstærker DENON 3805
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit nye system. Du må have haft den store tegnedreng fremme! Fik du rabat på det samlede køb i HFK, eller købte du brugt udstyr? __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Dykker Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NitroBlast
Det er endnu kun fronthøjttalerne jeg har købt, resten kommer lidt efter lidt.
Jeg har snakket med HFK om rabat hvis man køber alt samtidigt, men det
kommer med en længere udredning om at den rabat har de lagt på i
forvejen så alle for glæde af den osv. osv. osv. osv. I kender den nok.
Eller sagt på dansk de er for fedtede til at give rabat ved store køb,
jamen så er de selv uden om jeg køber andre steder.
Så Denon 3805 bliver med sikkerhed købt i tyskland hvor jeg har fundet
den til ca 1050€ hvilket ca. er 8000,- istedet for HFK'ens pris på
9995,-
Resten af systemmet bliver købt lidt efter lidt, min tegnebog er ikke så stor :-)
|
| Til top |
|
| |