| Forfatter |
|
Clausedrengen Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste denne anmeldelse:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 804&zoneid=3
Citat: "For skæg skyld tilsluttede jeg Stratos til Cayin DP12EX surroundmonsteret, som du kan læse en anmeldelse af her på siderne."
ER DER NOGET JEG HAR MISFORSTÅET!? DP12EX er da uden pre-outs eller hva'? __________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det har den ikke....
men det er noget med at man kan konverterer nogle indgange til at være pre-out via menuen....
men det er vist noget der kræver en phd i både kinesisk og fysik.
prøv at sende en pb til witzel, han har sådan en fætter, måske han kan præciserer det lidt nærmere. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
i første omgang fik jeg også indtrykket af at man kunne omskifte '6ch in' til preout via menuen.. men den sparsomme brugervejledning skriver intet om preout. og en mail til interceptor gav svaret "nej du har ret, der er ikke preout på DP12EX. Vi retter fejlen ved først kommende lejlighed" (ca 2 md siden) .. nu har jeg så også nærlæst den lille bid af Stratos testen du henviser til.. og jeg har måttet skrive en mail til redaktøren, bare for liiige at få det rettet ud..
så hvis han ikke skriver herinde, så skal jeg vende tilbage med et svar, når jeg hører fra ham..
det med en phd i kinesisk gør nok ikke så meget, hvis man ikke skulle have sådan en.. der er jo den fikse sprogomskifter på fjernbetjeningen..
|
| Til top |
|
| |
Clausedrengen Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MANGE TAK  __________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder da vildt underligt at man ikke kan bruge pre out, når det er afprøvet i testen med Odyssyen ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ( eller var på den første sampleversion ) mulighed for omskiftning af 6.1 ind til 6.1 ud. På testmodellen blev signalet fra sub-udgangen sendt som full-range stereosignal via volumenkontrollen ( udgangen med den skraverede baggrund). Om det stadig er sådan på den seneste revision, har jeg ikke undersøgt.
Importøren afgiver under tekniske data at 6.1 stadig kan benyttes både som ind og ud: http://www.interceptor.dk/cayin_dp12ex.htm

|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåh jeg tror jeg har en endelig afgørelse på preout problemet..
Jeg har forsøgt at få fat i interceptor et par gange uden held, men med lidt hjælp fra KT Radio er han nemmere at få i tale.
De tekniske data på interceptors hjemmeside, hvor der står at der er '1 6.1 preout til ekstern effektforstærker' ER EN FEJL!! der er IKKE preout gennem 'ext 6.1 input' .. det eneste output der er, er den udgang, hvor der sjovt nok står 'output' .. MEN det er kun en stereosubudgang, den spiller ikke i hele frekvensområdet. jeg har prøvet, det lyder forfærdeligt..
derfor må min konklusion være at der ikke er preout på DP12EX .. desværre, så nu er jeg nødt til at låne mig til en pre, mens jeg leger med den Crown.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, det er en smule amatøragtigt at det har fået lov til at stå der i et helt år uden at blive rettet, man må da ikke håbe at der er nogle som har købt en og satset på den senere skulle udvides med separate effekttrin.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
den har såmænd kræfter nok, at udvide med ekstra effektforstærker virker umiddelbart ligegyldigt. med mindre man har nogle meget krævende højttalere.
men ja det virker ret amatøragtigt at det har stået så længe..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delvist enig, en ting er at de har masser af kræfter, men det kunne være man ville foretage en kvalitativ opgradering fremfor en kvantitiv, men jeg kunne stadigvæk godt tænke mig en til rent surround ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
den har såmænd kræfter nok, at udvide med ekstra effektforstærker virker umiddelbart ligegyldigt. med mindre man har nogle meget krævende højttalere.
|
|
|
Det vil jeg ikke give dig ret i, jeg gik fra en Denon AVC-A1SE til til Parasound effektforstærker + Reciever af ældre dato, Denon'en er på 170 Watt men målt til 140 Watt med 5 kanaler drevet samtidigt, det svare til hvad Parasound'en yder, den er også på 5x140 Watt men der var bedre kontrol og dyber bas?, og så svære er et par Infinity Kappa 70 heller ikke at drive.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
witzel skrev:
|
den har såmænd kræfter nok, at udvide med ekstra effektforstærker virker umiddelbart ligegyldigt. med mindre man har nogle meget krævende højttalere.
|
|
|
Det vil jeg ikke give dig ret i, jeg gik fra en Denon AVC-A1SE til til Parasound effektforstærker + Reciever af ældre dato, Denon'en er på 170 Watt men målt til 140 Watt med 5 kanaler drevet samtidigt, det svare til hvad Parasound'en yder, den er også på 5x140 Watt men der var bedre kontrol og dyber bas?, og så svære er et par Infinity Kappa 70 heller ikke at drive.
|
|
|
samme effekt men mere kontrol. og ved Denon ~ Parasound, ville jeg også satse mine penge på at parasound har det største overskud. nu er watt jo ikke alt, og det er lidt min opfattelse at nogle producenter har en livlig fantasi.
|
| Til top |
|
| |