Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pre-out på DP12EX???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clausedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Læste denne anmeldelse:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 804&zoneid=3

Citat: "For skæg skyld tilsluttede jeg Stratos til Cayin DP12EX surroundmonsteret, som du kan læse en anmeldelse af her på siderne."

 

ER DER NOGET JEG HAR MISFORSTÅET!? DP12EX er da uden pre-outs eller hva'?



__________________
Functionless art is simply tolerated vandalism
Til top Vis Clausedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausedrengen Besøg Clausedrengen's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

nej det har den ikke....

men det er noget med at man kan konverterer nogle indgange til at være pre-out via menuen....

men det er vist noget der kræver en phd i både kinesisk og fysik.

prøv at sende en pb til witzel, han har sådan en fætter, måske han kan præciserer det lidt nærmere.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

i første omgang fik jeg også indtrykket af at man kunne omskifte '6ch in' til preout via menuen.. men den sparsomme brugervejledning skriver intet om preout. og en mail til interceptor gav svaret "nej du har ret, der er ikke preout på DP12EX. Vi retter fejlen ved først kommende lejlighed" (ca 2 md siden) .. nu har jeg så også nærlæst den lille bid af Stratos testen du henviser til.. og jeg har måttet skrive en mail til redaktøren, bare for liiige at få det rettet ud..

så hvis han ikke skriver herinde, så skal jeg vende tilbage med et svar, når jeg hører fra ham..

det med en phd i kinesisk gør nok ikke så meget, hvis man ikke skulle have sådan en.. der er jo den fikse sprogomskifter på fjernbetjeningen..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Clausedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

MANGE TAK

__________________
Functionless art is simply tolerated vandalism
Til top Vis Clausedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausedrengen Besøg Clausedrengen's Websted
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Ja, det lyder da vildt underligt at man ikke kan bruge pre out, når det er afprøvet i testen med Odyssyen ?

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1424
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Der er ( eller var på den første sampleversion ) mulighed for omskiftning af 6.1 ind til 6.1 ud. På testmodellen blev signalet fra sub-udgangen sendt som full-range stereosignal via volumenkontrollen ( udgangen med den skraverede baggrund). Om det stadig er sådan på den seneste revision, har jeg ikke undersøgt.

Importøren afgiver under tekniske data at 6.1 stadig kan benyttes både som ind og ud: http://www.interceptor.dk/cayin_dp12ex.htm

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

nåh jeg tror jeg har en endelig afgørelse på preout problemet..

Jeg har forsøgt at få fat i interceptor et par gange uden held, men med lidt hjælp fra KT Radio er han nemmere at få i tale.

De tekniske data på interceptors hjemmeside, hvor der står at der er '1 6.1 preout til ekstern effektforstærker' ER EN FEJL!! der er IKKE preout gennem 'ext 6.1 input' .. det eneste output der er, er den udgang, hvor der sjovt nok står 'output' .. MEN det er kun en stereosubudgang, den spiller ikke i hele frekvensområdet. jeg har prøvet, det lyder forfærdeligt..

derfor må min konklusion være at der ikke er preout på DP12EX .. desværre, så nu er jeg nødt til at låne mig til en pre, mens jeg leger med den Crown.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Damn, det er en smule amatøragtigt at det har fået lov til at stå der i et helt år uden at blive rettet, man må da ikke håbe at der er nogle som har købt en og satset på den senere skulle udvides med separate effekttrin.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

den har såmænd kræfter nok, at udvide med ekstra effektforstærker virker umiddelbart ligegyldigt. med mindre man har nogle meget krævende højttalere.

men ja det virker ret amatøragtigt at det har stået så længe..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Delvist enig, en ting er at de har masser af kræfter, men det kunne være man ville foretage en kvalitativ opgradering fremfor en kvantitiv, men jeg kunne stadigvæk godt tænke mig en til rent surround ;-)

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

den har såmænd kræfter nok, at udvide med ekstra effektforstærker virker umiddelbart ligegyldigt. med mindre man har nogle meget krævende højttalere.

 

Det vil jeg ikke give dig ret i, jeg gik fra en Denon AVC-A1SE til til Parasound effektforstærker + Reciever af ældre dato, Denon'en er på 170 Watt men målt til 140 Watt med 5 kanaler drevet samtidigt, det svare til hvad Parasound'en yder, den er også på 5x140 Watt men der var bedre kontrol og dyber bas?, og så svære er et par Infinity Kappa 70 heller ikke at drive.  

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
witzel skrev:

den har såmænd kræfter nok, at udvide med ekstra effektforstærker virker umiddelbart ligegyldigt. med mindre man har nogle meget krævende højttalere.

 

Det vil jeg ikke give dig ret i, jeg gik fra en Denon AVC-A1SE til til Parasound effektforstærker + Reciever af ældre dato, Denon'en er på 170 Watt men målt til 140 Watt med 5 kanaler drevet samtidigt, det svare til hvad Parasound'en yder, den er også på 5x140 Watt men der var bedre kontrol og dyber bas?, og så svære er et par Infinity Kappa 70 heller ikke at drive.  

samme effekt men mere kontrol. og ved Denon ~ Parasound, ville jeg også satse mine penge på at parasound har det største overskud.
nu er watt jo ikke alt, og det er lidt min opfattelse at nogle producenter har en livlig fantasi.

 

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes