Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Selectorboks til dumpingriser! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Samsung-fan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

jeg vil tro at der er forskel på segam 60 og den nye , idet den har hd mpeg2 eller mpeg4.

men hvis du ser dr1 tv2 eller andet så er der ingen forskel vil jeg tro ,måske en lille forskel

Til top Vis Samsung-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Samsung-fan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt vide om de gør dette fordi de snart er nødt til at give dem gratis, for at overholde deres forpligtigelser
over os der modtager TDC's kabel tv signal, da vi med analog tv modtager skal kunne se de kanaler der bliver digitale
i den program pakke vi betaler abonnement for ??. Men de slipper jo også af med de gamle på den måde.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jeg gad godt vide om de gør dette fordi de snart er nødt til at give dem gratis, for at overholde deres forpligtigelserover os
der modtager TDC's kabel tv signal, da vi med analog tv modtager skal kunne se de kanaler der bliver digitalei den program pakke vi betaler
abonnement for ??.

Give dem gratis? Hvorfor det? TDC bliver da ved med at sende deres kanaler analogt - langt de fleste kanaler, der sendes analogt i den store pakke
er jo digitale fra starten af.

TDC konverterer dem så til analoge signaler.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Marts 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Lunddal.

Nu var det jo et spørgsmål som jeg stillede, men tak for svaret.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:

Give dem gratis? Hvorfor det? TDC bliver da ved med at sende deres kanaler analogt - langt de fleste kanaler, der sendes analogt i den store pakke
er jo digitale fra starten af.

TDC konverterer dem så til analoge signaler.

Lunddal, er du sikker på at TDC vil fortsætte med at sende analog signaler, når nu alle kanalerne bliver digitale. Mit bud er at de vil nøjes med at sende digital signaler. Hvordan Selectoren så skal betales, finder vi jo nok ud af.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Lunddal, er du sikker på at TDC vil fortsætte med at sende analog signaler, når nu alle kanalerne bliver digitale. Mit bud er at
de vil nøjes med at sende digital signaler. Hvordan Selectoren så skal betales, finder vi jo nok ud af.

Hvorfor i alverden skulle de ikke det? 95% af de kanaler de i dag sender er jo digitale, og at én kanal til bliver digital (TV2) gør da ingen forskel for
TDC.

Det kan da godt være at man over en årrække vil nedprioritere det analoge net efterhånden som flere og flere går den digitale vej.

Måske vil de udsende færre kanaler (til en billigere pakkepris), men det bliver deres Selector ikke gratis af. DR, TV2 eller Staten giver jo heller ikke
DVB-T bokse gratis til folk, når de lukker det analoge net i 2009.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg fastholder stadig at lukkes der for det analoge signal, er det bare at levere kunderne en boks! Og det er også rigtigt, at grund - mellem- og fuldpakker langtfra er gratis for os. Så boksen skulle nok kunne leveres uden ekstra beregning af TDC Kabel TV.

Og hvorfor jeg mener at det bliver snart, er fordi det analog net fylder meget mere end det digitale, når det analog net fjernes bliver der meget mere plads, og for TDC er det = penge.

Men kun tiden kan vise om jeg får ret. 

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jeg fastholder stadig at lukkes der for det analoge signal, er det bare at levere kunderne en boks! Og det er også rigtigt, at grund - mellem- og fuldpakker langtfra er gratis for os. Så boksen skulle nok kunne leveres uden ekstra beregning af TDC Kabel TV.

Og hvorfor jeg mener at det bliver snart, er fordi det analog net fylder meget mere end det digitale, når det analog net fjernes bliver der meget mere plads, og for TDC er det = penge.

Men kun tiden kan vise om jeg får ret. 

Da jeg lige har nedgraderet til grundpakke, kan jeg oplyse om at den ikke kan modtages på en selector digitalt, blev lidt overrasket, og fået denne mail fra TDC bla. bla. han skriver på sigt så det er nok ikke lige om hjørnet.

Tak for din henvendelse til TDC Kabel TV.

Hvis du forstiller dig at kanalerne ligger fordelt over et frekvensbånd, så vil du have Grundpakke-kanalerne nederst på båndet og fuldpakken øverst.
Grund-, Mellem- og Fuldpakke er adskilt af fysiske filtre som bestemmer hvilke signaler der kommer frem til den enkelte kundes TV (eller digitalmodtager).
Grundpakken er altså begrænset af et filter, som gør at man ikke kan modtage signaler der ligger uden for denne pakke.
De digitale signaler ligger over det filter der er indsat mellem grund- og mellempakken. Dette er løsningen på et pladsspørgsmål, men det er helt klart vores ønske, er på sigt, at flytte de digitale signaler ned under det første filter.
På nuværende tidspunkt er løsningen altså, som du selv skrev, at du skal have mellem- eller fuldpakke. Når du først ligger over filteret mellem mellem- og fuldpakke, vil det være via selector-kortet i boksen at du bliver givet adgang til de digitale signaler.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Jeg fastholder stadig at lukkes der for det analoge signal, er det bare at levere kunderne en boks! Og det er også rigtigt, at
grund - mellem- og fuldpakker langtfra er gratis for os. Så boksen skulle nok kunne leveres uden ekstra beregning af TDC Kabel TV.

Jeg tvivler på at de nogensinde vil levere en boks gratis - måske kun som tilfældet har været i lidt over et år, hvor Canal Digital har betalt for den,
hvis du oprettede et årsabonnement på Canal+

Prisnedsættelsen er jo højst sandsynligt for at komme af med et lager, og en ny vil nok komme til at koste ca. 3.000, og det tror jeg ikke TDC
ønsker at betale for.

Medmindre de vil fortsætte med en low end boks, der højst kan det samme som den nuværende Sagem 60 og så tilpasse pakkepriserne og tilbyde
HD bokse med harddiske for dem, der vil betale ekstra for den.

Uanset hvad, så kommer du som kunde til at betale for boksen på den ene eller anden måde.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:

Uanset hvad, så kommer du som kunde til at betale for boksen på den ene eller anden måde.

Det har du nok ganske ret i 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Bent L

Det lyder som volapyk det TDC skriver, men det kan de ændre som det passer dem.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Bent L

Det lyder som volapyk det TDC skriver, men det kan de ændre som det passer dem.

Håber også de tager sig sammen; men min erfaring med TDC siger mig at jeg lige så godt kan købe en DBV-T tuner med det samme; da jeg ikke har tænkt mig at betale for nogle kanaler i mellempakken jeg aldrig ser; men det er da træls at skulle investere i endnu en box for at se TV i ægte 16:9 format.

Så når jeg ser tv lige nu stå der en Selector og griner af mig.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

TDC Kabel TV gør på sin Selector-hjemmeside opmærksom på, at fuldt udbytte af en Selector kun opnås ved mellem- eller fuldpakke og på, hvilke (få) kanaler, der pt. kan ses, når man kun har grundpakke.

CITAT:

"Forudsætninger for Selector

For at få fuldt udbytte af Selector skal du være tilsluttet kabel-tv og tilmeldt Mellem- eller Fuldpakken.

Hvis du kun er tilmeldt Grundpakken, kan du benytte Selectors I-TV-services, samt få TV1000, CANAL+ og Hustler TV."

BEMÆRK  INTET DIGITAL SIGNAL TIL DIN NYE FLADSKÆRM, HVIS DU KUN HAR GRUNDPAKKEN.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes