Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 16:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Erfaring med betaling til Mission England (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg skal købe nogle nye diskantenheder til mine Mission 73c. Jeg har derfor skrevet til Mission i England, på den adresse de oplyser på deres hjemmeside. Det viser sig at være et firma der hedder International Audio Group, der står for reperationer og reservedele for mange forskellige engelske audiomærker.

De skriver tilbage at jeg godt kan købe enhederne der. Betalingen beder de foretaget ved at jeg sender en mail eller fax med mine VISA-kortoplysninger. Det har jeg så skrevet at jeg ikke ønkser og at vi må kunne finde en anden løsning på betaling.

Er det helt normalt at løse betaling på den måde, og er mit forbehold helt hen i vejret?
Jeg har ikke fået et svar på min mail siden jeg skrev jeg ikke ville sende kortoplysninger.

Hvad er jeres erfaringer i den henseende?

Hilsen
Lars
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen erfaringer, som du spørger om, men på et tidspunkt havde Medlyd forhandlingen af Mission her i landet, og jeg ved at de har leveret reservedele til mærket. Det er måske 2 til 3 år siden. Du kan da ringe til Bent Sejbæk i Thisted og lige spørge ham, om han kan hjælpe. 7025 3009. Det kan altså godt være at han ikke har noget med det at gøre mere, men så er det da forsøgt.

Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Jeg har ingen erfaringer, som du spørger om, men på et tidspunkt havde Medlyd forhandlingen af Mission her i landet, og jeg ved at de har leveret reservedele til mærket. Det er måske 2 til 3 år siden. Du kan da ringe til Bent Sejbæk i Thisted og lige spørge ham, om han kan hjælpe. 7025 3009. Det kan altså godt være at han ikke har noget med det at gøre mere, men så er det da forsøgt.

Hej.

Tak for rådet. Jeg har ringet og talt med Bent, som var utroligt venlig og imødekommende.
Men han har desværre ikke de diskanter jeg skal bruge. Han siger han er ved at fade sin kontakt med Mission ud.

Han kunne til gengæld referere mig videre til High End Musikservice i Vanløse. De havde vist enhederne hjemme. Og til en pris, der kan matche prisen fra England.

Så nu skulle det vist være næsten løst.

Men jeg synes stadig det er interessant at diskutere hvorvidt det er almindeligt at bede om at få tilsendt betalingskortdata pr. mail eller fax? Det lyder som en meget risikabel affære?

Lars
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Larchris skrev:
Hej.

Jeg skal købe nogle nye diskantenheder til mine Mission 73c. Jeg har derfor skrevet til Mission i England, på den adresse de oplyser på deres hjemmeside. Det viser sig at være et firma der hedder International Audio Group, der står for reperationer og reservedele for mange forskellige engelske audiomærker.

De skriver tilbage at jeg godt kan købe enhederne der. Betalingen beder de foretaget ved at jeg sender en mail eller fax med mine VISA-kortoplysninger. Det har jeg så skrevet at jeg ikke ønkser og at vi må kunne finde en anden løsning på betaling.

Er det helt normalt at løse betaling på den måde, og er mit forbehold helt hen i vejret?
Jeg har ikke fået et svar på min mail siden jeg skrev jeg ikke ville sende kortoplysninger.

Hvad er jeres erfaringer i den henseende?

Hilsen
Lars

IAG er ejer af bl.a. Mission, Quad m.fl. så det er producenten du har haft fat i

http://www.iaguk.co.uk/iag_group.php

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes