Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
DK er det dyres land i verden når det glæder lyd, billde m.m. |
|
|
Stort set alt er dyrere i Danmark end groft sagt andre steder, og ja det skyldes den generelt høje levestandard. Hvorfor skulle hifi være anderledes? Det er dyrere at drive forretning i Danmark end de fleste andre steder, ergo bliver priserne højere. At der så kan være enkeltstående eksempler hvor forskellig distributionsform og forskellig koncept i de enkelte lande gør forskellene lidt mere udtalte end godt er, det er så en anden ting, og har ikke så meget med Danmark at gøre - det sker i alle lande. Man kan altid hive eksempler frem der går imod strømmen. Tråde som disse, hvor man beklager sig over prisniveauet i netop det land man bor i, findes i såvel svenske som britiske og tyske fora.
Iøvrigt, så tror jeg gennemsnitspriserne er noget højere i Norge. Nu kommer der sikkert en masse eksempler på det modsatte, men generelt synes jeg trods alt niveauet er lavere her. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endnu ikke hørt noget tilbage fra den danske importør så enten har de travlt eller så gider de ikke snakke med mig. 
Men de får lige et par dage mere inden købet ryger til et andet land. 
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Har endnu ikke hørt noget tilbage fra den danske importør så enten har de travlt eller så gider de ikke snakke med mig. 
|
|
|
Noget kunne tyde på han enten ikke er interesseret i at handle eller ikke kan levere
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
Noget kunne tyde på han enten ikke er interesseret i at handle eller ikke kan levere
|
|
|
Tja, nu er der jo mange forhandlere der er lige lovlig sløve til at svare på mails så det er ikke helt unormalt at der går nogle dage inden de svarer. 
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Tja, nu er der jo mange forhandlere der er lige lovlig sløve til at svare på mails så det er ikke helt unormalt at der går nogle dage inden de svarer.  |
|
|
Også dét er de bedre til i Tyskland!  Jeg har masser af gange skrevet til div. forhandlere i Tyskland, og de svarer alle indenfor 24 timer. Er faktisk lidt imponeret over serviceniveauet... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
Tja, nu er der jo mange forhandlere der er lige lovlig sløve til at svare på mails så det er ikke helt unormalt at der går nogle dage inden de svarer. 
|
|
|
Også dét er de bedre til i Tyskland! 
Jeg har masser af gange skrevet til div. forhandlere i Tyskland, og de svarer alle indenfor 24 timer. Er faktisk lidt imponeret over serviceniveauet...
|
|
|
Har også skrevet til dem igen idag. De må da tjekke mails hver dag skulle man tro.
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Stort set alt er dyrere i Danmark end groft sagt andre steder, og ja det skyldes den generelt høje levestandard. Hvorfor skulle hifi være anderledes? Det er dyrere at drive forretning i Danmark end de fleste andre steder, ergo bliver priserne højere. At der så kan være enkeltstående eksempler hvor forskellig distributionsform og forskellig koncept i de enkelte lande gør forskellene lidt mere udtalte end godt er, det er så en anden ting, og har ikke så meget med Danmark at gøre - det sker i alle lande. Man kan altid hive eksempler frem der går imod strømmen. Tråde som disse, hvor man beklager sig over prisniveauet i netop det land man bor i, findes i såvel svenske som britiske og tyske fora.
Iøvrigt, så tror jeg gennemsnitspriserne er noget højere i Norge. Nu kommer der sikkert en masse eksempler på det modsatte, men generelt synes jeg trods alt niveauet er lavere her.
|
|
|
Det stemmer sådan nogenlunde, og der er eksempler på ting der er billigere i Norge. System Audio bliver feks billigere af at tage turen opover. Dog så er det mit indtryk at prisniveauet i Norge er faldende. Årsagen for det skal findes i en del nystartede internetbaserede AV firmaer samt at nordmænd har opdaget at man kan handle fra udlandet selv om man står udenfor EU.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj.
Hvad med størrelsen på landet altså Danmark, har det en betydning?
F.eks. de højttalere der nævnes som sælges billigt i Tyskland, her skal forhandleren vel ikke tjene så meget på den enkelte handel, da han muligvis har et større marked = større omsætning?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 25 Juni 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
Også dét er de bedre til i Tyskland! Jeg har masser af gange skrevet til div. forhandlere i Tyskland, og de svarer alle indenfor 24 timer. Er faktisk lidt imponeret over serviceniveauet... |
|
|
Har også skrevet til dem igen idag. De må da tjekke mails hver dag skulle man tro. |
|
|
Det er ofte en "hjemme-baseret" forretning, hvor indehaveren først lige skal ha' fri fra sit normale arbejde, eller desværre skal besøge moster Oda den aften.
Dem er der kommet rigtig mange af.
Mvh.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gysse, allerførst; der findes 3 former for løgn:
1: Den hvide løgn.
2: Den sorte løgn
3: Statistik (og da især fra Danmarks Statistik)
Dernæst: Hvor meget de faste udgifter koster, har intet med høj levestandard at gøre. Det tæller kun med i BNP/pr. person.
Angående udregningen af BNP, som hr. MC955 også er inde på, så er det i bund og grund et stort svindelnummer.
Et dårligt vedligeholdt gasbetonhus på 118kvm fra midt 60´erne, beliggende på Amager, få km fra Kastrup lufthavn, tælles rask med i BNP med vel rundt 3,8mill.
Infrastrukturen (vores nedslidte vej- og skinnenet) tælles med, ja sågar skatteindbetalingerne fra dem på bistandshjælp, som før fik skattefri overlevelseshjælp (en Lykketoft-ting).
Så reelt kunne vi jo vedtage, at vi alle var på høj overførselsindkomst, betalte topskat af det hele, og så summa sumarum ville vi da være et rigt land, rent BNP-mæssigt.
Et land må kun optage lån svarende til et halvt BNP, så jo højere det er, des mere må vi skylde væk!
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal....skal ikke...stadig intet svar så udover overpriser ift. resten ef Europa så er de åbenbart heller ikke interesseret i at sælge noget.
Jeg er så |--| tæt på at ligge min ordre i aften hos en tysk forhandler til 10.500 DKK inkl forsendelse.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Et andet eksempel: Hvad koster en Coca-cola? Ikke en bøjet 5-øre, men hvad er folk parat til at give for den herlige læskedrik? 12 kr? Så må den koste 15! 15 kr? Så må den koste 18 kr! |
|
|
det er faktisk et ret godt eksempel. Arbejde på mcd engang, der blev indført statsafgift på læskedrikke, bla pga mcd havde en fin aftale med coca cola, hvor mcd udbredte coca colas brand og derfor betalte vi næsten intet for selve sirup mixet, mener det var omkring 250kr for 250l sirup, efter afgiften steg det til omkring 7.000 kr for samme mængde. Det skal så stadig siges at der er lige præcis 1000% avance på sodavand hos mcd. Næste gang I køber 9 nuggets til 30kr skal I overveje at 1 nugget koster ca 49 øre i indkøbspris.... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, nu er de selv ude om det.
Har idag bestilt et sæt Heco Celan 800 i Rosewood til 10.050 DKK for et sæt i Tyskland og det er inklusiv fragt til Danmark. 
Det er lige 6.000 DKK sparet ift. den Danske pris, helt nøjagtigt er det en besparelse på 37, 5 procent. 
Sådan går det når man forlanger ublu priser på hifi og endvidere heller ikke engang gider svare på forespørgsler om en "god" pris og jeg har trods alt skrevet to gange til dem, først i fredags og igen i mandags.
Nu er det bare at vente på de ankommer, skulle være engang i næste uge. 
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Har idag bestilt et sæt Heco Celan 800 i Rosewood til 10.050 DKK for et sæt i Tyskland og det er inklusiv fragt til Danmark. 
Det er lige 6.000 DKK sparet ift. den Danske pris, helt nøjagtigt er det en besparelse på 37, 5 procent. 
Sådan går det når man forlanger ublu priser på hifi og endvidere
heller ikke engang gider svare på forespørgsler om en "god" pris og jeg
har trods alt skrevet to gange til dem, først i fredags og igen i
mandags.
Nu er det bare at vente på de ankommer, skulle være engang i næste uge.  |
|
|
Ja, jeg hader når forhandlere ikke gider svare på mails, og så endda
når det er en potentiel kunde, som sender mailen. Man skulle tro, at de
ikke VIL tjene penge.
Hvis forhandler ikke er interesseret i at give folk en "god" pris, kan
han i det mindste skrive det i en mail. Det tager max. 1 minut...
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Gysse, allerførst; der findes 3 former for løgn:
1: Den hvide løgn.
2: Den sorte løgn
3: Statistik (og da især fra Danmarks Statistik)
Dernæst: Hvor meget de faste udgifter koster, har intet med høj levestandard at gøre. Det tæller kun med i BNP/pr. person.
Angående udregningen af BNP, som hr. MC955 også er inde på, så er det i bund og grund et stort svindelnummer.
Et dårligt vedligeholdt gasbetonhus på 118kvm fra midt 60´erne, beliggende på Amager, få km fra Kastrup lufthavn, tælles rask med i BNP med vel rundt 3,8mill.
Infrastrukturen (vores nedslidte vej- og skinnenet) tælles med, ja sågar skatteindbetalingerne fra dem på bistandshjælp, som før fik skattefri overlevelseshjælp (en Lykketoft-ting).
Så reelt kunne vi jo vedtage, at vi alle var på høj overførselsindkomst, betalte topskat af det hele, og så summa sumarum ville vi da være et rigt land, rent BNP-mæssigt.
Et land må kun optage lån svarende til et halvt BNP, så jo højere det er, des mere må vi skylde væk!
|
|
|
Ja og sådan er det.
Vores veje er nogle at de dårligste i EU også vores skoler ja alt det er ikke er penge vær for staten er i dårlig stand.
Men jeg synes nu mange af de priser vi har i dk , er laver en mange andre landes.
Jeg kender flere polakker og en del andre impotør fra de gamle østland der nu er i EU, de betaler intet i skat intet i moms, ja mange af dem impoter og sælger bare, og hvem skal betale for de lande ? , det skal de lande der har et system der køre og har været i EU længe.
Også har vi det værst problem i dk.
Laver man en god pris til sine kunder , et tilbud, så sidder der mange dansker der har Ondt og sladder, husk på mange mærker vil gerne styrer deres priser verden over, må sige det er til at brække sig over, ja man skulle næsten ladevær med at skrive priser på i dk.
Næsten indenfor alt herhjemme er der aftales priser på alt.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Sådan går det når man forlanger ublu priser på hifi og endvidere heller ikke engang gider svare på forespørgsler om en "god" pris og jeg har trods alt skrevet to gange til dem, først i fredags og igen i mandags.
Nu er det bare at vente på de ankommer, skulle være engang i næste uge. 
|
|
|
Sådan skal det være. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
AV Precision skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Iøvrigt, så tror jeg gennemsnitspriserne er noget højere i Norge. Nu kommer der sikkert en masse eksempler på det modsatte, men generelt synes jeg trods alt niveauet er lavere her.
|
|
|
Det stemmer sådan nogenlunde, og der er eksempler på ting der er billigere i Norge. System Audio bliver feks billigere af at tage turen opover. Dog så er det mit indtryk at prisniveauet i Norge er faldende. Årsagen for det skal findes i en del nystartede internetbaserede AV firmaer samt at nordmænd har opdaget at man kan handle fra udlandet selv om man står udenfor EU.
|
|
|
Ja Norge er landet hvor man lever af at tage røven på ens medmennsker det er i gode til.
Var ved at død af grin da jeg så velodynes priser deroppe. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
aurumcantus skrev:
Det er jo nok det med garentien og rep. af defekte ting, så er der sq langt til tyskland, men ja, det er for dårligt, men trode lidt at det var derfor at vi skulle ha et EU, så forskælden ik var så stor, men det bliver den jo nok ved med at være.
Og jeg tør ikke 
|
|
|
Ved vare købt i Tyskalnd gælder stort set samme garanti som i DK. Hvis den er købt over nettet skal den Tyske butik også betale fragt begge veje ved en garanti sag. Jeg har 2 gange fået ombyttet et TV ved www.technikdirekt.de. Begge gange kom en fragtmand med et nyt og tog det defekte med. Ingen brok eller problemer. Havde jeg derimod købt det i en dansk butik havde jeg med 95% sikkerhed selv skulle fragte og afhente det igen.
|
Til top |
|
|
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
aurumcantus skrev:
Det er jo nok det med garentien og rep. af defekte ting, så er der sq langt til tyskland, men ja, det er for dårligt, men trode lidt at det var derfor at vi skulle ha et EU, så forskælden ik var så stor, men det bliver den jo nok ved med at være.
Og jeg tør ikke 
|
|
|
Ved vare købt i Tyskalnd gælder stort set samme garanti som i DK. Hvis den er købt over nettet skal den Tyske butik også betale fragt begge veje ved en garanti sag. Jeg har 2 gange fået ombyttet et TV ved www.technikdirekt.de. Begge gange kom en fragtmand med et nyt og tog det defekte med. Ingen brok eller problemer. Havde jeg derimod købt det i en dansk butik havde jeg med 95% sikkerhed selv skulle fragte og afhente det igen.
|
|
|
Hmm, det ville da ændre min tankegang, hvis de henter og bringer , men samsung gør det osse i dk, hvis det er en 32" eller derover ... __________________ Mvh
Aurumcantus
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må sige at hvis man skal købe billde og lyd, er det kun to muligheder i Danmarke: 1. at købe på tilbud, 2. at købe i Tyskland. De Danske importør og forhandler, må grine hele vejen til banken
|
Til top |
|
|