Emne: For høje priser i Dk. ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
For det første klynker jeg ikke..... For det andet er det ikke servicen jeg ikke kan lide hos HFK. Det er i stedet den totale mangel på kompetence. Det leder så til vildledende service, hvilket jeg så er modstander af. |
|
|
Service, kompetence, kald det hvad du vil. Det er samme pointe. Service koster penge, og kompetence koster penge.
Hurtig skrev:
Men det har ikke så meget med sagen at gøre. Man kan sagtens yde en fremragende service selvom man har mange kunder. |
|
|
Det er simpelthen bankende naivt at tro på. Service tager tid, og tid er penge. Hvis alternativet er at ekspedienten står og kigger ud i luften og venter på den næste kunde, så har du ret - men hvis vi nu lige ser bort fra de enkeltmands-forretninger hvor dette er tilfældet, så kræver bedre service ganske enkelt flere arbejdstimer per salg. Hvis en butik med én medarbejder, der dagen lang går fra kunde til kunde og yder god service, pludselig skal håndtere dobbelt så mange kunder med samme mængde service, så kræver det nu engang dobbelt-op på antallet af medarbejdere. Er du uenig i dette?
Hurtig skrev:
Et godt eksempel er en vis PC-butik i Århus-området. Jeg skal undlade at nævne navne.... Men her har man valgt at ansætte en hel række "super-nørder". Det betyder at der ALTID er en eller anden i butikken der ved ALT hvad der er at vide om en given vare. Alligevel er det lykkedes dem at holde ekstremt lave priser på alle varer. Til gengæld sælger de mildets talt en meget, butikkens størrelse taget i betragtning!!! |
|
|
At vide alt om produkterne, og at yde en god service, er ikke det samme. Jeg vil vædde med at du i pågældende butik ikke kan få den samme hygge-sludder som er standard at forlange i en hifi-forretning - i hvert fald er dét noget der ofte her på siden omtales som forskellen på gode og dårlige forretninger, hvorvidt ekspedienten gider snakke med dig selv om du ikke lige har tusindlapperne hængende ud af lommerne. (jeg har en idé om hvilken butik du mener, og hvis jeg har ret, er jeg meget uenig med dig)
Hurtig skrev:
Jeg mener stadig det er helt afsporet, at forvente at skulle leve af at sælge en CD-afspiller hver anden uge.... Så tror da fanden at avancerne er så høje!!! Sænk priserne og så noget omsætning i stedet!! Der er intet eksklusivt ved at betale overpris!!! |
|
|
Det er dig der er helt afsporet, i din beskrivelse af hvordan hifi-salg i Danmark foregår. Og dine opfordringer til hvordan hifi-branchen skal prissætte sine ting, er simpelthen malplaceret. Dét du siger er direkte at den samlede danske hifi-branche, alle som én, er så torskedumme at de ikke selv kan regne ud hvordan de skal sætte priserne for at tjene flest penge, på trods af at det netop er dét de rent faktisk lever af. Så ER det da heldigt at du med din altomfavnende klogskab kan belære den samlede branche om den åbenlyse løsning: Bare sæt prisen ned, så tjener du mange flere penge! Fand'me godt du siger det, det tror jeg ikke der var nogen af os der selv kunne have udtænkt.
Jeg ved ikke om du nogensinde har fortalt en tømrer med 10 års erfaring at han holder forkert på boremaskinen, men det er dét du er i gang med. Du kan mene og tænke lige så tosset du vil, du har stadig ingen forståelse for hvordan forretningsdrift er skruet sammen, og derfor er dine sikkert velmente råd bare ikke ret meget værd. Jeg har fuld forståelse for at man som forbruger ønsker at få i pose og sæk: Butikkerne skal have alt det fede grej på lager og til udstilling, ekspeditionen skal være kompetent, servicen høj, ingen ventetid, og priserne skal være lave. Det er netop også dét de forretningsdrivende forsøger at konkurrere med hinanden på, dén der leverer den bedste kombination af dette får kunderne. Simple as that - det er jo ikke sådan at jeg ikke mener man skal _bestræbe_ sig på dette, tværtimod da. Men at tro at de øvrige faktorer er uafhængige af udsalgsprisen er, som sagt, brølende naivt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Mange steder tjener de fedt på de fleste af deres produkter. Det er reel viden. Hvad tror du ikke Hifi-klubben tjener på alle deres produkter, ej okay, næsten alle deres produkter og TC for den sags skyld på stadig en del - DLS, Moon, Monitor Audio bla.
Du prøver bare at dække over de skyhøje avancer fordi du er indenfor branchen. Jeg er enig med dig langt hen ad vejen men de tjener altså kassen, og sådan er det nu engang.
|
|
|
Og dem der står i klubben og sælger deres vare får de bananer ? i løn, hvem betaler deres lokale og alt det andet der skal til for at drive en eller mange shops ?.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Nej det er rigtigt, men kan du ikke godt forstå man som forbruger kan føle sig snydt ved den slags sager og at nogle scorer kassen gevaldigt. |
|
|
Jo da, sagtens. Dét jeg siger er at den almindelige forbruger generelt ikke har forudsætningerne til at udtale sig om hvem der scorer kassen. Hvis butik A bruger 2% af salgsprisen på at dække omkostninger, og butik B fordi de har et koncept der indebærer større udgifter (salgspersonale, udstillingslokaler osv) bruger 38% af omsætningen på omkostninger, så er det butik A der tjener flest penge. Er det så ikke _ham_ der skal beskyldes for at "score kassen"? (nu bliver eksemplet lidt søgt, fordi jeg overdrev tallene, men du forstår sikkert pointen). Du kan ikke læse på avancen om forhandleren scorer kassen eller ej, det er et spørgsmål om hvilket koncept butikken ønsker at udføre.
The Elite skrev:
Men som tingene er i dag bliver folk mere og mere prisminded inklusiv jeg selv. Jeg går da gerne i Elgiganten (som i øvrigt har p***e ringe service) for at spare en plov på det samme produkt
|
|
|
Det er lige præcist dét der er problemet: Man mangler forståelsen for hvorfor servicen koster dét den koster, og så hører man udtalelser som "jeg vil da gerne betale lidt ekstra for service, men fa'me ikke 1000,- ekstra" (for et TV til 15.000,-). Folk der siger den slags, har ganske enkelt intet begreb om hvad det indebærer at drive forretning. Al respekt for at man mener det, og handler efter det, det skal man have lov til - men dérfra til at sige at dén forhandler der satser på et høj-service koncept med deraf følgende højere avance "scorer kassen", "tager røven på dig" eller hvordan du nu vil formulere det (det er dybest set det samme man siger), det holder altså ikke. Jeg siger jo netop ikke at du bare skal klappe hælene i og smide de ekstra kroner hvis du ikke har lyst, det er du helt fritstillet til - jeg siger at dét at du foretrækker en butik med et andet koncept, ikke gør de butikker du ikke lige kan forliges med til ågerkarle.
At sige til høj-service butikkerne at de da bare kan sætte priserne ned til Elgiganten-niveau (som nu ikke engang er billigt, men det er en anden historie) så de kan følge med i konkurrencen, er at misforstå hele pointen fuldstændigt. Hvis de skal gøre dét, så er de nødvendigvis nødt til at ændre konceptet tilsvarende, og hvor er pointen så henne? Hvorfor gøre Hifi Klubben til Elgiganten, så kan du jo lige så godt bare handle i Elgiganten fra starten! __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hurtig skrev:
For det første klynker jeg ikke..... For det andet er det ikke servicen jeg ikke kan lide hos HFK. Det er i stedet den totale mangel på kompetence. Det leder så til vildledende service, hvilket jeg så er modstander af. |
|
|
Service, kompetence, kald det hvad du vil. Det er samme pointe. Service koster penge, og kompetence koster penge.
Hurtig skrev:
Men det har ikke så meget med sagen at gøre. Man kan sagtens yde en fremragende service selvom man har mange kunder. |
|
|
Det er simpelthen bankende naivt at tro på. Service tager tid, og tid er penge. Hvis alternativet er at ekspedienten står og kigger ud i luften og venter på den næste kunde, så har du ret - men hvis vi nu lige ser bort fra de enkeltmands-forretninger hvor dette er tilfældet, så kræver bedre service ganske enkelt flere arbejdstimer per salg. Hvis en butik med én medarbejder, der dagen lang går fra kunde til kunde og yder god service, pludselig skal håndtere dobbelt så mange kunder med samme mængde service, så kræver det nu engang dobbelt-op på antallet af medarbejdere. Er du uenig i dette?
Hurtig skrev:
Et godt eksempel er en vis PC-butik i Århus-området. Jeg skal undlade at nævne navne.... Men her har man valgt at ansætte en hel række "super-nørder". Det betyder at der ALTID er en eller anden i butikken der ved ALT hvad der er at vide om en given vare. Alligevel er det lykkedes dem at holde ekstremt lave priser på alle varer. Til gengæld sælger de mildets talt en meget, butikkens størrelse taget i betragtning!!! |
|
|
At vide alt om produkterne, og at yde en god service, er ikke det samme. Jeg vil vædde med at du i pågældende butik ikke kan få den samme hygge-sludder som er standard at forlange i en hifi-forretning - i hvert fald er dét noget der ofte her på siden omtales som forskellen på gode og dårlige forretninger, hvorvidt ekspedienten gider snakke med dig selv om du ikke lige har tusindlapperne hængende ud af lommerne. (jeg har en idé om hvilken butik du mener, og hvis jeg har ret, er jeg meget uenig med dig)
Hurtig skrev:
Jeg mener stadig det er helt afsporet, at forvente at skulle leve af at sælge en CD-afspiller hver anden uge.... Så tror da fanden at avancerne er så høje!!! Sænk priserne og så noget omsætning i stedet!! Der er intet eksklusivt ved at betale overpris!!! |
|
|
Det er dig der er helt afsporet, i din beskrivelse af hvordan hifi-salg i Danmark foregår. Og dine opfordringer til hvordan hifi-branchen skal prissætte sine ting, er simpelthen malplaceret. Dét du siger er direkte at den samlede danske hifi-branche, alle som én, er så torskedumme at de ikke selv kan regne ud hvordan de skal sætte priserne for at tjene flest penge, på trods af at det netop er dét de rent faktisk lever af. Så ER det da heldigt at du med din altomfavnende klogskab kan belære den samlede branche om den åbenlyse løsning: Bare sæt prisen ned, så tjener du mange flere penge! Fand'me godt du siger det, det tror jeg ikke der var nogen af os der selv kunne have udtænkt.
Jeg ved ikke om du nogensinde har fortalt en tømrer med 10 års erfaring at han holder forkert på boremaskinen, men det er dét du er i gang med. Du kan mene og tænke lige så tosset du vil, du har stadig ingen forståelse for hvordan forretningsdrift er skruet sammen, og derfor er dine sikkert velmente råd bare ikke ret meget værd. Jeg har fuld forståelse for at man som forbruger ønsker at få i pose og sæk: Butikkerne skal have alt det fede grej på lager og til udstilling, ekspeditionen skal være kompetent, servicen høj, ingen ventetid, og priserne skal være lave. Det er netop også dét de forretningsdrivende forsøger at konkurrere med hinanden på, dén der leverer den bedste kombination af dette får kunderne. Simple as that - det er jo ikke sådan at jeg ikke mener man skal _bestræbe_ sig på dette, tværtimod da. Men at tro at de øvrige faktorer er uafhængige af udsalgsprisen er, som sagt, brølende naivt.
|
|
|
Drop ham, han vil aldrig kunne forstå dette, og han får sikket også for alt for meget i Løn. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Drop ham, han vil aldrig kunne forstå dette, og han får sikket også for alt for meget i Løn. |
|
|
Jeg skriver lige så meget af hensyn til dem der læser med, som af hensyn til dem jeg svarer.
EDIT: Hvis det skulle være nødvendigt at uddybe, så er jeg ikke uvenner med Hurtig, jeg prøver ikke på at blive det, og jeg forventer heller ikke at vi er det når diskussionen er overstået. Vi er bare uenige...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mærkeligt at folk brokker sig over høje priser. Hvis jeg solgte noget, skulle det da være til højest mulige pris. Er den for høj, falder salget, eller en anden kan sælge billigere. Så er den vel ikke længere?
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Så er den vel ikke længere? |
|
|
Åbenbart. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer det sjove.
Mange af jer vil jeg væde med har gjort dette.
Købt dette ude at prøve det hjemme eller set det før i købte det.
Biler MC møbler osv.
Nå du køber udstyr til din bil prøver du det først, når du køber møbler har du prøvet dem hjemme først, ja der er mange ting du køber som du ikke kan afprøve eller se før du købe det.
Men en DVD maskine til 1000kr skal prøves i gerne 14 dage får du køber den.
Mange shops har åbent en kasse for du kan se høre prøve den, hvorfor skal de det når du vil have en god pris.
Kan man få svar på hvorfor det er sådan ??.
Hvorfor skal du ikke prøve de dæk du køber til din bil før du køber dem og det gælder din sikkerhed ??.
Har tit tænk når jeg er i bilka, det var da som fandes som folk køber alt muligt l**t bare forbi prisen er lav.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
The Elite skrev:
Nej det er rigtigt, men kan du ikke godt forstå man som forbruger kan føle sig snydt ved den slags sager og at nogle scorer kassen gevaldigt. |
|
|
Jo da, sagtens. Dét jeg siger er at den almindelige forbruger generelt ikke har forudsætningerne til at udtale sig om hvem der scorer kassen. Hvis butik A bruger 2% af salgsprisen på at dække omkostninger, og butik B fordi de har et koncept der indebærer større udgifter (salgspersonale, udstillingslokaler osv) bruger 38% af omsætningen på omkostninger, så er det butik A der tjener flest penge. Er det så ikke _ham_ der skal beskyldes for at "score kassen"? (nu bliver eksemplet lidt søgt, fordi jeg overdrev tallene, men du forstår sikkert pointen). Du kan ikke læse på avancen om forhandleren scorer kassen eller ej, det er et spørgsmål om hvilket koncept butikken ønsker at udføre.
The Elite skrev:
Men som tingene er i dag bliver folk mere og mere prisminded inklusiv jeg selv. Jeg går da gerne i Elgiganten (som i øvrigt har p***e ringe service) for at spare en plov på det samme produkt
|
|
|
Det er lige præcist dét der er problemet: Man mangler forståelsen for hvorfor servicen koster dét den koster, og så hører man udtalelser som "jeg vil da gerne betale lidt ekstra for service, men fa'me ikke 1000,- ekstra" (for et TV til 15.000,-). Folk der siger den slags, har ganske enkelt intet begreb om hvad det indebærer at drive forretning. Al respekt for at man mener det, og handler efter det, det skal man have lov til - men dérfra til at sige at dén forhandler der satser på et høj-service koncept med deraf følgende højere avance "scorer kassen", "tager røven på dig" eller hvordan du nu vil formulere det (det er dybest set det samme man siger), det holder altså ikke. Jeg siger jo netop ikke at du bare skal klappe hælene i og smide de ekstra kroner hvis du ikke har lyst, det er du helt fritstillet til - jeg siger at dét at du foretrækker en butik med et andet koncept, ikke gør de butikker du ikke lige kan forliges med til ågerkarle.
At sige til høj-service butikkerne at de da bare kan sætte priserne ned til Elgiganten-niveau (som nu ikke engang er billigt, men det er en anden historie) så de kan følge med i konkurrencen, er at misforstå hele pointen fuldstændigt. Hvis de skal gøre dét, så er de nødvendigvis nødt til at ændre konceptet tilsvarende, og hvor er pointen så henne? Hvorfor gøre Hifi Klubben til Elgiganten, så kan du jo lige så godt bare handle i Elgiganten fra starten!
|
|
|
Det kan de faktisk godt jo. Forretningskæden er ikke så indviklet endda, så hr. og fru. dk ikke kan lægge 2 og 2 sammen. 
Det er en del af deres koncept at være billigst, og den synes jeg nu de holder ret godt fast i. Eksempel Pana-PX70E til 7999,- er sgu da billigt.
Jeg ville heller ikke gøre Hifiklubben til Elgiganten, og vil meget hellere gå et smut forbi der end Elgiganten, men når det kommer til køb vil jeg gerne gå i Elgiganten for at spare en plov på det samme produkt.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Det kan de faktisk godt jo. Forretningskæden er ikke så indviklet endda, så hr. og fru. dk ikke kan lægge 2 og 2 sammen.  |
|
|
Jeg er ikke helt med på hvad du svarer på hér?
The Elite skrev:
Jeg ville heller ikke gøre Hifiklubben til Elgiganten, og vil meget hellere gå et smut forbi der end Elgiganten, men når det kommer til køb vil jeg gerne gå i Elgiganten for at spare en plov på det samme produkt.
|
|
|
Jamen, det er jo ikke dét du/I siger. Du/I siger at fordi Hifiklubben tager 500,- mere for samme produkt, så er de nogle ågerkarle der burde sætte prisen ned eftersom Elgiganten kan sælge samme apparat billigere.
At du mere eller mindre direkte siger at du gerne vil have at hifiklubben eksisterer, for at du kan gøre brug af deres rådgivning som du ikke kan få i Elgiganten, men for det første ikke ønsker at handle der fordi de er for dyre, for det andet mener deres højere priser er ren åger og at de bare stikker de ekstra penge i lommen, det kan man så synes om hvad man vil. Personligt synes jeg det er usmageligt. Jeg gentager: Du kan ikke få i pose og i sæk. Hvis alle vælger at handle i Elgiganten, så ER der ingen Hifi Klubben at gå ned i. Enten er de lukket, eller også er de blevet til Elgiganten - som du siger du ikke ønsker. Der er altså noget der ikke rigtigt hænger sammen i dét regnestykke...
For nu lige at tage diskussionen ned på et brugbart niveau igen: Er der nogle der er uenige i denne påstand:
Det rigtige prisniveau for en forretning, er dét hvor forretningen samlet set tjener flest mulige penge. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
The Elite skrev:
Det kan de faktisk godt jo. Forretningskæden er ikke så indviklet endda, så hr. og fru. dk ikke kan lægge 2 og 2 sammen.  |
|
|
Jeg er ikke helt med på hvad du svarer på hér?
The Elite skrev:
|
|
|
Jamen, det er jo ikke dét du/I siger. Du/I siger at fordi Hifiklubben tager 500,- mere for samme produkt, så er de nogle ågerkarle
|
|
|
Det har jeg ikke sagt. Siger bare at de tjener det mere, men jeg vil da gerne gå i HifiKlubben at få rådgivning for så at handle i Elgiganten. Det kan man mene om hvad man vil, men man sparer hvor spares kan. Hvad der er sparet det er tjent... Thats it.
Men held og lykke til de seriøse hifi-forretninger, jeg håber de vinder kapløbet, men de har eddermame konkurrence til stregen, og det er ikke nemt at hamle op med. Lad os så håbe størstedelen af den danske befolkning tænker anderledes end jeg selv! Jeg tvivler..
Men det er et stort problem, og måske virker jeg dobbelt moralsk her, men sådan hænger det desværre sammen.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
AV Precision skrev:
The Elite skrev:
|
|
The Elite skrev:
|
|
|
At sige til høj-service butikkerne at de da bare kan sætte priserne ned til Elgiganten-niveau (som nu ikke engang er billigt, men det er en anden historie) så de kan følge med i konkurrencen, er at misforstå hele pointen fuldstændigt. Hvis de skal gøre dét, så er de nødvendigvis nødt til at ændre konceptet tilsvarende, og hvor er pointen så henne? Hvorfor gøre Hifi Klubben til Elgiganten, så kan du jo lige så godt bare handle i Elgiganten fra starten!
|
|
|
Det kan de faktisk godt jo. Forretningskæden er ikke så indviklet endda, så hr. og fru. dk ikke kan lægge 2 og 2 sammen. 
Det er en del af deres koncept at være billigst, og den synes jeg nu de holder ret godt fast i. Eksempel Pana-PX70E til 7999,- er sgu da billigt.
|
|
|
Jo de må kunne lægge noget sammen, for hver søndag holde de i kø for at tanke deres dyrt indkøbt bil med benz hvor de sparre 50øre pr L, tænk at bruge flere timer på det, når de lett kunne sparre mange penge et andet sted, og det er ved at købe hifi i dk hvor vi har så lave priser :o) .
Sov godt alle sammen __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja godt eksempel
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Det har jeg ikke sagt. Siger bare at de tjener det mere, |
|
|
Ja, men _hvorfor_ tjener de dét mere? For at stikke dem i lommen, eller for at få råd til dén rådgivning du gerne vil have?
Det er jo lidt "nemt" at sige at man ikke har behov for rådgivningen, og butikken derfor bare skal levere varen billigst muligt i stedet for, når du så alligevel går over til dén butik der tager sig råd til rådgivningen først.
The Elite skrev:
men jeg vil da gerne gå i HifiKlubben at få rådgivning for så at handle i Elgiganten. Det kan man mene om hvad man vil, men man sparer hvor spares kan. Hvad der er sparet det er tjent... Thats it.
Men held og lykke til de seriøse hifi-forretninger, jeg håber de vinder kapløbet, men de har eddermame konkurrence til stregen, og det er ikke nemt at hamle op med. Lad os så håbe størstedelen af den danske befolkning tænker anderledes end jeg selv! Jeg tvivler..
Men det er et stort problem, og måske virker jeg dobbelt moralsk her, men sådan hænger det desværre sammen.
|
|
|
Ja, det er dobbeltmoralsk. Det er i hvert fald dobbeltmoralsk, hvis man samtidig brokker sig over enten den høje pris i den seriøse forretning, eller den manglende rådgivning i den billige forretning. Hvis dét du ønsker er at du om X antal år ikke længere har den seriøse forretning at besøge inden du går i Elgiganten og handler, så skal du bare fortsætte som du gør. Nogle mener at så lave priser som muligt med alle midler udelukkende er til fordel for forbrugerne, men allerede nu er det et stort problem for forbrugerne at finde en butik der er i stand til at demonstrere en fladskærm nogenlunden brugbart. Det bliver ikke nemmere i fremtiden, og hvad hjælper det så at butikken er billig, hvis du ikke kan finde ud af hvilken skærm du skal købe? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Jo de må kunne lægge noget sammen, for hver søndag holde de i kø for at tanke deres dyrt indkøbt bil med benz hvor de sparre 50øre pr L, tænk at bruge flere timer på det, når de lett kunne sparre mange penge et andet sted, og det er ved at købe hifi i dk hvor vi har så lave priser :o) . |
|
|
Lige præcis - den gennemsnitlige forbruger holder længere tid i kø for at købe benzin på en måned, end de bruger på at kigge på billedet på dét fladskærms-tv de bruger 15.000,- på. Virkelig intelligent måde at spare penge på... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
MC955 skrev:
Jo de må kunne lægge noget sammen, for hver søndag holde de i kø for at tanke deres dyrt indkøbt bil med benz hvor de sparre 50øre pr L, tænk at bruge flere timer på det, når de lett kunne sparre mange penge et andet sted, og det er ved at købe hifi i dk hvor vi har så lave priser :o) . |
|
|
Lige præcis - den gennemsnitlige forbruger holder længere tid i kø for at købe benzin på en måned, end de bruger på at kigge på billedet på dét fladskærms-tv de bruger 15.000,- på. Virkelig intelligent måde at spare penge på...
|
|
|
Ja og år for år har de gjort det, har tit tænk hold da kæft de er dumme.
Hvis de vil sparre de 50kr er der en bedre måde af gøre det på, og det er ved at blive hjemme. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her vil jeg lige komme med et indlæg for at belyse emnet fra en anden vinkel.
Jeg køber ind i de lidt dyrere specialforretninger, så jeg er åbenbart en af dem, der bliver gevaldigt snydt af profitjægerne.
Og dog. For det er helt bevidst. Jeg går ikke efter at få et produkt billigst muligt. Jeg vil have service, så jeg er sikker på at få det produkt, der passer til mine behov og min tegnebog. Jeg ved, at hvis noget går galt, kan jeg bare gå ind og få tingene ordnet. Jeg skal ikke bruge timer på at stå i kø i et lavprisvarehus, for at komme til at stå og argumentere med en ekspedient om, hvorvidt tingene skal laves for deres eller min regning.
Jeg tager mig sgu da også betalt for de ydelser, mit job indebærer. Det gør de fleste af jer forhåbentlig. Folk kan komme slæbende med det der for mig er himmelråbende banaliteter, men alligevel får de en indlevende og entusiastisk beskrivelse, enten face to face eller i artikelform. Og jo, det får jeg penge for, så det har de krav på.
Ved at bruge et par tusind mere på f.eks. en forstærker til 15 000, har jeg betalt mig fra, at få en forstærker, jeg ved passer til mine behov, og jeg har betalt mig fra at skulle stå i kø i Fona eller lignende steder. Jeg har hverken tid eller lyst til at rende ud og ind af et hav af butikker og låne bunker af ting hjem til gennemlytning, så den service og de råd jeg får, når jeg køber ind, er meget vigtig for mig. Den slags tør jeg ikke overlade til en 22 årig ekspedient i f.eks. Fona.
Jeg kan bruge tiden på at nyde musikken og være sammen med mine unger, når jeg har fri!
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Her vil jeg lige komme med et indlæg for at belyse emnet fra en anden vinkel. |
|
|
Egentlig er det præcis dén vinkel jeg forsøger at gøre mig til talsmand for, jeg er 100% enig i alt hvad du skriver. Nogle kunder værdsætter sin tid anderledes end andre, derfor er der naturligt nok butikker der henvender sig til forskellige grupper af kunder, såvel i hifi-branchen som i alle andre brancher. Det er stadig ikke lig med åger-avancer, og jeg forstår stadig ikke hvorfor folk har så meget imod denne diversitet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ved jeg. Med anden vinkel mente jeg forbrugervinklen i stedet for forhandlervinklen.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Med anden vinkel mente jeg forbrugervinklen i stedet for forhandlervinklen.  |
|
|

__________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|