Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver sørme en spænde krig
Da at da god at Paramount har set lyset
Blier så spænde hvilken der følger efter
En gang HD-DVD altid HD-DVD
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Microsoft/Toshiba har nu sørget for at krigen varer endnu længere og at begge formater forbliver nicheformater.
Spøjst at Paramount er blevet lokket for relativt få penge, når de indtil videre har solgt flest Blu-ray film.
Jeg gider ikke have endnu en afspiller, så Paramount film må blive på DVD, hvis der kommer et par interessante på markedet.
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal bare have noget mere konkurrence på multi-afspiller markedet, så er problemet ikke særlig stort for os forbrugere.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Da at da god at Paramount har set lyset  |
|
|
Nej, de har set en masse grønne sedler.
$150 mio. er mere end de kan tjene på HD formater i en rum tid.
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
It ain't over 'til it's over
Det var da uventet (af mig i hvert fald)
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må ærligt talt indrømme at jeg er overrasket og chokeret over den udmeldelse fra Paramount/Dreamworks.
Umiddelbart giver det ingen mening da Paramount indtil videre har solgt flere film på Blu-ray and HD-DVD men hvis rygterne om en stor pose penge til Paramount/Dreamworks for at skifte til HD-DVD er sandt så forklarer det da.

|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at aftalen ikke gælder Spielberg film.
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Det ser ud til at aftalen ikke gælder Spielberg film. |
|
|
... og heller ikke nye releases - kun Paramounts bagkatalog. Tidsrammen 2008-2010 nævnes hyppigt.
Som jeg sagde på DAHF, kan jeg sagtens forstå Paramount har taget imod $150M for denne handel, hvis den har fundet sted. Det er en win-win situation for deres vedkommende. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da også se lyset, hvis der var nogle der kom med en stor pose penge
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er glad for, at jeg er format neutral  Mere krig, mere konkurrence, bedre og billigere produkter. Bare fortsæt et års tid mere, til filmene kan betales i Danmark. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
lunddal skrev:
|
|
... og heller ikke nye releases - kun Paramounts bagkatalog. Tidsrammen 2008-2010 nævnes hyppigt. |
|
|
Ifølge de seneste nyheder gælder det også nye releases, men ja, der tales om at det kun er for en tid.
Agent Cooper skrev:
Som jeg sagde på DAHF, kan jeg sagtens forstå Paramount har taget imod $150M for denne handel, hvis den har fundet
sted. Det er en win-win situation for deres vedkommende. |
|
|
Selvfølgelig, der skal meget til for at tjene $150 mio. på HD film, men er det ikke som at tisse lidt i bukserne i frostvejr? Det er hurtige penge, men
hvis resultatet er to nicheformater i stedet for ét markedsledende format, er der nok ikke store penge i det i længden.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Jeg er glad for, at jeg er format neutral Mere krig, mere konkurrence, bedre og billigere produkter. Bare fortsæt et års tid
mere, til filmene kan betales i Danmark. |
|
|
Jeg vil nu mene at ét format ville give bedre chance for lavere priser, da vi ville undgå situationer, hvor hr. og fru Jensen ikke køber en afspiller, da
de ikke vil have to eller synes at en combo er for dyr.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu jeg har læst lidt info om det på nettet og tænkt lidt over det så er jeg ikke så bekymret at det gør noget. Det vil højst forlænge HD krigen et stykke tid men ikke afgøre den.
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Jeg vil nu mene at ét format ville give bedre chance for lavere priser, da vi ville undgå situationer, hvor hr. og fru Jensen ikke køber en afspiller, da de ikke vil have to eller synes at en combo er for dyr. |
|
|
Personligt mener jeg, at vi aldrig havde været, hvor vi er nu, 1 år efter formatkrigens start, med afspillere til hhv $299 og $499 incl. 5 film. Hvis alle var samlet om et format, ville man have en kartelagtig start, hvor der var en uskreven aftale om at få tjent omkostningerne hjem på priserne, inden konkurrencen gik i gang for alvor. Ville vi have set 3. generationsafspillere allerede nu? Måske, måske ikke. Jeg hælder til "ikke". Jeg er helt enig i, at det ville være bedre med ét format, men jeg er nu egoist, nu jeg ER sprunget på toget og så foretrækker jeg de lave priser og konkurrencen. __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis krigen bliver lange, kan det meget let værre at både HD-DVD og Blu-ray bliver taber, da de selskaber der har værre med til at udvikle disse
formater har tabt så mange penge at de vider udviklen ville gå i stå (penge kasse er tom), som det er sket med SACD.
Et format havde værre det beste for starten af, så ville alle blive vinder, CD blive en vinder, DVD blive en vinder, ens formater for starten af.
Selskaber har ikke lært at kringen mellem Betamax og VHS, men det har forbrugerne.
Der kom også mange SACD og DVD-Audio afspille i starten, se hvordan det se ud nu, det kan let gå samme vej for HD-DVD og Blu-Ray.
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Agent Cooper skrev:
lunddal skrev:
|
|
... og heller ikke nye releases - kun Paramounts bagkatalog. Tidsrammen 2008-2010 nævnes hyppigt. |
|
|
Ifølge de seneste nyheder gælder det også nye releases, men ja, der tales om at det kun er for en tid.
Agent Cooper skrev:
Som jeg sagde på DAHF, kan jeg sagtens forstå Paramount har taget imod $150M for denne handel, hvis den har fundet sted. Det er en win-win situation for deres vedkommende.
|
|
|
Selvfølgelig, der skal meget til for at tjene $150 mio. på HD film, men er det ikke som at tisse lidt i bukserne i frostvejr? Det er hurtige penge, men hvis resultatet er to nicheformater i stedet for ét markedsledende format, er der nok ikke store penge i det i længden. |
|
|
Hehe - så snart man har læst et par posts på AVS, er der blevet postet 100 nye i mellemtiden. 
Hvad angår Paramounts nye releases læser jeg modstridene oplysninger. Transformers nævnes som en eksklusiv HD-DVD release, men det nævnes ikke hvorvidt den vil vedblive med at være eksklusiv (som f.eks. Batman Begins fra Warner).
Det er jo så også interessant at finde ud af hvilke titler Paramount egentligt har tænkt sig at udgive eksklusivt på HD-DVD i løbet af aftalens løbetid. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 20 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅDAN HD-DVD.. så blev jeg lige to grader gladere for min HD-EX1 - uha hvor nice.. :)
|
Til top |
|
|