Emne: Paramount dropper Blu-ray ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man katalog messigt, ville HD-DVD vinde over Blu-Ray over tid, har læst et sted at der bliver køb 5 HD-DVD film, hver gange der bliver soldt en Blu-Ray film, så stille vinder HD-DVD ind på Blu-ray. |
|
|
Det gad jeg godt se en kilde på. Jeg har en (udokumenteret) formodning om at europæiske early adopters køber lidt flere HD-DVD film end Blu-ray, men i USA er der vist ingen tvivl om at Blu-ray pt sælger bedst. Hvordan det ser ud om et år aner jeg ikke - men 5 til 1 tror jeg ikke vi ser i nogen af formaternes favør foreløbig.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min lokal TP Musik market, er udvalget af HD-DVD film større (og mere intressant) en Blu-Ray, der ryger nok flere HD-DVD film (den er den hylde
hvor der bliver taget flest HD film).
Det bliver spænde hvornår vi se bl.a. Dansk film udgivet på HD, her ville jeg tro at det bliver på HD-DVD først (i frankrig er de først fransk film
begynde at udkomme på HD-DVD), grunde til at det er først nu at Sony er ved at laver en farbrik (i Tyskald) til Blu-ray prod.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Som et faktum, så er blu-ray ikke færdig udviklet endnu, derved ved vi ikke hvad Blu-ray kan set i forhold til HD-DVD, blive det på samme måde som HD-DVD eller beder end HD-DVD. |
|
|
HD-DVD er tilsyneladende heller ikke færdigudviklet - Toshiba arbejder vel stadig med triple-layer, højere bitrate og MMC...
Citér:
Man katalog messigt, ville HD-DVD vinde over Blu-Ray over tid, har læst et sted at der bliver køb 5 HD-DVD film, hver gange der bliver soldt en Blu-Ray film, så stille vinder HD-DVD ind på Blu-ray. |
|
|
I Europa? Sikke noget sludder - de seneste opgørelser for de europæiske salgstal viser, at trenden her er nøjagtigt den samme som i USA - en 2:1 salgsratio mht. medier i Blu-rays favør. Der er i år blevet solgt ca. 800K HD-DVD discs sammenlignet med ca. 1.6M Blu-ray discs i Europa. Dette er officielle tal.
Citér:
| Til prof. bruge er Blu-ray perfekt, men til amatør brug er HD-DVD riglige, så Blu-ray skal nok overleve HD-DVD, men som et Prof. format. |
|
|
Kan du argumentere for dette - jeg forstår ikke helt hvor du vil hen her...? Sidestiller du Blu-ray med Betacam/-max og HD-DVD med VHS? På hvilket grundlag? 
__________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se bare hvordan det gå med de ting som Sony udvikler (inde for de sidste 25 år. har de kun haft Sucese med CD, DV og PS1 og PS2, og fiasko med
Betamax, Mini-disk, El-cassete, SACD og mon ikke de også få fiasko med Blu-Ray.
Betamx bliv til Betacam.
Blu-Ray bliver til.....
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kunne god værre at jeg få det at lyde som om at Blu-ray er ved at forsvinde, men det er nok fordi at jeg ønsker at Blu-ray skal forsvinde
Som et faktum, så er blu-ray ikke færdig udviklet endnu, derved ved vi ikke hvad Blu-ray kan set i forhold til HD-DVD, blive det på samme måde som HD-DVD eller beder end HD-DVD.
Man katalog messigt, ville HD-DVD vinde over Blu-Ray over tid, har læst et sted at der bliver køb 5 HD-DVD film, hver gange der bliver soldt en Blu-Ray film, så stille vinder HD-DVD ind på Blu-ray.
Det er rigtig at Blu-ray er et teknisk overgår HD-DVD, lige nu, men det kan vende, da HD-DVD udviklings er det længer frem end Blu-ray, som er smidt på market før tid.
Til prof. bruge er Blu-ray perfekt, men til amatør brug er HD-DVD riglige, så Blu-ray skal nok overleve HD-DVD, men som et Prof. format.
Håber at div. prod. og filmselskaber af HD-DVD og Blu-ray, setter hovder samme og udvikler en ny HD diske format, som så bliver et HD format og ikke to, eller overheler internette de fysiks disk format, og HD-DVD og Blu-ray ender som SACD og DVD-Audio. |
|
|
Hvad er dette for noget vrøvl? Blu-ray sælger pt. dobbelt af hvad HD-DVD gør. Nu efter paramount kan de måske komme nærmere men rent % af markedet dominerer Blu-ray stadigt. Så du har hørt fra en upålidelig kilde. Bedste kilde er Nielsen __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Se bare hvordan det gå med de ting som Sony udvikler (inde for de sidste 25 år. har de kun haft Sucese med CD, DV og PS1 og PS2, og fiasko med Betamax, Mini-disk, El-cassete, SACD og mon ikke de også få fiasko med Blu-Ray.
Betamx bliv til Betacam.
Blu-Ray bliver til..... |
|
|
Man kan ikke vinde alt, men da PS3 nu udgør en stor faktor så tror jeg der skal MEGET til før de kunne tabe dette. Dette er nok en af de større medie krige vi kommer til at opleve __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der ikke mange ligheder imellem konsum formatet Betamax og der professionelle Betacam - bortset lige fra størrelsen på cassetten. Så det er nok ikke det bedste eksempel.
Og denne gang er det omvendt. Blu-ray udspringer af XD Cam og den udvikling Sony har lavet indenfor den professionelle verden.
Så hvis vi skal bruge din analogi - så er det slut med Blu-ray (det kan være sidste led i kæden) 
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem som siger, at der ikke er nogen krig, så er dette vist et klart bevis på, at der i allerhøjeste grad er krig og den kommer nu til, at forsætte endnu længere tid.
To Viacom excutives har bekræftet overfor New York times, at der er blevet betalt et subsidie på $150 mio. dollar for en eksklusiv periode på 18 måneder, dog ikke indbefattende Spielberg titler. For aktionærerne i Paramount er det naturligvis en rigtig god beslutning, da salget af Blu-ray ikke vil kunne matche de $150 mio. dollar, som i øvrigt også skal dække markedsføringsomkostninger. Et subsidie af den størrelse, ville alligevel fremgå af regnskabsaflæggelsen, så frem i lyset med det.
Der er ingen tvivl om, at HD-DVD lejren har været presset til, at bruge en livline, en meget drastisk én endda. Der er dog et stort selvmodsigende minus i denne beslutning i forhold til, at de normalt siger, at krigen er for forbrugernes skyld. Paramounts beslutning om, at støtte HD-DVD "eksklusivt" er nemlig fremkommet ved hjælp af et meget lidt objektivt økonomisk subsidie og det har derfor intet med forbrugernes præferencer at gøre. Blu-ray sælger jo klart bedst på software siden, så dette argument holder ikke længere, "no f**king way".
Mit personlige udgangspunkt er, at "content is the key" og jeg valgte Blu-ray af den simple grund, at de har den største studiesupport. HD-DVD kan nu tilbyde mig Paramount eksklusivt og har jeg brug for, at se Paramount film, ja så køber jeg da bare en HD-DVD.
Sådan har de almindelige forbrugere det bare ikke, de oplever derimod et dødvande stadie, hvor de intet køber og sådan er det bare. Og der er ikke nogen ved deres fulde fem, der kan tro, at 1 dual player afspiller fra Samsung redder noget som helst, det er overhovedet ikke nogen holdbar løsning. Der går år før dual playere eventuelt er en standard vare. Hvis de almindelige forbrugere ikke beslutter at købe, ja så forløber udviklingen markant langsommere end potentialet, og volumen i software vokser ikke og så går der desværre bare endnu længere tid inden vi kan leje HD film i den lokale Blockbuster. Tabt kamp for os!!
Jeg bebrejder ikke HD-DVD lejren eller Paramount noget som helst, de har en forretning at drive, og havde jeg sidder i bestyrelseslokalet, havde jeg højest sandsynligt træffet den samme beslutning, men salgstallene taller for sig selv, seneste uges totale HD-disk salgstal fra USA:

TOP 10 sælgende titler:
1. 300 100.00 2. Wild Hogs 77.63 3. 300 45.18 4. Vacancy 21.34 5. Disturbia 16.96 6. Planet Earth 15.22 7. The Lookout 12.29 8. TMNT 11.89 9. Planet Earth 10.95 10. Doctor Strange 10.77
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad glæde har vi af kampen, når det ser ud til at de er ved at kæmpe sig til døde og der ingen vinder bliver, på et tidspunkt er penge kasse tom og så stoppe udviklingen af HD-DVD og Blu-ray.
Så man skal nok begynde at holde på DVD, som bliver det stor vinder i denne kamp.
Og så længe denne kampe forsætte, holder forbruger sig tilbage og det er ikke godt for hverken HD-DVD eller Blu-Ray.
De må gøre det beder, begynde at udviklet et HD format, som alle kan få glæde af og ikke to HD formater.
Det se ud til at Warner også droppe Blu-Ray.
http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Trends/Warne r/Warner_Denies_Rumors_of_Shift_in_High-Def_Strategy/896
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det se ud til at Warner også droppe Blu-Ray.
|
|
|
Du skal vist have pudset læsebrillerne. Du linker til en nyhed, hvor der allerede i første sætning står:
"Though it's not likely to quell ongoing speculation, Warner today is denying reports that the studio will follow in Paramount's footsteps drop its dual-
support of both HD DVD and Blu-ray."
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Det se ud til at Warner også droppe Blu-Ray. |
|
|
Hej StarTrek!
I linket som du linker til siger Warner godt nok, at de ikke har planer om, at droppe hverken det ene eller det andet format. Min personlige vurdering er, at det er realistisk, at man kan forvente, at de dropper det ene format og hvis de gør det, så har jeg altid haft på fornemmelsen, at det bliver Blu-ray også selvom det sælger klart bedst. Dog sidder Warner i bestyrelsen hos Blu-ray Disc Association, så der er de nok ikke velkomne længere, hvis de gør det 
Hvis der skal et subsidie til, at Warner dropper det ene eller det andet format, så siger markedsanalytikkerne, at der skal væsentlig flere penge på bordet end $150 dollar. Vi skal langt over 200.
Hvis Warner skulle vælge HD-DVD, så er jeg helt enig med dig, så er det tabt kamp for begge formater. Ikke fordi de dør, men en mainstream adoption kommer til, at blive meget lang og så tager folk bare DVD, fordi som du siger, det er meget nemmere. Lige pt. tror jeg dog de vil kapitalisere på begge formater et stykke tid endnu, måske kommer der en beslutning i 2008.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
| I linket som du linker til siger Warner godt nok, at de ikke har planer om, at droppe hverken det ene eller det andet format. Min personlige vurdering er, at det er realistisk, at man kan forvente, at de dropper det ene format |
|
|
Warner står bag Total HD formatet (Kombineret Blu-ray og HD DVD) som godt nok er forsinket, men såvidt vides ikke droppet. Sålænge der er liv i det projekt, så kan de ikke vælge side.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Iron Man skrev:
| I linket som du linker til siger Warner godt nok, at de ikke har planer om, at droppe hverken det ene eller det andet format. Min personlige vurdering er, at det er realistisk, at man kan forvente, at de dropper det ene format |
|
|
Warner står bag Total HD formatet (Kombineret Blu-ray og HD DVD) som godt nok er forsinket, men såvidt vides ikke droppet. Sålænge der er liv i det projekt, så kan de ikke vælge side. |
|
|
THD formatet er nok ikke nogen indikation i hverken den ene eller den anden retning. Uden at vide det har jeg en formodning om at forsinkelsen netop er mere strategisk end teknisk.
At Warner i det hele taget meldte ud at de ville release på THD skal for mig mest ses som et spark med en sømbeslået støvle til de to HD lejre om hvor frustrerende det er at de ikke kunne tage sig sammen og blive enige om ét format.
Jeg aner ikke om Warner har tænkt sig at gå tilbage til at være HD-DVD exclusiv, men det skulle nu ikke overraske mig.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Iron Man skrev:
|
|
Warner står bag Total HD formatet (Kombineret Blu-ray og HD DVD) som godt nok er forsinket, men såvidt vides ikke droppet. Sålænge der er liv i det projekt, så kan de ikke vælge side.
/Lars
|
|
|
Hej Lars!
Så vidt jeg ved, så har de stadig gang i det, men deres chef som stod af for nyligt var så vidt jeg ved hovedmanden bag det THD. Warner kom tidligere med denne udmelding:
Warner Bros. believes both formats can coexist and has been urging Blu-ray backers to begin supporting HD DVD as well. The studio has developed a dual-format disc and has said it would license the technology to other studios willing to back both.
"The fourth quarter (2007) is critical for the formats to show growth and momentum," said Steve Nickerson, Warner Home Video's senior vice president of marketing. "It's more than about winning or losing. If you can continue to show growth (in both formats), that's a positive in a situation where standard DVD sales aren't growing."
De har selvfølgelig kommerciel interesse i forhold til THD, så det er klart de synes, at dual format er en god ide. Men nu har de i hvert fald lige mistet en kunde i form af Paramount. Så det er selvfølgelig svært, at sige hvad de gør. Det eneste andet neutrale studie kan ikke overbevises de næste 18 måneder.
Personligt har jeg besluttet, at se lidt mere til fra sidelinjen, fordi det er alligevel svært at forudsige hvad der sker. Vi er alle begrænset rationelt til kun, at kunne træffe beslutninger ud fra det vi kan læse på nettet, og jeg er sikker på, at der er utroligt mange informationer som vi ikke får. Jeg kunne dog ikke lade være med, at svare i denne tråd alligevel 
Hilsen
Andy
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udefra hvad jeg har læst, så er der faktisk ingen der kan sige noget med sikkerhed. Mange "tror" og ingen "ved" noget.
Ikke engang producenterne er enige.
Held og lykke med dødssejler diskutionen. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tro ikke at der bliver soldt, så mange Hd-DVD og Blu-Ray afspille som man har taget ind i landet, de steder hvor handler så de der stadig og
samme støv, selv op tilbud er de sværre at sælge, som sælge siger er at folk venter til at en af formater vinder og derved se tiden an.
Den enste Blu-ray afspille der kan sælge er Sony PS3, men den bliver også sold til brug som spillemaskine.
Som det ser ud nu er div. selskaber ved at kæmpe sig til døde og begge formater taber, og den enste format der vinder er DVD.
Men hvis man har en god fladskærme på 32"-40", som de fleste har, og en god DVD afspille er kvalitte så springet så lille at der er ingen grund til
købe HD-DVD og Blu-Ray, rent spil af penge, de er sådan mange forbruge se på det.
HD-DVD og Blu-ray er kun for bruger af ægte hjemmebiograf eller med fladskærme over 50", og dem er der ikke så mange af.
Så mon ikke at HD-DVD og Blu-Ray ender samme sted som SACD og DVD-Audio. Jeg ville givet disse formater en max leve tid til 2010 og til den
tid er de enten døde eller er ved at vinde market overfor DVD.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
| THD formatet er nok ikke nogen indikation i hverken den ene eller den anden retning. Uden at vide det har jeg en formodning om at forsinkelsen netop er mere strategisk end teknisk. |
|
|
Men uanset om der ligger stategi eller teknik bag, så støtter Warner jo begge formater sålænge Total HD findes. For i det øjeblik de vælger side, så er THD jo død - med mindre de kan/vil/må sælge projektet til anden side.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
RogueAgent skrev:
| THD formatet er nok ikke nogen indikation i hverken den ene eller den anden retning. Uden at vide det har jeg en formodning om at forsinkelsen netop er mere strategisk end teknisk. |
|
|
Men uanset om der ligger stategi eller teknik bag, så støtter Warner jo begge formater sålænge Total HD findes. For i det øjeblik de vælger side, så er THD jo død - med mindre de kan/vil/må sælge projektet til anden side. |
|
|
Min pointe var netop at sålænge ingen titler er lanceret på THD, så eksisterer formatet jo reelt kun i teorien. De kan stadig vælge at lade formatet dø inden en evt. lancering, hvis det passer i deres strategi.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne værre at netop fordi Warner, ikke viste hvilken format, de ville gå efter, derfor havde de sat THD på hold, og måske bliver THD slet ikke til
noget.
Og så længe at producenterne ikke er enige om noget, er HD-DVD og Blu-ray en dødssejler.
Havde så bare producenterne brug penge til at lave god DVD overførlser, i sted for at smide pengen væk på disse to HD dødssejler, så alle blier
taber i dette sinsyge spil, hvor der ingen vinder er.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kunne værre at netop fordi Warner, ikke viste hvilken format, de ville gå efter, derfor havde de sat THD på hold, og måske bliver THD slet ikke til
noget.
Og så længe at producenterne ikke er enige om noget, er HD-DVD og Blu-ray en dødssejler.
Havde så bare producenterne brug penge til at lave god DVD overførlser, i sted for at smide pengen væk på disse to HD dødssejler, så alle blier
taber i dette sinsyge spil, hvor der ingen vinder er.
|
|
|
Ligesom det er umuligt at se om der bliver en reel vinder af krigen, er det da lige så umuligt at sige om der muligvis bliver to tabere og ingen vindere. Jeg forstår ikke den her nye holdning, om at det hele nu med sikkerhed går af helvede til. Det er sagt en milliard gange før, men der er solgt så forsvindende få HighDef-skiver at det er umuligt at spå om det ene eller det andet. Alligevel kan man tit læse nogle ret bombastiske udtalelser hvor folk virker ret sikre i deres sag. En af de ting jeg tror det kan være med til at få gang i salget, er HD-signaler (altså via TV-kanaler). Hvis folk synes billedkvaliteten er bedre der, så vil det nok også højne interessen for Blu-ray og HD-DVD. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|