Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 09:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Paramount dropper Blu-ray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Warner var fra starten pro-HD DVD, men valgte da Blu-ray blev lanceret at blive formatneutral. Kort tid efter annoncerede de THD som "løsningen" - og jeg er ikke i tvivl om at produktionsprocessen teknisk er på plads, så man kunne lancere den hvis man ville.

Fra et distributør synspunkt tror jeg en del af problemet med THD ligger i at der i produktionsleddet næppe er nogen reel besparelse at hente, det har jeg i al fald svært ved at forestille mig.

På authoring siden er det lige så dyrt at lave en THD som at lave en HD-DVD og en Blu-ray hver for sig. Og på replikationssiden er jeg ret overbevist om at det må være en hel del dyrere at producere en THD end at producere en HD-DVD og en Blu-ray.

Besparelsen ligger med andre ord hos forhandleren som sparer hyldeplads, og hos forbrugeren som slipper for at vælge side. Den ligger ikke hos producenten. Alligevel tror jeg at det er svært at overbevise forhandleren eller forbrugeren om at han skal betale væsentligt mere for en THD end for en HD-DVD eller Blu-ray separat. En forbruger vil jo i de fleste tilfælde kun bruge den ene side af discen, derfor er den halvdel af discen der ikke vil blive anvendt, hvadenten det er det ene eller andet format, forsåvidt overflødig, og naturligvis ikke noget man vil betale ekstra for hvis man kan undgå det.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 August 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Men hvis man har en god fladskærme på 32"-40", som de fleste har, og en god DVD afspille er kvalitte så springet så lille at der er ingen grund til
købe HD-DVD og Blu-Ray, rent spil af penge, de er sådan mange forbruge se på det.

HD-DVD og Blu-ray er kun for bruger af ægte hjemmebiograf eller med fladskærme over 50", og dem er der ikke så mange af.

Jeg tror seriøst du ikke ved hvad du at du taler om!!!!

Man kan nemt se om der er et HD signal fra HD_DVD eller Blue ray på en alm LCD skærm

og der er så stor forskæl, at en være kan se det.

og nej det er ikke spild af penge at Købe en HD-DVD eller blue-ray.

Jeg har et Grundig LCD 32" tv og har haft en Blue ray på fra samsung, og jeg har haft ders hd 780

der er kalrt forskæl mega og jeg vil lige sige at Hd 780 er en alm god dvd afspiller med blue ray over går den. .

Man  kan kalrt se hvad der er hd og havd der dvd

mvh

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Så har du en ringe DVD afspille og en god Blu-ray afspille.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 August 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Så har du en ringe DVD afspille og en god Blu-ray afspille.

Ellers siger du en masse sludder ;) HD kan sagtens ses i de mindre skærme. Men de store forbedringer ses først i de større. så snart HDTV kommer meget mere frem viser interessen sig langt mere.

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Mht. Combi playere er spørgsmålet vel egentlig også, hvor interesseret er HD-DVD lejren (primært Toshiba) egentlig i dem??

Tidligere skulle en combi være med 2 laserhoveder ét til Blu-ray og ét til HD-DVD. I dag kan man med én chip (som blandt andet NEC laver), lave en combi player, hvilket er væsentligt billigere end at lave en maskine med dobbelt laser. Det bliver dog nødt til, at være en Blu-ray laser, da det er mere præcist end HD-DVD laseren og har 2 hoveder. Omvendt er det ikke muligt, for HD-DVD teknologien, hverken at læse Blu-ray kun ved hjælp af en chip eller at håndtere båndbredden fra Blu-ray.

Det vil selvfølgelig betyde, at software producenterne af HD-DVD kan fortsætte, men dem som laver HD-DVD hardware er tvunget til, at betale sig adgang til Blu-ray teknologien for, at lave en combi maskine. BDA's Blu-ray teknologi vinder, hvis det bliver combo.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 26 August 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

discipline skrev:

Jeg må sige, at den seneste udvikling desværre nok kommer til at gøre, at ingen formater vinder og rigtig bliver til noget som andre også har nævnt i denne tråd.

(...)

Jeg føler mig desværre mere og mere overbevist om, at det kommer til at gå med Blu Ray og HD-DVD som det er endt med SACD og DVD-Audio. Dertil skal det også siges, at den alm forbruger desværre ikke går ligeså meget op i høj lyd og billedkvalitet, som de gør i smarte features, lille størrelse og smart design. Mobilttv bliver med sikkerhed et kæmpehit, men HD billeder på disc kan ende som en sørgelig parantes i rækken af fede produkter, som ikke slog igennem.

Hvorfor? DVD'en klarede sig jo ikke bedre i sin tid, den er her da stadig. Og jo den havde skam også en modstander, at kæmpe imod.

Faktum er stadig, at folk går mere op i billede end lyd. Folk bruger langt mere på HD ready fladskærms tv end de gør på hifi, hvorfor de både kan og vil udnytte HDM modsat SACD/DVD-A.

Hvor mange SACD titler er der forresten? Noget siger mig, der pt. er flere HDDVD film på markedet end SACD'ere. Det i sig selv siger noget om interessen.

Agent Cooper skrev:

Citér:
Man katalog messigt, ville HD-DVD vinde over Blu-Ray over tid, har læst et sted at der bliver køb 5 HD-DVD film, hver gange der bliver soldt en
Blu-Ray film, så stille vinder HD-DVD ind på Blu-ray.

I Europa? Sikke noget sludder - de seneste opgørelser for de europæiske salgstal viser, at trenden her er nøjagtigt den samme som i USA - en 2:1 salgsratio mht. medier i Blu-rays favør. Der er i år blevet solgt ca. 800K HD-DVD discs sammenlignet med ca. 1.6M Blu-ray discs i Europa. Dette er officielle tal.

Er du venlig at vise disse officielle tal? Tal for solgte film i EU inkluderer desuden ikke import HDDVD film.

Iron Man skrev:

To Viacom excutives har bekræftet overfor New York times, at der er blevet betalt et subsidie på $150 mio. dollar for en eksklusiv periode på 18 måneder (...)

Åh nej, nu kører FUD toget igen. Jamen så lad os gå det igennem én gang til:

Rygte: Eksklusiviteten varer kun 18 måneder (fra BROOKS BARNES artikel i NYT)

Fakta: (Som jeg har skrevet tidligere i tråden)

Bell (Paramount's CTO) skrev:
PCW skrev:
Will this exclusive period extend for a limited time, or is this an indefinite arrangement?

At this moment in time, it's an indefinite commitment. The core of this announcement comes from our experience, and what our consumers are looking for. We hope this will influence consumers' choices.

Hvilket vil sige det er på ubestemt tid, IKKE 18 måneder.

Rygte: Paramount og Dreamworks har tilsammen modtaget $150m.

Fakta: Ingen konkrete kilder understøtter dette, kun 2 anonyme kilder på ét nyhedssite. En så stor betaling vil altid kunne ses i regnskaber og et firma vil desuden aldrig undlade at udmelde et sådant beløb, da det øjeblikkeligt vil øge firmaets værdi. Dette er sjovt nok ikke set. Folk VIL åbenbart tro på det. Microsoft, der er beskyldt for at have betalt dette beløb, har officielt benægtet et hvert kendskab til det.

Angående de Nielsen data, så går jeg ud fra du ved, at de ikke indeholder salgstal fra WalMart og Amazon, der er de to største HDM sælgere i verden. Svarer lidt til at lave en undersøgelse, der viser hvor meget mad danskere køber, og så ekskludere Dansk Supermarked. Med andre ord, kan det ikke bruges til synderligt meget. Det viser kun noget om kundegrupperne og/eller hvor hårdt de forskellige butikker kører et bestemt format. Sony har jo brugt voldsomme beløb på endcaps (hvilket er normalt).

Iron Man skrev:

Mht. Combi playere er spørgsmålet vel egentlig også, hvor interesseret er HD-DVD lejren (primært Toshiba) egentlig i dem??

Ved du overhoved hvad du taler om? Det er da netop Sony, der ikke vil have combiafspillere på markedet. Efter Sony smed Samsung under bussen, annoncerede Samsung en combiafspiller. Dette blev ikke modtaget særlig godt af Sony.

Iron Man skrev:
Tidligere skulle en combi være med 2 laserhoveder ét til Blu-ray og ét til HD-DVD. I dag kan man med én chip (som blandt andet NEC laver), lave en combi player, hvilket er væsentligt billigere end at lave en maskine med dobbelt laser. Det bliver dog nødt til, at være en Blu-ray laser, da det er mere præcist end HD-DVD laseren og har 2 hoveder. Omvendt er det ikke muligt, for HD-DVD teknologien, hverken at læse Blu-ray kun ved hjælp af en chip eller at håndtere båndbredden fra Blu-ray.

Hvad mener du med at en BR laser er mere præcis end en HDDVD laser? Du vrøvler jo. Laseren er for det første identisk (405nm blåviolet laser), men optikken er forskellig. HDDVD skal med linsen fokusere 0,7mm fra HDDVD'ens overflade, hvor BR linsen skal fokusere 0,1mm fra BR'ens overflade. Det gør BR linsen dyrere og sværere at producere, hvorfor den optiske enhed (laser + optik) er dyrere til BR end HDDVD (eller det var den i hvert fald før i tiden. Hvordan det ser ud nu ved jeg ikke). For at lave en kombi afspiller bruger man én blåviolet laser og to linser, der kan skiftes. Da jeg fik konstateret at laseren fra begge teknologier alt andet lige er identisk, giver det ikke mening at skrive HDDVD laseren er mindre præcis. I så fald, må du gerne kildeangive tak.

Iron Man skrev:
Det vil selvfølgelig betyde, at software producenterne af HD-DVD kan fortsætte, men dem som laver HD-DVD hardware er tvunget til, at betale sig adgang til Blu-ray teknologien for, at lave en combi maskine. BDA's Blu-ray teknologi vinder, hvis det bliver combo.

Men en BR producent skal ikke betale for at bruge HDDVD? Det går jo begge veje; det giver ikke mening det du skriver.

Hvis comboafspillere dominerer markedet er der jo netop ingen af formaterne der vinder. De vil i stedet leve side om side. SONY/MGM, fox og Buena Vista på én side og alle andre på den anden (Da Warner laver alle deres udgivelser til HDDVD for derefter at udgive på BR, giver det ikke mening at lave BR udgivelser længere).

Bradman skrev:

Udefra hvad jeg har læst, så er der faktisk ingen der kan sige noget med sikkerhed. Mange "tror" og ingen "ved" noget.

Ikke engang producenterne er enige.

Held og lykke med dødssejler diskutionen.

Det hjælper i hvert fald ikke når folk konstant baserer sine "fakta" på rygter istedet for officiel information og kompetent insiderviden.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Er du venlig at vise disse officielle tal? Tal for solgte film i EU inkluderer desuden ikke import HDDVD film.

Import af film er og bliver en dille for de få. I øvrigt sælger bl.a. Axelmusic.com nu flere Blu-ray end HD DVD på trods af regionskoderne.

Iron Man skrev:

Rygte: Eksklusiviteten varer kun 18 måneder (fra BROOKS BARNES artikel i NYT)

PCW skrev:
Will this exclusive period extend for a limited time, or is this an indefinite arrangement?[/
QUOTE]

At this moment in time, it's an indefinite commitment. The core of this announcement comes from our experience, and what our consumers are
looking for. We hope this will influence consumers' choices.

Som enhver anden forretningsmand dækker han sig dog ind ved at starte sætningen med: I øjeblikket...

Sætningen er i bund og grund noget vrøvl, der hører hjemme på Christiansborg: "I øjeblikket har vi bundet os på ubestemt tid"

Iron Man skrev:

Fakta: Ingen konkrete kilder understøtter dette, kun 2 anonyme kilder på ét nyhedssite.

NY Times er ikke et nyhedssite - det er WSJ heller ikke.

Iron Man skrev:

Ved du overhoved hvad du taler om? Det er da netop Sony, der ikke vil have combiafspillere på markedet. Efter Sony smed
Samsung under bussen, annoncerede Samsung en combiafspiller. Dette blev ikke modtaget særlig godt af Sony.

Kilde?

Iron Man skrev:

Det hjælper i hvert fald ikke når folk konstant baserer sine "fakta" på rygter istedet for officiel information og kompetent
insiderviden.

Du skal dog huske på at insiderviden på AVS absolut er farvet - uanset format.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 August 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Hej National!

Sikke en omgang, skal lige se om jeg kommer omkring det hele

notional skrev:
Ved du overhoved hvad du taler om? Det er da netop Sony, der ikke vil have combiafspillere på markedet. Efter Sony smed Samsung under bussen, annoncerede Samsung en combiafspiller. Dette blev ikke modtaget særlig godt af Sony.

Ja jeg ved faktisk godt hvad jeg taler om!! Og jeg forstår da udemærket godt, hvis SONY har kritiseret en Combi player, det vil jo til enhver tid være en indirekte accept af HD-DVD. Sålænge krigen kører kan det da kun være i SONY's og hele BDA's kommerciele og indkomstmæssige interesse, at så mange som overhovedet muligt hopper eksklusivt på Blu-ray, så så mange som muligt, kan dele udgifter og betale sig ind i patenterne. Det er cool business, og der er svært, at tjene penge på ny teknologi. Combo afspillere vil til enhver tid være nødløsningen.

notional skrev:
Hvad mener du med at en BR laser er mere præcis end en HDDVD laser? Du vrøvler jo. Laseren er for det første identisk (405nm blåviolet laser), men optikken er forskellig. HDDVD skal med linsen fokusere 0,7mm fra HDDVD'ens overflade, hvor BR linsen skal fokusere 0,1mm fra BR'ens overflade. Det gør BR linsen dyrere og sværere at producere, hvorfor den optiske enhed (laser + optik) er dyrere til BR end HDDVD (eller det var den i hvert fald før i tiden. Hvordan det ser ud nu ved jeg ikke). For at lave en kombi afspiller bruger man én blåviolet laser og to linser, der kan skiftes. Da jeg fik konstateret at laseren fra begge teknologier alt andet lige er identisk, giver det ikke mening at skrive HDDVD laseren er mindre præcis. I så fald, må du gerne kildeangive tak.

Jeg er fuldstændigt enig med dig, jeg tog bare den korte variant for ikke, at gøre det for teknisk. Men ja Blu-ray'en den fokuserer mere præcist, fordi det er den simpelhen nødt til, pga. de tættere placerede pits. Sorry, hvis det har givet nogen misfoståelser, det er ikke fordi HD-DVD laser og optikken er ikke gør deres arbejde godt nok, hvis nogen opfatter mit indlæg således. NEC chippen gør dog, at der ikke skal bruges 2 pickupper som man tidligere skulle i fx LG's maskine, hvilket i øvrigt gør dem langt billigere. Men optikken skal være en Blu-ray som både kan læse både 0,1mm og 0,6mm.

notional skrev:
Men en BR producent skal ikke betale for at bruge HDDVD? Det går jo begge veje; det giver ikke mening det du skriver.

NEC ejer chippen, ikke HD-DVD. Blu-ray har tilgengæld patent på optik delen, BD+ osv. Dog vil man sikkert skulle betale for, at implementere iHD, men det vil gå begge veje mht. BD-Live og BD-Java.

notional skrev:
Hvis comboafspillere dominerer markedet er der jo netop ingen af formaterne der vinder. De vil i stedet leve side om side. SONY/MGM, fox og Buena Vista på én side og alle andre på den anden (Da Warner laver alle deres udgivelser til HDDVD for derefter at udgive på BR, giver det ikke mening at lave BR udgivelser længere.

Nej, så er der ingen af formaterne som vinder rent software mæssigt, og jeg er egentlig også temmeligt ligeglad. Bare jeg får en afspiller som kan spille alle film. Det vil den kunne, nogle vil så være på HD-DVD fra måske Warner, Paramount og Universal andre vil være på Blu-ray fra Disney, MGM osv. Så tjener de deres penge på det, og vi får vores film.

Dette ændrer bare ikke ved, at HD-DVD rent hardware mæssigt taber, fordi en kombi afspiller vil være baseret på en Blu-ray, som på alle mulige måder vil have kapiciteten til, at kunne afspille en HD-DVD skive. Modsat vil HD-DVD maskinen på ingen måde være i stand til, at afspille Blu-ray film. De bliver nødt til, at indsætte ny optik, forøge båndbredden/datakræft implementere den fysiske del af BD+, chip til regionskodning osv. indtil den til sidst alligevel er en Blu-ray afspiller, desværre sådan er det bare, tabt kamp. Og personligt er jeg også ret ligeglad, det er ikke mine penge som er gået tabt i udviklingsomkostninger og enorme produktsubsidier. Jeg vil bare gerne have mine film, og håber krigen stopper, og hellere i morgen end i overmorgen.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 August 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Citér:
Agent Cooper skrev:

Citér:
Man katalog messigt, ville HD-DVD vinde over Blu-Ray over tid, har læst et sted at der bliver køb 5 HD-DVD film, hver gange der bliver soldt en
Blu-Ray film, så stille vinder HD-DVD ind på Blu-ray.

I Europa? Sikke noget sludder - de seneste opgørelser for de europæiske salgstal viser, at trenden her er nøjagtigt den samme som i USA - en 2:1 salgsratio mht. medier i Blu-rays favør. Der er i år blevet solgt ca. 800K HD-DVD discs sammenlignet med ca. 1.6M Blu-ray discs i Europa. Dette er officielle tal.

Fra 17. august: 

http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/blu-ray-discs-s ales-figures-are-higher-then-hd-dvd-discs-this-year.html

Nej salgstal indenfor EU inkluderer naturligt nok ikke importerede titler - hvis du gerne vil lægge dem til disse tal, så går jeg udfra at at de så skal fratrækkes de Nordamerikanske salgstal for HD-DVD, hvorefter Blu-ray - HD-DVD salgsration på det marked vil vokse til Blu-ray formatets fordel.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 26 August 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Det er tal for USA. Hele artiklen er her:

http://uk.reuters.com/article/technologyNews/idUKN1419176920 070815

Tal for resten af verden:

http://www.blu-ray.com/news/?id=397
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 August 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Iron Man skrev:

To Viacom excutives har bekræftet overfor New York times, at der er blevet betalt et subsidie på $150 mio. dollar for en eksklusiv periode på 18 måneder (...)

Rygte: Eksklusiviteten varer kun 18 måneder (fra BROOKS BARNES artikel i NYT)

PCW skrev:
Will this exclusive period extend for a limited time, or is this an indefinite arrangement?

At this moment in time, it's an indefinite commitment. The core of this announcement comes from our experience, and what our consumers are looking for. We hope this will influence consumers' choices.

Såfremt de sagde det var 18 måneder ville de med det samme sige det var rigtigt at de havde bundet sig for et beløb de havde modtaget. Ved at sige det er på ubestemt tid kan de benægte det og lyver stadigt ikke da de til den tid bare kan sige det skyldes større salg på Blu-ray siden.

Alt andet ville være dumt.

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 August 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Forklaring er som maget let, og det er tale om rent bestikkelse, fordi at Blu-ray sælger 2-1 over HD-DVD, og få at salget ikke skal gå helt i stå, smide men pose ind i spillet, så kan vi kørre et stykke tid endnu 

Kan ikke lide at sige det, men det ser ud til at Blu-Ray er vinden, og man er nød til at bruge beskidt
Tricks, for at få HD-DVD mere ind på market, derfor skal vi leve med HD-DVD nogle år endnu.

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 August 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Forklaring er som maget let, og det er tale om rent bestikkelse, fordi at Blu-ray sælger 2-1 over HD-DVD, og få at salget ikke skal gå helt i stå, smide men pose ind i spillet, så kan vi kørre et stykke tid endnu 

Kan ikke lide at sige det, men det ser ud til at Blu-Ray er vinden, og man er nød til at bruge beskidt
Tricks, for at få HD-DVD mere ind på market, derfor skal vi leve med HD-DVD nogle år endnu.

Hvis du omformulere dit svar kunne det lyde mere real, men ja det er nok det nogen tænker men ikke sikker rigtigt!

Alle fakta er heller ikke midt på bordet endnu så vidt jeg kan læse mig til, så ingen kan vide med sikkerhed grunden? alle har hemligheder, måske der kommer et kæmpe vendepunkt eller andet som giver bagslag eller omvendt.

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 27 August 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Økonomiske incitamenter, subsidiering. Alle dele af et game om at vinde spillet om et format. Ingen af parterne er idealistiske engle, men har tilpasset sig det amerikanske system, hvor forretning er et særdeles råt og beskidt spil, hvor alle midler tages i brug.

2:1 lyder fint, men når det absolutte antal af enheder ligger på niveau med salget af VHS bånd i 2007, så er det ALT FOR TIDLIGT at udpege en vinder, eller at påstå, disse procenttal er konkluderende for udviklingen. USA er langt foran andre lande mht. HD og den nuværende forbrugermasse dér er 1% af det samlede antal. Det siger ALT om udbredelsen og ikke mindst om det uopdyrkede marked.

Skulle HD-DVD virkelig rulle rundt på ryggen på så spinkelt et grundlag?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 August 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Så er det god at DVD sælge så godt, og hvorfor skal vi så lige havde to HD formater smidt i hovede, derfor blive DVD ved med at sælge god, også
efter at HD-DVD og Blu-ray er afgået ved døde

Hvis vi skal værre ærlig, har vi brug for HD format, til privat brug, for det først er DVD afspille blivet så god og de indbgget scaler i TV og DVD
afspille kan i dag, opscale til 1080p, plus der blive ved med at blive udviklet beder og beder scaler, så afstanden til HD formate bliver mindre og
mindre

Med et salg på under 1%, er der ingen der kan leve af, de butikke der sælger HD afspille, kan måske sælge en afspille om måden og der er kun
to mærker af afspille på det Danske marke, nemlig Panasonic DMP-BD10A og Sony BDP-S1E som ikke er indført selv af div. forhandler.

En sjov historie, var i Fona 2000 i dag, der var ingen Blu-ray afspille at se nogle steder, og udvalget af Blu-ray bliver mindre og mindre, og hvis
det bliver mindre er det helt væk.

Så vi skal nok begynde at skrive HD-DVD og Blu-ray ind i historie samme med SACD og DVD-Audio.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Hvis vi skal værre ærlig, har vi brug for HD format, til privat brug, for det først er DVD afspille blivet så god og de indbgget scaler i TV og DVD
afspille kan i dag, opscale til 1080p, plus der blive ved med at blive udviklet beder og beder scaler, så afstanden til HD formate bliver mindre og
mindre

Det er nu kun rigtigt til en vis grænse. Hvis det var korrekt ville udviklingen af digitalkameraer være stoppet ved 3 megapixels - for hvis man har behov for større opløsning kan man jo bare skalere billedet op og få 5, 7 eller 10 megapixels ud af det... Ikke..?  

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 August 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Nu kan man få digital kamera til omkrig 1000,- kr. med 7 megapixels, med en HD-DVD og Blu-ray afspille koste mellem 4000,- kr. til 13.000,- kr.
plus man skal ud at havde en min. HD-rady TV, så der skal lidt flere penge op af lomme.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nu kan man få digital kamera til omkrig 1000,- kr. med 7 megapixels, med en HD-DVD og Blu-ray afspille koste mellem 4000,- kr. til 13.000,- kr.
plus man skal ud at havde en min. HD-rady TV, så der skal lidt flere penge op af lomme.

Det er rigtigt nok - men det har jo ikke noget at gøre med om billede opskaleret fra en lavere opløsning er lige så godt som et billede der nativt har høj opløsning. Det var dét jeg kommenterede på.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Selvom scaleren i en PS/3 nu kan opskalere DVD til HD ganske nydeligt, så står det slet ikke mål med ægte 1080p fra kilden - det kan jeg sagtens se herhjemme selvom jeg kun har en 1280*720 native projektor.

Det jeg har set indtil videre har blot forstærket mine intentioner om at hoppe på når den 'rigtige' afspiller for mig kommer - det bliver muligvis en PS/3 selvom det betyder, at jeg ikke kan trække HD lyd ud af den før jeg anskaffer mig en reciever med HDMI. Det er nok det eneste der holder mig tilbage fra at snuppe den og så måske den detalje, at jeg ikke rigtigt er konsolgamer.

@Lundal - tak for linket - det lader til at det var det nordamerikanske salg jeg havde fat i - jeg har ikke kunnet finde totale data for salget i Europa 2007, kun brudstykker, som f.eks. hvor mange BD discs Sony/Columbia har solgt her m.m.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 27 August 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det jeg menet er at kan man få hr. og fr. Danmark, til at købe HD-DVD og Blu-ray, der er mange de ikke kan se fidusen med to nye formater, dem jeg har talt med ville vente til at en af formater vinder (og det kan tage tid), så for Hr. og Fr. Danmark har lige ikke planer om at hoppe på HD vogne.

Selfølig ville der værre dem med store fladskærme og Hjemmebiogarf med projektor, og det er ikke fleretal der har det, der har intress i HD film, og spørsmålet om dette kan gørre prod. at HD film livedygtig (der jer jo poste mange penge i udvikling af HD-DVD og Blu-ray og de skal betale tilbage på et tidspunk).

Som jeg ser det nu, er det et meget lille market for HD-DVD og Blu-ray film, og det komme i klasse med SACD og DVD-Audio, og det blive slet ikke DVD afløser (det er for dyrt, film og afspille, der er to fomater, og få at kunne vælge alle de film man ønsker, skal man havde begge formater, og det er ikke Reg. fri, verken på DVD side og på Blu-Ray siden).

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes